Strona 4 z 5

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 30 lip 2012, 11:25
przez dobrzyn22
co sądzicie o częściach OEM?

jest to produkt o jakości oryginału bez pudełka producenta <spoko>

PostNapisane: 3 sie 2012, 10:02
przez jaszczuros
A więc podsumowując piastę kupiłem w carspeed kupiłem tą tańszą czyli OEM. Wczoraj odbyła się wymiana i powiem że lekko jakby ustąpiło. Natomiast objaw "wybulonej opony" przy prędkościach 25-35 km/h nie ustąpił. Już sam nie wiem co to może być może felerne opony. W przyszłości wymienie drugie łożysko więc zobaczymy.

Wymiana samego łożyska czy koniecznie z piastą ?

PostNapisane: 3 paź 2014, 14:32
przez mobilmobil
Witam,

Planuję wymienić łożyska z tyłu w mojej Maździe GY gdyż szumią.

Czy wystarczy jak kupię samo łożysko (wygląd w kształcie walca ) czy na tył muszę kupić łożysko z piastą taki zestaw ?

PostNapisane: 3 paź 2014, 15:25
przez siemek55
z tego co wiem to nikt nie opracował na forum metody wymiany samego łożyska. Niestety trzeba wymienić komplet. Wiem, drogo :(

PostNapisane: 3 paź 2014, 18:51
przez dobrzyn22
siemek55
dzięki za podanie linku <spoko> połączyłem z istniejącym wątkiem.

a dla kolegi mobilmobil małe przypomnienie:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 4 paź 2014, 10:06
przez brodaM6
Prasa powinna je wyjąc

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 4 paź 2014, 14:04
przez mobilmobil
Przepraszam Moderatora za nieuwagę :) – będę bardziej starał się szukać tematu zanim założę nowy temat. :)

A wracając do sprawy to w wyjmowanie na prasie chyba nie ma się co bawić chociaż pewnie by wyszło taniej... ale znaleźć kogoś kto się tego podejmie i zrobi to fachowo chyba byłoby ciężko...

Przeglądałem części na aukcjach w internecie. Renomowane łożyska i piasty typu Reuville czy SKF są dość (a nawet bardzo drogie).
Zauważyłem, że jest dużo firm o których nie słyszałem nigdy oferujące łożyska i piasty tytułujące się ogólnie jako "japan parts". Czy ktoś z Was kupował łożyska piasty z tego rodzaju aukcji i produkowane przez tego typu firmy ? jak Wam się sprawują i ile już używacie ? Mam nadzieję, że ktoś się przyzna bo chce mieć miarodajną opinię na ten temat.
Podkreślam, że doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepsze są te z wysokiej półki ale niestety na cenę zwracam równie dużą uwagę stąd moje pytanie.

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 5 paź 2014, 11:26
przez brodaM6
Każdy szanujący sie warsztat powinien mieć na wyposażeniu prasę .

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 6 paź 2014, 10:35
przez mobilmobil
Lepiej bawić się w wyjmowanie i wkładanie za pomocą prasy czy kupić jednak nowe wraz z piastą ?

Jaka jest różnica mniej więcej cenowa pomiędzy tymi opcjami:

1. Koszt łożyska na tył wraz z piastą np SKF + robocizna w warsztacie

2. Koszt kupna samego łożyska na tył + robocizna wyjęcie starego za pomocą prasy i włożenie nowego w piastę za pomocą prasy

orientujecie się która opcja bardziej się opłaca i o ile ?

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 6 paź 2014, 20:54
przez cisiel1981
Pytanie pewnie za które dostanę <cisza>
Ale czy do zdjęcia tylnej piasty potrzebny jest ściągacz. Pytam bo muszę wymienić jedną szpilkę.

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 7 paź 2014, 07:12
przez brodaM6
Nie wiem czy ściągasz ,ale klucz napewno do odkręcenie śruby blokującej .

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 7 paź 2014, 12:23
przez cisiel1981
W tym sek caly. Czy lekko zejdzie czy trzeba bedzie sciagaczem walczyc. A o kluczu nie zapomne .

