Blokada pedału gazu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fazzi » 10 maja 2009, 02:17

misiek@07 napisał(a):Miałeś lamke w zapadce zamka od kierowcy

Ja to mam.
misiek@07 napisał(a):febryczne dziurki w profilach zamkniętych do zabezpieczenia antykorozyjnego

Gdzie to widać żeby sprawdzić?
misiek@07 napisał(a):jak przekrecales stacyjke zapalaly ci sie same swiatla

Taki bajer to 20 zł na allegro ;)
Kiedyś w wielu modelach aut wersja skandynawska miała podgrzewane fotele i system czyszczenia świateł. I to były główne różnice. O innych nie słyszałem co nie znaczy, że ich nie było ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacekm_ » 10 maja 2009, 08:16

misiek@07 daj już spokój z tymi pierdołami, bo głupoty piszesz. Lampkę w zamku drzwi miało większość 626 (zresztą jaki ma to związek z zimnym klimatem <lol> ), dziurki w profilach zamkniętych – no comment.
Masz światła do jazdy dziennej, to tam zawsze obowiązywał nakaz jazdy na światłach i większość koncernów na tamte rynki je montowała w swoich autach. No a te zawory i dodatkowe zabezpieczenia to kwestia bardzo dyskusyjna.
Pamiętaj, że jeździsz 626, a nie batmobilem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez tomekrvf » 10 maja 2009, 23:59

misiek@07 napisał(a):Miałeś lamke w zapadce zamka od kierowcy,

Miałem.Moja mazda była na Niemcy.
Blokowanie pedału gazu to brudna przepustnica a nie jakieś kosmiczne blokady czułe na mróz.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez misiek@07 » 11 maja 2009, 09:47

Wasza sprawa. Nie będe się spierał. Nie zapisałem się na forum żeby pisać bzdury, i nie jeżdze mazda od miesiąca. Na rynki o różnych klimatach producenci przystosowują auta do nich. Zaznaczam że przepustnica w moim samochodzie nie jest BRUDNA... Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 09:46
Posty: 77
Skąd: Warszawa- Bródno
Auto: 626 1.8 16V GE "96 Hatchback

Postprzez aczky » 21 maja 2010, 18:37

jednak przeczyszczenie przepustnicy pomoglo syf w srodku byl taki ze szok gaz juz sie nie blokuje ale pozostala walka z obrotami bo zaczely troche wariwac i jak odpale to ponad 2000 mam po chwili spada do 1000 i tak faluje 800-1000 mial ktos juz cos takiego ?
Obrazek
"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 14:25
Posty: 81
Skąd: Mysłowice
Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie

Postprzez bwdk » 14 wrz 2010, 13:20

misiek@07 napisał(a):Panowie ja mam wersje skandynawską, i dopóki silnik nie nagrzeje się do ok. 25 st. cel. mam zablokowany pedał. To zabezpieczenie fabryczne, żeby zimnego motoru nie chetać:). W karoserji mam otwory technologiczne pozatykane plastikowymi zatyczkami służące do zabezoieczania profili zamkniętych... Może ktoś z Was też ma skandynawa i nawet o tym nie wie?


Te otwory o których piszesz to nie znaczy że masz wersje skandynawską. Proces takiej kompleksowej konserwacji każdy może sobie zażyczyć. Faktem jest, że to otwory technologiczne w celu zapodania środka konserwującego i najbardziej jest to właśnie popularne w Danii ze względu na wielką podatność aut na korozję.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 13:01
Posty: 14
Auto: Mazda 626 1,8 16V (105HP)
1997r

Postprzez AKURAT » 15 wrz 2010, 10:18

a ktoś może napisać jak wyczyścić przepustnice?
ciężka sprawa dla laika? czy lepiej do warsztatu gdzies podjechac?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Wojtek » 16 wrz 2010, 01:08

AKURAT napisał(a):a ktoś może napisać jak wyczyścić przepustnice?
ciężka sprawa dla laika? czy lepiej do warsztatu gdzies podjechac?

Da rade wykonac...
Manuala znajdz i do roboty :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s4v4g3 » 22 wrz 2010, 09:31

Ja poproszę również o to :D jak wyczyścić przepustnicę:D ???
Mi akurat falują obroty tylko na zimnym motorku. Na rozgrzanym wsio jest ok.
Jak się za to zabrać?:D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Myjk » 22 wrz 2010, 10:13

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez AKURAT » 23 wrz 2010, 15:07

kurcze a kto mi powie gdzie znaleźć przepustnice w benzynie 2003r

trochę różni się od diesla i mam problem w lokalizacji :)

dzięki za pomoc!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2010, 15:17

Myjk napisał(a):Na start:
viewtopic.php?p=1396685#p1396685
viewtopic.php?f=90&t=62239&p=1132458&hilit=przepustnica#p1132458

Dokładnie :)
Proponuję zaopatrzyć się w 2 piwka + preparat do czyszczenia (np. http://sklepy.allegro.pl/holts-do-czysz ... 51503.html ) i w sam raz zajęcie na popołudnie :)

AKURAT napisał(a):kurcze a kto mi powie gdzie znaleźć przepustnice w benzynie 2003

Bardzo podobnie jak w dieslu – śledź rurę z filtra powietrza w kierunku silnika – mniej więcej tam gdzie się ona kończy powinna być przepustnica.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez trotyllo » 10 paź 2010, 03:14

Wyczyszczenie przepustnicy – potwierdzam (GD) :]
trotyllo
 

Postprzez waxain » 11 gru 2010, 16:56

Według wskazówek z forum przeczyściłem przepustnicę, problem jednak pozostał. Co ciekawe – pedał gazu zaczyna się blokować gdy auto przejedzie tak z 20-30 min (rozgrzeje się) i to najbardziej jest odczuwalne na 3,4 i 5 biegu (czym wyższy tym trudniej pedał wcisnąć, na 1,2 działa w porządku – albo przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty silnika zachowują się normalnie (nie falują). Szukałem na forum i jeśli już ktoś ma problem z przepustnicą / pedałem gazu to na zimnym silniku.

