Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hbo » 25 mar 2010, 14:28

Grzyby napisał(a):do diesla 60zł (cena w ASO)

Właśnie przez Ciebie :P (bo już kiedyś pisałeś tę cenę) pojechałem do ASO po tą rurkę :P zadowolony, że lepiej kupić nową za 60 niż płacić za spawanie :D I się troszkę zdziwiłem jak usłyszałem cenę... co dziwne do diesla jest tańsza, ale na pewno nie 60zł bliżej 200zł mówię o Księżynie w Białymstoku
A w jakim ASO taka cena?
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez pawelsz » 1 kwi 2010, 11:56

sander napisał(a): Akcja serwisowa trwała 4 lata i wtedy można było rurkę wymienić za friko ale moja m6 jest z 2003 roku i nici z friko.


Akcja serwiowa trwa 60 miesiecy od pierwszego wydania samochodu klientowui.
Wiem bo sprawdzałem pare dni temu. Akurat mam szczescie bo mój samochód jest z sirerpnia 2005 i sie jeszcze na nia łapie.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 15:23

pawelsz napisał(a):
sander napisał(a): Akcja serwisowa .........
Akurat mam szczescie bo mój samochód jest z sirerpnia 2005 i sie jeszcze na nia łapie.
Pozdrawiam

no to okay!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sander » 12 kwi 2010, 08:01

Do momentu wyjęcia rurki myślałem, że w tym układzie panują ogromne ciśnienia, a tu nic takiego wąż z rurką jest połączony zwykłymi samozaciskowymi opaskami. Ja mam diesla, podane kwoty rurki pozyskałem dzwoniąc do ASO w Warszawie i Olsztynie.

pzdr
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 13:05
Posty: 9
Auto: 2004 sport kombi CITD

Postprzez Enduro » 12 kwi 2010, 13:44

sander napisał(a):Do momentu wyjęcia rurki myślałem, że w tym układzie panują ogromne ciśnienia,

sa takie, ale nie w tym obiegu!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez civic99 » 23 maja 2010, 11:07

Witam wszystkich, poczytałem sobie o tych wszystkich usterkach, a dziś rano doznałem szoku :| odpalam madzie skręcam kierownicą w lewo by wyjechać i słyszę buczenie, co lepsze do buczenia dołączyło się zacinanie kierownicy, w lewo i prawo jest to samo" oczywiście jak autko stoi w miejscu" ale po delikatnym dodaniu gazu wszystko wraca do normy i kręci się lekko.
Płyn w zbiorniczku jest nie wycieka, patrzyłem na tą rurkę na kanale i też jest ok, nigdzie się nie poci i nie cieknie,
zatem rozumiem że będzie pompa do wymiany., bo chyba to nie wina sprężyn ani łożyska, i wydaje mi się że chyba układ nie zapowietrzył się samoczynnie..
teraz mam pytanko, ile może kosztować nowa pompa, ewentualnie czy są jakieś zamienniki innego producenta, bo z tego co wiem używaną można wyszperać za ok, 500zł. a szczerze to wolał bym nową bo planuję pojeździć troszkę tym autkiem,
autko jest z 2003r. 136 koników, GY.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, czy ewentualnie źle ustawiona geometria mogła dać takie efekty lub w parę dni uszkodzić tę pompę wspomagania,.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez Enduro » 23 maja 2010, 15:10

civic99 napisał(a):.....
1. bo chyba to nie wina sprężyn ani łożyska, i wydaje mi się że chyba układ nie zapowietrzył się samoczynnie..
2. czy ewentualnie źle ustawiona geometria mogła dać takie efekty lub w parę dni uszkodzić tę pompę wspomagania,.

ad 1. raczej nie, no chyba ze kots tak cos grzebal i nipoprawnie poskaladal..
ad 2. tez nie, no i nie polecam jezdzenia z uszkodzonym ukladem kierowniczym,
bo jesli ten przy skrecaniu sie kompletnie popsuje no to moze byc niebezpiecznie...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez civic99 » 23 maja 2010, 17:13

ciekawa sprawa, poszedłem niedawno do autka, odpaliłem i zacząłem kręcić kierownicą, na początku wszystko było ok, :) ale po którymś tam razie przyblokowało kierownicę i się zaczęło,,to trzeszczenie i blokowanie......dodam że przy lekkim dodawaniu gazu wszystko wracało do normy.
znak taki jak by pompa nie nadążała i brakowało jej pary, jak by którędyś uciekało z niej ciśnienie,
dziwne jest to że płynu jest cały czas tyle samo, nigdzie nie widać wycieku i pocenia, czysto..albo mi się już na oczy rzuciło.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez skubiszek » 23 maja 2010, 18:35

no to pompa siada.... nie słyszysz z niej szumu? miałem takie same objawy w Accordzie jak kupiłem, do wymiany była pompa wspomagania i nie było wycieków, ubytków itp
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez civic99 » 23 maja 2010, 20:18

skubiszek niema żadnych wycieków, nic się nie poci, i nic nie szumi,. ale tez stawiam na pompę, bo raczej nic innego,..,. i chyba ją będę wymieniał, ale jeszcze muszę zobaczyć jedną rzecz ,.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez Enduro » 23 maja 2010, 20:34

civic99 napisał(a):......dodam że przy lekkim dodawaniu gazu wszystko wracało do normy. .

