Strona 1 z 5

W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg

PostNapisane: 24 kwi 2008, 21:46
przez blazej
Czy może ktoś mi doradzić jaka jest przyczyna wyskakiwania 5 biegu przy gwałtownym przyspieszaniu ? Szczególnie zauważyłem to przy jeździe pod górkę. Bieg nie wyskakuje trzymając dźwignie zmiany biegów ręką. W trakcie jazdy puszczając i dodając gaz na przemian można zauważyc jak dźwignia porusza się w przód tył o 2 – 3 mm. Od dźwigni zmiany biegów wychodzą dwie linki do skrzyni biegów, czy wystarczy wyregulować którąś z nich, jeśli tak to gdzie i którą ? Czy jest to awaria skrzyni biegów ? Z góry dziękuję za pomoc.

PostNapisane: 24 kwi 2008, 23:14
przez Jaksa
blazej napisał(a):Czy może ktoś mi doradzić jaka jest przyczyna wyskakiwania 5 biegu
Regulacja linek ( moze pomoc ) lub naprawa skrzyni ( co jest mało opłacalne )

PostNapisane: 25 kwi 2008, 09:42
przez magicadm
Jaksa napisał(a):Regulacja linek ( moze pomoc )

Tak dla uzupełnienia informacji: w samochodach z wybieraniem biegów "bezlinkowym", często za podobne zjawiska odpowiadaja poduszki.

PostNapisane: 25 kwi 2008, 10:14
przez Jaksa
Mam obecnie taka szostke z tym problemem – sprawdzę czy regulacja coś pomoze.

PostNapisane: 25 kwi 2008, 11:17
przez Dortann
Jaksa, stawiam flaszkę, że nie wymieniłeś sobie skrzyni ale już zaczynasz o tym myśleć <lol>

PostNapisane: 25 kwi 2008, 11:42
przez magicadm
A czy w M6 nie da rady "naprawić" 5-tego biegu bez wyciągania i rozbierania całeś skrzynki?

PostNapisane: 25 kwi 2008, 11:55
przez blazej
Dziękuję za kilka sugestii. Jaksa, jeśli regulacja linek coś pomoże to proszę o wskazówki jak to zrobić i w którym miejscu ? Co do poduszek jest możliwość jakiegoś konkretnego badania aby wykazać, że to właśnie poduszki powodują wyskakiwanie 5 biegu ? Jedyne co mogę stwierdzić, to że właśnie silnik na nich pracuje w trakcie dodawania i puszczania gazu (dźwignia zmiany biegów przesuwa się przód tył 2-3 mm) jak opisałem powyżej.

PostNapisane: 25 kwi 2008, 12:28
przez Jaksa
magicadm napisał(a):czy w M6 nie da rady "naprawić" 5-tego biegu bez wyciągania i rozbierania całeś skrzynki
W CiTD nie....
blazej napisał(a):jeśli regulacja linek coś pomoże
W przypadku ktory przed chwilka robiłem nic nie dało ( skrzynia do wyjecia ) skoro bieg sie zapina i lewarek nie stawia oporu wine ponosi przesuwka ktora jest deczko wytarta.

PostNapisane: 28 kwi 2008, 18:10
przez makj1
Jaksa, a będziesz to naprawiał? Jakbyś to robił to daj znać później na forum. ( mam to samo, w trasie bardzo to wkurza. Lecisz na tempomacie a tu nagle brzdęk i auto na luzie.

