Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasgr » 28 sie 2009, 01:37

Pompa przy położeniu kiery max może trochę buczeć – nie jest to objaw kwalifikujący ja do wymiany, gorzej jak buczy przy normalnym skręcaniu- wtedy już trzeba się zastanowić.

Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego pompa wsp. kier. z Fredem F. :P – przecież układ wsp. kierownicy nie ma nic wspólnego ukł. hamulcowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Enduro » 28 sie 2009, 10:12

lukasgr napisał(a):Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego pompa wsp. kier. z Fredem F. :P – przecież układ wsp. kierownicy nie ma nic wspólnego ukł. hamulcowym

fakt!
sorry,
pomylilem Vaku pompe z pompa wspomagania
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 29 sie 2009, 12:02

Wymieniłem olej wspomagania ale efekt jest ten sam. Gdy poziom skręcenia opon w lewą stornę osiąga około 85% słychać jakieś dziwne chrobotanie. Przy normalny kręceniu kierownicą nie słychać pompy. Nie wiem co robić a denerwuje mnie to. Nie spotkałem jeszcze w Polsce osoby, która by wiedziała co jest tego objawem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 29 sie 2009, 12:32

Gnat napisał(a):Wymieniłem olej wspomagania ale efekt jest ten sam. Gdy poziom skręcenia opon w lewą stornę osiąga około 85% słychać jakieś dziwne chrobotanie. Przy normalny kręceniu kierownicą nie słychać pompy. Nie wiem co robić a denerwuje mnie to. Nie spotkałem jeszcze w Polsce osoby, która by wiedziała co jest tego objawem.


jesli do weymiany zastosowales zalecany przez mazde plyn do servo
a listwa kierownicza jest sprawna i chodzi dobrze
to
w twoim aucie po prostu w tej pozycji pompa serva jest dosc mocno obciazona
i dodatkowo (niestety) wyeksplatowana
i dlatego buczy/chrobocze
no i zadne inne czynosci poza wymiana
nie zniweluja tego..

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 29 sie 2009, 18:22

Czyli co uważasz że to pompa wspomagania nadaje sie do wymiany ? Tylko dziwi mnie że w pozostałych pozycjach nie daje o sobie znać. Chodzi cichutko niczym nówka z salonu.

A już najbardziej wkurzające jest to że żaden "fachwiec" nie wie co jest. Każdy tylko chce wydusić pieniądze a zrobic jak powinno, to nie ma komu. Same gamonie Ci mechanicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 29 sie 2009, 20:02

Gnat napisał(a):Czyli co uważasz że to pompa wspomagania nadaje sie do wymiany ?

takie mam odczucie!
to podobnie jak z wyeksplatowynymi przegubami ..
na prostej nie stukaja, ale na zskreconych kolach slychac je dobitnie!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 29 sie 2009, 20:06

A może to właśnie przegub skoro słychać to coś tylko z jednej strony ? Jakie są objawy kończących się przegubów ? Za co one są odpowiedzialne, sorki za takie pytania ale nie znam się zupełnie. Jak sprawdzić czy to nie przegub mi czasem nie nawala ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 29 sie 2009, 20:54

Gnat napisał(a):Jak sprawdzić czy to nie przegub mi czasem nie nawala ?

przy ruszaniu ne skreconych kolach, w lewo lub prawo,
slychac stuki i drgania w kierownicy...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 30 sie 2009, 13:31

A nie, to tego nie mam. Dzieki za odp. Jednak problem u mnie nadal aktualny. Jakby ktoś miał podobny lub miałby sugestie co jest nie tak, to poproszę o info.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 30 sie 2009, 15:26

Gnat napisał(a):A nie, to tego nie mam.Pozdrawiam

no bo to dot. wytartych przegubow....
a opis jest adekwatny,
co do wyeksplatowanej pompy wspom.

pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 30 sie 2009, 18:48

ja rozumie ale nie ma 100% pewnosci. Spoko ja, ją moge wymienic ale jak to zrobie i dalej bedzie ten objaw to sie wkurze, 400 zł w plecy. musze miec 100% pewnosc, ale nie ma mi poki co kto jej dac. Wiec ciagle szukam takiego ca ja da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 30 sie 2009, 19:04

Gnat napisał(a): musze miec 100% pewnosc, ale nie ma mi poki co kto jej dac. Wiec ciagle szukam takiego ca ja da.

a może wróżka by dała rade..
poydr
E. ;)
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat » 31 sie 2009, 13:06

A czy te objawy mogą być przyczyną awarii łożyska ?

