Stuki zawieszenia w tylnym kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xol28 » 22 lip 2008, 20:53

witam. od wczoraj usłyszałem dziwny dźwięk, stukot,chyba z tylu po lewej stronie gdzieś kolo kola.
auto ma już ponad 130tys przebiegu no i w ostatnich trzech dniach przejechało ponad 3000km. no i się zaczęło...stukot słychać czy to na nierównej drodze czy na prostej.
no i mam problem bo muszę wrócić do domu a mam 500km i dopiero wtedy coś z tym zacznę robić
czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka może być tego przyczyna , co mogło się stać i czy mogę z tym dojechać do domu.? dzięki i pozdrawiam.
Mazda 6 2.0 2003, hatchback,petrol
Początkujący
 
Od: 8 maja 2008, 20:41
Posty: 9
Skąd: Mazda 6, 2.0, 03'

Postprzez Armida » 22 lip 2008, 21:11

amortyzator, albo jakaś końcówka? mechanikiem nie jestem ale ja bym sie tym nie przejmował i powolutku wrócil do domu
Początkujący
 
Od: 3 lip 2008, 21:00
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Auto: MAZDA 6 s 3.0 V6

Postprzez chmooreck » 22 lip 2008, 22:25

Z jaką częstotliwością stuka ? Zależnie od prędkości ? Może to tylko jakiś kamyczek wlazł w bieżnik opony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez xol28 » 23 lip 2008, 09:53

niezależnie od prędkości i rodzaju drogi. teraz chyba zauważyłem że po deszczu mniej to słychać a czasami nawet tego nie słyszałem.
raczej to nie kamyczek, patrzyłem już na to trochę.
ręcznie naciskałem tył auta w górę i dół, rozbujałem go trochę no i czasami słyszę te skrzypienie ale nie wiem dokładnie skąd dochodzi, gdzieś za kołem...
Początkujący
 
Od: 8 maja 2008, 20:41
Posty: 9
Skąd: Mazda 6, 2.0, 03'

Postprzez piotr_72 » 23 lip 2008, 10:45

U mnie przy podobnych objawach stabilizator delikatnie dotykał tylnego wachacza i pojawiało się skrzypienie zawieszenia. Objawiało się to w czasie jazdy oraz przy naciskaniu tyłu samochodu.
Być może wpływ na to miało nadmierne obciążenie samochodu (bagażnika).
W moim przypadku odrobina WD 40 załatwiła problem :D
Fiat 126P --- VW Golf 1,6 '87 --- Honda Civic 1,4 '98 --- no a teraz Mazda 6 2.0 Benzin '03 – SUPER !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2008, 11:30
Posty: 7
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 '03 2.0 GG

Postprzez xol28 » 23 lip 2008, 12:37

dzięki Piotr. to może być przyczyną skrzypienia gdy naciskam tył.
sprawdzę i dam znać później.
ale co z tym stukotem podczas jazdy? pewnie amortyzator albo jakaś końcówka jak pisał wyżej ARMIDA . auto było sporo obciążone podczas ostatnich dni,gdy to się stało .
pomogły jeszcze te nasze polskie drogi...i coś nie wytrzymało .......
;(
Początkujący
 
Od: 8 maja 2008, 20:41
Posty: 9
Skąd: Mazda 6, 2.0, 03'

Postprzez Cichyq » 23 lip 2008, 14:58

zobacz czy jak nacisniesz hamulec podczas stukania, to czy robi sie cicho, moze to klocki maja luzy i stukaja.

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Krisek » 23 lip 2008, 16:01

koncowka drazka stabilizatora ... :) mialem to samo w 3 pukalo jak bym mial cos luzne w bagazniku ..

wyjolem zapas. lewerek wszystko i dalej bylo
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez atommy78 » 7 wrz 2008, 00:12

Słyszę podobne stuki w tylnym zawieszeniu w mojej Maździe 5, szczególnie przy przejeżdżaniu przez tory i studzienki. Tyle że moja ma przejechane tylko 25 tys. km. Czy to możliwe żeby to była końcówka drążka. Ile może kosztować wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez toms88 » 8 gru 2013, 21:05

Jako że piszę tu po raz pierwszy to na początku witam wszystkich serdecznie. Latem nabyłem 6stke 1.8 kombi z przebiegiem ok 180 tys km i po około 3 tygodniach zaczęło mnie męczyć stukanie które dochodziło ewidentnie z lewego koła.
Później auto przez kilka dni stało nie używane i po tym czasie znowu nic nie stukało jakiś czas ale hałas powrócił. Byłem z nim u mechanika który nie znalazł żadnych luzów, na stacji kontroli słyszeli stuki ale nie byli ich w stanie zlokalizować. W ASO usłyszałem 150zl za samo sprawdzenie zawieszenia wiec postanowiłem dalej szukać na własną rękę i opłaciło się.... Luz na śrubie odpowiedzialnej za regulacje kąta nachylenia koła... Śrubę dokręciłem i mogłem cieszyć się błogą ciszą...niestety tylko przez kilka dni, po kilku dniach stukanie wróciło wiec dokręciłem jeszcze raz i znowu historia się powtórzyła. Teraz zastanawiam się dlaczego ta śruba się odkręca tym bardziej że z jednej strony nakrętka ma lewy gwint a z drugiej prawy... :( z prawej strony auta wszystko jest ok.
Może ktoś miał podobny problem? Jak znajdę chwile jeszcze to wrzucę fotkę ;)
Załączniki
IMAG0311.jpg
Wspomniane zdjęcie odkręcającej się śruby..
toms88
 

Postprzez patel69 » 6 lip 2014, 16:26

@toms88 wczoraj wreszcie znalazłem źródło stukania i jest to co u Ciebie :–\ cały ten drążek reakcyjny kosztuje w IC 215 zł :–\ trochę szkoda mi wydawać tyle siana na to. Jak to rozwiazales? Może znacie jakieś tańsze zamienniki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 20:09
Posty: 17
Skąd: Złoczew
Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6