PostNapisane: 28 kwi 2008, 21:56
przez Jaksa
makj1 napisał(a):będziesz to naprawiał
Predzej wymieniał skrzynie ..... cały cykl naprawy + czesci to spora gotowka wiec skrzynia od pewnego importera bedzie tansza.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 17:31
przez makj1
Jaksa a możesz w przybliżeniu podac koszta tej zabawy.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 20:06
przez Jaksa
makj1 napisał(a):Jaksa a możesz w przybliżeniu podac koszta tej zabawy
Nie :P <lol> Napisałem na PW

PostNapisane: 29 kwi 2008, 22:39
przez lukasz5
Witam
Miałem identyczny problem z moja mazdą. Wypadał mi 5-ty bieg. W serwisie oczywiscie nie udało się tego odtworzyć. Wkrótce skrzynia się popsuła. Dobrze, że auto było na gwarancji – wymiana kosztowałaby mnie prawie 4000USD. Okazało się, że wina była fabryczna – skrzynia biegów zamiast 2 litrów płynu miała 250ml. Wycieku nie stwierdzono. Podobno zdarza się to tak rzadko, że taniej wychodzi wymienić skrzynię już w trakcie eksploatacji niż w trakcie produkcji. Moja mazda była jednak wyprodukowana w USA, gdzie normy jakościowe są niższe niż w Japonii.

PostNapisane: 14 maja 2008, 07:14
przez remik1500
Witam
Mam taki sam problem z wyskakującą 5-tką. Jak sobie poradziliście z tym problemem. Dodam tylko że włancza się też lampka od poduszek. Mignie 4 razy chwila przerwy, powtóży tak kilka razy po czym świeci cały czas. Dowiedziałem się od jednego mechanika że to może być jakiś kod.

PostNapisane: 30 maja 2008, 21:39
przez ArturoDay
Witamm

Mam ten sam problemm z wyskakującą 5-tką ale w anglikuu . :( Moze ktos powiedziec gdzie ta regulacja tych linekk od zmiany biegów i jak zie za to zabracc ????

PostNapisane: 19 cze 2008, 16:04
przez MM
Witam,
i mnie dopadło to samo, wybija 5'ty bieg, w jednym z serwisów mi powiedziano, że to wina zbyt małej ilości oleju w skrzyni i na wskutek tegu zaciera się synchronizator 5'tego biegu (chyba tak sie to nazywa). Nie wiem czy tak rzeczywiście jest, ale taka przypadłość nie powinna mieć miejsca w takiej klasie auta.

ale powiedzcie jak poradziliście sobie z tym problemem bo wymiana skrzyni na używaną bez gwarancji, że za chwile problem się znowu pojawi jest mało komfortowa ??

pzdr

PostNapisane: 19 cze 2008, 16:10
przez magicadm
MM napisał(a):wymiana skrzyni na używaną bez gwarancji, że za chwile problem się znowu pojawi jest mało komfortowa

Niby niektórzy daja gwarancję, ale rozruchową tylko :|
Ja bym chyba jednak rozebrał i naprawił – przynajmniej wiesz co masz....

PostNapisane: 19 cze 2008, 20:35
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Ja bym chyba jednak rozebrał i naprawił – przynajmniej wiesz co masz
Niby masz racje ale cała naprawa to koszt rzedu 3000 zł ( i masz cały czas stare inne biegi – wymieniasz tylko V ) Obecnie zakupiłem skrzynie do CiTD dla klienta po 40 tysiach za 1900 zł do benzyny 2.3 VI biegowa po 15 tysiącach kosztuje 1700 zł ( od pewnego importera )

PostNapisane: 19 cze 2008, 22:38
przez Gawro57
W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejme rękę to nie widać aby dźwignia drżała. ?
Założyłem temat o narastajacym hałasie w czasie jazdy.Link j/n
http://www.forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54935

i myślę czy czasami nie jest to wina "wysiadającej skrzyni biegów". <glupek2>

PostNapisane: 19 cze 2008, 23:21
przez ArturoDay
witam

oddaje auto w poniedzialek do warsztatu by zrobili mi ta "piantke" przyjemnosc bedzie mnie kosztowala 825funtow w tej cenie maja wymienic synchronizator, sprzenglo i kolo masowee mechanik sie uparll trudno sie mowii angielskie podejscie do pracy auto maja robic caly tydzienn ( 79880 mil to 130tys km czy jest sens wymieniac sprzenglo i kolo masowe przy takim przebieguu ??? )