Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
Pompa przy położeniu kiery max może trochę buczeć – nie jest to objaw kwalifikujący ja do wymiany, gorzej jak buczy przy normalnym skręcaniu- wtedy już trzeba się zastanowić.
Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego pompa wsp. kier. z Fredem F. – przecież układ wsp. kierownicy nie ma nic wspólnego ukł. hamulcowym
Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego pompa wsp. kier. z Fredem F. – przecież układ wsp. kierownicy nie ma nic wspólnego ukł. hamulcowym
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
lukasgr napisał(a):Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego pompa wsp. kier. z Fredem F. – przecież układ wsp. kierownicy nie ma nic wspólnego ukł. hamulcowym
fakt!
sorry,
pomylilem Vaku pompe z pompa wspomagania
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wymieniłem olej wspomagania ale efekt jest ten sam. Gdy poziom skręcenia opon w lewą stornę osiąga około 85% słychać jakieś dziwne chrobotanie. Przy normalny kręceniu kierownicą nie słychać pompy. Nie wiem co robić a denerwuje mnie to. Nie spotkałem jeszcze w Polsce osoby, która by wiedziała co jest tego objawem.
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a):Wymieniłem olej wspomagania ale efekt jest ten sam. Gdy poziom skręcenia opon w lewą stornę osiąga około 85% słychać jakieś dziwne chrobotanie. Przy normalny kręceniu kierownicą nie słychać pompy. Nie wiem co robić a denerwuje mnie to. Nie spotkałem jeszcze w Polsce osoby, która by wiedziała co jest tego objawem.
jesli do weymiany zastosowales zalecany przez mazde plyn do servo
a listwa kierownicza jest sprawna i chodzi dobrze
to
w twoim aucie po prostu w tej pozycji pompa serva jest dosc mocno obciazona
i dodatkowo (niestety) wyeksplatowana
i dlatego buczy/chrobocze
no i zadne inne czynosci poza wymiana
nie zniweluja tego..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czyli co uważasz że to pompa wspomagania nadaje sie do wymiany ? Tylko dziwi mnie że w pozostałych pozycjach nie daje o sobie znać. Chodzi cichutko niczym nówka z salonu.
A już najbardziej wkurzające jest to że żaden "fachwiec" nie wie co jest. Każdy tylko chce wydusić pieniądze a zrobic jak powinno, to nie ma komu. Same gamonie Ci mechanicy.
A już najbardziej wkurzające jest to że żaden "fachwiec" nie wie co jest. Każdy tylko chce wydusić pieniądze a zrobic jak powinno, to nie ma komu. Same gamonie Ci mechanicy.
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a):Czyli co uważasz że to pompa wspomagania nadaje sie do wymiany ?
takie mam odczucie!
to podobnie jak z wyeksplatowynymi przegubami ..
na prostej nie stukaja, ale na zskreconych kolach slychac je dobitnie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A może to właśnie przegub skoro słychać to coś tylko z jednej strony ? Jakie są objawy kończących się przegubów ? Za co one są odpowiedzialne, sorki za takie pytania ale nie znam się zupełnie. Jak sprawdzić czy to nie przegub mi czasem nie nawala ?
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a):Jak sprawdzić czy to nie przegub mi czasem nie nawala ?
przy ruszaniu ne skreconych kolach, w lewo lub prawo,
slychac stuki i drgania w kierownicy...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Gnat napisał(a):A nie, to tego nie mam.Pozdrawiam
no bo to dot. wytartych przegubow....
a opis jest adekwatny,
co do wyeksplatowanej pompy wspom.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ja rozumie ale nie ma 100% pewnosci. Spoko ja, ją moge wymienic ale jak to zrobie i dalej bedzie ten objaw to sie wkurze, 400 zł w plecy. musze miec 100% pewnosc, ale nie ma mi poki co kto jej dac. Wiec ciagle szukam takiego ca ja da.
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a): musze miec 100% pewnosc, ale nie ma mi poki co kto jej dac. Wiec ciagle szukam takiego ca ja da.
a może wróżka by dała rade..
poydr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy te objawy mogą być przyczyną awarii łożyska ?
Znalazłem podobny wątek na naszym forum i okazało się, iż łożysko było walnięte. Czy w moim przypadku jest to mozliwe ?
Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22852&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
(Buczenie przy skręcaniu w prawo. Mazda 121 DB B3 '94)
Znalazłem podobny wątek na naszym forum i okazało się, iż łożysko było walnięte. Czy w moim przypadku jest to mozliwe ?