Znalazłem podobny wątek na naszym forum i okazało się, iż łożysko było walnięte. Czy w moim przypadku jest to mozliwe ?

Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22852&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

(Buczenie przy skręcaniu w prawo. Mazda 121 DB B3 '94)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Gnat » 9 wrz 2009, 22:48

Byłem u trzech niezależnych "polskich speców". Dwóch rozkłada ręce i pawiana świruje. Jeden stwierdził że dzwięki które słysze przy kręceniu kierownicą wydobywają się z przekładni. Czy to możliwe ? Jeśli tak to czeka mnie wkrótce wymiana.

Jaki jest objaw (poza wyciekami) awarii przekładni kierowniczej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 10 wrz 2009, 10:37

Gnat napisał(a):Jaki jest objaw (poza wyciekami) awarii przekładni kierowniczej ?

wyczuwalna niepłynna praca przy skręcaniu..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jaroman » 10 wrz 2009, 18:32

witam, jestem świerzym nabywcą m6 diesel 121km. Wydaje mi się że w moim aucie zbyt lekko chodzi kierownica- zwłaszcza w zakrętach. Prawie nie czuć oporu. Trzeba bardzo uważać. Czy to jest normalne? Tak w m6 pracuje wspomaganie?
jaroman
 

Postprzez piter88 » 10 wrz 2009, 18:43

witam
taka sytuacja moze wystepowac rowniez przy zle ustawionej zbierznosci (jesli czuc ze np skrecajac w prawo opor jest w lewo niema to moze to tez oznaczac pogiety przegub kulowy wachacza) jechalem kiedys oplem corsa ktory wpadl na kraweznik i pogiol felge i objaw byl dokladnie taki sam (na kolejnej feldze) im szybciej jechalem tym latwiej sie kierownica skrecalo byl tam do wymiany drazek i przegob kulowy a kosiarka byla bez wspomagania

EDIT: acha... kierownica "odbija" ? np przy wyjsciu z zakretu
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 19:21
Posty: 6
Skąd: Gdańsk

Postprzez jaroman » 12 wrz 2009, 08:18

dzieki za odpowiedź, ale zapomniałem dodać, iż zbieżność ustawiałem i nic nie pomogło. Wymieniłem również opony na nowe- bez zmian. Zauważyłem, iz nie ma znaczenia czy skręcam w lewo lub w prawo. Kierownica po wyjsciu z zakrętu odbija, chociać niezbyt mocno. Nie wiem czy pojechać do serwisu czy wystaczy jakiś mechanio. Acha, czy w m6 drzwi nie mają ograniczników. U mnie drzwi się bardzo lekko otwierają- wszystkie.Nie można pozostawić ich uchylonych same się zamykają. Trochę jest to upierdliwe przy wyjmowaniu rzeczy z samochodu. Dziękuje za wszyskie rady i czekam na nastepne. pozdrawiam
jaroman
 

Postprzez piter88 » 13 wrz 2009, 11:53

wydaje mi sie ze tu wlasnie lezy problem. jesli patrzac z lotu ptaka na przednie kola samochodu ustawione sa tak :----: kierownica nieodbija powinny byc troche do siebie w ten sposob /----\ . na odleglosc raczej nikt niejest w stanie powiedziec co jest tak naprawde przyczyna

nawet przy mocnym wspomaganiu kierownica odbija wiec to raczej zbierznosc, byc moze masz luzy na lozyskach, przegubach kulowych itp... jakies stuki w zawieszeniu albo odczuwalne luzy?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 19:21
Posty: 6
Skąd: Gdańsk

Postprzez jaroman » 16 wrz 2009, 19:35

dzięki za info piter88.Luzów nie czuję, byłem ostatnio na statcji diagnostycznej i też facet powiedział, że wszysko oki i nie ma żadnych luzów. Gdy będę jechał na wymianę filtrów i oleju to poproszę mechaniora,żeby przyjrzał się temu.Dzięki za rady.
jaroman
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6