Pojemność baku / wskazania rezerwy
1, 2
Ten typ tak ma, a to dlatego że w lepszy bądź gorszy sposób zapobiega to sytuacji gdzie wypalisz cały bak i zaciągniesz do silnika jakiś syf z dna.
Dodatkowo nowoczesnym silnikom nie służy brak paliwa w przewodach.
Dodatkowo nowoczesnym silnikom nie służy brak paliwa w przewodach.
- Od: 19 lip 2013, 00:23
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION
Przy ilu zapala wam się rezerwa? Bo u mnie wychodzi, że przy jakichś 12 litrach w baku. Komputer wyświetla 30km do końca, a tu niespodzianka, zostało jakieś 10 litrów jeszcze. To samo było przy odbiorze, pokazuje kompletne zero, a tu 7 litrów w baku. Czy ta pojemność się nie zgadza w instrukcji, czy czujnik mam walnięty, czy może ten typ tak ma?
Ostatnio edytowano 17 cze 2014, 16:44 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zm. nazwy tematu
Powód: zm. nazwy tematu
- Od: 29 cze 2013, 09:00
- Posty: 16
- Auto: M6 GJ 2.0 SkyEnergy AT Kombi
Witam,
Jeżdzę nowa szóstka ( 2.0 165KM)dopiero 6 dni, przebieg na razie 1300km, ale mam takie pytanie: po włączeniu rezerwy' przejechałem około 20km, komputer pokazywał mi jeszcze możliwość przejechania 54km. Tankujac paliwo do pełna po 3 odbiciach, wolałem tylko 51 litrow? Zbiornik ma podobno 62 litry, wiec to mnie trochę zdziwiło. Czy wiecie przy jakiej ilości paliwa w baku załącza się kontrolka rezerwy?
Elektroniczny wyświetlacz przy tankowanie pokazywał mi jeszcze 2 kreski.
Ile robicie na rezerwie bez strachu? Wiem ze komputerowe liczniki informujące o możliwym dystansie do przejechania trochę przeklamuja, i chciałbym poznać opinie innych ( żeby wiedzieć jak znowu otworzą jakaś autostradę u nas bez stacji
Pozdr
Jeżdzę nowa szóstka ( 2.0 165KM)dopiero 6 dni, przebieg na razie 1300km, ale mam takie pytanie: po włączeniu rezerwy' przejechałem około 20km, komputer pokazywał mi jeszcze możliwość przejechania 54km. Tankujac paliwo do pełna po 3 odbiciach, wolałem tylko 51 litrow? Zbiornik ma podobno 62 litry, wiec to mnie trochę zdziwiło. Czy wiecie przy jakiej ilości paliwa w baku załącza się kontrolka rezerwy?
Elektroniczny wyświetlacz przy tankowanie pokazywał mi jeszcze 2 kreski.
Ile robicie na rezerwie bez strachu? Wiem ze komputerowe liczniki informujące o możliwym dystansie do przejechania trochę przeklamuja, i chciałbym poznać opinie innych ( żeby wiedzieć jak znowu otworzą jakaś autostradę u nas bez stacji
Pozdr
-
Piotrek76
Mazda wprowadziła juz dawno pojęcie "żelaznej rezerwy" nie do użycia przez kierowcę...
Nie wiem ile ona wynosi dla GJ. W poprzednich modelach bywało to różnie... od 6 litrów w modelu M6 GG aż do 2 litrów w M5 CR...
Co do wskazań samej rezerwy, to w M2 (również elektroniczny wskaźnik paliwa) należało jechać na stację po załączeniu się rezerwy: migające E
czyli...
W pierwszej kolejności zaczynało migać E z 1 kreską, a później samo E. To był ostatni dzwonek na dojazd do stacji...
Nie wiem ile ona wynosi dla GJ. W poprzednich modelach bywało to różnie... od 6 litrów w modelu M6 GG aż do 2 litrów w M5 CR...
Co do wskazań samej rezerwy, to w M2 (również elektroniczny wskaźnik paliwa) należało jechać na stację po załączeniu się rezerwy: migające E
czyli...
