Ślizganie się napędu przy wchodzeniu na obroty

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lorento » 8 gru 2008, 14:02

mcbeth napisał(a):
magicadm napisał(a):poślizg opon w czasie startu (aktywuje się TCS)

I właśnie wtedy TCS potrafi wysprzęglać aby koła się nie ślizgały – obroty rosną (do pewnego momentu) a prędkość NIE...

Jakieś bzdury piszesz kolego ( z techniką samochodową chyba troszkę na bakier jesteś!)
TCS nie wysprzęgla!!!!:]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 14:06

mcbeth napisał(a):I właśnie wtedy TCS potrafi wysprzęglać aby koła się nie ślizgały – obroty rosną (do pewnego momentu) a prędkość NIE...

TCS może:
-ująć gazu
-przyhamować koła
Nie tyka sprzęgła.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 8 gru 2008, 14:08

Napiszmy więc dla nieobytego w technice kolegi mcbetha bardziej obrazowo: ;)
"...Gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych – system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki systemowi kontroli trakcji, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe. Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego...."
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez mcbeth » 8 gru 2008, 16:30

Ale dlaczego po takiej akcji TCS-u na mokrym niekiedy śmierdzi sprzęgłem (nie tylko w mojej M6) ?
Ale dlaczego producent zaleca wyłączenie DSC i TCS na bardzo śliskiej nawierzchni (sam widziałem nowiutką M6 ze spalonym sprzęgłem po jeździe w korku po ataku zimy – było bardzo ślisko) ?

Tak obrazowo poproszę, bo ja nie mechanik <lol> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez martinpl » 8 gru 2008, 16:53

dla proby probowalem ruszyc pod bardzo stroma gorke pokryta lodem, w czasie jak bylo okolo 1 stopien powyzej zera (lod + woda = absolutnie niemozliwe ruszenie na pochylosci)
efekt byl taki ze ciagalo kierownica raz w prawo raz w lewo coraz szybciej, uklad TCS przyhamowywal prawe i lewe kolo na zmiane z coraz wieksza czestotliwoscia az doslownie pare razy na sekunde kazde kolo bylo hamowane, silnik zgasl, "zadusil sie", specjalnie nie wciskalem sprzegla zeby zobaczyc do czego to doprowadzi... cala akcja trwala jakies 2-3 sekundy zanim TCS tak hamowal kola ze az zadusil silnik, po tym bylo czuc sprzeglo

moja teoria jest taka ze mialem lekko podwyzszone obroty (nie pamietam juz, moze 1500 obr/min) czyli moment juz byl spory, kola byly hamowane, ale ze tarcza hamulcowa a klocek ma wiekszy wspolczynnik tarcia niz tarcza sprzegla a kolo zamahowane to po prostu byl uslizg na tarczy

inaczej mowiac silnik napedzal caly czas kola ktore byly hamowane i puscill najslabszy element, czyli nastapil poslizg na tarczy sprzegla – stad smrod <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Ukman » 8 gru 2008, 18:31

No bo nie uwierze ze jezdze półtora miesiąca start ze skrzyzowania strzal ze sprzegła i zadnego uslizgu... A 1 mialem tak ze poprostu jade ruszam całkiem mocno nic sie nie slizga potem z wyczuciem na 1 pod obrociki a tu obrociki rosną a predkosc nie . Wiec ja wykluczył bym sprzegło ...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 8 gru 2008, 18:37

każdy może przecież DSC wyłączyć....
i wtedy bez tego systemu wypróbować sprzęgło
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 8 gru 2008, 19:14

no własnie sprawdziłem bez systemu i działa bardzo dobrze
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Lorento » 8 gru 2008, 19:30

mcbeth napisał(a):Ale dlaczego po takiej akcji TCS-u na mokrym niekiedy śmierdzi sprzęgłem (nie tylko w mojej M6) ?
Ale dlaczego producent zaleca wyłączenie DSC i TCS na bardzo śliskiej nawierzchni (sam widziałem nowiutką M6 ze spalonym sprzęgłem po jeździe w korku po ataku zimy – było bardzo ślisko) ?

Tak obrazowo poproszę, bo ja nie mechanik <lol> .

