Upgrade do 6-biegowej skrzyni
no dobra ale nie rozmawiamy tutaj o 8 biegach tylko 6. Jakbys miał wolną chwilę i możliwosc przetrzepac temat o splaniu benzyniakow, to znajdziesz tam nasze porownanie. Ja jadąc 140 km/h w swojej 5 miałem 4000rpm, a sprawdzałem ponieważ ktos z 6 biegowej na 6 biegu jadąc 140 też miał 4000rpm. Analizując powyższe stąd włanie moje zdanie o trochę braku sensu. Jakby była znaczna rożnica na obrotach to oczywiście byłbym pełen aprobaty, ale w tej sytuacji, sam widzisz;)
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ja w AT mam 140 przy 3000/3100 5B,miałem okazje jechać jako pasażer alfo 159 skrzynia 6 B i tam 130 przy 2500rpm ale nie pamietam i chcem przekręcić dawno było ale zbliżone wyniki
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
matthies napisał(a):no dobra ale nie rozmawiamy tutaj o 8 biegach tylko 6. Jakbys miał wolną chwilę i możliwosc przetrzepac temat o splaniu benzyniakow, to znajdziesz tam nasze porownanie. Ja jadąc 140 km/h w swojej 5 miałem 4000rpm, a sprawdzałem ponieważ ktos z 6 biegowej na 6 biegu jadąc 140 też miał 4000rpm. Analizując powyższe stąd włanie moje zdanie o trochę braku sensu. Jakby była znaczna rożnica na obrotach to oczywiście byłbym pełen aprobaty, ale w tej sytuacji, sam widzisz;)
A to rzeczywiście wiarygodna informacja ? Bo jeżeli tak to taka zmiana ekonomicznie nie ma sensu gdyż pewnie skrócone są tylko wszystkie biegi i koniec końców na trasę ta skrzynia niczym się nie rózni od 5 biegowej. Pytanie jeszcze czy ten pomiar jest rzeczywiśćie prawidłowy, i czy były porównywane skrzynie 5+6 benzyniaka czy diesla jeżeli występuje tutaj ewentualna jakaś różnica w przełożeniach.
Jezdziłem 2.0 TDI, 6 biegów manual i tam przy 2500rpm można było spokojnie śmigać po autostradzie chyba koło 120-130km/h ale idealnie się jechało 150-180, beż dramatu ze spalaniem na 6 biegu.
nie mieszam w to diesla, ale to było porównanie nie dość że benzyna, to jeszcze 2.3L tak jak mój, więc nic bardziej zbliżonego nie można było ustawić do porównania
może za chwilę będzie mi się mega nudziło to poszukam i zobaczysz sobie.
broda, AT tez jest zupełnie inaczej zestopniowane, tego tez niestety ale nie bardzo można porównywać.
może za chwilę będzie mi się mega nudziło to poszukam i zobaczysz sobie.
broda, AT tez jest zupełnie inaczej zestopniowane, tego tez niestety ale nie bardzo można porównywać.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
znalazłem. Zapomniałem, że temat o spalaniu został pocięty na inne i powstał nowy
tutaj są nasze ówczesne dywagacje na ten temat, CLAU poczytaj sobie
viewtopic.php?f=411&t=158311
tutaj są nasze ówczesne dywagacje na ten temat, CLAU poczytaj sobie
viewtopic.php?f=411&t=158311
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Rzeczywiście, jest tak jak mówisz i tym samym jedyne, czego mi było żal w przedlifcie okazało się w użytkowaniu tak naprawdę nic nie znaczącym gadzetem i te 6 biegów to nie jest warte ani zlamanego grosza jesli chodzi o uzytecznosc.
W benzynie 5 biegowej, jedynka i tak jest slaba, strasznie szybko wkręca się pod czerwone pole ale mocy za wiele to z niej nie ma bo dopiero dwójka i trójka są odpowiednio silne i one odpowiadają za faktyczne przyśpieszanie, które można odczuć. Na jedynce to na początku trochę przyśpieszy ale gdy człowiek ma to faktycznie poczuć to już jedynka jest wypalona i trzeba niestety wrzucić dwójkę. Efekt jest podobny jak w 2.0 TDI – mocny start na jedynce, ale powyżej 3500 rpm można już zgasić silnik bo nic się zupełnie w dieslu nie dzieje i jest wrażenie, że moc wręcz spada więc szkoda przepalać paliwo.
