Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez minek2122 » 8 wrz 2011, 21:03

Witam. Od jakiegoś czasu walczę ze stukaniami w lewym kole na większych dziurach i przy mniejszej prędkości:/ Zostały wymienione sworznie i tuleje na górnych i dolnych wachaczach , amortyzator, drążek i końcówka drążka i nadal zero rezultatu. Proszę o pomoc bo już nie wiem co wymieniać:/ pozdro
Początkujący
 
Od: 5 maja 2011, 23:33
Posty: 10
Skąd: poland
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 2.0CDTi 136KM

Postprzez jacek828 » 10 wrz 2011, 15:25

Mam podobny problem ale w prawym kole. Podobnie jak u Ciebie gdy jadę wolno i przy większych dziurach w przednim prawym słychać taki metaliczny stuk. Wydaje mi się że występuję to głównie gdy koło wpada w dziurę bo gdy wjeżdżam np na krawężnik to nie słyszę tego dźwięku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez maselek » 10 wrz 2011, 18:37

jacek828
Jesteś pewny że to w kole, może to poduszka silnika <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez jacek828 » 17 wrz 2011, 13:00

Możliwe że to poduszka? Wydaje mi się że słychać to z prawej strony ale faktycznie mam do wymiany jedną z tych poduszek w kształcie ósemki bo ktoś tam zastosował prowizoryczną rzeźbę po polsku :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Swoop » 20 wrz 2011, 19:05

sprawdźcie górny wahacz a dokładnie bolec który z niego wychodzi czy nie "lata" na boki bo to najczęstsza przyczyna stukania
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez mądry » 21 wrz 2011, 10:46

Ze swojego doświadczenia proponował bym sprawdzić łożyska w kołach czy czasem nie mają luzu, nie zawsze zużyte łożysko musi szumieć a stukać potrafi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Dolar83 » 18 gru 2011, 15:15

Witam,
Na wiosnę zamierzam wymienić wahacze (dolne tylne) w przednim zawieszeniu , bo po baaardzo długiej kontroli i przeczytaniu Forum to gumy w nich stukały. A że nie chcę do mojej 6 założyć jakichś wahaczy z gównolitu mam pytanie do szanownych forumowiczów:
Co proponujecie, zakupić oryginały mazdy czy może jakieś dobrej firmy , nie wiem Febi ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

Postprzez Karol » 18 gru 2011, 23:44

wkurzajace te stukanie <killer> <killer> <killer> Mi zaczelo stukac i krew mnie zalewa
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez hiob123 » 2 sty 2012, 15:01

Witam koledzy mam do was pytanie, czy tuleje i rozne gumki przy zawieszeniu z mazdzie 6 z 2002roku sa wymienialne czy trzeba wymienic calosc jako wahacz ? Jesli są wymienialne to ew. jakie polecacie i jak wyglądałoby to cenowo.

Z góry dziekuje za odpowiedz

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2009, 11:06
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GG 2002

Postprzez Karol » 13 sty 2012, 15:52

Wczoraj bylem u mechanika i gosc powiedzial ze poduszke silnika mam ok jedyne co to koncowka dolnego wahacza ta oslona byla rozwalona . Tylko ze on odrazu powiedzial ze to nie moze tak stukac ze cos innego ale wszystko wyglada OK

kupilem dzis ten wahacz i pewnie na dniach to wymienie ale cos mi sie wierzyc nie chce ze to to <płacze>

Czy kto moze cos poradzic?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez googieman » 24 sty 2012, 23:36

Panowie, byłem ostatnio na diagnostyce i okazało się że mam do wymiany sworzeń lewego górnego przedniego wahacza. Byłem dziś u mechanika i powiedział mi że samego sworznia nie da się kupić, trzeba cały wahacz. I teraz pytanie moje czy jest to prawda i rzeczywiście nie da się kupić osobno tego sworznia tylko cały wahacz, czy tylko mnie mechanik chce naciągnąć na koszty? Auto Mazda 6 GG Citd, 2003 rok.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez goran » 25 sty 2012, 08:21