NIe no dalej nie wierzy! P :|
Co mam odesłać do literatury, czy jak?
– ABS, TSC, DSC nie ma możliwości sterowania sprzęgłem. NIe jest z nim połączony w żaden sposób.
– Produceni nie zalecają wyłaczania kontroli trakcji na śliskim! Gdzie przeczytałeś takie głupoty? :| Zalecają jedynie wyłączanie w przypadku próby ruszenia z kopnego śniegu i jazdy w łańcuchach.
– Sprzęgło w nowiutkiej M6 nie zostało zjarane przez systemy kontroli trakcji ale prawdopodobnie przez kierowcę-ofermę.
I uwierz w końcu że systemy kontroli trakcji nie mają wpływu na pracę sprzęgła i koniec!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Lorento » 8 gru 2008, 19:33

Ukman napisał(a): start ze skrzyzowania strzal ze sprzegła.

Nie wiem co chcesz pierwsze załatwić: sprzęgło czy dwumasówkę? Może uda ci się obie rzeczy naraz :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 21:28

Lorento napisał(a): ABS, TSC, DSC nie ma możliwości sterowania sprzęgłem. NIe jest z nim połączony w żaden sposób.
– Produceni nie zalecają wyłaczania kontroli trakcji na śliskim! Gdzie przeczytałeś takie głupoty? Zalecają jedynie wyłączanie w przypadku próby ruszenia z kopnego śniegu i jazdy w łańcuchach.
– Sprzęgło w nowiutkiej M6 nie zostało zjarane przez systemy kontroli trakcji ale prawdopodobnie przez kierowcę-ofermę.
I uwierz w końcu że systemy kontroli trakcji nie mają wpływu na pracę sprzęgła i koniec!

Wyjątkowo zgadzam się z naszym forumowym "śledczym" :)
Wystarczy wejść do kanału i spojrzeć na sposób sterowania sprzęgłem.
martinpl napisał(a):po tym bylo czuc sprzeglo

Ja obstawiam raczej na smród z klocków hamulcowych.
Gdyby tarcza miała się uślizgiwać na 1-wszym biegu – nie podjechalbyś pod żadną górkę na 5-tym biegu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 gru 2008, 00:08

Czyli co jest powodem ? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Ukman » 9 gru 2008, 01:12

Hehe dokładnie zresztą przy kazdej zmianie biegu było by czuc to jak sie uslizguje ...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Ukman » 9 gru 2008, 01:16

Lorento kolego chodziło mi tu raczej o test a nie napierdzielanie po sprzegle z puszczaniem sprzegła na chama ... Było to 2000 obr i puszczenie sprzegla tak jak powinno sie to zrobic tylko po puszczeniu sprzegła calkowicie gaz w deche i zobaczyc czy sie usliznie ... I niczego takiego nie było ...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez mcbeth » 10 gru 2008, 09:10

Jest jeszcze inna ewentualność owego 'ślizgania'. Może być tak, że obroty rosną, jedno koło sie ślizga a drugie nie (dzięki TCS). Stąd wrażenie kontroli nad pojazdem (jedno koło jest kierowalne) pomimo poślizgu jednego koła.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Jaksa » 10 gru 2008, 10:05

Jak widzę nadal nie ma odpowiedzi ? ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 10 gru 2008, 10:55

Jaksa napisał(a):Jak widzę nadal nie ma odpowiedzi ? ;)

Bo jakoś nikt nie potrafi sensownie opisać objawów :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez DeadlY » 13 gru 2008, 02:18

przynajmniej mozna sprzeglo wykluczyc, kiedys mialem tak samo jak pisal misiekwaw najpierw slizgalo sie na najwyzszych biegach a nie na 1 i 2,
u mnie jak dziala TCS to momentami obroty tez rosna a predkosc nie i slysze-czuje jak sie slizga(ją) kola
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Globy » 13 gru 2008, 13:24

DeadlY, jeśli masz "trójkę" z 2-litrowym silnikiem, to nie ma on symbolu LF – jego konstrukcja pochodzi od Focusa. Niestety nie wiem, jakie to oznaczenie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Witkacy » 14 gru 2008, 22:34

Witam, mam wlasnie takie obiawy ślizgania się sprzegła i myślę o wymianie sprzęgła, ile kosztuje kompletne sprzegło i jakiej firmy zastosować ? i oczywiście ile kosztuje sama wymiana ?
Witkacy
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6