Strona 1 z 1

Opory na kierownicy przy szybszych manewrach

PostNapisane: 26 sty 2009, 12:52
przez Mish
Dzisiaj, podczas manewrów parkingowych, zauważyłem, że w pewnym momencie kierownica działa jakby ciężej... czuć pewien opór... sprawdziłem to jeszcze stojąc – obracałem szybko kierownicę w jedną, a potem w drugą i to samo się pojawiało w momencie mniej więcej przechodzenia kół przez stan zerowy. Czy to jest normalny objaw, czy może coś zaczyna się dziać?

PostNapisane: 26 sty 2009, 13:46
przez magicadm
Zacząłbym profilaktycznie od zbadania poziomu płynu wspomagania.
Co do stanu "zerowego" – może to specjalnie żeby autko "nie ściągało"?

PostNapisane: 26 sty 2009, 15:33
przez Mish
Poziom płynu wspomagania jest w porządku...

PostNapisane: 27 sty 2009, 12:37
przez Blaster7
Wg mnie to Brak łożyska w siedlisku amortyzatora mam to samo....... i wielu innych ma tak samo....

PostNapisane: 27 sty 2009, 13:04
przez Mish
czyli rozumiem sprawę należy rozwiązać w serwisie... dodam, że w jeździe to tak nie przeszkadza, zauważyłem to w sumie przypadkiem

jeżeli Jaksa to czyta – ile wyniósłby szacunkowy koszt?!

PostNapisane: 27 sty 2009, 13:52
przez Blaster7
Drogo juz ktoś o tym pisał.......odnśnie ściągania w prawo....

Nowe gumy amorków + łożyska + zbieżność ..... Można zrobić samemu.... a cena strzelam ale ok 500

Można też rozebrać i przesmarować .....ale czy pomoże.......

PostNapisane: 27 sty 2009, 15:03
przez Mish
Blaster – ja nie odnośnie ściągania, bo tutaj jest OK... ja odnośnie oporów na kierownicy przy bardzo szybkich manewrach... może pompa wspomagania nie nadąża?!

PostNapisane: 27 sty 2009, 16:27
przez Pawko_6
Blaster7 napisał(a):Wg mnie to Brak łożyska w siedlisku amortyzatora mam to samo.

W 6-ce jest zawieszenie wielowahaczowe, nie ma tam żadnych łożysk. W przypadku problemów z prawidłowym prowadzeniem zakładają tylko gumowe podkładki, które niewiele pomagają, a podnoszą przednie zawieszenie.

Mish napisał(a):może pompa wspomagania nie nadąża?!

Może niskie ciśnienie powietrza w kołach?

PostNapisane: 28 sty 2009, 07:48
przez Blaster7
hmmmmm ja mam tak ze jak kręce to nagle kiera w wibracje wpada i hałasuje....... jak by guma o gume tarła........

PostNapisane: 28 sty 2009, 09:36
przez Pawko_6
Blaster7 napisał(a):hmmmmm ja mam tak ze jak kręce to nagle kiera w wibracje wpada i hałasuje....... jak by guma o gume tarła........

Sprawdź osłony gumowe drążków kierowniczych przy przekładni, czy nie są uszkodzone.

PostNapisane: 29 sty 2009, 08:07
przez Blaster7
nie są nawet tam smaru nacisnołem.... specjalnie i dupa

PostNapisane: 29 sty 2009, 12:12
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):W 6-ce jest zawieszenie wielowahaczowe, nie ma tam żadnych łożysk. W przypadku problemów z prawidłowym prowadzeniem zakładają tylko gumowe podkładki, które niewiele pomagają, a podnoszą przednie zawieszenie.

Napewno??
Jaksa coś pisał kiedyś o dokładaniu tych łożysk...
Czy w takiej konstrukcji wielowahaczowej amortyzator musi wykonywać jakiś obrót przy skrecaniu?

PostNapisane: 29 sty 2009, 15:50
przez Pawko_6
magicadm napisał(a):Napewno??

Na pewno. :]

PostNapisane: 29 sty 2009, 16:47
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):Na pewno.

Hmmm to mam zagadkę... :|
Może Jaksa trafi tu i coś rozjaśni....