krzych napisał(a):rafallg napisał(a):W takiej sytuacji wciskanie pedalu gazu nie zwieksza mocy silnika
Wypowiedz niedokladna. Zwieksza, ale: nie tak szybko jak zawsze oraz do pewnego momentu. Generalnie DSC wlacza jakby "poslizg sprzegla". Nie probowalem, ale spodziewam sie, ze wyjade z piachu zarowno z DSC jak i bez.
I tu masz racje i się mylisz, bo dokładnie to TCS nie DSC , ale TCS jest wyłączany razem z DSC...miałem takie sytuacje przed sniegiem (opony zimowe po jednym sezonie 20tys km GoodYear UltraGrip 7+):
1.Podłoże żółty piasek (nieubity) – wjechałem moja M6 i zacząłem się po prostu zakopywać przodem. Dodałem gazu to samochód gasł/tracił na mocy, później wyłączyłem DSC i wyjechałem, ale z trudem mazda niestety ciężko sobie radzi w takich sytuacjach.
2. Podłoże błotniste – ta sama sytuacja co z piachem.
Ogólnie z DSC czy TSC ciężko wyjechać mi było z żółtego piasku, błota, z zaspy nie próbowałem (nie miałem okazji i dobrze
). Inna sprawa na dużym placu polecam przy około 50km/h wejść na ręcznym, z DSC ciężko wyprowadzić samochód z równowagi, najlepiej to robić na lekkim śniegu lub mokrej powierzchni asfaltu (fajne odczucie blokowania kół).
rafallg napisał(a):,,Jesli uklad DSC jest wlaczony podczas proby uwolnienia samochodu z piachu czy sniegu uklad TCS wlaczy sie (jest on czescia ukladu DSC).W takiej sytuacji wciskanie pedalu gazu nie zwieksza mocy silnika i uwolnienie samochodu jest utrudnione . Nalezy wiec wylaczyc uklad DSC '' I w takiej oto sytuacji DSC nie pomaga
Zgadzam się w 100%.
Gdzieś znalazłem:
TCS (Traction Control System) – kontrola trakcji – to uproszczona wersja układu ASR. Układ wykonuje część funkcji ASR tzn. działa na koło, które ślizga się, a nie na silnik.
Kiedy jedno lub obydwa koła napędzające ślizgają się na śliskiej nawierzchni (śnieg, lód, piasek, błoto, woda) TCS powoduje ich hamowanie. Działa przy poniżej 30-50 km/h(w zależności od samochodu) i jest użyteczny szczególnie podczas ruszania lub nagłego przyspieszania – jednak źle ustawiony system znacznie obniża osiągi samochodu. Układ włącza się automatycznie z chwilą włączenia kluczyka wyłącznika zapłonu. W niektórych pojazdach można go wyłączyć wyłącznikiem umieszczonym na desce rozdzielczej.
DSC ((Dynamic Stability Control) Układ dynamicznej kontroli stabilności – wysokoczułe czujniki mierzą prędkość obrotową kół, przyspieszenie boczne i prędkość kątową. Już najmniejsze odchylenie od normy jest natychmiast rozpoznawane i korygowane przez dyskretną ingerencję w działanie sterownika silnika i hamulców.