Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 30 lip 2012, 11:25

co sądzicie o częściach OEM?

jest to produkt o jakości oryginału bez pudełka producenta <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jaszczuros » 3 sie 2012, 10:02

A więc podsumowując piastę kupiłem w carspeed kupiłem tą tańszą czyli OEM. Wczoraj odbyła się wymiana i powiem że lekko jakby ustąpiło. Natomiast objaw "wybulonej opony" przy prędkościach 25-35 km/h nie ustąpił. Już sam nie wiem co to może być może felerne opony. W przyszłości wymienie drugie łożysko więc zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:51
Posty: 9
Skąd: Tomice/Wadowice
Auto: Mazda 6 GG/GY 2003 2.0 Diesel Hatchback

Postprzez mobilmobil » 3 paź 2014, 14:32

Witam,

Planuję wymienić łożyska z tyłu w mojej Maździe GY gdyż szumią.

Czy wystarczy jak kupię samo łożysko (wygląd w kształcie walca ) czy na tył muszę kupić łożysko z piastą taki zestaw ?
Załączniki
łożysko_piasta_tył.jpg
łożysko piasta tył
lozysko-kola.jpg
samo łożysko tył
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 11:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez siemek55 » 3 paź 2014, 15:25

z tego co wiem to nikt nie opracował na forum metody wymiany samego łożyska. Niestety trzeba wymienić komplet. Wiem, drogo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dobrzyn22 » 3 paź 2014, 18:51

siemek55
dzięki za podanie linku <spoko> połączyłem z istniejącym wątkiem.

a dla kolegi mobilmobil małe przypomnienie:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 4 paź 2014, 10:06

Prasa powinna je wyjąc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mobilmobil » 4 paź 2014, 14:04

Przepraszam Moderatora za nieuwagę :) – będę bardziej starał się szukać tematu zanim założę nowy temat. :)

A wracając do sprawy to w wyjmowanie na prasie chyba nie ma się co bawić chociaż pewnie by wyszło taniej... ale znaleźć kogoś kto się tego podejmie i zrobi to fachowo chyba byłoby ciężko...

Przeglądałem części na aukcjach w internecie. Renomowane łożyska i piasty typu Reuville czy SKF są dość (a nawet bardzo drogie).
Zauważyłem, że jest dużo firm o których nie słyszałem nigdy oferujące łożyska i piasty tytułujące się ogólnie jako "japan parts". Czy ktoś z Was kupował łożyska piasty z tego rodzaju aukcji i produkowane przez tego typu firmy ? jak Wam się sprawują i ile już używacie ? Mam nadzieję, że ktoś się przyzna bo chce mieć miarodajną opinię na ten temat.
Podkreślam, że doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepsze są te z wysokiej półki ale niestety na cenę zwracam równie dużą uwagę stąd moje pytanie.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 11:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez brodaM6 » 5 paź 2014, 11:26

Każdy szanujący sie warsztat powinien mieć na wyposażeniu prasę .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mobilmobil » 6 paź 2014, 10:35

Lepiej bawić się w wyjmowanie i wkładanie za pomocą prasy czy kupić jednak nowe wraz z piastą ?

Jaka jest różnica mniej więcej cenowa pomiędzy tymi opcjami:

1. Koszt łożyska na tył wraz z piastą np SKF + robocizna w warsztacie

2. Koszt kupna samego łożyska na tył + robocizna wyjęcie starego za pomocą prasy i włożenie nowego w piastę za pomocą prasy

orientujecie się która opcja bardziej się opłaca i o ile ?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 11:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez cisiel1981 » 6 paź 2014, 20:54

Pytanie pewnie za które dostanę <cisza>
Ale czy do zdjęcia tylnej piasty potrzebny jest ściągacz. Pytam bo muszę wymienić jedną szpilkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez brodaM6 » 7 paź 2014, 07:12

Nie wiem czy ściągasz ,ale klucz napewno do odkręcenie śruby blokującej .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez cisiel1981 » 7 paź 2014, 12:23

W tym sek caly. Czy lekko zejdzie czy trzeba bedzie sciagaczem walczyc. A o kluczu nie zapomne .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez brodaM6 » 7 paź 2014, 21:42

:)
Załączniki
piasta.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez cisiel1981 » 22 lis 2014, 15:00

