Terkotanie hamulców przy ostrym hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Myjk » 2 lip 2010, 00:01

Tak jak napisałem w pierwszym poście – normalnie nie występują, dopiero po zagotowaniu hamulców.
Ostatnio czytałem ten drugi wątek o piaście – ale to inne objawy. Sugerujesz aby to sprawdzić?
W sumie mogę jutro podlecieć do Ciebie...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Lupierz » 8 lip 2010, 22:35

moim zdaniem to jednak klocki+ tarcze. tez tak mam jak mocniej depne (a brak ABS).
Moim zdaniem, to nie jest taki poziom skrzywienia tarcz, zeby cos sie odczuwalo na kierownicy, tylko minimalny. Moze byc nawet niewywazone kolo. Co do faktu, ze tarcze "nowe" to tez nie tak, bo tarcze mozna rozhartowac bardzo szybko.
Lupierz
 

Postprzez lysy » 2 sie 2010, 23:46

ABS-panowie,tak dziala ABS
Lysy32
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 21:40
Posty: 6
Skąd: ABERDEEN
Auto: Mazda6 2.3

Postprzez domin1979 » 3 sie 2010, 12:39

lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS
Tia..... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 3 sie 2010, 12:48

lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS

Czy jak działa ABS, to czujesz jego działanie na pedale hamulca?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 3 sie 2010, 12:57

Myjk napisał(a):
lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS

Czy jak działa ABS, to czujesz jego działanie na pedale hamulca?
Przy ostrym hamowaniu jak najbardziej ale nie przy normalnym hamowaniu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez lysy » 3 sie 2010, 13:07

domin1979 napisał(a):
Myjk napisał(a):
lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS

Czy jak działa ABS, to czujesz jego działanie na pedale hamulca?
Przy ostrym hamowaniu jak najbardziej ale nie przy normalnym hamowaniu
[quote] Tak czuc ABS przy ostrym chamowaniu na granicy uslizgu kol(terkotanie) przy normalnym chamowaniu nic takiego sie nie dzieje
Lysy32
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 21:40
Posty: 6
Skąd: ABERDEEN
Auto: Mazda6 2.3

Postprzez domin1979 » 3 sie 2010, 13:18

Ale tu problem z tego co pamiętam jest inny, mianowicie przy rozgrzanych tarczach kiedy przyhamujesz na autostradzie i to nie awaryjnie tyko normalnie wtedy słychać wyraźne terkotanie i na pewno nie jest to ABS bo po co miałby się załączać? W mojej 6-tce było chyba podobnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 3 sie 2010, 13:47

lysy napisał(a):Tak czuc ABS przy ostrym chamowaniu na granicy uslizgu kol(terkotanie) przy normalnym chamowaniu nic takiego sie nie dzieje

No właśnie. Dążę zatem do tego, że wiem jak i kiedy działa ABS (od tamtej pory miałem okazję hamować z ABSem i ten z Mazdy niczym nie różni się w działaniu od tego z np. VW). W tym wypadku to nie ABS. Innymi słowy, nie terkocze pedał, tylko ewidentnie hałas dochodzi z kół.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lysy » 3 sie 2010, 15:09

Nie zostaje nic innego jak poswiecic troche czasu i rozebrac temat na czynniki pierwsze,ocenic stan klockow,tarcz,tloczka...mozna sobie gdybac,moze to ,moze co innego...
Lysy32
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 21:40
Posty: 6
Skąd: ABERDEEN
Auto: Mazda6 2.3

Postprzez rymko » 3 sie 2010, 20:14

Myjk, a używasz oryginalnych klocków czy zamienników ???
Poruszyłem podobny problem na forum , bo zauważyłem terkotanie u kumpla w MPS-sie, a on twierdził, że terkotanie powstało po wymianie klocków. Ja podobnie miałem w 626 2.5 V6 po założeniu klocków Tekstara i nacinanych tarcz. Pomagało oczyszczenie i przesmarowanie blaszek klocków – chyba był to smar silikonowy z zestawu od oryginalnych klocków Mazdy, ale tylko na jakiś czas. Do tej pory tak na prawdę nie wiem dlaczego terkotały, ale na pewno na gorących hamulcach problem narastał, tzn. był zdecydowanie mocniej słyszalny. Zmniejszenia siły hamowania jednak nie stwierdziłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez neon111 » 3 sie 2010, 22:57

Panowie posiadam ten sam problem. U mnie wyglada to tak ze po dlugim czasie takiego odglosy "tarki" okazalo sie ze sie klocki wytarly i tloczek zacisku wszedl poza zakres dzialania i juz nie odbil dzieki czemu podszlifowalo mi tarcze.Przyznam ze wymiana zaciskow byla sugerowana od samego poczatku przez mechanika....kosztowny interes niestety :(
neon111
 

Postprzez domin1979 » 3 sie 2010, 23:11

To też odpada bo u Myjka problem pojawił się przy 14 tys.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez lysy » 4 sie 2010, 00:20

domin1979 napisał(a):To też odpada bo u Myjka problem pojawił się przy 14 tys.
Czyzby w ktoryms z tych elementow byla ukryta wada fabryczna,z tego co zauwazylem ze jest to problem nie jednego uzytkownika M6.
Lysy32
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 21:40
Posty: 6
Skąd: ABERDEEN
Auto: Mazda6 2.3

Postprzez domin1979 » 4 sie 2010, 00:35

Wszystko możliwe, ogólnie Mazda z systemem hamulcowym ma wpadki, może nie takie, które wpływają na bezpieczeństwo ale irytujące... na pocieszenie dla takich problemów inni oddaliby samochód ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Myjk » 4 sie 2010, 07:57

Problem pojawił się wcześniej niż 14 tkm. Przy tym przebiegu dopiero opisałem problem. ;) Wszystko jest tak, jak wyjechało z fabryki. Powtarzam ponownie, problem powstaje dopiero po drastycznym rozgrzaniu hamulców. Wtedy i tylko wtedy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez adamb » 4 sie 2010, 09:32

A to terkotanie/turkotanie jest na przodzie czy na tyle?
moze cos ma luz w zawiasie nawet niewielki i przy ostrym heblowaniu sie ujawnia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Myjk » 4 sie 2010, 09:44

Ciężko stwierdzić, to taki ogólnie panujący w kabinie łomot. ;) <lol> Muszę to nagrać kiedyś, tylko od poprzedniego razu nie bardzo miałem podobną sytuację do zagotowania hamulców.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez adamb » 4 sie 2010, 10:19

ja raz tak cislem ze jak sie zatrzymalem i zaparkowalem to cudownie dymilo z hamulcow ale nic nie terkotalo z nich w trakcie i po heblowaniu.
jak pisalem sprawdz czy przod czy tyl(lekko podetnij recznym jak zacznie terkotac to wiesz gdzie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Mariano_Łódź » 16 sie 2010, 19:19

Jest to problem tarcz, to ze sa nowe , czy po małym przebiegu nie wyklucza jkis odkształceń , które mogą postac w najprostrzy sposób jak zostaną gwałtownie schłodzone.
Przykład mamy rozgrzane tarcze i wjedziemy w wodę zostaną gwałtownie schłodzone. mogą powstac delikatne odkształcenia które będą odczówalne przy hamowaniu z większych prędkości.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2008, 15:52
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 144KM 2005r/ Alfa Romeo 159 2,4 200KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6