Upgrade do 6-biegowej skrzyni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 14:01

gstr napisał(a):Więc wyliczymy średnią z 10% i 0%, wychodzi 5%. Do tego tylko na trasie i przy spokojnej jeździe, a to rzadkość u nas. Wyjdzie oszczędność koło 1-2%.

Jakie jest spalanie na 5-biegowej skrzyni przy 120/h ?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 17 lis 2008, 14:23

gstr napisał(a):Co rozumiesz przez konsolę
Mechanizm kompletny od szescio-biegówki
gstr napisał(a):Myślisz, że krótkie przełożenia to cecha MPS'a
Mysle ze tak , nie wiem jak dyszel bo mało tego jeszcze obsługuję ( gwarancja )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gstr » 17 lis 2008, 15:06

Myjk napisał(a):Jakie jest spalanie na 5-biegowej skrzyni przy 120 km/h ?


Hmmmm.... 6,5 litra... Raczej komp u mnie nie kłamie...
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 15:24

gstr napisał(a):Hmmmm.... 6,5 litra... Raczej komp u mnie nie kłamie...

No właśnie, czyli 5-cio biegowa skrzynia jest korzystniejsza przy 120/h.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 17 lis 2008, 16:18

Myjk napisał(a):gstr napisał:
Hmmmm.... 6,5 litra... Raczej komp u mnie nie kłamie...

No właśnie, czyli 5-cio biegowa skrzynia jest korzystniejsza przy 120/h.

Co to za porównanie <lol> ? Inne warunki (górka, wiatr, obciążenie). Tego nie da się tak odnieść.

Zresztą 6-ty bieg jest przeznaczony do cytuję: 'comfortable highway cruising' a nie jazdy ekonomicznej ;)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gstr » 17 lis 2008, 16:48

mcbeth napisał(a):Co to za porównanie ? Inne warunki (górka, wiatr, obciążenie). Tego nie da się tak odnieść


Nie nie nie... Ja pomiar robiłem na równej pustej drodze, względnie bez wiatru. Myjk się zobowiązywał do tego samego.

Te wyniki to mi śmierdzą trochę... No chyba, że producent zakłada, że 6-biegówką się nie jeździ mniej jak 140 km/h – i przy niższych prędkościach 5'ka i 6'stka są nieekonomiczne. Pewnie skrzynia 5'ka przy 140 km/h by wypadała niekorzystnie.

Ale mam wrażenie, że wszystkie nasze dane są granicach błędu pomiarowego i chyba jednak szkoda się wysilać na dalszą analizę.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 16:57

mcbeth napisał(a):Co to za porównanie łoł ? Inne warunki (górka, wiatr, obciążenie).
Tego nie da się tak odnieść.

No więc właśnie do tego dążyłem od początku. Ale liczby dostali i mają. :P

gstr napisał(a):Nie nie nie... Ja pomiar robiłem na równej pustej drodze,
względnie bez wiatru. Myjk się zobowiązywał do tego samego.

No tak, w razie potrzeby zbijam szybkę i wyłączam wiatr przyciskiem. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 17 lis 2008, 19:56

gstr napisał(a):Hmmmm.... 6,5 litra...
Łojezu co to za wynik ? Grzesiu , zmien buty bo zepsujesz silnik <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gstr » 17 lis 2008, 20:19

Jaksa napisał(a):Łojezu co to za wynik ? Grzesiu , zmien buty bo zepsujesz silnik


Spoko :) Jak się postarać to jeszcze można od tego zejść w dół.
Ostatnio edytowano 17 lis 2008, 23:18 przez gstr, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez mr_t » 17 lis 2008, 22:34

Wyniki mojego test:
5-tka – (6-tka)
110 km/h – 4,6 – (4,1)
130 km/h – 6,1 – (5)
150 km/h – 7,5 – (6)
170 km/h – 9,5 – (8,4)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez LemJohny » 18 lis 2008, 13:00

Nie da rady sprawdzić jakie jest spalanie dla tego testu na 5 i 6 biegu w jednym i tym samym aucie

Musi być auto 1. Mazda 6 z 6 biegową skrzynią biegów
oraz 2. Mazda 6 z 5 biegową skrzynią biegów
Obie ten sam silnik
(jeszcze lepiej ten sam typ nadwozia... i idąc dalej nawet ten sam rozmiar kół i szerokość obon... ciśnienie w oponach i tak dalej – co ma wpływ na spalanie...)

