Drgania kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krstof82 » 8 sty 2009, 12:52

Witam!

Przy prędkościach powyżej 120kmh da się czuć na kierownicy drgania, wcześniej tego nie było.
Autko jest na nowych zimówkach 195/65 i nowych stalówkach 15'', przejechane 29000, wszystko jest wyważone.
jak ściągnięte były koła to z jednej strony zewnętrzny klocek był bardziej zużyty niż z drugiej – może to przyczyna?

pisać kto miał coś takiego

Pozdrawiam
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2008, 17:56
Posty: 42
Skąd: Jelenia Góra
Auto: GLA250 4Matic

Postprzez gstr » 8 sty 2009, 14:59

Wydaje mi się, że w takich sytuacjach należy zacząć od wyważenia kół. Najprostsze i zazwyczaj pomaga.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Krstof82 » 8 sty 2009, 15:35

pojadę na doważanie – zobaczymy co będzie
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2008, 17:56
Posty: 42
Skąd: Jelenia Góra
Auto: GLA250 4Matic

Postprzez magicadm » 8 sty 2009, 16:59

...a w śniegu Kolega ostatnio nie kopał się??? :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 8 sty 2009, 17:00

Błoto może trzeba z felg zdjąć od wewnętrznej strony.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez magicadm » 8 sty 2009, 22:19

Dortann napisał(a):Błoto może trzeba z felg zdjąć od wewnętrznej strony.

Dokładnie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Krstof82 » 8 sty 2009, 23:32

kopał się kopał, bokami nawet trochę latał (esp sprawdzam :D), felgi wyważone na nowo, nadkola oczyszczone, jutro trasa na zakopane – zobaczymy co będzie.

wrócę – zdam relację

Pozdrawiam
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2008, 17:56
Posty: 42
Skąd: Jelenia Góra
Auto: GLA250 4Matic

Postprzez Krstof82 » 11 sty 2009, 22:26

960 km zrobione w 10 godzin (w dwie strony) i...... NIC NIE DRGA... łooo matko ja to chyba jakis przewrażliwiony jestem...
<glupek2>

zamykamy temat :D
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2008, 17:56
Posty: 42
Skąd: Jelenia Góra
Auto: GLA250 4Matic

Postprzez magicadm » 11 sty 2009, 23:04

Krstof82 napisał(a):łooo matko ja to chyba jakis przewrażliwiony jestem...

No tak...
...i jeszcze bokiem jeździsz :D hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 11 sty 2009, 23:11

Krstof82 napisał(a):łooo matko ja to chyba jakis przewrażliwiony jestem...


magicadm napisał(a):...i jeszcze bokiem jeździsz

<lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ketome » 2 mar 2009, 16:27

Krstof82 napisał(a):Witam!

Przy prędkościach powyżej 120kmh da się czuć na kierownicy drgania, wcześniej tego nie było.
Autko jest na nowych zimówkach 195/65 i nowych stalówkach 15'', przejechane 29000, wszystko jest wyważone.
jak ściągnięte były koła to z jednej strony zewnętrzny klocek był bardziej zużyty niż z drugiej – może to przyczyna?

pisać kto miał coś takiego

Pozdrawiam

Ja mam podobnie / 14000 km/ zimówki 215 ,17- po umyciu w myjni zaczęło mi drgać.Wyważyłem wszystkie ale w okolicy 120 – 130 zaczyna się drganie delikatne.Felgi alu nie pogięte,nigdzie nie uderzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez herci62 » 10 cze 2010, 14:40

Od pewnego czasu pojawily sie drgania na kierownicy powyzej 100-tki...sie nasilaja auto jest po regulacji zbieznosci katroli stanu zawieszenia i wywazaniu no i niby wszystko ok. ((I JAK TU UFAC MECHANIOROM))Wczoraj sam z kolega podnieslismy przod no i przy kreceniu kierownica energicznie prawo- lewo i to samo robiac z kolami ręcznie jest wyczuwalny spory luz na tym drazku co wchodzi do maglownicy(drazek kierowniczy) z lewej strony jest mniejszy a z prawej jest duzy luz stuki sa nawet slyszalne. Luzy te sa tylko od strony maglownicy bo przy kole nic sie nie wyczuwa. Na wolnym biore sie za to i po wymianie jade na zbieznosc. Moze ktos juz to wymienial i mogl by opisac efekt i czy napotkam na jakies problemy przy samodzielnej wymianie?? Pozdro....
Ostatnio edytowano 10 cze 2010, 14:49 przez herci62, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Grzyby » 10 cze 2010, 14:45

U mnie był wymieniany drążek z końcówką (chyba jedyna rzecz jaką robiłem w zawieszeniu poza amorami). Objawami były stuki, drgań nie zaobserwowałem.

