Powiem tak
Problem z klockami – zamiennikami wynika najczęściej z ich zbliżonych do oryginału wymiarów – tu milimetr na długości, 2mm na szerokości, trochę na grubości itd. i na końcu klekocze , strzela i co tam jeszcze.
Jeżeli ma ktoś oryginały, to trzeba zrobić ich obrys i na nim sprawdzać zamienniki – jak nie pasują to won z powrotem do sklepu. Niestety innego wyjścia nie ma. Do tej pory przetestowałem 8 zamienników, w dwóch mazdach i tylko 2 odpowiadały oryginałowi. Niestety, nawet nowe blaszki i sprężynki nie były w stanie zniwelować różnic wymiarowych klocków i dziwnych odgłosów z zacisków. Trudno ocenić klocki na podstawie terkotania, bo skuteczność hamowania to jedno, a odgłosy to co innego.
Terkotanie hamulców przy ostrym hamowaniu
rymko napisał(a):Powiem tak
Problem z klockami – zamiennikami wynika najczęściej z ich zbliżonych do oryginału wymiarów – tu milimetr na długości, 2mm na szerokości, trochę na grubości itd. i na końcu klekocze , strzela i co tam jeszcze.
Jeżeli ma ktoś oryginały, to trzeba zrobić ich obrys i na nim sprawdzać zamienniki – jak nie pasują to won z powrotem do sklepu. Niestety innego wyjścia nie ma. Do tej pory przetestowałem 8 zamienników, w dwóch mazdach i tylko 2 odpowiadały oryginałowi. Niestety, nawet nowe blaszki i sprężynki nie były w stanie zniwelować różnic wymiarowych klocków i dziwnych odgłosów z zacisków. Trudno ocenić klocki na podstawie terkotania, bo skuteczność hamowania to jedno, a odgłosy to co innego.
Napisz jakie zamienniki pasowały to się przyda nam to info.
CLAU napisał(a):Napisz jakie zamienniki pasowały to się przyda nam to info.
jest temat o polecanych klockach
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ale tam o tym nie napisał – jeśli dopisze do swojego posta to nic sięnie stanie i świat również się nie zawali a będzie to pasować to kontekstu wypowiedzi i generalnie całego problemu.
W temacie o polecanych klockach większość wpisów to: "kupiłem ferodo/textar/trw/ate/ebc/XXX, są spoko." Nic tam nie ma o tłuczeniu się czy wymiarach czy luzach klocka na zacisku. A tu chodzi o wymiar klocka wzgledem oryginału a nie to czy komuś piszczą czy pylą czy w ogóle są 'very ralli art'.
W temacie o polecanych klockach większość wpisów to: "kupiłem ferodo/textar/trw/ate/ebc/XXX, są spoko." Nic tam nie ma o tłuczeniu się czy wymiarach czy luzach klocka na zacisku. A tu chodzi o wymiar klocka wzgledem oryginału a nie to czy komuś piszczą czy pylą czy w ogóle są 'very ralli art'.
Nie będzie pasować do TEGO problemu, bo TEN problem występuje przede wszystkim na oryginalnych tarczach i oryginalnych klockach. Chyba, że ktoś mi zrobił psikusa i w salonie podmienił klocki i/lub tarcze na zamienniki.
Pozdor Myjk
kryso napisał(a):chodziło mi o blaszkę która jest po zewnętrznej stronie kolcka, która sprawia że ten klocek jest szerszy niż textarowy
a jakie to ma znaczenie, skoro w tym miejscu klocek jest dociskany przez tłoczek zacisku
Podstawa to zamontowane sprężynki rozpierające i nic nie powinno stukać...
Ate blaszki/nakładki na zewn. stronę klocka nie mają wg. mnie żadnej f-cji.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Blaszki na zewnętrznej stronie klocków "shimy" mają za zadanie tłumić drgania oraz odprowadzać cieplo. Jest to stalowa blaszka (która ma za zadanie odprowadzać ciepło) pokryta obustronnie specjalną masą tłumiącą drgania klocka.
Jeśli dobrze pamiętam to chyba wszystkie klocki Rotinger są wyposażone w "shimy".
Do montażu klocków nie wyposażonych w "shimy" polecam pastę montażową, np. firmy Würth
Jeśli dobrze pamiętam to chyba wszystkie klocki Rotinger są wyposażone w "shimy".
Do montażu klocków nie wyposażonych w "shimy" polecam pastę montażową, np. firmy Würth
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6