Test najlepiej o tej samej porze na tej samej drodze... byłyby zbliżone warunki do maximum...
(i np. ustawić prędkość daną na tempomacie i sprawdzić spalanie dla różnych prędkości...)

Najłatwiej sprawdzić czy się będzie opłacać spoglądając na stosunki przełożeń dla skrzyni 5 i 6 biegowej... a dokładniej porównując przełożenie dla
5 w 5 biegowej skrzyni
i dla 6 w sześciobiegowej skrzyni)

P.S ja mam 4 biegi <lol> tylko że 4 wchodzi przy 60km/h i można swobodnie bujać się po mieście przy 1600 obrotów/min

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez flippero » 18 wrz 2011, 16:27

Ja uważam upgrade z 5 do 6 biegów za zasadny. Licząc dla siebie :
rocznie 30k km z czego 25k km poza obszarami zabudowanymi. Średnie spalanie obecnie na poziomie 11 l/100 co rocznie daje jakieś 18150 PLN (liczyłem litr po 5,5), z testów jakie koledzy robili można zaoszczedzić około 10 % czyli 18oo PLN rocznie.
Widziałem skrzynie do kupna za 1000, montaż w 800 powinien się zmieścić.
W pierwszym roku zwrot kosztów, a potem tylko korzyść.
Tak mi się nudziło. :)

No i trochę głośno jest jak trzeba stale z 4000 obrotów jechać.

PS. Nikt dalej nie odpowiedział czy taka podmiana jest wprost możliwa. A o to chyba chodziło w tym poście.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2011, 00:13
Posty: 16
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6 GG 2.0 kombi 141KM benzyna+LPG

Postprzez NIKO 40 » 17 paź 2013, 20:25

Witam wszystkich
Ponieważ sam kiedyś szukałem tego tematu i wielu ludzi pisało na forum że skrzynia 6 od Mazdy 6 po lifcie od silnika RF7 nie pasuje do tej przed liftem postanowiłem opisać i dodać zdjęcia że jednak pasuje i jeśli ktoś ma trochę pojęcia to bez problemu założy do swojej "MAZDZI" 6 biegów.

/ Potrzebujemy skrzynię 6 biegową sprawną oczywiście
/ Linki zmiany biegów
/Lewarek tzw wybierak od skrzyni 6
/Dwa łożyska jedno od skrzyni 5 będziemy mieli więc zostanie nam zakupić łożysko sprzęgła od skrzyni 6.

Demontujemy skrzynie ( w moim przypadku odbyło się to wraz z demontażem silnika ponieważ uszczelniałem kilka innych rzeczy w silniku) tak było łatwiej.

Koło dwumasowe ,Tarcza sprzęgła ,Docisk sprzęgła zostają od silnika RF5C czyli od skrzyni 5 nic tu nie zmieniamy jeśli nie chcemy pakować się w koszty.
Ponieważ skrzynia 6 biegowa ma większy kadłub tzn jest głębsza wałek sprzęgłowy więcej wystaje i jeśli byśmy nie przerobili łożyska po prostu by nie załączał sprzęgła.
Dlatego jest nam potrzebne drugie łożysko.
Rozbieramy nasze łożysko od skrzyni 5 zdejmujemy jego korpus z rolkami składamy 1,5 łożyska do kupy wkładamy rurkę w środek by bylo idealnie równo i delikatnie obspawujemy metal do metalu od zewnątrz.
Wtedy eliminujemy luz i po przykręceniu skrzyni do silnika sprzęgło normalnie się włącza.

Wyciągamy linki jest z tym trochę zabawy lecz da się zrobić i można to zrobić bez zdejmowania deski rozdzielczej.
Wymieniamy lewarek
Zakładamy linki od 6 biegowej ponieważ są dłuższe.

Skręcamy wszystko i jest 6 biegów w M6 przed liftem.

