Strona 1 z 1

Silnik Diesla – Potrzebna pomoc

PostNapisane: 15 sty 2019, 18:01
przez 3one
Witam

Mam mazda 6 z 2015 /poliftingowa/ 150km 2.2L. Mam problem bo samochod zaczyna przerywac. Tak jakby sie dlawil/przerywal/szarpal. Zazwyczaj przy prędkościach autostradowych w granicach 2000 obrotów. Na poczatku zdazalo sie raz na 100km ale po ostatniej wycieczce (500km) zauwazylem ze częstotliwość wzrasta.
OBJAWY:
– 120-180km/h 1800-2200rpm
– Przerwanie/zadlawienie/szarpniecie okolo 0.5s (tak jakby odcinało paliwo na chwile, lub tak jakby dostawal za duzo paliwa i sie dlawil)
– Zazwyczaj powtarza sie 2 razy w odstepach 1-2s chociaz ostatnio ilosc szarpniec sie zwieksza.
– Na tablicy rozdzielczej nie pojawia sie zadne ostrzezenie, blad etc.

Do serwisu mazdy jeszcze nie jechalem – mam nadz ze moze ktos mi pomoze stwierdzic gdzie jest usterka.
Samochod mam na gwarancji ale nie producenta (kupilem z drugiej reki) wiec przed zgloszeniem gwarancji musze miec pewnosc lub orientowac sie w czym lezy problem (wydaje mi sie ze to uklad wtryskowy ale zadnym specjalista nie jestem). Z tego powodu mam zamiar wprowadzic na serwis mazdy zeby podlaczyc pod komputer – ale taka przyjemnosc bedzie mnie kosztowac 70€ :(

KTOS COS POMOZE?? THX

PostNapisane: 16 sty 2019, 21:33
przez darrecki
O ile problem jest jako tako opisany, o tyle sama nazwa tematu jest zwyczajnie z tzw. <dupa>

Ale ok, postaram się pomóc.
1. Aby odczytać błędy równie dokładnie jak w ASO nie musisz wydawać każdorazowo 70 eurasów. Wystarczy, że wydasz jednorazowo poniżej 20 i kupisz ELM327 i sam sobie sprawdzisz. Dodatkowo będziesz mógł wykonać wiele czynności serwisowych jak chociażby kalibracja wtrysków. ebay > elm327 ford.
2. Auto ma zrobioną akcję serwisową z programowaniem PCM? Nie wiem skąd jesteś, ale w IE/UK ogłosili ją zaraz przed końcem 2018.
3. Szarpać może z wielu powodów, np. mogą być to wtryski – potrzebujesz ELM327 żeby sprawdzić
a) albo np. zalałeś kiepskie paliwo
b) filtr paliwa brudny
c) to akurat extremum – zapchany dolot syfem z egr i odmy.
d) turbina

Chyba tyle na początek. Kup ELM327 to będziemy działać dalej. Bez tego to wróżenie z fusów

PostNapisane: 23 sty 2019, 09:35
przez Mazduśka
Dokładnie tak jak kolega napisał u góry :) Przyczyn może być od groma. Może to https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... kac-pomocy w jakiś sposób ci pomoże, zawsze to więcej informacji. Kup kompa i wtedy będziemy mogli ci dokładnie doradzić.

PostNapisane: 29 sty 2019, 16:24
przez Jerry258
Problem został rozwiązany? Ciekawią mnie rezultaty :)

PostNapisane: 31 sty 2019, 14:57
przez Grandzia
podłączam się do pytania, problem został zażegnany?

PostNapisane: 1 lut 2019, 18:12
przez 3one
Podjechalem na serwis mazdy- podlaczylem pod kompa i nie pokazuje zadnego bledu. Mechanicy z mazdy sie przejechali (prawie godzinna wycieczka) aby skopiowac blad i sprawdzic w czasie rzeczywistym.
Ostatecznie stwierdzili ze paliwo prawdopodobnie slabej jakosci.
Aktualnie zostalo mi jeszcze cwiartka zbiornika slabej jakosci paliwa i niedlugo pierwsze tankowanie na normalnej stacji... Doradzili przejechac z 3 zbiorniki zeby przeczyscic i sprawdzic roznice.
Filtr paliwa zmienilem jakies 2 miesiace temu.
Od siebie jeszcze mam zamiar dolac Wurth do czyszczenia wlasnie diesla (1L na 150L paliwa).
Bede informowal o rezultatach ale nie wczesniej jak za miesiac
P.S. Thx za pomoc

PostNapisane: 23 kwi 2019, 21:26
przez 3one
No i problem rozwiazany po ponad 2 miesiacach.
Po pewnym czasie pokazal sie blad P0337 – Czujnik A położenia wału korbowego – niska wartosc
Oddalem samochod na gwarancji (nie gwarancja mazdy). Mechanicy wymienili czujnik, problem nie zostal rozwiazany. Nastepnie wymieniony zostal takze sensor pierwszego cylindra bo podchodzi pod ten sam blad. Problem nie zostal rozwiazany.
Po wymianie samochod dojechal z warsztatu do mieszkania (jakies 5 km) i padl. Krecil ale nie odpalal.
Chyba mechanicy sie zmeczyli wiec przylozyli sie do sprawdzenia wszystkiego. Okazalo sie ze w zlaczce 3 pinowej (connector) jeden z kabli byl luzny i ze wzgledu na wibracje czasem nie kontaktowal co powodowalo przerwania silnika. Nowa kostka 5€ XD
Specjalisci wykonali prace za 500€ <faja>

Re: Silnik Diesla – Potrzebna pomoc

PostNapisane: 12 paź 2020, 17:12
przez Enduro
to ewidentnie najgorsze i najtrudniejsze do znalezienia usterki.
E.