Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 28 wrz 2009, 15:19

s4v4g3 napisał(a):
A co do ASO – jeśli jednak ta skrzynia jest uszkodzona, to czy gwarancja jeszcze obejmuje naprawę? Auto podkreślam 2004 rok :|

wydaj mi sie ze nie!
bo gwarancja jest 3 letnia...

no chyba ze kupiles auto uzywane u handlarza- na terenie EU,
i masz odp. umowe.
to wtedy masz 1 rok gwarancji wg. praw europejskich

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 28 wrz 2009, 18:21

Enduro napisał(a):
s4v4g3 napisał(a):
A co do ASO – jeśli jednak ta skrzynia jest uszkodzona, to czy gwarancja jeszcze obejmuje naprawę? Auto podkreślam 2004 rok :|

wydaj mi sie ze nie!
bo gwarancja jest 3 letnia...

no chyba ze kupiles auto uzywane u handlarza- na terenie EU,
i masz odp. umowe.
to wtedy masz 1 rok gwarancji wg. praw europejskich

E.


Heh no kupiłem autko od kolesia z Austrii, ale niestety żadnej umowy specjalnej nie mam.
Lecz myślę, że ze sprzęgłem jest ok.
Tak czy siak może wybiorę się do Jaksy na sprawdzenie autka. :)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Ukman » 28 wrz 2009, 18:32

Dzisiaj patrzylem jak tam ta sprezyna działa chciałem ją wyjąc ale nie mam pojecia jak to zrobic ... Sprzegło w moim aucie pracuje bardzo ciezko lecz nie slizga sie nie ma zadnych problemow tylko jest strasznie twarde :( Myslicie ze to sprzegło czy sprezyna ? Chcialbym to sprawdzic dlatego prosiłbym o wskazowki jak zdjąc sprezyne . Mazda 6 2.0 2002 exclusive
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 28 wrz 2009, 20:44

Ukman napisał(a):Sprzegło w moim aucie pracuje bardzo ciezko lecz nie slizga sie nie ma zadnych problemow tylko jest strasznie twarde :( Myslicie ze to sprzegło czy sprezyna ? Chcialbym to sprawdzic dlatego prosiłbym o wskazowki jak zdjąc sprezyne . Mazda 6 2.0 2002 exclusive

hydraulika?

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 28 wrz 2009, 22:28

To co z nią zrobic ? chce zobaczyc jak to bez tej sprezyny jest ...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 28 wrz 2009, 23:48

Ukman napisał(a):To co z nią zrobic ? chce zobaczyc jak to bez tej sprezyny jest ...

jakiej sprezyny?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 29 wrz 2009, 14:50

Sprezyna pedała sprzęgła kolego...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 29 wrz 2009, 17:06

Ukman napisał(a):Sprezyna pedała sprzęgła kolego...

ok.!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 29 wrz 2009, 17:27

<lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 29 wrz 2009, 17:30

Riki napisał(a):<lol>

no w sumie jest taka,ale przy pedale...!

bo innej sobie nie moge wyobrazic...

E.
Ostatnio edytowano 23 mar 2010, 14:19 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 29 wrz 2009, 20:41

Ukman napisał(a):Sprzegło w moim aucie pracuje bardzo ciezko lecz nie slizga sie nie ma zadnych problemow tylko jest strasznie twarde Myslicie ze to sprzegło czy sprezyna ?

A co niby miało by się "popsuć" w sprężynie, żeby "stwardniała"?

Miałem ten problem w moim autku, prawie kupiłem nowe kompletne sprzęgło i przymierzałem się do wymiany ale...
... 5 minut w kanale z WD-40 i smarem w spraju, którym precyzyjnie oczyściłem i nasmarowałem "mufkę" po której przesuwa się łożysko wyciskowe. Była po prostu zapieczona i zabrudzona – stąd ten opór.

Teraz dziala leciuto – od ponad pół roku.
Koszt – kilka groszy....

Oczywiście bez rozbierania czegokolwiek, poza odkręceniem osłony silnika
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Ukman » 29 wrz 2009, 20:59

Nie mowie ze sprezyna mogla sie zepsuc bo ma na tyle prostą budowe ze nie ma takiej mozliwosci ale chce zobaczyc jak sprzegło bedzie pracowac bez sprezyny czy bedzie miekkie czy tez podobnie twarde . Mowisz o tej mufce wysprzeglającej od dołu auta po prawej stronie stojąc przed autem ?
Jaka była roznica po przesmarowaniu ? Zadowalająca ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez magicadm » 29 wrz 2009, 21:20

Ukman napisał(a):Mowisz o tej mufce wysprzeglającej od dołu auta po prawej stronie stojąc przed autem ?