Więc nie ma rzeczy niemożliwych.
Jest to do zrobienia.
I wszystko pasuje.
Pozdrawiam i powodzenia

Dopisano 17 paź 2013, 20:35:

Dodam jeszcze że półosie pasują bez najmniejszego problemu więc nie ma żadnej różnicy między półosiami przed i po lifcie.
Musimy jedynie rozbebeszyć kostki od światła cofania i prędkościomierza gdyż w instalacji jest żeńska i w kablu wychodzącym z czujnika też jest żeńska.
Zmiana czujników nie wchodzi w grę inny gwint.
To by było na tyle
Załączniki
201310166561.jpg
To jest wałek sprzęgłowy skrzyni 5 biegowej
201310166559.jpg
To jest wałek skrzyni 6 biegów
201310176563.jpg
Skrzynia 6 zamontowana do silnika RF5C
201310176564.jpg
Silnik RF5C wraz ze skrzynią 6 biegów przygotowany do wlożenia w ramę
201310176566.jpg
Lewarek skrzyni 6 biegowej
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez matthies » 17 paź 2013, 21:19

dobra robota <spoko>
mam tylko pytanie, co ci to dało ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIKO 40 » 17 paź 2013, 22:43

To mi dało że jeździłem przez 8 miesięcy na 4 biegach ponieważ na 5 biegu rozleciał się synchronizator a jak wiadomo nie opłaca się tego naprawiac więc kupiłem używaną skrzynię lecz już 6 biegową.
To daje kolego że na 6 biegu masz 400obr/min mniej więc silnik chyba dostaje mniej po pupie za przeproszeniem niż przy skrzyni 5 biegowej.
Tak to wygląda a inna jazda i inne przełożenie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez matthies » 17 paź 2013, 23:46

co było przyczyną, to się domyśliłem że jakaś awaria, więc tego nie traktuję jako " co mi to daje"
na 6 biegu masz 400 rpm mniej, ale czy to wiele pomaga? może w ekonomii, ale co do zdrowotności silnika to nie jestem przekonany. Całkiem niedawno napotkałem dyskusję na jakimś forum (niestety nie pamiętam dokładnie) że aby silnika nie zarzynać, należy jeździć przynajmniej na 2krpm, nawet w dieslu.
Do mnie to przemawia, bo w swojej benzynie jak jadę poniżej tej wartości, czuję że auto jest mega domulone i nie ma ochoty jechać, więc coś w tej teorii jest.
Nie mówię, że to zły krok, jednak producenci dokładają biegów do skrzyń, ale tak na prawdę niewiele to zmienia, tylko ciekawiej wygląda w broszurkach.
U ciebie pewnie ekonomia wzięła górę, więc jest to wytłumaczalne.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Marine_4000 » 29 paź 2013, 10:03

Kolega się namęczył, wysilił się do napisania paru słów, że można. Że to trzeba zrobić a to pasuje.
Krytyka i pytanie co to zmienia są tutaj zbędne. Wiele osób na forum o to pytało. Jeśli chcesz – zmenisz, jeśli nie chcesz, to nie. Prosty rachunek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Roni » 29 paź 2013, 10:24

A ja jestem za skrzynią 6-tką, w trasie przy 150 bardzo brakuje mi 6 biegu oczywiście w M6.
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez leitowdz » 28 sty 2014, 15:35

Super, że ktoś to wreszcie zrobił a nie tylko gadał, że się nie da :D Spodziewałem się wcześniej już, że można po obejrzeniu obu skrzyni ;) Gratuluję i co więcej mogę powiedzieć, kiedyś się zapewne skuszę :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez CLAU » 5 lut 2014, 12:31

matthies napisał(a):Nie mówię, że to zły krok, jednak producenci dokładają biegów do skrzyń, ale tak na prawdę niewiele to zmienia, tylko ciekawiej wygląda w broszurkach.
.


Aby pojechać polską autostradą przepisowo czyli 140km to trzeba Mazde w benzynie kręcić pod 3500rpm.
Producenci po to dają 8 biegów w DSG w Audi, aby można było jechać takim Q5 komfortowo z dużą prędkością po autobahnie i mniejszym spalaniem, co raczej jest jak najbardziej na miejscu i nie powinno dziwić.

Troche slabo mieć 5 biegów w aucie z 2004 roku i jechać 90-100km/h przy już 2500rpm i aby pojechać normalnie po autostradzie to silnik musi ciągle wyć prawda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6