Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matthies » 5 gru 2012, 22:38

chcialem odkopac temat, czy ktos wie jak wyregulowac zeby ta plytka z 2 linkami byla "prosto" ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 7 gru 2012, 08:18

Nie wyregulujesz tego. Jeśli jest krzywo tzn. że linki są rozciągnięte nierównomiernie.

Nie ma regulacji lewo-prawo. jest jedna śrubka regulacyjna na środku. Jeśli leży krzywo ten element łączący linki oznacza to iż linki są nierównomiernie rozciągnięte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez matthies » 7 gru 2012, 18:10

w takim razie jak te linki rozciągnąć na równo żeby oba koła łapały tak samo ??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marex » 7 gru 2012, 19:29

Obawiam się że będzie konieczna wymiana linek i tak jak pisałem wcześniej kontrola przy kołach czemu tak się dzieje. Nie wiem czy w M6 obie linki są takiej samej długości czy może jedna jest krótsza stąd może wynikać to przekrzywienie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Hubix » 7 gru 2012, 20:03

U mnie też jest krzywo, wczoraj z tym walczyłem ii do wymiany są linki.

Pod jedną linkę założyłem podkładkę przy kole (tam gdzie jest zamocowana linka), ale to za mało i tak. Różnicę czuć. Do wymiany linki, nic z tym nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez klajgus » 8 gru 2012, 15:37

Hubix napisał(a):Pod jedną linkę założyłem podkładkę przy kole (tam gdzie jest zamocowana linka), ale to za mało i tak


kiedyś w jednym aucie widziałem taki patent, ze ktoś sobie supełka na lince zrobił żeby ja skrócić <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez marex » 8 gru 2012, 15:44

klajgus napisał(a): ze ktoś sobie supełka na lince zrobił

gratuluje pomysłu <glupek2> ale to nie jest dobre rozwiązanie
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 00:47

Linki do wymiany i tyle.

Linki w M6 są liche i tyle.

Jak chcesz kompleks to: nowe klocki, przetoczone tarcze, nowy zestaw naprawczy zacisku, nowa linka, odpowietrzony hamulec i masz spokój – hamulec nie trze koła, mocny ręczny. Przy naciągniętej lince reszta nie pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez matthies » 9 gru 2012, 01:15

hamulce z tego co wiem byly robione na serwisie w maju 2011, wiec chyba nie jest tak zle. oby skonczylo się tylko na wymianie linek ;)
dam radę sam jeżeli nie dysponuje żadnym garazem ani kanałem ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 10:44

Raczej dasz, ale musisz podnieść wóz żeby pod niego wejść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 10 gru 2012, 22:55

Dzisiaj zerknąłem u siebie i zauważyłem, że prawa linka ani drgnie zblokowana na max. Lewa podciąga się troszkę ale tylko tyćku bo prawa trzyma jak beton. Jakie sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Hubix » 10 gru 2012, 23:49

Wniosek:

Zamarzły CI linki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 11 gru 2012, 00:15

Hubix napisał(a):Zamarzły CI linki.

Słabe te mrozy raczej żeby coś takiego się stało...
Jutro chciałem jechać na przeląd okresowy i kurka nie wiem czy nie bedzie z tym problemów :(

Dopisano 11 gru 2012, 19:56:

Zdjąłem koło i po nagrzaniu się auta cofnąłem ten dynks od ręcznego ręcznie (łatwo nie było), ale problem zostaje, ponieważ linka nadal się blokuje w każdej pozycji :/ Lewa chodzi normalnie, oba zaciski sprawne, klocki tarcze ok.
Prawego albo nie da się zaciągnąć, albo jak już się go zaciągnie to nie odbija i ponownie trzeba z nim walczyć:/
Co robić?
Ostatnio edytowano 12 gru 2012, 20:35 przez WarunekPL, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Hubix » 12 gru 2012, 19:43

Być może jeśli nie zamarza to po prostu Ci się linka zaciera w pancerzu !

Mechanizm ręcznego chodzi OK ? Ściąg linkę i spróbuj go ręcznie ruszyć czy potrafi zablokować koło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 12 gru 2012, 20:35

Hubix napisał(a):Mechanizm ręcznego chodzi OK ?

Przecież napisałem już wyżej, że działa i to bardzo gładko zarówno z prawej jak i z lewej strony. Dźwignia w samochodzie też bez zarzutów. Auto dość młode na takie blokowanie się linki. Dużo starsze auta nie mają takich przypadłości :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Hubix » 12 gru 2012, 21:48

To pozostaje jedynie problem z linką.

Te linki to <dupa>

Ręczny w tym modelu szału nie robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 12 gru 2012, 22:21

Szukałem, ale nie mogę znaleźć- jak jest z wymianą? Sam ogarnę na kanale? Jak cenowo?
Bo ze starą już chyba nic nie zdziałamy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez dobrzyn22 » 12 gru 2012, 22:59

WarunekPL napisał(a):Szukałem, ale nie mogę znaleźć- jak jest z wymianą? Sam ogarnę na kanale?

ooo panie... nawet na tej stronie masz jak byk:
matthies napisał(a):dam radę sam jeżeli nie dysponuje żadnym garazem ani kanałem ?

Hubix napisał(a):Raczej dasz, ale musisz podnieść wóz żeby pod niego wejść.

;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 12 gru 2012, 23:01

Nic nie zdziałasz. Ja założyłem podkładkę przy mechanizmie, ale to pic na wodę.

Wymienisz sam, ale musisz auto wywindować.

Linki, zamienniki:

http://allegro.pl/linka-hamulcowa-hamul ... 80284.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 12 gru 2012, 23:09

Jutro jadę na przegląd- jak przejdzie, to wymianę zostawię na wiosnę i tak praktycznie nie używam ręcznego także nie śpieszy mi się...

Dopisano 12 gru 2012, 21:14:

dobrzyn22 napisał(a):ooo panie... nawet na tej stronie masz jak byk:

racja już nie doczytałem, wch*j ma na głowie i tak jakoś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomekjar66 i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6