Niestety nie.
Mam na myśli element po którym przesuwa się łożysko wyciskowe. Dostęp raczej "ginekologiczny" – przez okienko w skrzyni biegów, przez kóre wychodzi łapa wysprzęglająca. Dla chcącego nic trudnego :)
reszta może wyciągać skrzynię

Ukman napisał(a):Jaka była roznica po przesmarowaniu ?

Kolosalna, sprzęgło działa leciutko jak w 1.0 :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Ukman » 30 wrz 2009, 19:37

Ahha czyli wyjąc tą gume z gniazda i psiknąc jakims wd40 . A nie zapryskam tarczy sprzegła ? nie ma jej tam gdzies w poblizu ? Bo w civicu tam mi cos skrzypiało i prysnąłem to mi sie tarcza delikatnie przypryskala
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez magicadm » 30 wrz 2009, 22:34

Ukman napisał(a):Ahha czyli wyjąc tą gume z gniazda i psiknąc jakims wd40

Dokładnie :)
Potrzebna jest osoba w środku autka do wciskania sprzęgła w celu lepszego przesmarowania

Ukman napisał(a):A nie zapryskam tarczy sprzegła ?

Używając dobrego światła i WD-40 ze "słomką" będzie OK

Ukman napisał(a): nie ma jej tam gdzies w poblizu ?

Jest, ale wystarczająco daleko :)

Ukman napisał(a):Bo w civicu tam mi cos skrzypiało i prysnąłem to mi sie tarcza delikatnie przypryskala

Przejechałem już z 7 tys km i nic się nie ślizga :) Okładziny tarczy są przykryte dociskiem, więc musiałbyś sporo na nią nalać.
Średnio kumaty da sobie radę ;)

PS
Przy lekko pracującym sprzęgle dużo łatwiej zapanować nad zjawiskiem szarpania, staje się znacznie mniej uciążliwe :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorbas » 1 paź 2009, 11:38

Witam

Mi w Madzi biegi odmawiaja posłuszeństwa.
Jest w ASO i pan mi przed paroma chwilami powiedział, że do roboty jest "sprzęgło". Popołudniu jak podjade dostanę kosztorysy dwa – obawiam się, że kwoty spowodują zawrót głowy. Macie jakieś szacunkowe informacje ile taka nieprzyjemność kosztuje? :| Są jakieś zamienniki? Sa w Trójmieście jakies warsztaty co to 'taniej' zrobią?

Dodatkowo kompresja niska. Pierścienie puszczają. Stąd pewnie mi tak falują obroty i na zimnym potrafił zgaśnąć...
Więcej saczegółów owego ksoztorysu będę znał wieczorem.

Pzdr


EDIT
Co sądzicie o firmie Valeo?
Natknąłem się na ofertę kompletu sprzęgła za 400zł.
Ostatnio edytowano 1 paź 2009, 12:18 przez Lorbas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Enduro » 1 paź 2009, 11:43

magicadm napisał(a):[
Przejechałem już z 7 tys km i nic się nie ślizga :) Okładziny tarczy są przykryte dociskiem, więc musiałbyś sporo na nią nalać.
Średnio kumaty da sobie radę ;)

tarcza sprzegla nie moze byc nasmarowana,
bo jej funkcjnalnosc spadnie do zera...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 1 paź 2009, 17:17

Enduro napisał(a):tarcza sprzegla nie moze byc nasmarowana,
bo jej funkcjnalnosc spadnie do zera...

Nic odkrywczego nie napisałeś :)
Skoro mi się udało usunąć problem "bezkosztowo" to i innym się uda
...zawsze można jechać do ASO i "wyskoczyć z półtora tysia"

Osoba która przy tym zabiegu zaleje olejem tarczę nie powiniem nawet koła zmieniać ;)


Lorbas napisał(a):Jest w ASO i pan mi przed paroma chwilami powiedział, że do roboty jest "sprzęgło".

A dokładniej co z nim – spalone?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Ukman » 1 paź 2009, 18:35

Jesli chodzi o sprzegło Valeo to nie polecam moj tatusiek wymienil w swojej c5 . Pracuje lekko ale przejechal 12 tys i juz sa kłopoty...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 1 paź 2009, 19:04

magicadm napisał(a):
Enduro napisał(a):tarcza sprzegla nie moze byc nasmarowana,
bo jej funkcjnalnosc spadnie do zera...

Nic odkrywczego nie napisałeś :)

zdaje sobie z tego w pelni sprawe,
i ubolewam na tym..co wieczor..intensywnie

ale twoje polecenie" co do zalania.."
moze byc dla kogos, kto nie rozumie lub nie zna zasady
dzialania sprzegla
zdecydowanie zgubne!!!

ale to jest tylko moje zdanie na ten temat!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6