Opór pedału gazu. Rozwiązanie: czyszczenie przepustnicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 5 mar 2011, 11:15

paolo2277 napisał(a):Orientujecie się koledzy na jak długo pomaga wyczyszczenie przepustnicy?


hehehe... jak dobrze wykonane, to na dlugo :)

PS. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bart_82 » 17 kwi 2011, 21:09

czy jak mam za niskie obroty i trzepie samochodem to czyszczenie przepuchy coś pomoże?
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez koyot39 » 17 kwi 2011, 21:44

bart_82 napisał(a):czy jak mam za niskie obroty i trzepie samochodem to czyszczenie przepuchy coś pomoże?
warto od tego zaczać(warto kupic jakiś środek do czyszczenia przepustnic)ja takiego nie mialem to mi zeszło ze 2godz. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 23:00
Posty: 32
Skąd: Walsall,UK
Auto: M6 2.0/147 2006

Postprzez bart_82 » 21 kwi 2011, 09:29

ale co ma wspolnego czyszczenie przepustnicy z za niskimi obrotami ? po czyszczeniu nie beda tak nisko schodzic?
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez koyot39 » 21 kwi 2011, 20:48

bart_82 napisał(a):ale co ma wspolnego czyszczenie przepustnicy z za niskimi obrotami ? po czyszczeniu nie beda tak nisko schodzic?
u mnie były obroty 750rpm ale spadały do 650rpm(i tak w koło) i w tym momencie buda wyraznie sie trzesie,po czyszczeniu przepustnicy mam stabilne obroty 750rpm.dodam że oporu pedału gazu nie było bo linki też nie ma>2.0/147
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 23:00
Posty: 32
Skąd: Walsall,UK
Auto: M6 2.0/147 2006

Postprzez bart_82 » 26 kwi 2011, 19:14

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


jak myślicie nadaje się już do czyszczenia?
Ostatnio edytowano 26 kwi 2011, 20:44 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze o wklejanie kodow do zdjec (nie trzeba ich wtedy otwierac w nowym oknie przegladarki)
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez koyot39 » 26 kwi 2011, 20:27

nadaje,caly syf jest po tej drugiej stronie,powodzenia <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 23:00
Posty: 32
Skąd: Walsall,UK
Auto: M6 2.0/147 2006

Postprzez bart_82 » 26 kwi 2011, 23:06

wróciłem z garażu...misja wykonana, koyot39 miałeś racje po drugiej stronie była masakra...gruby tłusty osad... teraz są jest błyszczący złoty talarek :) a obroty póki co nie spadają do takich niskich jak przedtem, czyli ok mam nadzieje że tak zostanie
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez Buszownik » 7 maja 2011, 21:53

Ja jestem kolejnym "szcześliwcem" który wykonał ten zabieg. Najtrudniejsza częśc to usunięcie tego nalotu. Zabieg zajął mi z 20 minut, a róznice czuc odrazu
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 22:05
Posty: 40
Skąd: Navan/IE
Auto: MAzda 6, 2.0, Benzyna, 2003,

Postprzez valdorff » 7 maja 2011, 22:57

Moja przepustnica powodowała blokowanie pedału gazu na 5 biegu, rozkręcenie łatwizna, czyszczenie dokładne i bez pośpiechu dało efekt murowany. Żadnego blokowanie się pedału w chwili obecnej. Na obrazku widać przepustnice zaraz po wymontowaniu, syf aż grubo. Wyczyszczonej nie pstryknąłem fotki bo z radości, że taka czysta, zapomniałem :D
Do wyczyszczenia użyłem piany technicznej, przeznaczonej do elementów silników samochodów i łodzi, którą pozostawia sie na 5 minut i wyciera. Po trzecim postawieniu piany, zaschnięty osad zaczął mięknąć. Użyłem także delikatnego papieru ściernego aby powoli pozbywać się osadu. Czas pracy jakieś 3 godziny.
Powodzenia bojownicy.

EDIT by 67igor1:

wyedytowalem Twoj post z linkiem do zdjecia...


