Ślizganie się napędu przy wchodzeniu na obroty

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 14 gru 2008, 22:56

Witkacy napisał(a):Witam, mam wlasnie takie obiawy ślizgania się sprzegła i myślę o wymianie sprzęgła, ile kosztuje kompletne sprzegło i jakiej firmy zastosować ? i oczywiście ile kosztuje sama wymiana ?


najlepiej originalne mazdy czyli LUK-a
no jest ono nietanie!!!!!!
tzn. chamsko drogie!
i co do wymiany to zapukaj do kolegi "Jaksy"
on tez z W-wy...
i godny zaufania,
no i w okolicy,
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Globy » 15 gru 2008, 14:23

Enduro napisał(a):no jest ono nietanie!!!!
tzn. chamsko drogie!

Wystarczył ten pierwszy wers, by wyrazić swoje odczucia co do ceny.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez DeadlY » 20 gru 2008, 03:56

Globy napisał(a):DeadlY, jeśli masz "trójkę" z 2-litrowym silnikiem, to nie ma on symbolu LF – jego konstrukcja pochodzi od Focusa. Niestety nie wiem, jakie to oznaczenie.

to oznaczenie wzialem z tabelki z oznaczeniami ktora znalazlem na forum, myslałem ze jest wiarygodne

....


o wlasnie mi sie przypomnialo to na warsztacie bylo:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... oznaczenia
tylko w tym przypadku tam jest blad czy tez w innych cos jest nie tak?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Globy » 25 gru 2008, 01:40

Przepraszam Cię, ale sam muszę się upewnić... ;) Szukam potwierdzonej informacji i napotykam sprzeczne dane. Dam znać.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez diavollo » 12 sty 2009, 11:00

Witam

W powiedzcie mi jakie sa objawy kończacego sie koła 2M?
Jak ruszam i słysze że auto się ślizga ale mimo to DCS włacza sie z opóźnieniem czy to moze być sprzęgło
Czy wyczuwalne sa drganie na biegu jałowym ? Tzn w tej chwili dochodza mnie słuchy że jakoś głośniej się zrobiło w kabinie i jakby wszytko zaczeło wibrować. Nie aż tak strasznie nie miniej jednak mam takie odczycie jakby było głośniej.

Poza tematem czy przed liftem ma wyłączaną poduszkę pasażera ?

Czy wymiana 2M wiąze się równiez z wymiana sprzegła ? Czy jak juz jest wszytko na wierzchu to warto wymienic to i to . Czy jest szansa zamknąc się w kwocie 5k?
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez DeadlY » 12 sty 2009, 14:06

u mnie nigdzie sie nie wylacza poduszki ... takze nie.
ktos wczesniej pisal o cenach 2masu dodaj do tego sprzeglo....
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Globy » 17 sty 2009, 01:16

diavollo napisał(a):Poza tematem czy przed liftem ma wyłączaną poduszkę pasażera ?

Czy wymiana 2M wiąze się równiez z wymiana sprzegła ? Czy jak juz jest wszytko na wierzchu to warto wymienic to i to . Czy jest szansa zamknąc się w kwocie 5k?

Tak, poszukaj jeszcze informacji w dziale Diesel. Przed liftem, o ile się orientuję, nie można odłączyć poduszki pasażera – w fotelu zamontowano specjalną matę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez woyt1 » 4 cze 2009, 17:19

Troszkę odgrzeję temat.

Ostatnio nieostrożnie ruszałem pod górkę trzymając za długo sprzęgło, no i .. zaśmierdziało w kabinie ;–).
Specjalistą nie jestem i obstawiałem początkowo sprzęgło.
Jest jednak coś co mnie zastanawia – na 4 i 5 biegu chodzi wg mnie jak poprzednio (czyli ładnie przyspiesza) ale 2 i 3 nie ma takiego kopa jak przedtem.
Powyżej napisane, że kończące się sprzęgło objawia się na wysokich biegach przy CiTD

Czy to jednak sprzęgło powoduje brak mocy na niższych biegach czy może coś jeszcze?

Będę wdzięczny za uwagi i sugestie.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:47
Posty: 11
Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C

Postprzez magicadm » 4 cze 2009, 21:17

woyt1
Opisane przez Ciebie zjawiska nie mają ze sobą nic wspólnego
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 5 cze 2009, 00:17

magicadm napisał(a):woyt1
Opisane przez Ciebie zjawiska nie mają ze sobą nic wspólnego

dokladnie!
aby sie przekonac w jakim stanie jest sprzeglo.
jedz na 5 biegu
i pod lekka gorke
i dodaj gaz tak do dechy
i jesli obrotowierz idzie do gory
a predkosc nie wzrasta adekwatnie
to jest ono kiepskie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez woyt1 » 8 cze 2009, 16:45

Enduro napisał(a):
magicadm napisał(a):woyt1
Opisane przez Ciebie zjawiska nie mają ze sobą nic wspólnego

dokladnie!
aby sie przekonac w jakim stanie jest sprzeglo.
jedz na 5 biegu
i pod lekka gorke
i dodaj gaz tak do dechy
i jesli obrotowierz idzie do gory
a predkosc nie wzrasta adekwatnie
to jest ono kiepskie!
E.