W pierwszej kolejności zaczynało migać E z 1 kreską, a później samo E. To był ostatni dzwonek na dojazd do stacji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dokładnie mam to samo. Max ile zatankowałem to 51L . Niby bak 62 a rezerwa krzyczy przy 30 km ze już czas zalewać. Czyli rozumiem ze spokojnie po zapaleniu rezerwy mogę jeszcze jeździć tak na oko 60 -70 km po mieście, na trasie pewnie na spokojnie 100 -120 km? Przy 2.5 silniku te 50 L do rezerwy to niestety zbyt dużo to nie jest tym bardziej przy mocniejszej nodze (ale po to w końcu kupuje się taki silnik:))
-
Malikalah
Kolejne sprawdzenie u mnie... dziwna sprawa BO:
Przejechałem 680km (wg komp. miałem do przejechania jeszcze tylko 8km).
Na stacji zatankowałem pod KOREK, aż prawie się wylewało – 54 LITRY !
To ile do cholery zostało jeszcze w baku? Biorąc pod uwagę to, że tankowałem pod korek to powinienem zatankować max 52 litry. Czyli niby aż 10 litrów jeszcze zostało w baku ?
Coś mi tu nie pasuje...
Przejechałem 680km (wg komp. miałem do przejechania jeszcze tylko 8km).
Na stacji zatankowałem pod KOREK, aż prawie się wylewało – 54 LITRY !
To ile do cholery zostało jeszcze w baku? Biorąc pod uwagę to, że tankowałem pod korek to powinienem zatankować max 52 litry. Czyli niby aż 10 litrów jeszcze zostało w baku ?
Coś mi tu nie pasuje...
Patrzac wzgledem poprzedniczki, to bylo okolo 6 litrow paliwa nie do uzytku... co w efekcie znacznie zmniejsza pojemnosc uzytkowa baku...
Propozycja:
Wyjezdz cale paliwo i zalej do pierwszego odbicia... Wtedy wszyscy bedziemy mieli pewnosc jaka jest pojemnosc bsku w GJ-tce
Propozycja:
Wyjezdz cale paliwo i zalej do pierwszego odbicia... Wtedy wszyscy bedziemy mieli pewnosc jaka jest pojemnosc bsku w GJ-tce
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hejka!
Ja przejechałem 40 km poniżej "0" co pokazywał komputer (troszkę ryzykowałem),
a i tak zatankowałem 54 litry pod korek!
Normalnie, przy zapalonej rezerwie, i 20-30 km pozostałych do przejechania według komputera tankuje 51 litrów (nie pod korek, do odbicia pistoletu).
Moim zdaniem albo nasz zbiornik ma maksymalnie 55-58 litrów, albo musi się znaleźć ktoś odważny kto to sprawdzi i będzie jechał autem aż zabraknie paliwa
Oczywiście jest ryzyko uszkodzeń, wessania syfu z dna zbiornika, itd. Ale na pewno taki "wariat' się znajdzie
Pozdrawiam!
Ja przejechałem 40 km poniżej "0" co pokazywał komputer (troszkę ryzykowałem),
a i tak zatankowałem 54 litry pod korek!
Normalnie, przy zapalonej rezerwie, i 20-30 km pozostałych do przejechania według komputera tankuje 51 litrów (nie pod korek, do odbicia pistoletu).
Moim zdaniem albo nasz zbiornik ma maksymalnie 55-58 litrów, albo musi się znaleźć ktoś odważny kto to sprawdzi i będzie jechał autem aż zabraknie paliwa
Oczywiście jest ryzyko uszkodzeń, wessania syfu z dna zbiornika, itd. Ale na pewno taki "wariat' się znajdzie
Pozdrawiam!
- Od: 20 maja 2013, 22:31
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 2.0 Sky Passion. 07.2013
Gdy komputer,pokazuje 0 km do przejwchania i 0 n stanie paliwa,mamy 10l w baku. Wiem bo usuwalem wode z ukladu w tym rowniez z baku wsYatko do su ha wycieralem,nastwpnie wlalem 10l i sytuacja jak powyzej
Zbiornik ma niby 62 litry. Ja do nowego po wyjeździe z salonu wlałem (3 odbicia) 58,5 litra – czyli pewnie koło 5 litrów wlewa fabryka. Potem coś tam spalą na załadunku/rozładunku etc. Zobaczymy ile wejdzie jak się rezerwa zapali.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witajcie!