W mazdowej 6 biegowej skrzyni, biegi są jeszcze słabsze na to wychodzi więc teoretycznie zmarnowano potencjał i przewagę jaką powinna mieć skrzynia w polifcie.
W benzynie 5 biegowej, jedynka i tak jest slaba, strasznie szybko wkręca się pod czerwone pole ale mocy za wiele to z niej nie ma bo dopiero dwójka i trójka są odpowiednio silne i one odpowiadają za faktyczne przyśpieszanie, które można odczuć. Na jedynce to na początku trochę przyśpieszy ale gdy człowiek ma to faktycznie poczuć to już jedynka jest wypalona i trzeba niestety wrzucić dwójkę. Efekt jest podobny jak w 2.0 TDI – mocny start na jedynce, ale powyżej 3500 rpm można już zgasić silnik bo nic się zupełnie w dieslu nie dzieje i jest wrażenie, że moc wręcz spada więc szkoda przepalać paliwo.
W mazdowej 6 biegowej skrzyni, biegi są jeszcze słabsze na to wychodzi więc teoretycznie zmarnowano potencjał i przewagę jaką powinna mieć skrzynia w polifcie.
CLAU napisał(a):Rzeczywiście, jest tak jak mówisz i tym samym jedyne, czego mi było żal w przedlifcie okazało się w użytkowaniu tak naprawdę nic nie znaczącym gadzetem i te 6 biegów to nie jest warte ani zlamanego grosza jesli chodzi o uzytecznosc.
W mazdowej 6 biegowej skrzyni, biegi są jeszcze słabsze na to wychodzi więc teoretycznie zmarnowano potencjał i przewagę jaką powinna mieć skrzynia w polifcie.
Kolego mylisz się bardzo ponieważ skrzynia 6 biegowa jest dużo bardziej rozbudowana niż 5-tka
I 6 bieg nie jest nadbiegiem lecz normalnym biegiem.
Wciskając pedał gazu przy prędkości 140km/h autko na 6 biegu lepiej się zbiera a niżeli było to w skrzyni 5 biegowej .
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni i nie zamienił bym jej na 5 biegową.
Więc uważam że nie masz racji pisząc że jest to gadżet bo autko w spalaniu wychodzi mniej silnik się nie męczy jest ciszej w kabinie więc są to same plusy.
I warto jest zainwestować ten złamany grosz w tą skrzynię.
Pozdrawiam
No jak może być ciszej skoro ludzie twierdzą, że poziom obrotów jest taki sam w obu typach skrzyni ? Chyba, że polift jest lepiej wygłuszony. To, że się lepiej zbiera nie ma nic do rzwczy bo jak przwczytasz posty to nie o tym pisaliśmy, tylko liczbie obrotów na 5/6 biegu przy konkretnej prędkości.
Ile wychodzi mniej w spalaniu, konkretnie ? Jak może być ciszej, skoro liczba obrotów jest taka sama ?
Ile wychodzi mniej w spalaniu, konkretnie ? Jak może być ciszej, skoro liczba obrotów jest taka sama ?
NIKO 40 nie ma co się upierać, skoro obroty są takie same to spalanie i hałas na podobnym poziomie – wersja poliftowa nie ma lepszego wygłuszenia.
Co do wielkości spalania, to sprawa jest mocno dyskusyjna, bo np. u mnie, przy tym samym stylu jazdy już zmiana opon z 205/16 na 225/17 skutkowała dodatkowym zużyciem paliwa 0.8 do 1 l .
Co do wielkości spalania, to sprawa jest mocno dyskusyjna, bo np. u mnie, przy tym samym stylu jazdy już zmiana opon z 205/16 na 225/17 skutkowała dodatkowym zużyciem paliwa 0.8 do 1 l .
