Strona 1 z 2

Ząbkowanie opon, problem z geometrią

PostNapisane: 7 paź 2008, 17:12
przez herci62
Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywazone wszystko wydaje sie byc ok. auto eksploatowane na zachodnich drogach.Powyzej 160 zaczyna byc glosno. poradzcie cos moze ktos mial z tym problem.?

PostNapisane: 7 paź 2008, 19:30
przez zoltrix
Miałem ten problem po zakupie 1,5 roku temu. Wymieniłem opony na nowe i po problemie :P Chociaż kolega w hondzie civic pozbywał się problemu paląc gumę, efekt średni, po jakimś czasie tez zainwestował w nowe opony... 4 opony (205/55/16) z górnej polki dostaniesz spokojnie poniżej 1500 pln.

PostNapisane: 7 paź 2008, 23:29
przez magicadm
leszek-sroka napisał(a):Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywarzone wszystko wydaje sie byc ok.

To norma w zawieszeniach wielowahaczowych. Jedne opony są bardziej podatne na to zjawisko, inne mniej :|

PostNapisane: 8 paź 2008, 09:50
przez gregor1
Jeśli są to bridgestony(szajs) to ten typ tak ma,zmień opony i po problemie.

PostNapisane: 8 paź 2008, 12:46
przez magicadm
Podobno opony asymetryczne są bardziej odporne na ząbkowanie

PostNapisane: 8 paź 2008, 12:56
przez herci62
Dzieki za podpowiedzi ALE---moze doradzicie jakie sa najmniej poddatne temu zjawisku. Ja mam zalozone MICHELIN Primacy HP te na przodzie sa ok. ale tylne scina .Geometria zostala poprawiona .Przod mial odchylenie kata zbieznosci (-0,09prawe kolo) . JAKIE?????? Dzieki...

PostNapisane: 8 paź 2008, 13:15
przez Blaster7
NP do Golfa, octavii , – tylko asymetryczne się daje!!!!

Re: Ząbkowanie opon, problem z geometrią

PostNapisane: 8 paź 2008, 21:15
przez mr_t
leszek-sroka napisał(a):Powyzej 160 zaczyna byc glosno.

Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył :P

Oponki które masz są asymetryczne, ale mają na zewnętrznej krawędzi stosunkowo szeroko rozstawione klocki bieżnika co czyni je podatnymi na ząbkowanie. Możesz zamienić przednie z tylnymi jednocześnie zmieniając kierunek toczenia się tylnych opon (przednie niech się toczą na tylnej osi w tą samą stronę), czyli LP->LT, PP->PT, LT->PP, PT->LP. Przez pierwsze kilkaset km z przodu poszumią trochę bardziej, a późnej powinny się dotrzeć.

PostNapisane: 8 paź 2008, 22:12
przez Widelec
leszek-sroka napisał(a):Powyzej 160 zaczyna byc glosno.

w tajemnicy powiem Ci (tylko nie mów nikomu) że ostatnio jechałem A8 i powyżej 160 też było głośniej <lol>

PostNapisane: 8 paź 2008, 22:44
przez magicadm
leszek-sroka Rozumiem, że problemy z łożyskami na 100% wykluczyłeś?
Też kiedyś walczyłem z oponami, były poząbkowane, ale główną przyczyną hałasu było padnięte łożysko :)
mr_t napisał(a):Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył

Niby za co?
Nigdzie nie napisał w jakich gdzie i warunkach rozwiją tą prędkość :P
Widelec napisał(a):w tajemnicy powiem Ci

Wszędzie te tajemnice :| hahaha

PostNapisane: 9 paź 2008, 06:00
przez herci62
DZIEKI ZA PORADY narazie zmienie kierunek toczenia i zobaczymy. NO i przyznam sie gdzie te 160 a moze inaczej od 160 chuczy powyzej 200 tez :D , Niemcy, <diabełek>Jeszcze wroce do ząbkowania- żona sie smieje ze cyt. ,,Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne,, Pozdrawiam....