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 7 paź 2014, 21:42
przez brodaM6
:)

PostNapisane: 22 lis 2014, 15:00
przez cisiel1981
Panowie mam pytanie. Czy i u Was jest podobnie.
Otoz w tylnych piastach mam dekielki zabezpieczajace srube natomiast z przodu ani z jednej ani z drugiej srony.
Pytam bo nie wiem czy kupowac czy zostawic jak jest.
Zaobserwowalem dopiero teraz jak zalozylem zimowki na stalowkach.
Wczesniej alusy zaslanialy dekielki.
Prosze o kazda informacje.

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 22 lis 2014, 19:58
przez kubsztyk
Jeśli chodzi Ci o nakrętkę piasty to tak jest, bo o ile się nie mylę, to z przodu wchodzi półoś napędowa w piastę i przenosi napęd za pomocą wieloklinu, a na końcu jest gwint, na który nakręca się nakrętkę. Jako że na tylną oś nie ma napędu, tak więc nie ma półosi z nakrętką i jest "dekielek" jak to nazwałeś.

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 22 lis 2014, 22:45
przez cisiel1981
Czyli mogę spać spokojnie <jupi>
Dziękuję kubsztyk <piwo>

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 22 sty 2015, 16:29
przez silvarus
Teraz ja mam pytanie. Chodzi mi o dokręcenie piasty o tą dużą śrubę bodajże na nasadzkę 36. Czy muszę ją dokręcić z całej siły, czy dokręcić i cofnąć o 1/3 obrotu?

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 5 lut 2015, 12:25
przez aro92
Koledzy dopiszę się do pytania:
mobilmobil napisał(a):Przeglądałem części na aukcjach w internecie. Renomowane łożyska i piasty typu Reuville czy SKF są dość (a nawet bardzo drogie).
Zauważyłem, że jest dużo firm o których nie słyszałem nigdy oferujące łożyska i piasty tytułujące się ogólnie jako "japan parts". Czy ktoś z Was kupował łożyska piasty z tego rodzaju aukcji i produkowane przez tego typu firmy ? jak Wam się sprawują i ile już używacie ? Mam nadzieję, że ktoś się przyzna bo chce mieć miarodajną opinię na ten temat.
Podkreślam, że doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepsze są te z wysokiej półki ale niestety na cenę zwracam równie dużą uwagę stąd moje pytanie.

Jakie łożyska (oczywiście chodzi o tył) kupić proszę o szybką odpowiedz ewentualnie o podesłanie kilku linków <prosze>
Dodam że madzia to 2004r 2.0benzyna kombi. Wszystkie piasty z tyłu są takie same? chodzi mi o ilość zębów <glupek2>
Co myślicie o czymś takim?:
http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-mazda-6-premacy-626-323-mpv-i5051538780.html

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 25 lut 2015, 15:25
przez emagal
Pewnie kolega już kupił łożysko bo parę dni już minęło od postu, jednak podzielę się swoją wiedzą na temat tylnych łożysk z piastą.
To co kolega podał to osobiście odradzam, cena kusząca, ale problem jest w czym innym. Generalnie można podzielić te piasty na dwa rodzaje toczone – czyli obrabiane na tokarce z walka, i odlewane – w piecu z odpowiedniego stopu. Te pierwsze można robić w stodole, a drugie... jak się kiedyś zagłębiłem w temat to doczytałem się, że są robione tylko w jednej firmie w Azji – przynajmniej te do Mazdy. I w cale nie w Japonii (dokładnie nie pamiętam jakie to państwo, a nie chce mi się od nowa przeszukiwać internetu). Firma produkuje same odlewy i dostarcz do "producentów", ci zaś wkładają swoje łożyska i montują szpilki. Często bywa tak, że prace te są zlecane jeszcze podwykonawcom, a markowane samymi opakowaniami. W efekcie na rynku mamy dużo łożysk podobnej jakości różnych producentów, a czasem się zdarza, że w pudełku Kanaco jest piasta z łożyskiem SKF.
Nie będę pisał, którzy producenci łożysk są najlepsi, ale ja polecam FAG i SKF.
Ważne, żeby ogłoszenie w necie miało realfoto i widać było napisy na samych łożyskach.

Re: Łożysko tylnego koła "wymiana z piastą" – Pytania

PostNapisane: 25 lut 2015, 19:07
przez aro92
Powiem szczerze że jeszcze nie kupiłem, ale chyba mimo wszystko spróbuje te co po podałem jak nie będą się spisywać to wtedy będę się martwił co dalej :D . Dla przykładu FAG jest ponad 5 razy droższy :(
Dzięki za podpowiedz <spoko>