Upgrade do 6-biegowej skrzyni

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matthies » 5 lut 2014, 18:39

no dobra ale nie rozmawiamy tutaj o 8 biegach tylko 6. Jakbys miał wolną chwilę i możliwosc przetrzepac temat o splaniu benzyniakow, to znajdziesz tam nasze porownanie. Ja jadąc 140 km/h w swojej 5 miałem 4000rpm, a sprawdzałem ponieważ ktos z 6 biegowej na 6 biegu jadąc 140 też miał 4000rpm. Analizując powyższe stąd włanie moje zdanie o trochę braku sensu. Jakby była znaczna rożnica na obrotach to oczywiście byłbym pełen aprobaty, ale w tej sytuacji, sam widzisz;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 5 lut 2014, 19:52

Ja w AT mam 140 przy 3000/3100 5B,miałem okazje jechać jako pasażer alfo 159 skrzynia 6 B i tam 130 przy 2500rpm ale nie pamietam i chcem przekręcić dawno było ale zbliżone wyniki
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 5 lut 2014, 22:16

matthies napisał(a):no dobra ale nie rozmawiamy tutaj o 8 biegach tylko 6. Jakbys miał wolną chwilę i możliwosc przetrzepac temat o splaniu benzyniakow, to znajdziesz tam nasze porownanie. Ja jadąc 140 km/h w swojej 5 miałem 4000rpm, a sprawdzałem ponieważ ktos z 6 biegowej na 6 biegu jadąc 140 też miał 4000rpm. Analizując powyższe stąd włanie moje zdanie o trochę braku sensu. Jakby była znaczna rożnica na obrotach to oczywiście byłbym pełen aprobaty, ale w tej sytuacji, sam widzisz;)


A to rzeczywiście wiarygodna informacja ? Bo jeżeli tak to taka zmiana ekonomicznie nie ma sensu gdyż pewnie skrócone są tylko wszystkie biegi i koniec końców na trasę ta skrzynia niczym się nie rózni od 5 biegowej. Pytanie jeszcze czy ten pomiar jest rzeczywiśćie prawidłowy, i czy były porównywane skrzynie 5+6 benzyniaka czy diesla jeżeli występuje tutaj ewentualna jakaś różnica w przełożeniach.

Jezdziłem 2.0 TDI, 6 biegów manual i tam przy 2500rpm można było spokojnie śmigać po autostradzie chyba koło 120-130km/h ale idealnie się jechało 150-180, beż dramatu ze spalaniem na 6 biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 5 lut 2014, 23:17

nie mieszam w to diesla, ale to było porównanie nie dość że benzyna, to jeszcze 2.3L tak jak mój, więc nic bardziej zbliżonego nie można było ustawić do porównania ;)
może za chwilę będzie mi się mega nudziło to poszukam i zobaczysz sobie.
broda, AT tez jest zupełnie inaczej zestopniowane, tego tez niestety ale nie bardzo można porównywać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2014, 23:22

połączyłem z istniejącym wątkiem <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 5 lut 2014, 23:32

znalazłem. Zapomniałem, że temat o spalaniu został pocięty na inne i powstał nowy :P
tutaj są nasze ówczesne dywagacje na ten temat, CLAU poczytaj sobie
viewtopic.php?f=411&t=158311
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 6 lut 2014, 00:16

Rzeczywiście, jest tak jak mówisz i tym samym jedyne, czego mi było żal w przedlifcie okazało się w użytkowaniu tak naprawdę nic nie znaczącym gadzetem i te 6 biegów to nie jest warte ani zlamanego grosza jesli chodzi o uzytecznosc.

W benzynie 5 biegowej, jedynka i tak jest slaba, strasznie szybko wkręca się pod czerwone pole ale mocy za wiele to z niej nie ma bo dopiero dwójka i trójka są odpowiednio silne i one odpowiadają za faktyczne przyśpieszanie, które można odczuć. Na jedynce to na początku trochę przyśpieszy ale gdy człowiek ma to faktycznie poczuć to już jedynka jest wypalona i trzeba niestety wrzucić dwójkę. Efekt jest podobny jak w 2.0 TDI – mocny start na jedynce, ale powyżej 3500 rpm można już zgasić silnik bo nic się zupełnie w dieslu nie dzieje i jest wrażenie, że moc wręcz spada więc szkoda przepalać paliwo.

W mazdowej 6 biegowej skrzyni, biegi są jeszcze słabsze na to wychodzi więc teoretycznie zmarnowano potencjał i przewagę jaką powinna mieć skrzynia w polifcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIKO 40 » 10 maja 2014, 23:03

CLAU napisał(a):Rzeczywiście, jest tak jak mówisz i tym samym jedyne, czego mi było żal w przedlifcie okazało się w użytkowaniu tak naprawdę nic nie znaczącym gadzetem i te 6 biegów to nie jest warte ani zlamanego grosza jesli chodzi o uzytecznosc.

W mazdowej 6 biegowej skrzyni, biegi są jeszcze słabsze na to wychodzi więc teoretycznie zmarnowano potencjał i przewagę jaką powinna mieć skrzynia w polifcie.


Kolego mylisz się bardzo ponieważ skrzynia 6 biegowa jest dużo bardziej rozbudowana niż 5-tka
I 6 bieg nie jest nadbiegiem lecz normalnym biegiem.
Wciskając pedał gazu przy prędkości 140km/h autko na 6 biegu lepiej się zbiera a niżeli było to w skrzyni 5 biegowej .
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni i nie zamienił bym jej na 5 biegową.

