Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez domin1979 » 27 sie 2008, 18:50

Rurka jest aluminiowa więc można ją pospawać w zakładzie gdzie spawają aluminium. To sposób najpewniejszy. Ktoś próbował coś ala poxilina i też daje radę tylko nie wiadomo jak długo. Chyba, że rrk nadaje się do wyrzucenia to wtedy pozostaje wymiana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 27 sie 2008, 20:35

domin1979 napisał(a):Rurka jest aluminiowa więc można ją pospawać w zakładzie gdzie spawają aluminium. To sposób najpewniejszy. Ktoś próbował coś ala poxilina i też daje radę tylko nie wiadomo jak długo. Chyba, że rrk nadaje się do wyrzucenia to wtedy pozostaje wymiana.

Nie bardzo rozumiem. Nie łatwiej podjechać do ASO, gdzie wymienią rurę za friko???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Piotrus » 27 sie 2008, 21:56

Najlepiej zrob jak Ci kolega Pawnik radzi,a jak nie i nie masz gdzie pospawac to kup klej do metalu(tylko nie poxiline,bo ponoc wchodzi w reakcje z olejami)dobra jest do wody.Kleje do metalu sa przewaznie dwu skladnikowe.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez domin1979 » 28 sie 2008, 08:32

Pawnik napisał(a):Nie bardzo rozumiem. Nie łatwiej podjechać do ASO, gdzie wymienią rurę za friko?pytajnik
O ile zakwalifikują to jako akcja serwisowa, z tym różnie bywa. Jak nie mam ASO na miejscu, a rurka w dobrym stanie to osobiście wolałbym ją za grosze pospawać na miejscu niż tracić cały dzień na dojazdy etc. Tak też zrobiłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 28 sie 2008, 10:52

domin1979 napisał(a):
Pawnik napisał(a):Nie bardzo rozumiem. Nie łatwiej podjechać do ASO, gdzie wymienią rurę za friko?pytajnik
O ile zakwalifikują to jako akcja serwisowa, z tym różnie bywa. Jak nie mam ASO na miejscu, a rurka w dobrym stanie to osobiście wolałbym ją za grosze pospawać na miejscu niż tracić cały dzień na dojazdy etc. Tak też zrobiłem.

Wystarczy zadzwonić do ASO i podać VIN i już wiadomo czy samochód sie łapie na akcję sewrisową. IMHO – wolałbym nawet stracić dzień i mieć wymienioną niż spawać starą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez adas » 28 sty 2009, 15:00

Witam. Mam podobny problem, dziś doleje do maksimum jutro mam już na min i tak w kółko. Pod samochodem nie widzę aby coś uciekało. Mam prośbę, czy ktoś może zamieścić zdjęcia, które to są rurki, bo szukam i nie mogę się ich dopatrzeć.Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez domin1979 » 28 sty 2009, 15:37

adas napisał(a):Witam. Mam podobny problem, dziś doleje do maksimum jutro mam już na min i tak w kółko. Pod samochodem nie widzę aby coś uciekało. Mam prośbę, czy ktoś może zamieścić zdjęcia, które to są rurki, bo szukam i nie mogę się ich dopatrzeć.Pozdrawiam
Z tego co pamiętam sam nic nie zobaczysz bo to raczej od spodu pęka. Potrzebujesz jechać na kanał kręcić kołami, a wtedy ktoś może od spodu wykukać gdzie się poci – bo to nawet nie cieknie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez kobyll » 28 sty 2009, 18:37

zdjęcia niestety nie dodam ale to jest bardzo dobrze widoczna rurka po zdjęciu osłony srebrna-aluminiowa jest tylko jedna pod miska od oleju i po niej dojdziesz na gore.

u mie tez nie bylo widac pod samochodem ze cos wycieka bo na oslonie mialem chyba z 2 litry plynu co dzien dolewalem dwie setki az w koncu mowie cos nie tak....

Obrazek

ja u mnie miałem ten sam problem od razu jak kupiłem, rurka przetarła się o osłonę od silnika

zrobiłem jak na zdjęciu powyżej do dziś prawie rok czasu i żadnego wycieku, sprawdzałem przy wymianie oleju.
kosztowało mnie to 5zł opaski metalowe i rurki gumowe zbrojone gratis. Mogłem pospawać ale wtedy trzeba by było wykręcać przewód i nie wiadomo czy czasem po skręceniu nie ciekłoby na połączeniach wtedy wymiana orgingów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Krisek » 28 sty 2009, 19:44

