Strona 1 z 8

Wymiana klocków hamulcowych

PostNapisane: 7 cze 2008, 19:10
przez herci62
Mam problem z wymiana tylnych klockow.Po wyciagnieciu starych nie moge zamknąć nowych -nie moge wcisnac tloczka .CZy powinienem uzyc jakiegos specjalnego klucza lub czegos innego??? Z gory dzieki za pomoc...

PostNapisane: 7 cze 2008, 21:54
przez strus
z tego co pamiętam tłoczki się wkręca nie wciska: też miałem ten problem :)

PostNapisane: 7 cze 2008, 22:38
przez herci62
strus napisał(a):z tego co pamiętam tłoczki się wkręca nie wciska: też miałem ten problem :)


Dzieki takie mialem podejrzenia.W poniedzialek sie zabiore za to jeszcze raz.

PostNapisane: 8 cze 2008, 11:39
przez DeadlY
czasami sie tez wciska ale to chyba w starszych samochodach, albo robi sie dzwignie albo odkreca odpowietrznik i tloczek sam "wpada"
jakos tak to bylo ;)

PostNapisane: 8 cze 2008, 18:45
przez syberek1
tłoczki się wkręca :)

PostNapisane: 8 cze 2008, 20:40
przez magicadm
syberek1 napisał(a):tłoczki się wkręca

Jak to się robi?

Re: Wymiana klockow

PostNapisane: 9 cze 2008, 09:37
przez domin1979
leszek-sroka napisał(a):Mam problem z wymiana tylnych klockow.Po wyciagnieciu starych nie moge zamknąć nowych -nie moge wcisnac tloczka .CZy powinienem uzyc jakiegos specjalnego klucza lub czegos innego??? Z gory dzieki za pomoc...
Pierwsza sprawa to czy otworzyłeś zbiorniczek od płynu? Jak nie to po prostu nie masz jak wcisnąć tłoczka. Po otworzeniu i ewentualnym odciągnięciu płynu a potem można albo wciskać jakąś rurką albo jak mówi instrukcja wziąć klucz imbusowy i przekręcić odwrotnie do wskazówek zegara i tłoczek powinien się schować. Na środku tłoczka powinno być jakieś gniazdo na imbusa.

Re: Wymiana klockow

PostNapisane: 9 cze 2008, 15:11
przez herci62
domin1979 napisał(a):
leszek-sroka napisał(a):Mam problem z wymiana tylnych klockow.Po wyciagnieciu starych nie moge zamknąć nowych -nie moge wcisnac tloczka .CZy powinienem uzyc jakiegos specjalnego klucza lub czegos innego??? Z gory dzieki za pomoc...
Pierwsza sprawa to czy otworzyłeś zbiorniczek od płynu? Jak nie to po prostu nie masz jak wcisnąć tłoczka. Po otworzeniu i ewentualnym odciągnięciu płynu a potem można albo wciskać jakąś rurką albo jak mówi instrukcja wziąć klucz imbusowy i przekręcić odwrotnie do wskazówek zegara i tłoczek powinien się schować. Na środku tłoczka powinno być jakieś gniazdo na imbusa.


Dzieki serdeczne Tobie ;DOMIN; i wszystkim .Umnie trzeba bylo przekrecic jak radziles wlasnie uporalem sie z tym zajelo to ok.30-min dwie strony. POZDRAWIAM

PostNapisane: 9 cze 2008, 17:45
przez domin1979
leszek-sroka napisał(a):Dzieki serdeczne

Ciesze się, że mogłem/liśmy pomóc :)

PostNapisane: 7 cze 2009, 16:12
przez Swoop
Co by nie zakładać nowego tematu, powiedzcie jakie klocki polecacie do 6-tki?
Chyba muszę wymienić ...

bo tarcze przednie ładnie sie błyszczą od hamowania a tył już niestety nie jest taki wygłaskany

PostNapisane: 7 cze 2009, 16:28
przez Grzyby
Klocki – TRW/Lucas

Swoop napisał(a):tył już niestety nie jest taki wygłaskany

równie dobrze powodem mogą być przycinające się zaciski. Jeśli tak, trzeba je rozebrać i przeczyścić.

PostNapisane: 7 cze 2009, 16:57
przez Jaksa
Grzyby napisał(a):Klocki – TRW/Lucas
Nie piszczą ? Kupiłem ze 2 lata temu 5 kpl i wszystkie wrociły ( piszczały przy lekkim nacisnieciu pedału hamulca ) od temtej pory kupuje tylko oryginalne 260 zł kpl. zero problemów...

PostNapisane: 7 cze 2009, 16:59
przez Grzyby
Jaksa napisał(a):Nie piszczą ?

Nic a nic – i nawet pylą mniej niż oryginały. Zadowolony jestem bardzo :)

PostNapisane: 7 cze 2009, 17:38
przez mlun
Można jeszcze ATE kupić. Mam w Mitsu i dobrze się sprawują.

PostNapisane: 7 cze 2009, 19:13
przez Karwoś
Ja raz zmienilem na orginaly – idealne. 270 + wymiana – chyba 350 zł w serwisie Księżyno.

PostNapisane: 7 cze 2009, 19:59
przez Jaksa
Karwoś napisał(a):Ja raz zmienilem na orginaly – idealne
Jestem tego samego zdania .
Grzyby napisał(a):Nic a nic – i nawet pylą mniej niż oryginały
W czepku urodzony <lol>

PostNapisane: 7 cze 2009, 22:58
przez domin1979
Swoop napisał(a):bo tarcze przednie ładnie sie błyszczą od hamowania a tył już niestety nie jest taki wygłaskany
Jest to niestety u Mazdy norma, tylne tarcze mają mniejszy docisk bo większość skupia się na przodzie i stąd te paskudne paski :P Efekt ulega spotęgowaniu jeżeli nie robi się dużych przebiegów.
W Audi tego nie ma bo tam tarcze pryskają ustrojstwem przeciwkorozyjnym. Jest to jedna z rzeczy, do której Mazda mogłaby się przyłożyć... co ciekawe u Toyoty często widzę to samo.

PostNapisane: 8 cze 2009, 09:29
przez Grzyby
domin1979 napisał(a):Jest to niestety u Mazdy norma

to ja chyba faktycznie jestem
Jaksa napisał(a):W czepku urodzony

Tył gładziutki :)

PostNapisane: 8 cze 2009, 15:09
przez domin1979
Może :) A klocki też miałem Lucasa/TRW i nic nie piszczały, trochę pylił przód ale na początku. Ogólnie nie narzekałem.

PostNapisane: 8 cze 2009, 19:23
przez Jaksa
domin1979 napisał(a):A klocki też miałem Lucasa/TRW i nic nie piszczały
Czyli trafiłem na jakies buble <lol>