Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maromarcin » 12 mar 2012, 13:51

no to fajnie ze pomoglem w rozwiazaniu zagadki:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez mscorp » 18 kwi 2012, 15:58

No to i ja dołącze do wątku huczenia z tyłu. Jak sprawdzić czy huczy lewe, czy prawe koło?
Wystarczy podnieść koło i zakręcić? Jakiego spodziewać się odgłosu? Bo luzów brak.
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2012, 21:45

mscorp napisał(a):Jak sprawdzić czy huczy lewe, czy prawe koło?


lewe huczy bardziej przy skręcaniu w prawo i odwrotnie ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pratt » 24 kwi 2012, 07:58

Jak sprawdzić czy huczy lewe, czy prawe koło?


mscorp w dniu wczorajszym też chciałem sprawdzić które koło mi szeleści i pojechałem na stacje kontroli pojazdów. Było już dosyć późno i nie chciało im się wchodzić do kanału i sprawdzać to jeden z mechaniorów wsiadł ze mną do samochodu i wyjechaliśmy na prostą, asfaltową drogę. Tu ku mojemu zdziwieniu dokonane zostało sprawdzenie. Bardzo banalny sposób i jak się później okazało darmowy.
Należy rozpędzić samochód i gwałtownie (tylko bez przesady) skręcać to w lewo to w prawo – tak aby zmieścić się w szerokości jezdni. Trefne łożysko będzie bardziej szumieć przy skręcie w przeciwną stronę niż ono jest umiejscowione w samochodzie. U mnie przy skręcie w lewo słychać było intensywny szum po prawej stronie. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez SantaCruz » 25 kwi 2012, 10:49

a czy ktoś kupował tylne łożysko zespolone z piastą firmy NK??? wygląda to tak – piasta koła, cena nie najtańsza ale znajomy mi powiedział że to dobre produkty...
Początkujący
 
Od: 21 sty 2011, 17:27
Posty: 19
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DI 2005 r.

Postprzez dobrzyn22 » 25 kwi 2012, 21:00

Pratt napisał(a):U mnie przy skręcie w lewo słychać było intensywny szum po prawej stronie. <spoko>

to samo napisałem post wyżej ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pratt » 26 kwi 2012, 08:48

to samo napisałem post wyżej ;)


Nie zaprzeczam, lecz mi bardziej chodziło o sposób sprawdzenia.

Poza tym, właśnie wymieniłem swoją piastę koła tył. Zakupiłem od firmy PB Auto Dystrybucja Części
71-125 Szczecin, ul. Witkiewicza 60 http://allegro.pl/show_item.php?item=2283252270 za 174 zł.
Pasuje idealnie.
Co do demontażu starej piasty to najwięcej problemów przysporzyło mi odkręcenie śruby piasty. Stara metoda dźwigni przydała się tu znakomicie. Klucz nasadowy, przedłużka z rurki na ramię klucza no i naginanie z jednoczesnym stukaniem młotkiem w nasadę klucza. Do zdjęcia samej piasty nie musiałem używać żadnych ściągaczy – normalnie ściągnąłem ją bez użycia siły. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez mscorp » 27 kwi 2012, 08:50

Dzięki za odpowiedzi, ale to nadal mało...

Robiłem tak jak piszecie: rozpędzić i bujać autem na lewo i prawo skręcając zdecydowanie – nic! tak samo.
Zauważyłem jedynie, że odgłos jest głośniejszy przy 30-40km/h, następnie jak zwiększam prędkość stopniowo do ok 60km/h to ten dzwięk zmienia się z huczenia na taki jak przy niewyważonych kołach (wszystkie koła mam wyważone). Oba łozyska przednie wymienione (na SKF), tylne żadnych luzów nie mają.