PostNapisane: 9 paź 2008, 19:11
przez zoltrix
gregor1 napisał(a):Jeśli są to bridgestony(szajs) to ten typ tak ma,zmień opony i po problemie.


Mam opony tej firmy i bardzo je sobie chwale!! Przynajmniej po 35 kkm bo tyle na nich przejechalem...

PostNapisane: 9 paź 2008, 20:52
przez mr_t
Bridgestone ma w ofercie kilka modeli. Być może są takie które są OK, ale te które dostała moja Mazda (ER30) wg. mnie posiadają wszystkie negatywne cechy jakie tylko może posiadać opona.

PostNapisane: 9 paź 2008, 20:54
przez magicadm
leszek-sroka napisał(a):Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne

Dzieci ząbkują w wieku ok 6 miesięcy, ale samochody mają najwyraźniej inaczej liczony czas ;)

problemy z oponami

PostNapisane: 11 paź 2008, 00:54
przez Enduro
prosze podaj wartosci z twojego pomiaru zbieznosci
to je porownam z moimi
i podam tobie czy masz odchylenie od tzw.idealnego wymiaru
powod:
ja robilem w moich autach ( M6 rok: 2002-2004)
kilka razy zbieznosci i to w wielu firmach, tez serwisachaut...
i stwierdzilem, ze wszyscy maja inne lub nieprecyzyjne informacje..
i z reguly jest to: od ..do...
a jedna ztych w/w firm wydrukowala mi dodatkowo wymiar: top-idealny!
ale przyznaje tez kolega wyzej moze miec racje,
ze to opony moga byc problemem
ja proponuje je poobracac i do tego pozamieniac...

powodz.
E.

PostNapisane: 11 paź 2008, 10:14
przez magicadm
Koledzy i Koleżanki dajcie w końcu spokój zbieżności jako przyczynie ząbkowania!!!
Przeczytajcie ten link
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html
Ze zdumieniem stwierdzam, że treść artykułu w ciągu 5 lat(około) uległa korekcie i rozszerzeniu – do niedawna za to zjawisko obarczali tylko wielowahaczowe tylne zawieszenia. Teraz "winnych" jest więcej.
Polecam lekturę bo WARTO przeczytać zanim wyskoczycie z kolejnej stówy na geometrię

PostNapisane: 3 wrz 2009, 21:59
przez ricard-r
Może ktoś mi powie czy ząbkowanie opon jest bolączką szóstek, bo właśnie niedawno po sprawdzeniu wszystkich łożysk i wszystkiego co się kręci odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o opinie i komentarz.

ząbkowanie opon M6

PostNapisane: 3 wrz 2009, 23:03
przez Enduro
ricard-r napisał(a):odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o komentarz.

mam z tym troche doswiadczenia ,
bo sam sporo z tym problemem nawalczyłem,
w poprzedniej M6 CiTd, rok 2002.
generalnie glowny problem to
za lekki tyl auta i jego spore odciążenie podczas jazdy
do tego dosc sporo kG na przodzie
i dlatego zalecane są opony.
to opony o gęstym wielokierunkowym bieżniku..
choć przyznam , że obecnie jeżdzę na tzw. jodełce Gooodyeara
i jest okay
a w twoim przypadku postaraj się je obrócić
(jeśli można?) na osi lub dodatkowo przód na tył!
moża jeszcze sprawdzić amortyzatory , ale przy tym przebiegu nie powinny one ponosić za to winy ...
wszelkie dodatkowe regulacje zbieżności
(jeśli jest dobrze ustawiona) nic nie dadzą,
jak i pompowanie wyższego ciśnienia w oponach
E.

PostNapisane: 3 wrz 2009, 23:46
przez burritos
No dobra Panowie, a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod. Ile w tym prawdy ?
Dodam ze mam oponki UNIROYAL RALLYE 550 ktore jezdzily w innym aucie <glupek2>

PostNapisane: 4 wrz 2009, 10:46
przez Enduro
burritos napisał(a):a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod.

no to musisz mieć dość spore zęby na nich!
E.