Mazdy uzywaja ATF a nie PSF do ukladu kierowniczego upewnij sie z instrukcja
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Enduro » 28 sty 2009, 19:53

po pierwsze nie mieszaj płynów w systemie wspomagania
i jesli dolewasz to tego samego tzn. zalecanego przez mazde..
po drugie jesli znajdziesz miejsce gdzie cieknie
to nie spawaj
tylko kup używaną rurke i wymień
powodz
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez cstec » 21 sie 2009, 14:33

cześć!! mam następujący problem jeśli chodzi o wspomaganie tak jak u kolegi kosmic głośno hałasuje mi pompa od wspomagania. moja mazda była objęta akcją serwisową wymiany przewodu. przewód wymieniłem niestety buczenie nie ustaje dodam iż niestety nie zauważyłem braku płynu w zbiorniczku i przejechałem ok 50 km. moje pytanie brzmi czy można jeździć na takiej pompie i jak długo może ona wytrzymać. dzieki za pomoc
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez Enduro » 21 sie 2009, 15:00

cstec napisał(a):cześć!! mam następujący problem jeśli chodzi o wspomaganie tak jak u kolegi kosmic głośno hałasuje mi pompa od wspomagania. moja mazda była objęta akcją serwisową wymiany przewodu. przewód wymieniłem niestety buczenie nie ustaje dodam iż niestety nie zauważyłem braku płynu w zbiorniczku i przejechałem ok 50 km. moje pytanie brzmi czy można jeździć na takiej pompie i jak długo może ona wytrzymać. dzieki za pomoc

pompa jest wytarta i halasuje,
i jest generalnie do wymiany...

P.S. mam uzywke do odsprzedania w dobrej cenie(wg, mnie)
jesli taka potrzeba sie pojawi.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 23 sie 2009, 22:18

Ja mam podobny problem dlatego pozwole sobie wskrzesić temat. Zacznę od tego że, nie mam żadnego wycieku. Płynu w zbiorniczku jest tyle ile przewiduje producent a objaw jest taki:

Gdy stojąc w miejscu skręcam kierownicę na maxa w lewo to przy samym końcu (gdy skręt osiąga niemal max) słyszę buczenie (powiedzny od 80% do 100% skrętu w lewo) jest buczenie. Gdy kręce kierownicą w prawo, jest gitara i nic nie buczy. Dodam, że gdy kręce kierownicą nie wchodząc w zakres kiedy buczy, jest tak jak powinno być czyli bez żadnego buczenia.

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć co może być tego przyczyną ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 23 sie 2009, 23:10

Gnat napisał(a):Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć co może być tego przyczyną ?

wg. mnie to pompa
a dzieje sie tak, bo ona w jedej pozycji ma duzo trudniej,
a to ze wzgledu na odleglosc do silownika/listwy...,
ale to tylko moja opinia...
P.S.
jak co to mam pompe wspomagania,
do odsprzedania po ok. 70 000km przebiegu.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 24 sie 2009, 19:41

Ma ktoś inne pomysły ? Pompe wskazuje jako ostatnią, dlatego że w drugą strone czyli kręcąc w prawo działa idealnie. Tylko ta nieszczęsna lewa strona pod koniec cos buczy. Może to nawet nie jest puszczenie tylko jakby chrobotanie lub strzelanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 24 sie 2009, 20:26

Gnat napisał(a):Ma ktoś inne pomysły ? Pompe wskazuje jako ostatnią, dlatego że w drugą strone czyli kręcąc w prawo działa idealnie. Tylko ta nieszczęsna lewa strona pod koniec cos buczy. Może to nawet nie jest puszczenie tylko jakby chrobotanie lub strzelanie.

no to moze koluma kierownicza,
ale to wiekszy i drozszy problem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 24 sie 2009, 21:33

Gnat napisał(a):Może to nawet nie jest puszczenie tylko jakby chrobotanie lub strzelanie.

Ja mam cos jakby brzeczenie bardzo ciche ze ledwo slychac, ale slychac mimo wlaczonego silnika. Kiedys zastanawialem sie co mi w silniku tak nieladnie gra, ale sie okazalo ze jak lekko dotkne kierownice to znika (u mnie to zwykle wydaje dzwiek przy jakimkolwiek lekkim skreceniu tylko nie pamietam w ktora strone). Dzwiek taki sam mam przy koncach skrecenia. Generalnie wszscy z ktorymi o tym rozmawialem mowia mi, ze to normalne i zeby sie nie przejmowac. A faktycznie jest to dosc ciche, wiec sie nie przejmuje (podobnie jak pompa podcisnienia... taka juz ta Mazda udana ;) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gnat » 24 sie 2009, 22:04

Jutro jade na kanał do mechanika od zawieszeń, niech zerknie. Jak nic nie stwierdzi to chyba poczekam na wiecej objawów bo szkoda mi wyrzygać 500 zł na pompe wspomagania skoro wspomaganie działa (kiera chodzi lekko jak złoto). Wkurza mnie tylko to chrobotanie pod koniec. Mam jeszcze Audi A3, tam jest miód, malina i orzeszki.

Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez cstec » 27 sie 2009, 21:44

jeszcze jedno pytanko czy moja pompa pociągnie jeszcze... czy muszę ją koniecznie wymienić od razu. bo tak jak koledze nie chce mi się na razie wydawać kasy. czy jeśli nie wymienie mogą być jakieś "komplikacje":) pozdro
:)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:57
Posty: 12
Skąd: lipnica mała
Auto: mazda 6 2004 cdti

Postprzez Enduro » 27 sie 2009, 23:03

cstec napisał(a): nie chce mi się na razie wydawać kasy. czy jeśli nie wymienie mogą być jakieś "komplikacje":) pozdro

nikt nie lubi wydawac kasy!

ale jak nagle pompa przestanie dzialac jak nalezy,
to obys mial
dobre buty , a to w celu hamowania ( jak Fred F.)
lub kup sobie kotwice
pozdr.

E. ;)
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6