Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hubix » 5 mar 2011, 00:49

Działa cichutko..

Zastanawiało mnie to czy nie ma tam ręcznego hydraulicznego <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 7 lis 2011, 14:37

Ja mam zapytanie.

Jeśli komuś brakuje już regulacji w kabinie, to jak wyregulować przy zaciskach ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez AACX-7 » 7 lis 2011, 15:44

Wymienić klocki.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez Enduro » 7 lis 2011, 18:21

AACX-7 napisał(a):Wymienić klocki.

albo linke
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 10 lis 2011, 11:05

Witam

Już wszystko wiem.

Regulacja jedynie w kabinie.

Dobry hamulec ręczny = dobre klocki oraz grube tarcze.

Można jedynie delikatnie naciągnąć linki poprzez ten uchwyt na klucz 14 co jest przykręcony do zacisku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Bo1ster » 18 lis 2011, 12:16

Ma ktoś z Was sposób na wyjęcie oprawy tej popielniczki?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 19:04
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG/GY 2.0 benzyna

Postprzez Hubix » 18 lis 2011, 12:31

Śrubokręcikiem podwadzasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kristoferson1 » 18 lis 2011, 18:59

Tak jak na rysunku (kilka postow wyzej), dolna czesc do siebie szarpiesz. Mi same paluchy do tego wystarczaja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez ryniuniu » 9 gru 2011, 23:49

Witam

Bylem wczoraj na NCT (tutejsze badania techniczne) i niestety, nie udalo sie. Powod – hamulec reczny.
Lewy 920, prawy 2840. Dzisiaj probowalem naprawic. Sprawdzilem wszystko, linka chodzi lekko, jeden klocek byl zapieczony w jarzmie i podpalony – zmienilem, tarcza dobra, dzwignia w zacisku chodzi lekko i odbija, a hamulec nadal do <dupa> . Nie mam juz pomyslu co to moze byc, moze ktos cos podpowie, bo mi przychodzi na mysl tylko wymiana zacisku, a to nie bedzie chyba tanie :(

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez Wojtek » 10 gru 2011, 00:31

a ile zabkow recznego mozesz zaciagnac?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ryniuniu » 10 gru 2011, 00:45

Jak ustwie tak by odbijalo do ograniczika przy zacisku to jakies cztery do pieciu, probowalem podciagac, obie linki naprezone jednakowo a lewe kolo nie hamuje.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez Riki » 10 gru 2011, 02:40

w jakim stanie jest łożysko w zacisku?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 10 gru 2011, 09:55

Dobry ręczny = dobre klocki i tarcze. Muszą być grube.

Oczyść prowadnicę zacisku zobacz czy klocuszek w miarę lekko chodzi w zacisku. Całość nasmaruj.

Tłoczki z tyłu masz wkręcane. Jak nie masz klucza to możesz kluczem do szlifierki go wkręcić.

PS. Jak się dobrać do łożyska ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ryniuniu » 10 gru 2011, 18:25

Lozysko nie jest najgorsze, lekki luz jest, ale w 626 mialem wiekszy i reczny byl dobry.
Pisalem juz, ze tarcza dobra, klocki nowe, wszystko nasmarowane, lekutko chodzi. Hamulce zasadnicze z tylu bardzo dobre, 2290. 2190, czyli w sumie niewiele mocniejszy jest lewy, ktory nie trzyma dobrze na reczmym. Jestem juz <glupek2>
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez kristoferson1 » 12 gru 2011, 20:36

Mialem to samo. Ten zacisk sie po prostu juz zuzyl (mechanizm recznego). Mechanik staral sie ze szczegolami wytlumaczyc co tam w srodku sie popsulo, ale..... "tego sie nie naprawia", powiedzial. "To sie tylko caly zacisk wymienia" :)
Wymienil mi przy okazji linke, bo lekko sie przycinala (kto wie, moze tez sie przyczynila) i teraz mam reczny jak nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Hubix » 13 gru 2011, 22:17

Powiedzcie mi jak się dobrać do tego łożyska ? Pytam z czystej ciekawości. Przy następnej wymianie opon bym obejrzał profilaktycznie (póki co ręczny OK)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 20 gru 2011, 22:51

Jakich producentów linki od ręcznego są dobre? Można stosować zamienniki, czy jedyne słuszne linki robi Mazda? Może są linki lepsze niż oryginały? – słyszałem coś o pancerzach wyłożonych wewnątrz teflonem, tak jak w rowerach.. Pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Daniel&Dominik » 2 mar 2012, 16:43

Witam kolegow :)
Czy ktos z was wymienial linke hamulca recznego w 6
Problem taki ze stara linka mi sie zerwala i musze wymienic na nowa juz kupilem linke tylko jak sie do tego zabrac moze ktos z was wymienial i jakies pomoce podesle i czy sam dam rade czy trzeba jakies specjalne klucze miec czy wystarczy garazowe wyposazenie
Pzdr Daniel
nie mam polskiej klawiatury :) dlatego pisze bez ci i si i zi
Daniel&Dominik
 

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2012, 16:53

Witam kolegę

Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


Tym razem przenoszę do odpowiedniego wątku
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 2 mar 2012, 18:51

Daniel&Dominik napisał(a):Witam kolegow :)
Czy ktos z was wymienial linke hamulca recznego w 6
Problem taki ze stara linka mi sie zerwala i musze wymienic na nowa juz kupilem linke tylko jak sie do tego zabrac moze ktos z was wymienial i jakies pomoce podesle i czy sam dam rade czy trzeba jakies specjalne klucze miec czy wystarczy garazowe wyposazenie
Pzdr Daniel

Tak, ja wymieniałem w grudniu. Kupiłem firmy Ate, polecam. Ja jej nie wymieniałem, robili mi to w warsztacie. Na pewno musisz liczyć się z demontażem tunelu środkowego. Tutaj przyda się zwykły krzyżak (końcówka PH2). Do regulacji naciągu linki potrzebna Ci będzie 10-tka nasadowa na przedłużce. Z tego, co kojarzę, to uchwyty w podwoziu przykręcane są też na śruby sześciokątne. Pamiętam, że mechanik zdejmował osłonę tłumika bodajże. Pancerz jest zaczepiany na uchu będącym jednością z zaciskiem, gdzie w rowek pancerza wsuwana jest blaszka zabezpieczająca przed wypadnięciem z tego ucha, w kształcie litery U. A sama linka jest zakończona "młotkowo", tzn. zatopiona jest w walcu, który z kolei zahacza się na haczykowy uchwyt (litera "U").
Dodam, że warto zainwestować w dobrej jakości zamiennik – ja przez całą zimę zaciągałem ręczny na noc i nieraz auto stało 2-3 dni nie ruszane i nie było żadnego problemu z hamulcem. Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6