Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia
Nie wiem ,ja wymieniam parami, ostatni tez mogłem przecież wymienić jeden [waaaco?] dolny ,a wymieniłem dwa, konicowki tez sa dwie, łączniki 2 ect.[waaaczego?] jest 3 na stronę
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Właśnie brakuje tego uzasadnienia dlaczego, może ktoś inny wie ? – rozumiem iż były by w złym stanie, ale jak nie widać wad to nie widzę potrzeby, co do końcówek drążków to przeważnie też wymieniałem parami w poprzednich wozach,
zgodzę się z tym iż pozostałe, nie wymienione wahacze są bardziej narażone na uszkodzenia, ze względu na dłuższą eksploatację, i nie zdziwię się jak za pół roku, czy rok jazdy na polskich (takich a nie innych drogach) te wahacze będą się nadawać do wymiany,
nie jestem mechanikiem, i być może za bardzo do tego podochodzę logicznie,
czy ktoś ma fachowe uzasadnienie czy należy wymieniać parami ?
zgodzę się z tym iż pozostałe, nie wymienione wahacze są bardziej narażone na uszkodzenia, ze względu na dłuższą eksploatację, i nie zdziwię się jak za pół roku, czy rok jazdy na polskich (takich a nie innych drogach) te wahacze będą się nadawać do wymiany,
nie jestem mechanikiem, i być może za bardzo do tego podochodzę logicznie,
czy ktoś ma fachowe uzasadnienie czy należy wymieniać parami ?
moim skromnym zdaniem nowe pracuje inaczej niz 10letnie czy tam 5 ,jak przecieka ci amor to dla zasady wymienisz dwa czy jeden ,wycieraczki wymieniasz pojedyniczo bo druga przecierz jeszcze dobra
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):,jak przecieka ci amor to dla zasady wymienisz dwa czy jeden ,
amortyzator to jest trochę inna zasada – jego zadaniem jest tłumienie i ma swoją sprawność, którą traci z każdym km, tutaj zgodnie z jego rolą i z tobą zgadzam się w 100%,
co do zużywania się obu stron jak najbardziej,
tylko jak z jednej strony został uszkodzony (np. na jakiejś dziurze) i to mu dało w kość, a druga strona bez luzów pracuje bez zastrzeżeń, raczej nie idzie sprawdzić sprawności % wahaczy
CLAU napisał(a):Zużywają się obie strony więc dlaczego wymieniać tylko jedną? Co tu jest trudnego w zrozumieniu?
nie chodzi o zrozumienie zagadnienia, "że wymieniam dwa bo tak robił dziad i pradziad .. to i ja",
tylko czy jest w tym sens, wiadomo guma wietrzeje traci swoje właściwości, sworzeń się zawsze wyrobi – kwestia czasu, ale jeśli jest na daną chwilę sprawny ?
grygory napisał(a):nie chodzi o zrozumienie zagadnienia, "że wymieniam dwa bo tak robił dziad i pradziad .. to i ja",
tylko czy jest w tym sens, wiadomo guma wietrzeje traci swoje właściwości, sworzeń się zawsze wyrobi – kwestia czasu, ale jeśli jest na daną chwilę sprawny ?
Ale nie jest tak samo sprawny jak drugi. Ja nie wiem o co Ci chodzi generalnie, jeżeli szukasz wymówki aby nie wymieniać, to to przecież jest Twój samochód więc sobie w nim rób jak chcesz, zakładaj nawet wahacze z drewna.
Nie rozumiem, dlaczego się dziwisz, że wymienia się parami.
Nie chodzi o wymówki, raczej o doinformowanie, poszukałem zagadnień na internecie i zdania właśnie są podzielone, jedni że tak drudzy że nie, nie ma konkretnego stanowiska,
w aucie staram się likwidować na bieżąco wszystkie usterki, na tą chwilę wymieniłem jeden, ale zastanawiam się nad drugim, jak i kolejnymi z przedniego zawieszenia, jestem tego świadomy że mam auto z ponad 200 tyś przejechanymi km, a nie nowe ...
brodaM6 i CLAU dzięki za wasze sugestie
w aucie staram się likwidować na bieżąco wszystkie usterki, na tą chwilę wymieniłem jeden, ale zastanawiam się nad drugim, jak i kolejnymi z przedniego zawieszenia, jestem tego świadomy że mam auto z ponad 200 tyś przejechanymi km, a nie nowe ...
brodaM6 i CLAU dzięki za wasze sugestie
No ale co tu jest trudnego w zrozumieniu? Masz wahacz, ktore ulegaja zużyciu z powodu przebiegu jak i warunków atmosferycznych, wymienisz jeden to masz dwa różne stany, które mogą wpływać na geometrie zawieszenia. Stan zawieszenia to nie jest zero i jeden, że albo coś działa albo coś nie działa. Po środku jeszcze jest zużycie mniej lub bardziej wpływające na jazdę. Jeden wymienia dopiero jak mu się pourywa, drugi jak auto zaczyna mu już leciutko sciagać w lewo lub w prawo.
Po ostatnie wizycie mojej Madzi u mechanika na wymianie łożyska koła przedniego zauważyłem urwane śruby krzyżakowe mocujące tarczę hamulcową z piastą. Orientuje się ktoś czy bez tych śrub to można jeździć? Ewentualnie czy jest możliwa naprawa takiej piasty, mam na myśli rozwiercenie i poprawienie gwintu, czy tylko wymiana wchodzi w grę?
- Od: 14 cze 2013, 10:07
- Posty: 3
- Skąd: Warszawa\Białołęka
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Exclusive 12.2005
Witam szanownych forumowiczów, prosząc jednocześnie o pomoc.
Otóż dziś wymieniając koła na letnie zauważyłem iż z prawej strony z przodu amortyzator jest przetarty od wewnętrznej strony i obudowa od silnika wewnętrzna część nadkola też jest przetarta. Dodatkowo przy skręcaniu w lewo i jednoczesnym zjechaniu np z krawężnika czuć i słychać owo tarcie amortyzatora o tą wewnętrzną obudowę nadkola (ściana silnika).
Co to może oznaczać gdzie szukać przyczyny, dodam iż lewa strona nie ma takiej przypadłości, i jadąc na wprost nic nie stuka nic nie puka.
Proszę o jakieś sugestie.
Otóż dziś wymieniając koła na letnie zauważyłem iż z prawej strony z przodu amortyzator jest przetarty od wewnętrznej strony i obudowa od silnika wewnętrzna część nadkola też jest przetarta. Dodatkowo przy skręcaniu w lewo i jednoczesnym zjechaniu np z krawężnika czuć i słychać owo tarcie amortyzatora o tą wewnętrzną obudowę nadkola (ściana silnika).
Co to może oznaczać gdzie szukać przyczyny, dodam iż lewa strona nie ma takiej przypadłości, i jadąc na wprost nic nie stuka nic nie puka.
Proszę o jakieś sugestie.
szanowny brodaM6 jak to poprawić, gdzie przyczyna.
cisiel1981 napisał(a):jak to poprawić, gdzie przyczyna.
Wydaje mi się że powinieneś pojechać na ustawienie geometrii aby to poprawić
Przyczyna ?? Hmmmm.... logicznie myśląc jeśli nie miałeś w ostatnim czasie żadnego dzwona to przyczyną może być jakieś wjechanie w dziurę ? A może na krawężnik za szybko wjeżdżałeś ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6