Pytanko do NIKO40 czy jak zastosuję sprzęgło z wersji po FL to wówczas nie będzie potrzeby spawanie łożysk jak w twoim przypadku. U mnie sporadycznie wyskakuje 5-bieg (szczególnie na autostradzie i tempomacie) i sprzęgło już też ma się ku końcowi.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Witam jeśli założycie koło dwumasowe od RF7J to nie ma potrzeby kombinowania z łożyskiem oporowym.
Wtedy idzie normalne łożysko tzn czy to RF7J czy to RF5C są identyczne.
Ale musi być dwumasa od RF7.
Ja u siebie zostawiłem dwumase RF5C i dlatego musiałem przerobić łożysko oporowe.
Dopisano 28 lip 2014, 20:05:
Kolego dam przykład jeśli jeździsz ze skrzynią 5 biegową będziesz wiedział.
Na autostradzie przy prędkości 180km/h jest 3 tys obr/min przy skrzyni 6 biegowej.
Jadąc M6 ze skrzynią 5 biegową miałbyś 3,4 3.5Tys obr/min tym samym już jest bardzo głośno w samochodzie.
Tu jadąc 180km/h tej prędkości się nie odczuwa bo jest dużo ciszej.
Ci co jeżdżą M6 po lifcie wiedzą o tym .
To jest niepodważalne.
Pozdrawiam
Wtedy idzie normalne łożysko tzn czy to RF7J czy to RF5C są identyczne.
Ale musi być dwumasa od RF7.
Ja u siebie zostawiłem dwumase RF5C i dlatego musiałem przerobić łożysko oporowe.
Dopisano 28 lip 2014, 20:05:
CLAU napisał(a):No jak może być ciszej skoro ludzie twierdzą, że poziom obrotów jest taki sam w obu typach skrzyni ? Chyba, że polift jest lepiej wygłuszony. To, że się lepiej zbiera nie ma nic do rzwczy bo jak przwczytasz posty to nie o tym pisaliśmy, tylko liczbie obrotów na 5/6 biegu
Kolego dam przykład jeśli jeździsz ze skrzynią 5 biegową będziesz wiedział.
Na autostradzie przy prędkości 180km/h jest 3 tys obr/min przy skrzyni 6 biegowej.
Jadąc M6 ze skrzynią 5 biegową miałbyś 3,4 3.5Tys obr/min tym samym już jest bardzo głośno w samochodzie.
Tu jadąc 180km/h tej prędkości się nie odczuwa bo jest dużo ciszej.
Ci co jeżdżą M6 po lifcie wiedzą o tym .
To jest niepodważalne.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 lip 2014, 01:09 przez NIKO 40, łącznie edytowano 1 raz
Czytasz co napisałem czy udajesz że czytasz?
Napisałem o skrzyni 6 biegowej że jadąc 180km/h na 6 biegu mam 3tys/obr/min.
Myślę że już jasno określiłem.
A jesli jeździsz przedliftem ze skrzynią 5 biegową to będziesz wiedział jaka jest różnica w obrotach.
Napisałem o skrzyni 6 biegowej że jadąc 180km/h na 6 biegu mam 3tys/obr/min.
Myślę że już jasno określiłem.
A jesli jeździsz przedliftem ze skrzynią 5 biegową to będziesz wiedział jaka jest różnica w obrotach.
Tutaj chyba twardy dowód na to, że 6-bieg w skrzyni od RF7J jest dodatkowym biegiem:
Ja w swoim przy 150 km/h mam 3 tys. obrotów, przy 170 km/h mam 3,5 tys. rpm.
Ja w swoim przy 150 km/h mam 3 tys. obrotów, przy 170 km/h mam 3,5 tys. rpm.
Ostatnio edytowano 4 gru 2014, 09:43 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Przecież w filmie diesel jest
A dyskusja o benzynie ...
Tu benzyna 2,0 5'cio biegowa
12sekunda filmu
155km/h ==> 4250 obr.
https://www.youtube.com/watch?v=44oQhdmrlZY
A dyskusja o benzynie ...
Tu benzyna 2,0 5'cio biegowa
12sekunda filmu
155km/h ==> 4250 obr.
https://www.youtube.com/watch?v=44oQhdmrlZY
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6