Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Klon » 15 lip 2014, 00:10

Mi też pękła ta osłona sworznia. Tę gumę można wymienić – nr oem gj6a-34-541a. Z zamienników produkuje Febest o symbolu MZBJB-541. Na razie przejechane ~15tyś. i jest spokój.
Klon
 

Postprzez stasiu_ns » 16 lip 2014, 19:40

Sabat dzięki za odpowiedź! Mi mechanik założył bez mojej wiedzy <glupek2> wahacze SRL i teraz czyli po 35tyś już się sypią więc ja nie polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez misiek89 » 16 lip 2014, 20:57

Dobry przelot jak na wahacze za tak śmieszne pieniądze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Hubix » 10 sie 2014, 08:50

217 tys. km z czego 60 tys po Polsce i poleciały mi tuleje wahacza dolnego prostego. Dokładnie to jedna tulejka ta co jest w ławie. Z obu stron wymieniłem.

Jeszcze chciałem dodać, że nie dało się wybić sworzni ze zwrotnicy. Serwisówka zaleca ściągacz, a u mnie biliśmy z tatą młotem (chyba z 8kg) i nie chciało iść. W końcu wyszło....razem z siedzeniem.

Wniosek: sworznie się nie wybijają, nie stukają nie mają luzów. Pierwsze lecą tuleje wahacza dolnego prostego te umiejscowione w ławie. Zawieszenie ogólnie jest mocne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Yackoba » 23 sie 2014, 13:45

witam, kolego Hubix czy przy wyjmowaniu wahaczy prostych opuszczałeś sanki? własnie będę musiał wymienić te wahacze i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać .
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez misiek89 » 23 sie 2014, 15:46

Przy prostym nie trzeba opuszczać sanek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Yackoba » 23 sie 2014, 16:22

dziękuje,
a czy bez kanału dam rade?
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez misiek89 » 23 sie 2014, 16:47

Spokojnie dasz rade trochę gimnastyki potem jest żeby na gotowo dokręcić wahacze ale da rade, zapewne jak wybijesz już sworzeń ze zwrotnicy wyjdzie razem z tulejką metalową i tu trzeba albo użyć dobrego ściągacza do łożysk, albo uciąć sworzeń i wybić tuleje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Yackoba » 23 sie 2014, 17:19

dzięki, w przyszły weekend działam
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez Hubix » 23 sie 2014, 22:59

Kolego nie trzeba opuszczać, a wymiana jest dość prosta.

Wahacz przykręcony jest do ławy (klucz 17) oraz skręcony przez śrubę przelotową z widełkami co lecą od góry. Przy zwrotnicy jest sworzeń który może wyjść z siedzeniem. U mnie w życiu nie wyszedł by ściągaczem. Ciężkim młotem udało się go wybić razem z siedzeniem, potem na kleju osadziłem siedzenie w zwrotnicy. Sworzeń jest na klucz 23 !.

Jak coś to pytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dzialos » 12 paź 2016, 16:05

Witam.. Chciałbym się zapytać które to są wahacze tylne od zbieżności? Mechanik stwierdził że są do wymiany a koszt sztuki to 270pln?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez tqr_us » 12 paź 2016, 18:08

To raczej drążki nie wahacz
Załączniki
aacd1366ff8c14ba8ea65b8b99a178126148fce1.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Greg88 » 13 paź 2016, 14:31

Sztuka takiego wahacza to koszta 80-120PLN. Mechanik chce orżnąć na kasę :D
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez dzialos » 13 paź 2016, 15:37

... Od zbieżności to jest chyba dolny... Jest jeszcze górny... Czy tego nie wymienia się kompletem?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez tqr_us » 13 paź 2016, 18:24

Jak wiesz lepiej to po co pytasz ,dolny wahacz jest od trzymania sprężyny ,wiadomo ze wymiana kompletu jest najlepszym rozwiązaniem po obu stronach ,mozna tez wymienić tuleje
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Greg88 » 14 paź 2016, 09:46

dzialos napisał(a):... Od zbieżności to jest chyba dolny... Jest jeszcze górny... Czy tego nie wymienia się kompletem?

Jeśli gumy na wahaczu są w porządku (nic nie puka nie stuka) to nie wymieniaj. Ja u siebie wymieniałem dwa dolne (gumy w tulejach można było palcem wyciągać) razem z amortyzatorami. Oczywiście po tym zabiegu geometria obowiązkowa.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6