Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią automatyczną – olej z AT przepompowany d

PostNapisane: 4 sty 2009, 16:52
przez zbigi
Mam problem z automatyczna skrzynia biegow; mianowicie podczas jazdy zaczal z wydechu wydostawac sie bialy dym zatrzymalem silnik natychmiast. Sprawdzilem olej w silniku podwojny stan, natomiast w skrzyni biegow sucho! Co sie moglo stac z tym olejem? Po tym zatrzymaniu skrzynia juz nie dziala. Prosze o pomoc. Samochod ma przejechane zaledwie 30 tys mil;(

PostNapisane: 4 sty 2009, 18:21
przez GILB
przejście płynu z AT do miski olejowej jest niemożliwe,
kiedy ostatni raz sprawdzałeś poziom płynu w AT?
ile km przejechałeś już tym autkiem?

PostNapisane: 4 sty 2009, 19:07
przez zbigi
jakies 2 tyg temu poziom plynu byl OK przejechalem nim okolo 2 tys mil w PL.
z tego co mi mowiono to podobno jest tam wymiennik ciepla i on musial 'puscic' plyn

PostNapisane: 5 sty 2009, 09:42
przez GILB
w takim układzie płyn byłby w układzie chłodzenia,
płyn do AT jest czerwony i lepki, szukaj przecieku,

natomiast biały dym z rury to inna bajka,

sam sprowadzałeś? czy kupiłeś sprowadzone auto?

PostNapisane: 5 sty 2009, 18:14
przez zbigi
samochod sprowadzony zostal na zamowienie i wszystko bylo w porzadku, tak jak pisze przejechal 2 tys mil. Sprawdzany cerfax bez zadnych awarii i problemow serwisowany do konca a tu nagle sie pojawil jeden duzy... A co moze byc przyczyna tego bialego dymu?

PostNapisane: 5 sty 2009, 18:48
przez zbigi
sprawdzalem ale niestety plyn w chlodnicy jest czysty i nie jest zanieczyszczony olejem, natomiast silnik i skrzynia AT sa suche od spodu wiec przeciek musi byc pomiedzy silnikiem a skrzynia

PostNapisane: 5 sty 2009, 20:22
przez GILB
zbigi napisał(a):co moze byc przyczyna tego bialego dymu?


część aut sprowadzonych z USA ma problemy z braniem oleju,
i tu dwie potencjalne przyczyny:
– właściciel nie dbał o stan oliwy i przegrzał autko (remont silnika się szykuje)
– źle transportowane auto, olej dostał się nad denko tłoka – efekt zapieczone pierścienie (naprawa patrz wyżej)

mogą też puszczać uszczelniacze zaworów – to najmniej kosztowna sprawa

rzuć okiem na kolor oleju w silniku, płyn AT jest barwiony na czerwono do skrzyni powinno go wejść ok 7,2 l siłą rzeczy olej silnikowy powinien być przebarwiony

ale niemożliwe jest przejście płynu z AT do miski olejowej silnika

PostNapisane: 6 sty 2009, 12:45
przez Globy
Witaj,

poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z Regulaminem – dopisanie modelu i typu silnika w opisie – by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy <usmiech>