Strona 1 z 9

Hamulec ręczny – różne problemy

PostNapisane: 11 lis 2008, 18:47
przez hajdar
Witam,
Nie moge znalźc nic na temat hamulca recznego M6, od jakiegos czasu jest bardzo słaby.
Jakis czas temu zona przejachała się kawałek na parkingu, ale gdyby był dobry to by sie jej nie udało raczej.
Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)? czy mam wymieniac klocki? (przejechane tylko ok. 10 tyś)
pozdr

PostNapisane: 11 lis 2008, 19:43
przez Globy
Poszukaj informacji na temat hamulca ręcznego w 626 GF i GE – czyszczenie zacisków, linka... Powodzenia <usmiech>

PostNapisane: 11 lis 2008, 21:08
przez hajdar
Czyli rozumiem ze ten sam układ i te same problemy :(
dzieki

Hamulec ręczny

PostNapisane: 12 lis 2008, 00:41
przez Enduro
hajdar napisał(a):Czy tam jest jakas regulacja (jesli tak to gdzie)?

aby podregulować reczny hamulec w M6 trzeba zdemontowac tylną popielniczkę wraz z ramką,
(poprostu ją wyciągnąc-jest na klipsach i raczej nic się nie uszkodzi!
i przez ten otwór kluczem nasadowym nr. 10 krecimy nakrętkę,
która jest na pręcie..
i to w kierunku wskazówek zegara..
pod warunkiem, że zaciski są okay,
powinno się udać poprawic skuteczność jego działania.
pozdr.
E.

PostNapisane: 12 lis 2008, 10:58
przez hajdar
Enduro,
Wielkie dzieki, spróbuje i mam nadzieje ze sie na tym skonczy, bo zaciski to by mnie wykonczyły- to "bezawaryjne" auto strasznie duzo kosztuje w utrzymaniu niestety nie tego się spodziewałem.

No niestety, nic tam chyba nie zrobie (zresztą kluczem nasadowym to tam sie nic nie osiągnie, trzeba by mieć coś w rodzaju klucza rurkowego-długa wystająca śruba naciągowa), bo raczej już nie ma u mnie regulacji, albo niewiele jej zostało. Nierówno ciągną te linki, prawa jest jakby sporo luźniejsza dłuższa, czy to znaczy że w zacisku może byc coś nie tak? czy że nierówno się wyciągneły te linki? klocki są prawie nówki...

hamulec reczny

PostNapisane: 14 gru 2008, 05:20
przez nesta
mam problem albo jestem nieswiadomy techniki , otoz
po zostawieniu auta na recznym gdy chce ruszyc oczywiscie pierwsza rzecz jaka robie jest wylaczenie recznego , jednak jak sie pozniej okazalo w czasie jazdy reczny trzymal dalej udalo mi sie rozwiazac ten problem po przez wcisnienie hamulca (noznego) i bylo takie glosne cykniecie po czym auto jechalo normalnie jednak problemem jest ze czasem sie zdarzy ze wciskajac hamulec niema tego''cyk '' i recczny blokuje mi nadal !! az do momentu kiedy uda mi sie to wylaczyc hamulcem noznym!? czy wy tez tak macie ? czy tak powinno byc ? czy ja mam cos popsute i do wymiany ?? z gory dziekuje panowie za pomoc

PostNapisane: 14 gru 2008, 09:23
przez domin1979
Rozumiem, że nie ma mrozów (akurat nie mam mnie w PL) bo wtedy może zamarzać woda. Ogólnie w zimę lepiej ręcznego nie używać jak nie musisz. W lato już tak, żeby się nie zastał.
Radziłbym zajrzeć do środka tylnych tarcz, jest tam taki cyngiel od ręcznego i prawdopodobnie on szwankuje. Może wystarczy coś podregulować. Wybierz się do mechanika bo z doświadczenia wiem, że ściągnąć tarcze w M6 to katorga, strasznie śruby się zapiekają.

PostNapisane: 14 gru 2008, 23:41
przez Tom
w 6 jest samoregulujacy sie hamulec reczny o ile sie nie myle... jestem swiezo po wymianie klockow i plynu hamulcowego i tez reczny mi hamowal auto jak zaciagnalem na maxa a teraz jak mechanik mi powiedzial i po kilkakrotnym zaciaganiu i spuszczaniu lapie w polowie tego co wczesniej.

klocki zalozylem EBC greenstuff i plyn tez zalalem EBC BC307 i powiem tak wkoncu moja Czarnulka ma meski hamulec :) polecam :)

PostNapisane: 26 sty 2009, 00:06
przez J.B.
Tom jak mozesz podaj dokladnie jakie klocki (nr katalogowy ebc) i ile plynu weszlo ci do ukladu ????