Więc uważam że nie masz racji pisząc że jest to gadżet bo autko w spalaniu wychodzi mniej silnik się nie męczy jest ciszej w kabinie więc są to same plusy.
I warto jest zainwestować ten złamany grosz w tą skrzynię.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez CLAU » 11 maja 2014, 09:41

No jak może być ciszej skoro ludzie twierdzą, że poziom obrotów jest taki sam w obu typach skrzyni ? Chyba, że polift jest lepiej wygłuszony. To, że się lepiej zbiera nie ma nic do rzwczy bo jak przwczytasz posty to nie o tym pisaliśmy, tylko liczbie obrotów na 5/6 biegu przy konkretnej prędkości.

Ile wychodzi mniej w spalaniu, konkretnie ? Jak może być ciszej, skoro liczba obrotów jest taka sama ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 12 maja 2014, 17:12

NIKO 40 nie ma co się upierać, skoro obroty są takie same to spalanie i hałas na podobnym poziomie – wersja poliftowa nie ma lepszego wygłuszenia.
Co do wielkości spalania, to sprawa jest mocno dyskusyjna, bo np. u mnie, przy tym samym stylu jazdy już zmiana opon z 205/16 na 225/17 skutkowała dodatkowym zużyciem paliwa 0.8 do 1 l .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez enriu » 2 lip 2014, 19:15

Pytanko do NIKO40 czy jak zastosuję sprzęgło z wersji po FL to wówczas nie będzie potrzeby spawanie łożysk jak w twoim przypadku. U mnie sporadycznie wyskakuje 5-bieg (szczególnie na autostradzie i tempomacie) i sprzęgło już też ma się ku końcowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 22:16
Posty: 32
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG

Postprzez NIKO 40 » 28 lip 2014, 19:58

Witam jeśli założycie koło dwumasowe od RF7J to nie ma potrzeby kombinowania z łożyskiem oporowym.
Wtedy idzie normalne łożysko tzn czy to RF7J czy to RF5C są identyczne.
Ale musi być dwumasa od RF7.
Ja u siebie zostawiłem dwumase RF5C i dlatego musiałem przerobić łożysko oporowe.

Dopisano 28 lip 2014, 20:05:

CLAU napisał(a):No jak może być ciszej skoro ludzie twierdzą, że poziom obrotów jest taki sam w obu typach skrzyni ? Chyba, że polift jest lepiej wygłuszony. To, że się lepiej zbiera nie ma nic do rzwczy bo jak przwczytasz posty to nie o tym pisaliśmy, tylko liczbie obrotów na 5/6 biegu


Kolego dam przykład jeśli jeździsz ze skrzynią 5 biegową będziesz wiedział.
Na autostradzie przy prędkości 180km/h jest 3 tys obr/min przy skrzyni 6 biegowej.

Jadąc M6 ze skrzynią 5 biegową miałbyś 3,4 3.5Tys obr/min tym samym już jest bardzo głośno w samochodzie.
Tu jadąc 180km/h tej prędkości się nie odczuwa bo jest dużo ciszej.
Ci co jeżdżą M6 po lifcie wiedzą o tym .
To jest niepodważalne.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 lip 2014, 01:09 przez NIKO 40, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez CLAU » 28 lip 2014, 21:55

180km/h przy 3k obrotów na 5 biegu w przedlifcie ? Coś Ci się pomerdało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIKO 40 » 29 lip 2014, 01:05

Czytasz co napisałem czy udajesz że czytasz?
Napisałem o skrzyni 6 biegowej że jadąc 180km/h na 6 biegu mam 3tys/obr/min.
Myślę że już jasno określiłem.
A jesli jeździsz przedliftem ze skrzynią 5 biegową to będziesz wiedział jaka jest różnica w obrotach.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 17:45

jakoś ciężko mi uwierzyć w takie różnice, szczególnie, że porównywaliśmy przedlift i polift w benzyniakach 2.3L. Przy 140 km/h obydwa miały 4 tyś rpm, przedlift na 5, polift na 6.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 29 lip 2014, 18:13

matthies napisał(a):(...) porównywaliśmy przedlift i polift w benzyniakach 2.3L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez NIKO 40 » 29 lip 2014, 21:16

Nie chcecie wierzyć wasza sprawa nie mam powodu by oszukiwać kogoś.

Postaram się to uwiecznić jak będę na autostradzie postaram się zrobić krótki film tel.
Naprawdę jest różnica w samochodzie jest dużo ciszej.
Diesel to nie benzyna !!!!
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez kubsztyk » 2 wrz 2014, 22:11

Tutaj chyba twardy dowód na to, że 6-bieg w skrzyni od RF7J jest dodatkowym biegiem:



Ja w swoim przy 150 km/h mam 3 tys. obrotów, przy 170 km/h mam 3,5 tys. rpm.
Ostatnio edytowano 4 gru 2014, 09:43 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez NIKO 40 » 4 gru 2014, 01:56

I co panowie dalej pozostają przy swoim że obroty są takie same??
Po obejrzeniu filmu?
Myślę że jest wszystko jasne.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez MI$ » 4 gru 2014, 10:20

Przecież w filmie diesel jest !!
A dyskusja o benzynie ...

Tu benzyna 2,0 5'cio biegowa
12sekunda filmu
155km/h ==> 4250 obr.
https://www.youtube.com/watch?v=44oQhdmrlZY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6