Zauwazylem ze moja mazda6 2.2 150km (2015r) z przebiegiem okolo 160 000km przeprowadza dosc czesto procedure wypalania dpf. Srednio co 400-500 km.
Jak to u was wyglada?
W najblizszych dniach podlacze sobie tez komputerek OBD2 – zna ktos poprawne wartosci cisnienia dla czujnikow dpf/katalizatora? Jakby ktos mogl wrzucic wartosci ze swojego samochodu byloby swietnie.
Z gory dzieki za pomoc.
P.S. Jesli sie by okazalo ze juz zaczyna sie przytykac to oplaca sie wysylac dpf na czyszczenie czy raczej nie ma to sensu?
CO ILE SIE WLACZA PROCEDURA WYPALANIA DPF
Strona 1 z 1
Serio nikt nie obserwuje spalania momentowego zeby moc mi okreslic co ile kilometrow sie wypala dpf?? To latwo zauwazyc. Zamiast 5-7 litrow spalania przy lekkim dodawaniu gazu na prostej wyswietla okolo 10-14L na 100km i przez okres okolo 20min. To znak ze wlasnie DPF wlaczyl procedure wypalania sadzy.
Jak chcesz się bawić interfejsem, to masz kilka interesujących PID:
PM_ACC, PM_ACC_DSD – stan zapełnienia filtra na podstawie czujników
PM_GEN – teoretyczne zapełnienie filtra na podstawie ilości spalonego paliwa
te 3 inicjalizują wypalenie DPF, w zależności który z nich pierwszy osiągnie wartość graniczną (~5.8g/L)
DPF_REG_CNT – ilość wypaleń DPF
REG_DIS – przebieg od ostatniego wypalenia
IAT12 IAT13 – temperatura powietrza zasysanego/w kolektorze dolotowym
EOP – ciśnienie oleju
MAP, MAP_DSD – ciśnienie doładowania aktualne/rządane
+ jakieś standardowe typu prędkość, obroty itp.
Zapchany filtr DPF można zdiagnozować nie liniowo przybierającymi PM_ACC, PM_ACC_DSD, czyli po wypaleniu masz okolice 0, a niedługo potem skacze na 2 lub więcej. Ma iść liniowo na wykresie przebiegu.
Nadmierne dymienie zaś szybkim, liniowym przybieraniem w/w PIDów, np osiągnięcie poziomu 5 po ledowo 40 czy 60km (REG_DIS)
Gdy masz przypadek 1, można dać DPF do prania, gdy 2 – testowo zaśpep EGR i porównaj wartości. Błędem na desce się nie przejmuj.
Na zagranicznych forach można przeczytać też, że wtryski padają (jakimś cudem wszytkie na raz, objaw to częste wypalanie DPF) ale w polskim internecie nie słyszałem o takim przypadku w 2.2D (był z 1.5D)
PM_ACC, PM_ACC_DSD – stan zapełnienia filtra na podstawie czujników
PM_GEN – teoretyczne zapełnienie filtra na podstawie ilości spalonego paliwa
te 3 inicjalizują wypalenie DPF, w zależności który z nich pierwszy osiągnie wartość graniczną (~5.8g/L)
DPF_REG_CNT – ilość wypaleń DPF
REG_DIS – przebieg od ostatniego wypalenia
IAT12 IAT13 – temperatura powietrza zasysanego/w kolektorze dolotowym
EOP – ciśnienie oleju
MAP, MAP_DSD – ciśnienie doładowania aktualne/rządane
+ jakieś standardowe typu prędkość, obroty itp.
Zapchany filtr DPF można zdiagnozować nie liniowo przybierającymi PM_ACC, PM_ACC_DSD, czyli po wypaleniu masz okolice 0, a niedługo potem skacze na 2 lub więcej. Ma iść liniowo na wykresie przebiegu.
Nadmierne dymienie zaś szybkim, liniowym przybieraniem w/w PIDów, np osiągnięcie poziomu 5 po ledowo 40 czy 60km (REG_DIS)
Gdy masz przypadek 1, można dać DPF do prania, gdy 2 – testowo zaśpep EGR i porównaj wartości. Błędem na desce się nie przejmuj.
Na zagranicznych forach można przeczytać też, że wtryski padają (jakimś cudem wszytkie na raz, objaw to częste wypalanie DPF) ale w polskim internecie nie słyszałem o takim przypadku w 2.2D (był z 1.5D)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Poziom zapełnienia filtra DPF można sprawdzić a nawet wymusić przez darmową aplikację na androida Smart Control Lite. Ja zakupiłem za 5 funtów pełną wersję tej aplikacji ale zbytnio jak dla mnie nie ma więcej opcji niż w tej darmowej. Przypadkiem natrafiłem gdzieś na jakimś forum, że działa tam funkcja dpf i muszę powiedzieć, że działa i to dobrze. U mnie DPF zaczyna wypalać się sam po około 280-300km. mogę uruchomić sam w tej aplikacji wypalanie DPFu jeżeli stopień zapełnienia wejdzie na czerwone pole coś ok 70% zapełnienia. Wypalanie zajmuje około 15-19km(15-20minut), zależy z jakimi obrotami na którym biegu jedziemy. Oczywiście widać wyższy poziom spalania na wyświetlaczu w trakcie wypalania. Gorąco polecam spróbować z tą apką. jednakże ta apka nie widzi mi błędów z komputera i ich kasowania, do tego używam dwóch innych aplikacji InCarDoc albo Car Scanner. Forscan nie chce mi się za to połączyć z OBD więc go nie używam. Pozdrawiam wszystkich użytkowników mazd, dawno mnie tu nie było a przesiadłem się z Mazdy5 na Mazdę6 2 lata temu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6