Panowie, szybkie dwa pytanka:
1. Czy wszystkie środki do czyszczenia gaźników/przepustnic działają tak samo? Tzn. Na allegro jest np. K2 za 7zł i również polecany ale dwa razy droższy – Cyclo Carb Clean. Nie wiem czy warto kupowac droższy jeżeli siła działania by była taka sama?
2. Czy próbowal ktoś czyścić przepustnicę od strony dolotu powietrza bez jej demontażu? W instrukcjach preparatów czesto tak radzą. W sumie to najważniejsza jest powierzchnia styku klapki, bo czy środek klapki będzie czarny to w sumie nie ma przecież na nic wpływu.
Opór pedału gazu. Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy
Ja dałem cos ponad dyszekę 12 za dedykowany do,gaznikow itp ,zdejmij Tb łatwiej sie czyści ,4 śruby kostka imw twoim przypadku chyba chłodzenie czy grzanie tb
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam.Ja również musiałem czyścić przepustnicę.Większość obrazków wygasła ale opis i tak mi pomógł.
Podczas czyszczenia zrobiłem kilka fotek może przyda się komuś kto chce sam to zrobić.
https://docs.google.com/document/d/1ZFp ... sp=sharing
Edit (dobrzyn22)dzięki uprzejmości kolegi postanowiłem przerobić to na małą fotorelację – zapewne przyda się wielu forumowiczom
Przyszedł czas na czyszczenie przepustnicy w samochodzie Mazda 6 z 2003 r. 2.0 benzyna
Narzędzia jakie użyłem:
-klucz nasadowy 8 z przedłużką i grzechotką
-klucz 10/lub śrubokręt krzyżakowy
– mały pędzelek
-szczoteczka do zębów
-preparat do czyszczenia zaworów egr/przepustnic firmy BOLL
1. Odkręcamy rurę dolotu śrubokrętem krzyżakowym lub kluczem nr 10
2. Odpinamy kostkę
3. Kluczem nasadowym nr 8 z przedłużką i grzechotką odkręcamy 4 śruby
4. Zdejmujemy 2 linki (są na wcisk)
5. Tak wygląda przepustnica od strony silnika, przed czyszczeniem wyjąłem uszczelkę.
6. Popsikać preparatem, odczekać chwilkę.
7. I do roboty (ja użyłem pędzelka i szczoteczki do zębów)
8.Po wyczyszczeniu wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Czas jaki mi to zajęło to ok. 30 minut, gdzie samo odkręcenie i wyjęcie przepustnicy to 5 minut.
Operacja jest bardzo prosta i każdy sobie poradzi.
Przepraszam jak użyłem jakiś niefachowych nazw, nie bardzo się na tym znam.
Do dzieła.
Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam Arek75
Podczas czyszczenia zrobiłem kilka fotek może przyda się komuś kto chce sam to zrobić.
https://docs.google.com/document/d/1ZFp ... sp=sharing
Edit (dobrzyn22)dzięki uprzejmości kolegi postanowiłem przerobić to na małą fotorelację – zapewne przyda się wielu forumowiczom
Przyszedł czas na czyszczenie przepustnicy w samochodzie Mazda 6 z 2003 r. 2.0 benzyna
Narzędzia jakie użyłem:
-klucz nasadowy 8 z przedłużką i grzechotką
-klucz 10/lub śrubokręt krzyżakowy
– mały pędzelek
-szczoteczka do zębów
-preparat do czyszczenia zaworów egr/przepustnic firmy BOLL
1. Odkręcamy rurę dolotu śrubokrętem krzyżakowym lub kluczem nr 10
2. Odpinamy kostkę
3. Kluczem nasadowym nr 8 z przedłużką i grzechotką odkręcamy 4 śruby
4. Zdejmujemy 2 linki (są na wcisk)
5. Tak wygląda przepustnica od strony silnika, przed czyszczeniem wyjąłem uszczelkę.
6. Popsikać preparatem, odczekać chwilkę.
7. I do roboty (ja użyłem pędzelka i szczoteczki do zębów)
8.Po wyczyszczeniu wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Czas jaki mi to zajęło to ok. 30 minut, gdzie samo odkręcenie i wyjęcie przepustnicy to 5 minut.
Operacja jest bardzo prosta i każdy sobie poradzi.
Przepraszam jak użyłem jakiś niefachowych nazw, nie bardzo się na tym znam.
Do dzieła.
Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam Arek75
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6