Dziś podjechałem do mechanika który wstępnie zdiagnozował problem w "zużyciu" sprężyny w przepustnicy (jak się rozgrzeje to zaczyna się blokować) – wydaje mi się to nieco dziwna diagnoza... Na tygodniu mam zostawić auto. Co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez MazdaSpeeeeD » 11 gru 2010, 20:35

Z tego co zauważyłem, Posiadasz Mazdę 6, zatem proponuję się podłączyć pod komputer, który jak na ten rocznik powinien być już rozbudowany .
Na sprzedaż Mazda 626 2.0 GLE 1995r 117 KM Automatyczna skrzynia biegów, Gaz sekwencyjny BRC oryginalne japońskie wtryskiwacze KEIHIN.
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 21:09
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Auto: Lexus GS300 Double VVT-i
V6 3.0 249 KM

Postprzez Pawko_6 » 11 gru 2010, 22:41

waxain napisał(a):Według wskazówek z forum przeczyściłem przepustnicę, problem jednak pozostał. Co ciekawe – pedał gazu zaczyna się blokować gdy auto przejedzie tak z 20-30 min (rozgrzeje się) i to najbardziej jest odczuwalne na 3,4 i 5 biegu (czym wyższy tym trudniej pedał wcisnąć, na 1,2 działa w porządku – albo przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty silnika zachowują się normalnie (nie falują). Szukałem na forum i jeśli już ktoś ma problem z przepustnicą / pedałem gazu to na zimnym silniku.

Dziś podjechałem do mechanika który wstępnie zdiagnozował problem w "zużyciu" sprężyny w przepustnicy (jak się rozgrzeje to zaczyna się blokować) – wydaje mi się to nieco dziwna diagnoza... Na tygodniu mam zostawić auto. Co o tym sądzicie?

Przy obecnych mrozach w czasie jazdy przepustnica nie nagrzewa się, przeciwnie schładza, przeczyść ją jeszcze raz porządnie z tych substancji smolistych i będzie dobrze. Na wyższych biegach bardziej odczuwasz bo delikatniej naciskasz pedał gazu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez waxain » 11 gru 2010, 23:09

Z tego co zauważyłem, Posiadasz Mazdę 6, zatem proponuję się podłączyć pod komputer, który jak na ten rocznik powinien być już rozbudowany .

Jakieś 3 tygodnie temu Mazda była podłączona pod komputer – 0 błędów. Później w zasadzie ją nie jeździłem (tak więc nie wiem czy usterka występowała) aż do teraz. Możliwe, że ponownie trzeba ją podłączyć pod kompa.

Przy obecnych mrozach w czasie jazdy przepustnica nie nagrzewa się, przeciwnie schładza, przeczyść ją jeszcze raz porządnie z tych substancji smolistych i będzie dobrze.

Przepustnica była czyszczona przeze mnie a później (tak twierdzą) jeszcze w warsztacie.

Na wyższych biegach bardziej odczuwasz bo delikatniej naciskasz pedał gazu.

Możliwe, że tak jest – nie mniej na wyższych biegach jest to naprawdę mocno wyczuwalne (czasami trzeba użyć większej siły by wcisnąć ów pedał) na niskich biegach w zasadzie nie odczuwam tego problemu wcale.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Pawko_6 » 11 gru 2010, 23:29

Masz przepustnicę na linkę, tak ? Więc komputer daruj sobie nic nie pokarze. Dolna połówka przepustnicy ma ok. 5 mm i obraca się w kierunku kolektora, to ta krawędź najbardziej się blokuje, ale trudno ją wyczyścić, czasami trzeba nawet mechanicznie, bo płynne środki mogą nie pomóc. Najlepiej wykręć cały element z przepustnicą, cztery śruby, prosta sprawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez waxain » 12 gru 2010, 11:31

Najlepiej wykręć cały element z przepustnicą, cztery śruby, prosta sprawa.

Oki – spróbuję jeszcze tak – tylko ten śnieg niech przestanie padać (nie mam garażu) :/
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez waxain » 16 gru 2010, 23:06

Przepustnica wyczyszczona, problem jednak pozostał, więc auto oddałem do mechanika – po ponownych oględzinach stwierdził, że linka pedału gazu jest uszkodzona i należy ją wymienić.
Żeby było zabawniej poszedł też ogranicznik prawych przednich drzwi (baaardzo trudno je zamknąć). Coś te początki z moją Madzią nie są najlepsze...

[13.01.2011] By nie dodawać kolejnych postów a ślad po rozwiązaniu problemu dla innych pozostał wrzucam jego rozwiązanie :)

Najpierw linka pedału gazu została wymieniona – problem prawie zniknął, piszę "prawie" bo po 2 tyg jeżdżenia powrócił jak bumerang choć z dużo mniejszą siłą ;)

Postanowiłem podjechać do MazVagTech w Mysłowicach i okazało się, że przepustnica jest uszkodzona (kółko zamykające/otwierające otwór przepustnicy tarło o jej obudowę). Po wymianie pedał gazu chodzi idealnie, choć od tego czasu zauważyłem pewną różnicę w zachowaniu aktualnego pomiaru spalania przez komputer (jest jakby bardziej opóźniona reakcja i podaje nieco większe wartości) – no ale to już inny temat...
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6