Dzięki Enduro.
Muszę wypróbować Twój sposób :)
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:47
Posty: 11
Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C

Postprzez krzych » 5 lip 2009, 00:50

To jestem kolejny w kolejce do wyjasnienia.

Tak jak koledzy powyzej, robiac testy do 100ki zaobserwowalem po 10 razie ze nagle przy zmianie z jedynki na dwojke (a nawet czasem na jedynce) wyraznie slizgalo sie sprzeglo. Nie bylo ani mokro, ani tez nie zmienila sie droga (specjalnie o to dbalem do celow testow), ani tez nie swiecily sie zadne DSC/TCS czy inne takie brzydkie swiatelka.

Ze sie slizgalo jestem pewien, bo przynajmniej 10 razy probowalem dokonczyc testy, ale slizgalo sie nadal. Bylem pewien, ze jade nazajutrz do Jaksy, ale nie, po chwili spokojnej jazdy (10 minut) pomyslalem sobie "a moze wystyglo i bedzie juz lapac?" i wyobrazcie sobie... LAPALO! :P

I co? Ktos z szanownych ekspertow odpowie mi dlaczego sprzeglo MOTORCRAFT (a nie LUK) slizgalo sie na niskich biegach a na 4,5,6 NIE?

PS. Jarek, Ty sie nie dopytuj tylko powiedz co sie dzieje ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 01:32

krzych napisał(a):I co? Ktos z szanownych ekspertow odpowie mi dlaczego sprzeglo MOTORCRAFT (a nie LUK) slizgalo sie na niskich biegach a na 4,5,6 NIE?

to wynika z przełożeń skrzyni!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 14 lip 2009, 01:01

Enduro napisał(a):to wynika z przełożeń skrzyni!

Przeciez sam napisales zdaje sie (dyc li to Ty?), ze na niskich sie nie powinno slizgac, a na wysokoch tak, bo jest wlasnie duze przelozenie, a jest dokladnie odwrotnie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez volf31 » 11 gru 2009, 13:51

Też miałem problem ze ślizgajacym sie sprzęgłem – Objawy : na 4 i 5 biegu przy obrotach powyżej 2000 i mocniejszym przycisnieciu na pedał gazu obroty szły szybko do góry a auto nie.
Koszt naprawy : sprzęgło LUK-a – 1250 zeta + usługa – 600 ze wzgledu na to, że musieli prawie całe zawieszenie zdejmować, czyli trudny dostęp. Czas: 1 dzień.

Efekt kolosalny ))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez Jaksa » 11 gru 2009, 14:37

volf31 napisał(a):ze wzgledu na to, że musieli prawie całe zawieszenie zdejmować, czyli trudny dostęp. Czas: 1 dzień.
Ineczej nie wyjmiesz skrzyni , wszystko w zawieszeniu trzeba wydłubac ( razem z sankami )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Prezzi » 11 gru 2009, 16:47

a mi sie wydaje, ze troche herezje prawicie :]

silnik czy na 1, czy na 5 – 6 przy wcisnietym gazie na maxa ma taka sama moc / moment tylko przelozenia sie zmieniaja.

wiec tak samo na 1 jak i na 6 sprzeglo moze sie slizgac. Raczej chodzi tu o to, ze na pierwszych biegach silnik tak szybko sie wkreca na obroty, ze uslizg sprzegla jest niezauwazalny :)

dodam jeszcze fajny artykul nt kola 2M
polecam nie jest dlugi a wszystko w sumie co trzeba wiedziec zawiera:

http://www.motofocus.pl/technika,5286,uszkodzenia-dwumasowego-kola-zamachowego.html
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez arius » 25 gru 2009, 00:29

wystarczy samą tarczę hamulca wymienić, czy docisk też? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez volf31 » 25 gru 2009, 09:17

Mozna wymienić samą tarczę – koszt części o połowę mniejszy, ale istnieje ryzyko, że za chwilę bedziesz musiał wymienić i docisk – koszt naprawy podwojony – na jedno wychodzi.

Oczywiście chodziło Ci o tarczę sprzęgła :)))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez arius » 26 gru 2009, 14:44

No tak tarcza sprzęgła. :). Moja pomyłka.
Jest na razie problem z wyprzedzaniem, ale później może być podobno problem z ruszaniem. :>. Trzeba szybko wymienić.
A przy okazji jeżdząc z takim sprzęgłem, można uszkodzić koło zamachowe (dwumasowe) a wtedy koszt bedzie znacznie większy.

Heh.
Już po wymianie sprzęgła razem z dwumasówką. :| .
już się nie ślizga i lżej chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6