P.S. Może nazwałbyś trochę sensowniej ten temat?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez burzaxxx » 20 cze 2010, 18:24

sprawdź czy felg nie masz krzywyych
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez rafusmaximus » 21 cze 2010, 09:06

możliwe, że to problem samych opon – miałem tak w poprzednim samochodzie. Wystarczy, że jedna jest nie ok i drgania odczuwalne. U mnie problem występował powyżej 90 km/h. Spróbuj jeszcze zrobić przekładkę tył/przód, niewiele zachodu, koszty, o ile w ogóle występują znikome, a może pomoże ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez herci62 » 21 cze 2010, 10:35

I tak -podnoszac kolejno lewa strone luzy sa nie wyczuwalne zarowno sprawdzajac 12-sta 18-sta/oraz 9-ta-15-sta (( lozysko-drazki )) wylaczam system DSC wrzucam bieg 3-ci i powoli rozpedzam --zaczyna trzepac karoseria i slychac wyrazne tarcie lozyska juz od 20mil/h. Prawa strona dokladnie to samo tylko tu lozyska nie slysze -zaznaczam kola po wywarzaniu zamiana nic nie daje...Wymienilem lewe lozysko i problem z lewej strony zniknal zarowno bicie jak i tarcie no i drgania na kierownicy prawie ((prawie)) zniknely--kreci sie az milo .Pozostaje prawa strona --mechanik twierdzi ze nic nie widzi--a ja sklaniam sie do wymiany drugiego lozyska bo co innego ????? Ijeszcze o tych luzach na drazkach --podnoszac najpierw prawe potem lewe -luzy niewyczuwalne A jak podniose obie strony naraz czuje luzy-mniejszy z lewjj wiekszy z prawej---panowie jakies sugestie bo mnie trafi....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez lukasz131a » 14 maja 2011, 20:49

Witam.

Ja mam problem z moją 6 trochę innego rodzaju, otóż podczas przejeżdżania przez nierówności (dziury) odczuwam na kierownicy drgania/szarpania, objaw dokładnie taki jak przy zużytych końcówkach drążków kier. lub drążków. Zawieszenie pod kątem luzów sprawdzałem w 4 różnych warsztatach i były to badania na szarpaku i "łomem" i żadne nie wykazało najmniejszych luzów, jest sztywne. Drgania występują przy każdej prędkości, hamulce nie mają tu żadnego wpływu. W ostatnim warsztacie mechanik powiedział, że podejrzewa górny wahacz, podejrzewa bo ponoć trudno jest na szarpaku i łomem wykryć tam luz. Przekładnia nie ma wycieków, więc mniemam, że raczej to nie jest problem przekładni,poza tym nie słychać żadnych stuków podczas tych drgań.
Może ktoś miał podobny problem.
Jak sprawdzić to zawieszenie aby znaleźć "winowajcę"?
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc, pozdrawiam,
lukasz131a
lukasz131a
 

Postprzez RychuGda » 23 kwi 2013, 22:14

Witam

Mam problem odnośnie dużych drgań na kierownicy. Dokładnie takich jak na zamieszczonym przez kogos filmiku ? Wiecie co to może być ?

http://www.youtube.com/watch?v=EtbQ7fir8tU&list=UUZLE5vbWtZfif6GLSbO-G9A&index=3
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:03
Posty: 11
Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010

Postprzez Bartoliniusz » 23 kwi 2013, 22:33

zacznijmy od tego czy masz dobrze wyważone koła ??
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Neonixos666 » 23 kwi 2013, 22:38

tylko podczas jazdy czy i na postoju też są drgania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6