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nastepnym razem, prosze wklejac kody do zdjecia... bedzie latwiej i czytelniej :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2011, 01:43
Posty: 7
Skąd: Szkocja, Edinburgh
Auto: 2004 Mazda 6 1.8 TS

PostTen post został usunięty przez Gość 7 maja 2011, 23:14.
Powód: post pod postem

Postprzez trebuh_b » 8 maja 2011, 11:17

Hey do czyszczenia przepustnic użyłem środka z norauto do czyszczenia gaźników cena 19zł .Cały syf bardzo łatwo usunąć błyskawicznie wszystko się rozpuszcza wystarczy wytrzeć można dmuchnąć sprężonym pow i do przodu.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Pankuba » 8 maja 2011, 13:43

Również niedawno czyściłem u siebie. Użyty preparat do gaźników i przepustnic Berner za 25 zł. Brud schodził momentalnie, po kilku minutach przepustnica idealnie czysta. Inna sprawa, że bardzo brudna nie była.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez krzyspolan » 13 maja 2011, 18:24

Witam kolegów i koleżanki :)
Czy ktoś czyścił przepustnicę w silniku 2.3 2005r?
Mam podobny objaw, ciężko wciska się pedał gazu na zimnym silniku i jestem ciekaw czy w przypadku silnika 2.3 jest podobnie z czyszczeniem.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2011, 21:43
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi 2004 2.3 benzyna 166KM

Postprzez krystiano » 24 maja 2011, 20:08

no i przepustnica wyczyszczona <jupi>
od strony plastkowej byla wmiare czysta , ale po stronie metalowej juz nie byla taka czysciutka.

zdecydowalem sie na czyszczenie z racji zacinajacego sie pedalu gazu – na poczatku objaw ten mialem na 5 biegu ale z czasem na kazdym biegu zauwazylem ten opor.

calosc zajelo mi raptem 30 min :D
kupilem jakis srodek do czyszczenia ktory rozpuszcza tego typu "swinstwa" i caly brud schodzil momentalnie.
obroty jak narazie trzymaja sie pomiedzy 750 a 1000 napewno z czasem sie wyrownaja.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krabdul » 26 maja 2011, 14:03

Ja nie miałem problemu z obrotami czy przycinającym się gazem, ale czasem lubię sobie ot tak poczyścić różne czujniki, czy poprawić masę i co się okazało – od ok miesiąca (jak czyściłem przepustnicę) nie miałem problemu z odpaleniem. A przeczyściłem przepustnicę bez odkręcania, tylko w punktach obrotu klapki i na jej obwodzie. Wcześniej jak się zamykała to się tak jakby przyklejała i moja teoria jest taka, że nie zawsze silniczek krokowy miał krzepę ją ruszyć a z gazem zawsze odpalało auto bo mam przepustnicę na linkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kielu » 26 maja 2011, 22:13

A czy brudna przepustnica może powodować wyższe zużycie paliwa? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2011, 21:55
Posty: 9
Skąd: UK,Peterborough
Auto: Mazda 6 2003 1.8 16v

Postprzez krabdul » 27 maja 2011, 08:41

Tak na logikę to nie bardzo, a jeśli już to w bardzo niewielkim stopniu i to raczej w mieście, gdzie większość czasu stoisz w korku i masz np wyższe obroty i co chwilę są korygowane ale z tego co widzę to obroty raczej przy brudnej są niższe także jak masz problem ze spalaniem to szukaj gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kielu » 27 maja 2011, 15:57

Przepustnica wyczyszczona,stawiała lekki opór ponieważ była troszkę zaklejona od syfu.Sprężyna nasmarowana.Pedał się nie zacina i chodzi idealnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2011, 21:55
Posty: 9
Skąd: UK,Peterborough
Auto: Mazda 6 2003 1.8 16v

Postprzez koalawa » 29 cze 2011, 10:04

Witam kolegów. Mam mazdę 6 z silnikiem 1,8 rocznik 2003 o przebiegu 230tys. Zacinanie sie pedału gazu przeżyłem już dwukrotnie w przeciągu ostatnich 3 lat, za każdym razem kończyło się czyszczeniem przepustnicy (w warsztacie 150zł, w serwisie Mazdy 200zł). Pomagało na dosyć krótko jak na moje odczucia związane z tym samochodem. Zastanawiam się tylko czy można tej operacji dokonać samodzielnie przez w miarę sprawnego technicznie mena. Pozdrawiam Koalawa
koalawa
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6