no bo przy wyzszych obrotach szybciej sie kreci i jest bardziej wydajniejsza!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez civic99 » 23 maja 2010, 23:45

wiem że jest znacznie wydajniejsza, ale,
właśnie wróciłem z małego teściku, odpaliłem magdalene i kręciłem kołem, raz w lewo raz w prawo. było ok.po dłuższym czasie miałem dość, więc jedynka i na drogę, pojeździłem troszkę, i się zaczęło .....
czytałem jak koledzy pisali o takich problemach, stawiam na olej, jak się rozgrzeje traci parametry .
wymienię go po tak zwanej taniości, :)
może to wcale nie pompa,
sam jestem ciekawy.,.,
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez Enduro » 24 maja 2010, 00:39

civic99 napisał(a): stawiam na olej, jak się rozgrzeje traci parametry .
wymienię go po tak zwanej taniości, :)
może to wcale nie pompa,

na tylko originalny zalecany przez mazde.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skubiszek » 24 maja 2010, 08:37

a ja i tak stawiam na pompę...

czasem było u mnie tak, że jeździł dobrze kilka dni a po wyjechaniu w trasę i np jeździe 2-3 km prosto bez dużej korekcji chciałem skręcić i na początku opór a później jakby "puszczało" i kierownica chodziła lekko... czasem chodziła całą trasę dobrze, na zimny silniku wyczuwalnie był czasami co raz większy opór przy kręceniu kierownicą a czasem w ogóle, nie raz buczała, świszczała..

oczywiście wymiana oleju jak najbardziej nie zaszkodzi a dla silnika zdrowiej ale musisz uważać jednak bo jak w którymś momencie jednak okaże się, że to pompa i padnie na trasie... to d*** blada
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Enduro » 25 maja 2010, 13:41

skubiszek napisał(a): ale musisz uważać jednak bo jak w którymś momencie jednak okaże się, że to pompa i padnie na trasie... to d*** blada

oby mu sie takie cos nie wydarzylo..!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez civic99 » 25 maja 2010, 19:24

Witam wszystkich, miałem wymienić ten olej, i ciągle cierpię na brak czasu, może uda mi się to zrobić w sobotę,. ale,
wziąłem dziś kawałek papieru i patyczek, który zanurzyłem w zbiorniczku, powiem tak, olej wsiąkał w papier jak woda a do tego ma czarny kolor, a chyba powinien być inny,.., a tak naprawdę to dokładnie jaki ATF zaleca mazda, bo nie wiem a jest ich troszkę – . Np.: – VALVOLINE DEXRON II DEXTRON 2 – MIDLAND DEXRON III ATF DEXTRON 3 – LIQUI MOLY OLEJ ?? zaplątałem się.,,,. podobno wszystkie sie nadają,. ale jaki najlepszy ?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 14:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

Postprzez Szyk77 » 10 cze 2010, 23:34

A może by tak wymienić tę aluminiową rurkę na zbrojony wąż gumowy olejoodporny. Skoro nie ma tam dużego ciśnienia...Wtedy koszty będą śmiesznie niskie.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 18:56
Posty: 10
Skąd: Podhale
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 benz r04

Postprzez rafusmaximus » 11 cze 2010, 04:41

Szyk77 napisał(a):A może by tak wymienić tę aluminiową rurkę na zbrojony wąż gumowy olejoodporny. Skoro nie ma tam dużego ciśnienia...Wtedy koszty będą śmiesznie niskie.


to wymień u siebie – jak się sprawdzi to daj znać... szukanie oszczędności w Mazdzie, to jak kupowanie pierścionka zaręczynowego z cyrkonią zamiast brylantu ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Szyk77 » 11 cze 2010, 14:50

Nie no lepiej za tę rurkę zapłacić 640zł. w Nowym Targu, 440zł. w Krakowie, 380zł. w Katowicach. Dzwoniłem i pytałem. Wąż lub rurka miedziana to chyba trochę taniej wyjdzie, kupowanie używanej to lipa bo za chwilę może być to samo. No liczy się ten serwis Mazdy <płacze>
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 18:56
Posty: 10
Skąd: Podhale
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 benz r04

Postprzez rafusmaximus » 13 cze 2010, 01:30

to trzeba było sobie kupić octavie albo golfa, te mają tańszy serwis ;P Nie dramatyzuj <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6