PostNapisane: 26 sty 2009, 00:18
przez Tom
J.B. plynu weszlo 1l EBC – BF307, klocki przod EBC – DP21465, tyl EBC – DP2729
to sa klocki GREENSTUFF, a plyn DOT4, zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa

PostNapisane: 26 sty 2009, 00:23
przez J.B.
Tom Podziekowal serdecznie pisalem na GG, ale znalazlem ten watek :D , dzieki za
Tom napisał(a):zamawialem u kolesia na e-mail sylwek@ebcbrakes.pl z EBC Polska z Krakowa
namiar, mam swojego dostawce na EBC, Motula i Meguiar's w razie czego pytac.

Moze sie komus przydac : http://www.ebc24.pl/index.php?model_wybrany=7218%2C7234

PostNapisane: 11 kwi 2009, 07:10
przez rybka.w
Witam.
Podepnę się tutaj z pytaniem. Moje autko to Mazda 6 sedan z 2004r.
Potrzebuję się dostać do ręcznego hamulca. Rzecz w tym że zaciągając ręczny nie ,, łapie,, na zębatce a przycisk którym się zwalnia ręczny, moim zdaniem za bardzo wystaje, może to ma związek ?

Co i jak zdemontować by dostać się do tego mechanizmu hamulca ręcznego nie uszkadzając czegoś ?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 09:30
przez hanzhans
mi poszła lewa linka od ręcznego czy wiecie gdzie można to dostac ?

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:44
przez Frykas
rybka.w Aby dostać się do całego mechanizmu hamulca ręcznego musisz zdemontować konsole środkową. Plastiki lewarka i kubków są na zatrzaski, a reszta mocowana jest na 5 śrub.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 23:50
przez rybka.w
zdemonotowałem konsolę środkową, tylko nie mogę poradzić sobie ze zdjęciem plastiku z ręcznego nigdzie nie widzę łączenia ani zatrzasków a to właśnie tam wśrodku coś się pokręciło. Ni choler.... nie wiem jak to ściągnąć :| ?????


edit
No tak. Dotrzeć dotarłem czyli 3 śruby i mechanizm prawie że mam w zasięgu ręki, ale.... no właśnie pozostała nakrętka napinająca linki hamulca i STOP . Tu mnie zastopowało nie mam takiego klucza <killer> A czy ten mechanizm to się da wogóle rozłożyć na by naprawić ?

Regulacja hamulca ręcznego

PostNapisane: 25 sie 2009, 20:25
przez zoltrix
Witam.

Jak w szóstce można regulować napięcie hamulca ręcznego? Jest jakaś śruba przy lewym tylnym zacisku lub w innym miejscu?
Dzieki za pomoc

Temat poprawiony / Myjk

PostNapisane: 26 sie 2009, 00:40
przez Wojtek
zoltrix taaa, jest pod podwojnym schowkiem pomiedzy kierowca i pasazerem... ;)

PostNapisane: 27 sie 2009, 13:30
przez Kerad
Jest regulacja pod schowkiem jak piszesz, tylko Mazda 6 ma dwie linki i przy nierównomiernym zużyciu klocków jak wyregulować?

PostNapisane: 13 gru 2009, 19:00
przez Marekz6`
Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać? :(

re

PostNapisane: 17 gru 2009, 15:33
przez Baikal
Marekz6` napisał(a):Miałem dzisiaj przygodę z moją szustką. Udało mi sie przejechać 1000 m i zaczęło mi się prawie palić lewe tylne koło. Tarcza była czerwona z ciepła, smród i dym. Jutro wizyta u mechanika. Trzeba będzie szykowac na wydatek. Ręczny teraz po usterce nie działa. Co się mogło stać? :(


W 6 były od początku problemy z ręcznym (mi udało się wymienić na gwarancji) (robiłem to w niemieckim serwisie) i móili, że się zdarza często, że hamulec nie "odbija" – jest zaciśnięty w poprzedniej M6. również miałem podobny problem dym, smród i na koniec wymiana. w następnej to od razu konserwacja –(była akcja prowadzona przez mazdę), wymiana ręcznego..