Link:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22852&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
(Buczenie przy skręcaniu w prawo. Mazda 121 DB B3 '94)
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Byłem u trzech niezależnych "polskich speców". Dwóch rozkłada ręce i pawiana świruje. Jeden stwierdził że dzwięki które słysze przy kręceniu kierownicą wydobywają się z przekładni. Czy to możliwe ? Jeśli tak to czeka mnie wkrótce wymiana.
Jaki jest objaw (poza wyciekami) awarii przekładni kierowniczej ?
Jaki jest objaw (poza wyciekami) awarii przekładni kierowniczej ?
- Od: 19 sie 2007, 19:33
- Posty: 42
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6
Gnat napisał(a):Jaki jest objaw (poza wyciekami) awarii przekładni kierowniczej ?
wyczuwalna niepłynna praca przy skręcaniu..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam, jestem świerzym nabywcą m6 diesel 121km. Wydaje mi się że w moim aucie zbyt lekko chodzi kierownica- zwłaszcza w zakrętach. Prawie nie czuć oporu. Trzeba bardzo uważać. Czy to jest normalne? Tak w m6 pracuje wspomaganie?
-
jaroman
witam
taka sytuacja moze wystepowac rowniez przy zle ustawionej zbierznosci (jesli czuc ze np skrecajac w prawo opor jest w lewo niema to moze to tez oznaczac pogiety przegub kulowy wachacza) jechalem kiedys oplem corsa ktory wpadl na kraweznik i pogiol felge i objaw byl dokladnie taki sam (na kolejnej feldze) im szybciej jechalem tym latwiej sie kierownica skrecalo byl tam do wymiany drazek i przegob kulowy a kosiarka byla bez wspomagania
EDIT: acha... kierownica "odbija" ? np przy wyjsciu z zakretu
taka sytuacja moze wystepowac rowniez przy zle ustawionej zbierznosci (jesli czuc ze np skrecajac w prawo opor jest w lewo niema to moze to tez oznaczac pogiety przegub kulowy wachacza) jechalem kiedys oplem corsa ktory wpadl na kraweznik i pogiol felge i objaw byl dokladnie taki sam (na kolejnej feldze) im szybciej jechalem tym latwiej sie kierownica skrecalo byl tam do wymiany drazek i przegob kulowy a kosiarka byla bez wspomagania
EDIT: acha... kierownica "odbija" ? np przy wyjsciu z zakretu
- Od: 7 wrz 2009, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
dzieki za odpowiedź, ale zapomniałem dodać, iż zbieżność ustawiałem i nic nie pomogło. Wymieniłem również opony na nowe- bez zmian. Zauważyłem, iz nie ma znaczenia czy skręcam w lewo lub w prawo. Kierownica po wyjsciu z zakrętu odbija, chociać niezbyt mocno. Nie wiem czy pojechać do serwisu czy wystaczy jakiś mechanio. Acha, czy w m6 drzwi nie mają ograniczników. U mnie drzwi się bardzo lekko otwierają- wszystkie.Nie można pozostawić ich uchylonych same się zamykają. Trochę jest to upierdliwe przy wyjmowaniu rzeczy z samochodu. Dziękuje za wszyskie rady i czekam na nastepne. pozdrawiam
-
jaroman
wydaje mi sie ze tu wlasnie lezy problem. jesli patrzac z lotu ptaka na przednie kola samochodu ustawione sa tak :----: kierownica nieodbija powinny byc troche do siebie w ten sposob /----\ . na odleglosc raczej nikt niejest w stanie powiedziec co jest tak naprawde przyczyna
nawet przy mocnym wspomaganiu kierownica odbija wiec to raczej zbierznosc, byc moze masz luzy na lozyskach, przegubach kulowych itp... jakies stuki w zawieszeniu albo odczuwalne luzy?
nawet przy mocnym wspomaganiu kierownica odbija wiec to raczej zbierznosc, byc moze masz luzy na lozyskach, przegubach kulowych itp... jakies stuki w zawieszeniu albo odczuwalne luzy?
- Od: 7 wrz 2009, 19:21
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
dzięki za info piter88.Luzów nie czuję, byłem ostatnio na statcji diagnostycznej i też facet powiedział, że wszysko oki i nie ma żadnych luzów. Gdy będę jechał na wymianę filtrów i oleju to poproszę mechaniora,żeby przyjrzał się temu.Dzięki za rady.
-
jaroman
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6