Na koniec zrobiłem jeszcze tak:
1. zmieniłem tyl z alu 17 (lato na stalowe 15 (zima) – było ciszej
2. zmieniłem też tył z 17 na 15 – było jeszcze ciszej i bardziej miękko (ale to akurat wynika z wysokości profilu i miekkosci gumy)
Na zimówkach było ciszej, ale i tak gdzieś coś nadal słyszałem i nie mam już pojęcia co to.
3. Zamieniłem z powrotem na alu, z ta roznica, że te kola ktore byly na tyle poszły na przód i ku mojemu zdziwieniu ten halas pojawia sie teraz jakby bardziej z przodu niz z tylu...

I nadal jestem głupi... wrażenie mam takie jakby się tarcze ham. z przodu powyginały, ale nic podczas jazdy nie piszczy i sie nie grzeje (zaciski ham. wszystkie 4 wyczyszczone i przesmarowane).

(Tarcze z przodu TRW od zeszłego roku (scieraja sie rowno), z tyłu wymienione teraz na brembo.)


SantaCruz napisał(a):a czy ktoś kupował tylne łożysko zespolone z piastą firmy NK??? wygląda to tak – piasta koła, cena nie najtańsza ale znajomy mi powiedział że to dobre produkty...

Ja kupowałem (ale nie wymieniałem) za 350zł/szt NTN.
mscorp
 

Postprzez tonidriver » 27 kwi 2012, 17:52

Może to opona szumi :]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez mscorp » 27 kwi 2012, 18:20

Dziś podejme próbę eliminacji tej przyczyny tzn. opon i/lub felg.

edit: to nie koła :(
mscorp
 

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 12:32

mscorp napisał(a):Dziś podejme próbę eliminacji tej przyczyny tzn. opon i/lub felg.

edit: to nie koła :(

ja jestem jednak zdania, ze to opony
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mscorp » 28 kwi 2012, 15:42

doswiadczenie przeprowadzone nastepujaco:
1. "dawca" druga mazda 6 kółka 18" (thx 4 CelnikP) – przejechałem się zanim cokolwiek zrobiłem – no szumią sobie normalnie jednostajnie
2. przekładka z "dawcy" na przednia os – huczy troche ciszej, ale jednak
3. przekładka z "dawcy" na tylna os – huczy podobnie jak na moich kolach

Różnica w huczeniu jest taka, że u mnie (obojetnie czyje koła) wpadają w rezonans, u "dawcy" nie.
Szukałem na forum jeszcze i znalazłem, że była mowa też o łozysku podporowym półosi... tam jeszcze nie zaglądałem, może to to? Jeśli nie, to tylko pozostaje podejrzewać krzywe tarcze przód lub tył, albo łożyska tył.

P.S. przepraszam, że tak odjeżdżam od tematu, ale po prostu nie mam pojęcia co to buczy/huczy/wkurza. Jest to naprawde trudne do zdiagnozowania czy z przodu czy z tyłu...
mscorp
 

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 16:57

tarcze nie huczą, jak już to "biją, trą..itp"
generalnie jest to wg. twojego opisu powiązane z ruchem, a to łożysko, o którym piszesz jest raczej nieruchowe zbyt intensywnie, ale w sumie weliminowaliśmy felgi i opony.
a może masz problme ze zbieżnością?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mscorp » 28 kwi 2012, 20:42

zbieżności nie sprawdzałem i będzie to trzeba zrobić jako kolejny element do wyeliminowania.
mscorp
 

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 22:14

mscorp napisał(a):zbieżności nie sprawdzałem i będzie to trzeba zrobić jako kolejny element do wyeliminowania.

możesz tez tak na szybko postawic auto na równo i przeciągnąc wzdłuż kól sznurki, aby z grubsza sprawdzic zbie- lub rozbieżnośc auta, ale nie jest to miarodajny pomiar.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mscorp » 29 kwi 2012, 03:16