Panowie mam pytanie. Czy i u Was jest podobnie.
Otoz w tylnych piastach mam dekielki zabezpieczajace srube natomiast z przodu ani z jednej ani z drugiej srony.
Pytam bo nie wiem czy kupowac czy zostawic jak jest.
Zaobserwowalem dopiero teraz jak zalozylem zimowki na stalowkach.
Wczesniej alusy zaslanialy dekielki.
Prosze o kazda informacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez kubsztyk » 22 lis 2014, 19:58

Jeśli chodzi Ci o nakrętkę piasty to tak jest, bo o ile się nie mylę, to z przodu wchodzi półoś napędowa w piastę i przenosi napęd za pomocą wieloklinu, a na końcu jest gwint, na który nakręca się nakrętkę. Jako że na tylną oś nie ma napędu, tak więc nie ma półosi z nakrętką i jest "dekielek" jak to nazwałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez cisiel1981 » 22 lis 2014, 22:45

Czyli mogę spać spokojnie <jupi>
Dziękuję kubsztyk <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez silvarus » 22 sty 2015, 16:29

Teraz ja mam pytanie. Chodzi mi o dokręcenie piasty o tą dużą śrubę bodajże na nasadzkę 36. Czy muszę ją dokręcić z całej siły, czy dokręcić i cofnąć o 1/3 obrotu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez aro92 » 5 lut 2015, 12:25

Koledzy dopiszę się do pytania:
mobilmobil napisał(a):Przeglądałem części na aukcjach w internecie. Renomowane łożyska i piasty typu Reuville czy SKF są dość (a nawet bardzo drogie).
Zauważyłem, że jest dużo firm o których nie słyszałem nigdy oferujące łożyska i piasty tytułujące się ogólnie jako "japan parts". Czy ktoś z Was kupował łożyska piasty z tego rodzaju aukcji i produkowane przez tego typu firmy ? jak Wam się sprawują i ile już używacie ? Mam nadzieję, że ktoś się przyzna bo chce mieć miarodajną opinię na ten temat.
Podkreślam, że doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepsze są te z wysokiej półki ale niestety na cenę zwracam równie dużą uwagę stąd moje pytanie.

Jakie łożyska (oczywiście chodzi o tył) kupić proszę o szybką odpowiedz ewentualnie o podesłanie kilku linków <prosze>
Dodam że madzia to 2004r 2.0benzyna kombi. Wszystkie piasty z tyłu są takie same? chodzi mi o ilość zębów <glupek2>
Co myślicie o czymś takim?:
http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-mazda-6-premacy-626-323-mpv-i5051538780.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 14:42
Posty: 101
Skąd: Okolice Krosna
Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.

Postprzez emagal » 25 lut 2015, 15:25

Pewnie kolega już kupił łożysko bo parę dni już minęło od postu, jednak podzielę się swoją wiedzą na temat tylnych łożysk z piastą.
To co kolega podał to osobiście odradzam, cena kusząca, ale problem jest w czym innym. Generalnie można podzielić te piasty na dwa rodzaje toczone – czyli obrabiane na tokarce z walka, i odlewane – w piecu z odpowiedniego stopu. Te pierwsze można robić w stodole, a drugie... jak się kiedyś zagłębiłem w temat to doczytałem się, że są robione tylko w jednej firmie w Azji – przynajmniej te do Mazdy. I w cale nie w Japonii (dokładnie nie pamiętam jakie to państwo, a nie chce mi się od nowa przeszukiwać internetu). Firma produkuje same odlewy i dostarcz do "producentów", ci zaś wkładają swoje łożyska i montują szpilki. Często bywa tak, że prace te są zlecane jeszcze podwykonawcom, a markowane samymi opakowaniami. W efekcie na rynku mamy dużo łożysk podobnej jakości różnych producentów, a czasem się zdarza, że w pudełku Kanaco jest piasta z łożyskiem SKF.
Nie będę pisał, którzy producenci łożysk są najlepsi, ale ja polecam FAG i SKF.
Ważne, żeby ogłoszenie w necie miało realfoto i widać było napisy na samych łożyskach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez aro92 » 25 lut 2015, 19:07

Powiem szczerze że jeszcze nie kupiłem, ale chyba mimo wszystko spróbuje te co po podałem jak nie będą się spisywać to wtedy będę się martwił co dalej :D . Dla przykładu FAG jest ponad 5 razy droższy :(
Dzięki za podpowiedz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 14:42
Posty: 101
Skąd: Okolice Krosna
Auto: Była: Madzia 323f Ba 1.5
Jest: Mazda6 GY LF '04 2.0Pb
Ford Cougar 2.0 99r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6