Ja dokładnie to samo zaobserwowałem przez chwilę myślałem, że może jednak bak 55 ale wszyscy mamy to samo, ja mając dystans jeszcze 40 km tankując paliwo ledwo zmieściłem 50 litrów
Ja dokładnie to samo zaobserwowałem przez chwilę myślałem, że może jednak bak 55 ale wszyscy mamy to samo, ja mając dystans jeszcze 40 km tankując paliwo ledwo zmieściłem 50 litrów
Witam,
ostatnio udało mi się przetestować, ile można wlać, jeszcze dojeżdżając o własnych siłach do stacji
Było tak : rano pojechałem do pracy (60 km), komputer pokazywał zasięg na 65 km, więc w sam raz. Pomyślałem, że mam na powrocie ok. 2 km od firmy "swoją" stację, więc spokojnie wystarczy.
No i na powrocie ZONK ! Stacja poszła chwilowo do remontu, by nie pchać się do centrum w godzinach szczytu postanowiłem zatankować w połowie drogi do domu. Silniczek pracował normalnie, na autostradzie jechałem na 6-tce z tempomacikiem 100 km/h (lokalny limit), by po chwili zjechać na drugą nitkę w kierunku domu, limit 120 km/h, dodałem więc kilka razy plusikiem na kierownicy i jedziemy.
Nagle silnik zaczyna wyć, patrzę, a tu ponad 3.000 obr./min. Sprawdzam bieg i widzę, że jadę na 4-ce i za cholerę nie da się wrzucić nic wyżej. Zwolniłem tempomat i grzecznie jadąc 80 km/h podążałem do wcześniejszej stacji, trochę z boku mojej drogi do domu.
Dojechałem i tankuję ... Paliwo leci, 10, 20, 40, 50 l ... Patrzę na dystrybutor, bo zwyczajowo za chwilę powinien odbić, a tu nic, dalej pompuje Pierwsze odbicie nastąpiło przy 56 l, potem dobiłem po korek jeszcze trochę ...
I tak mój rekord to na dziś 58,07 l ! Chyba nikomu jeszcze nie udało się zalać więcej, o ile czytałem ten wątek
Pozdrawiam,
S.
ps. mam automat
ostatnio udało mi się przetestować, ile można wlać, jeszcze dojeżdżając o własnych siłach do stacji
Było tak : rano pojechałem do pracy (60 km), komputer pokazywał zasięg na 65 km, więc w sam raz. Pomyślałem, że mam na powrocie ok. 2 km od firmy "swoją" stację, więc spokojnie wystarczy.
No i na powrocie ZONK ! Stacja poszła chwilowo do remontu, by nie pchać się do centrum w godzinach szczytu postanowiłem zatankować w połowie drogi do domu. Silniczek pracował normalnie, na autostradzie jechałem na 6-tce z tempomacikiem 100 km/h (lokalny limit), by po chwili zjechać na drugą nitkę w kierunku domu, limit 120 km/h, dodałem więc kilka razy plusikiem na kierownicy i jedziemy.
Nagle silnik zaczyna wyć, patrzę, a tu ponad 3.000 obr./min. Sprawdzam bieg i widzę, że jadę na 4-ce i za cholerę nie da się wrzucić nic wyżej. Zwolniłem tempomat i grzecznie jadąc 80 km/h podążałem do wcześniejszej stacji, trochę z boku mojej drogi do domu.
Dojechałem i tankuję ... Paliwo leci, 10, 20, 40, 50 l ... Patrzę na dystrybutor, bo zwyczajowo za chwilę powinien odbić, a tu nic, dalej pompuje Pierwsze odbicie nastąpiło przy 56 l, potem dobiłem po korek jeszcze trochę ...
I tak mój rekord to na dziś 58,07 l ! Chyba nikomu jeszcze nie udało się zalać więcej, o ile czytałem ten wątek
Pozdrawiam,
S.
ps. mam automat
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6