[AJ] Niskie ciśnienie sprężania w silniku 3.0 V6
Jakies podpowiedzi jak najtaniej/najszybciej nabyc uzywany silnik (PL, USA)? Czy w gre wchodzi zamontowanie silnika od Forda Mondeo?
PS. Jeden z dealerow w US, do ktorego sie dodzwonilem poinformowal mnie, ze Mazda nie sprzedaje ani pierscieni ani tlokow – prawda/falsz?
PS. Tak, kolejny przypadek zalatwienia silnika przez katalizator
PS. Jeden z dealerow w US, do ktorego sie dodzwonilem poinformowal mnie, ze Mazda nie sprzedaje ani pierscieni ani tlokow – prawda/falsz?
PS. Tak, kolejny przypadek zalatwienia silnika przez katalizator
- Od: 21 sie 2009, 09:39
- Posty: 12
Gazu nie ma.
Katalizatory rozwalone. Tuleje porysowane, pierscienie rozwalone.
Czy to 100% winy katalizatora czy zaworu PVC? Nie wiem, mechanik silnik rozebral znacznie wczesniej niz ja znalazlem info o ew. przyczynach awarii.
W chwili obecnej to i tak nie ma znaczenia – zastanawiam sie wlasnie czy bawic sie w naprawe czy tez probowac sprzedac samochod w takim stanie w jakim jest ...
Katalizatory rozwalone. Tuleje porysowane, pierscienie rozwalone.
Czy to 100% winy katalizatora czy zaworu PVC? Nie wiem, mechanik silnik rozebral znacznie wczesniej niz ja znalazlem info o ew. przyczynach awarii.
W chwili obecnej to i tak nie ma znaczenia – zastanawiam sie wlasnie czy bawic sie w naprawe czy tez probowac sprzedac samochod w takim stanie w jakim jest ...
- Od: 21 sie 2009, 09:39
- Posty: 12
Koledzy, tyle się trąbiło odnośnie katów. Ale jak widać niestety każy czyta forum po fakcie. Działajmy zapobiegawczo bo potem koszty nas zjedzą.
Co do silnika – wg mnie bardziej opłaca się remontować jak kupować inny. Napisz o części do japończyków. Też się o to miałem pytać ale z angielskim u mnie słabo.
Co do silnika – wg mnie bardziej opłaca się remontować jak kupować inny. Napisz o części do japończyków. Też się o to miałem pytać ale z angielskim u mnie słabo.
Właśnie poleciały w moim aucie oba precaty :–) – na szczęście oba były w idealnym stanie.
Zamontowałem emulatory sondy (dzięki Arek_78) i jak na razie bez niespodzianek.
Co do samego zabiegu wycinania to warto zwrócić szczególną uwagę na kolektory po zdemontowaniu.
W moim przypadku, tylny czyli ten z rurką od EGR-a był pęknięty na spoinie łączącej rurę wylotową 3-go cylindra z kołnierzem który przykręcany jest do bloku.
Mam natomiast problem z autem ojca. W jego przypadku (silnik 2,3) wycięcie pre-cata zapoczątkowało serię błędów. Zaraz po wycięciu, czyli bez żadnych dodatkowych zabiegów z sondami pojawiły się dwa:
1. P2275
O2 Sensor Signal Stuck Rich (Bank 1 Sensor 3).
2. P0421
Powertrain: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Natomiast po wkręceniu dystansu – zwanego emulatorem sondy – pod drugą sondę (czyli tą za pre-catem) pojawił się inny:
1. P0139
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
Dodam, choć pewnie fachowcy świetnie się w tym orientują w silniku 3.0 V6 po lifcie są po dwie sondy na każdy kolektor a w silniku 2,3 są trzy sondy.
Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tych błędów?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zamontowałem emulatory sondy (dzięki Arek_78) i jak na razie bez niespodzianek.
Co do samego zabiegu wycinania to warto zwrócić szczególną uwagę na kolektory po zdemontowaniu.
W moim przypadku, tylny czyli ten z rurką od EGR-a był pęknięty na spoinie łączącej rurę wylotową 3-go cylindra z kołnierzem który przykręcany jest do bloku.
Mam natomiast problem z autem ojca. W jego przypadku (silnik 2,3) wycięcie pre-cata zapoczątkowało serię błędów. Zaraz po wycięciu, czyli bez żadnych dodatkowych zabiegów z sondami pojawiły się dwa:
1. P2275
O2 Sensor Signal Stuck Rich (Bank 1 Sensor 3).
2. P0421
Powertrain: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Natomiast po wkręceniu dystansu – zwanego emulatorem sondy – pod drugą sondę (czyli tą za pre-catem) pojawił się inny:
1. P0139
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
Dodam, choć pewnie fachowcy świetnie się w tym orientują w silniku 3.0 V6 po lifcie są po dwie sondy na każdy kolektor a w silniku 2,3 są trzy sondy.
Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tych błędów?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Trzecia sonda jest na samym środku katalizatora głównego.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Niestety został mi tylko jeden emulator.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
A może lepiej przytargać coś takiego?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-04-05-Mazda-6-V6-3-0-ltr-REMANUFACTURED-ENGINE-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem43a2436364QQitemZ290485134180QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2725wt_1382
lub
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-07-08-Mazda-6-V6-3-0L-Engine-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53e3862debQQitemZ360299507179QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_3292wt_980
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-04-05-Mazda-6-V6-3-0-ltr-REMANUFACTURED-ENGINE-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem43a2436364QQitemZ290485134180QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2725wt_1382
lub
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-07-08-Mazda-6-V6-3-0L-Engine-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53e3862debQQitemZ360299507179QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_3292wt_980
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
fubu napisał(a):auto poszło jednak do Pana Wieśka do Dębicy
to twoje klopoty dopiero sie zaczynają
-
Grucha
Rozmawiałem z kilkoma osobami, które dały motory do Wieśka. Szkoda gadać i póki kolego możesz to taniej ci wyjdzie jak autobędzie stało do czasu aż zakupisz części i dasz do ASO na remont. Części na pewno są tylko trzeba szukać. Mnie ten problem nie dotyczy (odpukać w niemalowane:) ) ale jak sobie podzwonisz po serwisach to w ostateczności dostaniesz namiar na firme gdzie po prostu Ci te części dorobią. Będą dwa razy droższe, ale suma sumarumi tak wyjdziesz do przodu niż robota u Wieśka. Bo jeżeli chodzi o niego to czeka Ciebie potem kolejny remont.
auto lukasgr stoi aktualnie w Rzeszowie u mechanika,
Właśnie dopiero teraz stoi u mechanika – wcześniej u rzeźnika (wieśka) sorry ale diagnozę już mam praktycznie pełną po remoncie u Wieśka i po ponownym rozebraniu przez warsztat w Rzeszowie :
Tuleje cylindrowe okazały się totalnym szrotem – auto przed remontem brało około litra oleju na 1000km – po remoncie u Wieśka 1 litr na 100 km ..... poza tym mechanicy w Rzeszowie stwierdzili brak jednego z koników – czyli silnik po remoncie pracował sobie na 23 zaworach – zamiast 24 .... sam raczej nie uciekł więc Pan Wiesław sobie jakoś o nim zapomniał
W tej chwili blok otrzyma nowe tuleje, dwie głowice mam do tego silnika więc koniki też się znajdą , a jestem stratny przez remont u Wieśka o:
– kasę za jego remont ( jeżeli można to tak nazwać)
– drugi komplet uszczelek do silnika ( jakieś 800 zł) – online mazda parts part nr.AJ57-10-SF0- uszczelki góra silnika( w komplecie dwie uszczelki pod głowicę 24, uszczelniacze zaworów, uszczelki pod pokrywy zaworów, uszczelki pod kolektor ssący) i part nr. AJ57-10-SH0 – uszczelki dół silnika ( w komlecie : uszczelniacze wału korbowego, uszczelka pod miskę olejową, uszczelki obudowy łańcuchów rozrządu)
– pierścienie tłokowe ( trzeba kupić dwa komplety od silnika nissana KA24DE (silnik 4 cylindrowy)– pasuje 1szy kanałek- pierścień uszczelniający wysokość 1,2mm na fi89mm i trzeci kanałek (olejowy) wysokość 2,5mm na fi89mm(składa się z trzech części) , środkowy kanałek – pierścień uczelniająco-zgarnijący niestety trzeba gdzieś dorobić lub załatwić wys.1,5mm fi 89mm – nie pasuje z tego kompletu. Komplet do nissana zamówiłem w firmie Lucas pierścienie tel. 602 610 201
– można tez kupić tłoki wraz z pierścieniami na online mazda parts – part nr. ZZCA11100 – chyba od MPV na ta chwilę cena za jeden kompletny tłok z pierścieniami to 70,69$
– czas i dojazdy do Dębicy – nie wspomnę o tym że każdą potrzebna część musiałem sam załatwiać bądź zamawiać w stanach bo Wiesiek tak średnio się do tego palił
– to co zrobił dobrze Wiesiek to wymienił łańcuchy ( szczerze wątpię żeby się do niej kwalifikowały ale wymienił i nie były tak drogie więc nie czepiam się )
– poza tym wymienił koła zmiennych faz rozrządu (tzw. wariatory) tylko niestety po tym zabiegu silnik po remoncie stukał tak samo jak przed remontem – a miało pomóc.. cóz kosztowały sobie jedyne 1460 zł w przeliczeniu więc czemu by ich nie wymienić na ślepo....
Ogólnie szkoda gadać o remoncie u Wieska – co prawda nie odebrałem jeszcze auta z Warsztatu Mariana Boczara w Rzeszowie ale po kilku rozmowach i rzetelnych informacjach co dzieje się z samochodem – co wymaga wymiany a co nie , podejściu do klienta jestem dobrej myśli – napisze jeszcze po odbiorze i przejechaniu kilkuset kilometrów.
ogólnie jakby ktoś decydował się na remont polecam zainstalować EPC i zamawiać z online mazda parts – prawie wszystkie części do silnika są dostępne
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6