Terkotanie hamulców przy ostrym hamowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rymko » 30 sie 2012, 18:40

Powiem tak
Problem z klockami – zamiennikami wynika najczęściej z ich zbliżonych do oryginału wymiarów – tu milimetr na długości, 2mm na szerokości, trochę na grubości itd. i na końcu klekocze , strzela i co tam jeszcze.
Jeżeli ma ktoś oryginały, to trzeba zrobić ich obrys i na nim sprawdzać zamienniki – jak nie pasują to won z powrotem do sklepu. Niestety innego wyjścia nie ma. Do tej pory przetestowałem 8 zamienników, w dwóch mazdach i tylko 2 odpowiadały oryginałowi. Niestety, nawet nowe blaszki i sprężynki nie były w stanie zniwelować różnic wymiarowych klocków i dziwnych odgłosów z zacisków. Trudno ocenić klocki na podstawie terkotania, bo skuteczność hamowania to jedno, a odgłosy to co innego. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez maselek » 30 sie 2012, 18:44

rymko
Próbowałeś posmarować klocek z "tyłu" pastą montażową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Grucha » 30 sie 2012, 19:09

Rymko +1
taka niestety jest prawda

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez CLAU » 30 sie 2012, 20:17

rymko napisał(a):Powiem tak
Problem z klockami – zamiennikami wynika najczęściej z ich zbliżonych do oryginału wymiarów – tu milimetr na długości, 2mm na szerokości, trochę na grubości itd. i na końcu klekocze , strzela i co tam jeszcze.
Jeżeli ma ktoś oryginały, to trzeba zrobić ich obrys i na nim sprawdzać zamienniki – jak nie pasują to won z powrotem do sklepu. Niestety innego wyjścia nie ma. Do tej pory przetestowałem 8 zamienników, w dwóch mazdach i tylko 2 odpowiadały oryginałowi. Niestety, nawet nowe blaszki i sprężynki nie były w stanie zniwelować różnic wymiarowych klocków i dziwnych odgłosów z zacisków. Trudno ocenić klocki na podstawie terkotania, bo skuteczność hamowania to jedno, a odgłosy to co innego. :)


Napisz jakie zamienniki pasowały to się przyda nam to info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wojtek » 30 sie 2012, 20:47

CLAU napisał(a):Napisz jakie zamienniki pasowały to się przyda nam to info.

jest temat o polecanych klockach :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CLAU » 30 sie 2012, 21:55

Ale tam o tym nie napisał – jeśli dopisze do swojego posta to nic sięnie stanie i świat również się nie zawali a będzie to pasować to kontekstu wypowiedzi i generalnie całego problemu.

W temacie o polecanych klockach większość wpisów to: "kupiłem ferodo/textar/trw/ate/ebc/XXX, są spoko." Nic tam nie ma o tłuczeniu się czy wymiarach czy luzach klocka na zacisku. A tu chodzi o wymiar klocka wzgledem oryginału a nie to czy komuś piszczą czy pylą czy w ogóle są 'very ralli art'.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Myjk » 31 sie 2012, 08:19

Nie będzie pasować do TEGO problemu, bo TEN problem występuje przede wszystkim na oryginalnych tarczach i oryginalnych klockach. Chyba, że ktoś mi zrobił psikusa i w salonie podmienił klocki i/lub tarcze na zamienniki.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rymko » 31 sie 2012, 11:18

Ok. to krótko
Pierwszy komplet – Ashika+Nissinbo
Drugi komplet – EBC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 6 wrz 2012, 11:11

kryso napisał(a):chodziło mi o blaszkę która jest po zewnętrznej stronie kolcka, która sprawia że ten klocek jest szerszy niż textarowy

a jakie to ma znaczenie, skoro w tym miejscu klocek jest dociskany przez tłoczek zacisku ??
Podstawa to zamontowane sprężynki rozpierające i nic nie powinno stukać...
Ate blaszki/nakładki na zewn. stronę klocka nie mają wg. mnie żadnej f-cji.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maselek » 6 wrz 2012, 18:37

Blaszki na zewnętrznej stronie klocków "shimy" mają za zadanie tłumić drgania oraz odprowadzać cieplo. Jest to stalowa blaszka (która ma za zadanie odprowadzać ciepło) pokryta obustronnie specjalną masą tłumiącą drgania klocka.

Jeśli dobrze pamiętam to chyba wszystkie klocki Rotinger są wyposażone w "shimy".

Do montażu klocków nie wyposażonych w "shimy" polecam pastę montażową, np. firmy Würth

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez andrewtro » 1 paź 2012, 20:53

czytam to i juz nic nie rozumiem, mam prawie nowe tarcze wraz z klockami, wymieniłem tłoczki i mi wali jak djabli, ale co ciekawe tylko na lewej stronie. Ratunku!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez ciawy » 24 paź 2013, 09:41

Walczę z podobnym tematem. Ja zdjąłem wszystko tj.koło zaciski tarcze i o dziwo tez bije :| a piasty są proste.Będzie czas to do mechanika na diagnozę pojadę.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 21:28
Posty: 8
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 6
GG
2.0 benzin 141KM / LPG
09/2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6