Witam, mialem podobny problem stukanie w lewym przednim zawieszeniu, jakis element wahacza (ale nie pamietam co dokladnie). Stukanie dramat, mozna by dzwiek w horrorach podkladac. Moj znajomy mechanik, zdjał oslone tego elementu. Okazalo sie\, ze bylo tam zupelnie sucho, zero smaru. Przeczyscil i nasmarowal, zajelo to okolo 10 minut. Powiedzial, zebym pojezdzil pare dni i jak dalej bedzie stukalo, to znaczy, ze powstal juz tam luz i element do wymiany (koszt nowego okolo 100zl-nie pamietam dokladnie). Generalnie jezdze juz piaty miesiac i cisza:). Duzo zalezy jakiego sie ma mechanika. Na diagnostyce za winnego stukom uznali calkiem inny element zawieszenia,mechanik po charakterystycznym dzwieku stukania stwierdzil, ze to inny element i mial racje. Generalnie z tego co sie orientuje choc z japonczykami mam stycznosc od niedawna to wiekszosc elementow w zawieszeniu jest wymienna. znalazlem taka tez strone:
http://www.samochody.mojeauto.pl/mazda/ ... zda_6.html

pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 19:44
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM

Postprzez Karol » 28 sty 2012, 01:49

Tak wiec wiedzialem ze nie skonczy sie tylko na wahaczu trzeba bylo jeszcze wymienic tuleje wewnetrzne i cisza :P :P :P :P Tesknilem za tym <serduszka>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez przemek_bsi » 18 lip 2012, 22:52

Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie mam dosyć znaczny luz. Mogę wymienić same tuleje czy muszę zmieniać cały wahacz. Jak dokładnie nazywa się ten wahacz?

Edit(moderator) – po kliknięciu w zdjęcie jest możliwość jego powiększenia, widać lepiej miejsce zaznaczone(na środku)
Załączniki
DSCF1001.JPG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Kety » 23 sie 2012, 15:57

przemek_bsi napisał(a):Mogę wymienić same tuleje czy muszę zmieniać cały wahacz

Ten wahacz nazywa sie dolny prosty. Da sie, znalazlem nawet na allegro tuleje do nich. Tylko teraz pytanie, czy nie bardziej sie oplaca wymienic calego wahacza? Pewnie cena podobna a za kilka tys km i tak wystuka sie sworzen i go calego wymienisz :p

PS. W mojej M6 tez mam problem, poszrpalem wahaczami i luzow brak a jak jezdze po dziurach to cos stuka! Moze to te lozyska kol o ktorych ktos pisal? Niech ktos napisze jak sie sprawdza stan lozysk, to spobie spawdze :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez klajgus » 23 sie 2012, 20:01

Kety napisał(a):Ten wahacz nazywa sie dolny prosty. Da sie, znalazlem nawet na allegro tuleje do nich.


dokładnie jak napisał kolega Kety

Kety napisał(a):Tylko teraz pytanie, czy nie bardziej sie oplaca wymienic calego wahacza? Pewnie cena podobna a za kilka tys km i tak wystuka sie sworzen i go calego wymienisz :p

myślę, że się opłaca, bo taka tuleja metolowo-gumowa w intercarsie kosztuje coś około 50 zeta ,wymiana też nie jest skomplikowaną operacją (przyda się dostęp do prasy) a sworzeń też da się wymienić, jest nawet opisane jak to zrobić w serwisówce
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez przemek_bsi » 23 sie 2012, 23:28

Wymieniłem te tuleje z dwóch stron (obie były bardzo zniszczone)+dwie największe tuleje w tym krzywym wahaczu (nie znam dokładnej nazwy tego wahacza). Auto o wiele lepiej się prowadzi i co ważne-jest błoga cisza <jupi> <jupi> <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez mscorp » 24 sie 2012, 10:22

W jakim stanie wizualnym byly te tuleje – masz jakies zdjecie moze?
Czy na tym "krzywym" wahaczu wyczuwalne byly jakies luzy przy poszarpywaniu samą ręką?

W moim przypadku ten wahacz da sie poruszac, ale tuleje wygladaja dobrze, choc tez cos puka...
mscorp
 

Postprzez przemek_bsi » 24 sie 2012, 21:40

W wahaczu dolnym po sprawdzeniu "łomem" było widać luz, po wyjeciu ewidentnie było widać, że są uszkodzone (jak dokładniej przyjrzeć się zdjęciu to widać). W krzywym jedna była pęknięta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Sabat » 7 sty 2013, 14:55

Pytanko , jakie tuleje i sworznie wkładaliście do tych dolnych wahaczy?
Na upartego musiałbym wymienić dolne wahacze z jednej i z drugiej strony + sworznie w górnych, ale ceny wszystkich wahaczy to ok 900zł na jedną stronę :( + wymiana + geometria i zrobi się z 2,2k
więc zastanawiam się czy nie wymienić tulei i sworzni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6