Chyba rozwiązałem problem, bo jest ciszej i nie ma tego drażniącego rezonansu. A więc było to tak:
nie dawało mi spokoju to huczenie i pojechałem pogrzebać przy zacisku lewego koła przedniego.
1. podniosłem lewe koło i wrzuciłem bieg... huczy
2. zdemontowałem zacisk – huczy
3. sprawdziłem bicie tarczy – było minimalne – zapewne za sprawą nalotu na krawędzi tarczy
4. zdjąłem tarcze – bicie ciężko wyczuwalne/slyszalne
5. sprawdziłem bicie piasty – było minimalne góra dół- z tego samego powodu jw. nalot na krawędzi piasty.
Opukałem młotkiem, wrzuciłem bieg, żeby się kręciło i przyłożyłem pilnik, który usunął niepotrzebny nalot.
6. bicie ustalo – doczysciłem na cacy piastę
7. wyczysciłem też na cacy tarcze ham. i założyłem – bicia nie widać i nie słychać huczenia
8. załozyłem zacisk i koło – jw. bez hałasu i rezonansu
9. opusciłem auto i jazda próbna – zdecydowanie ciszej – teraz szumią tylko opony tak jak trzeba.

10. Do kompletnej naprawy to samo zrobię z prawą stroną.

Zatem przyczyną był nalot na piaście, przez co tarcza nierówno stykała się z powierzchnią piasty i powodowała bicia, które akutat objawiały sie jak zuzyte łożysko.

Dziekuję Wszystkim za wszelkie wskazówki, bo także z nich skorzystałem i jeszcze raz przepraszam za OT, ale byc może ktoś komu huczy nie wiadomo gdzie czy to z tyłu, czy z przodu, niech sprawdzi jak wyglądają piasty i tarcze.

P.S. Uwielbiam darmowe rozwiązania :) nie lubię warsztatów :) w ASO na mój problem powiedzieli tak:
"To będą łozyska z tyłu, bo dwa dni temu też wymienialiśmy w szóstce" hahaha :D
mscorp
 

Postprzez jaszczuros » 27 lip 2012, 08:54

WITAM U MNIE WYGLĄDA TO NASTEPUJĄCO: PRZY 25-35 KM/H SŁYCHAĆ Z TLEWEGO TYŁU (CHYBA) TAKIE CHYCZENIE CZY COS JAKBY NIE BYŁO POWIETRZA W KOLE PRZY MNIEJSZYCH I WIEKSZYCH PREDKOŚCIACH NIE MA TEGO JEST NATOMIAST CHUCZENIE OSTATNIO JECHAŁEM AUTOSTRADĄ 150 I POWIEM ZE BYŁO TROCHĘ GŁOŚNO NA SZCZĘSCIE USTAWILEM ALC W RADIU NA 3 POZIOM I DALOS SIE JECHAC. WYMIENIŁEM TARCZE I KLOCKI Z TYŁU – ZERO POPRAWY. NIECH KTOŚ KTO WYMIENIŁ PIASTĘ DA ZNAĆ JAKIEJ FIRMY.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:51
Posty: 9
Skąd: Tomice/Wadowice
Auto: Mazda 6 GG/GY 2003 2.0 Diesel Hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 27 lip 2012, 10:41

pisanie dużymi literami oznacza krzyk <cisza>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jaszczuros » 27 lip 2012, 14:12

przepraszam mialem caps lock wlaczony a tak nawiasem mowiac orientowalem sie w dwoch sklepach z czesciami i podali mi ceny 390 680 za jakis japonskie oraz 300 i 284 za zamienniki

jeżeli ktoś wymieniał i może z całą pewnością polecić część jakiejś firmy to podajcie prosze nazwę

EDIT(30.07)

No to jeszcze jedno ze strony carspped.pl dostałem oferte na piaste z NTN oraz OEM (która jest tańsza). co sądzicie o częściach OEM?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:51
Posty: 9
Skąd: Tomice/Wadowice
Auto: Mazda 6 GG/GY 2003 2.0 Diesel Hatchback

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 30 lip 2012, 11:23.
Powód: post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6