[AJ] Niskie ciśnienie sprężania w silniku 3.0 V6

Postprzez majson71 » 18 gru 2010, 21:54

[quote="fubu"]po założeniu emulatorów od Arka jak na razie P0121i P0131 po skasowaniu sie nie pojawiają, ale poprzednio dopiero po 600km się wyświetlił błąd także poczekam jeszcze..
Jak myślicie co to może być za bład?:

Mam ten sam błąd i wychodzi że jest to zawór wentylacji zbiornika paliwa,
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez lukasgr » 18 gru 2010, 23:48

Jeżeli zawór wentylacji zbiornika to sprawdź korek wlewu paliwa – gdzieś w stanach o tym pisali – źle dokręcony lub nieszczelny powoduje bląd ale na pewno nie żaden z numerów p0121 i p0131

Ale coś mi tu kod niezbyt pasuje

http://www.6crew.com/forum/showthread.php?t=4038

lub

http://engine-codes.com/mobil/codes.php?code=P0131
http://engine-codes.com/mobil/codes.php?code=P0121

Może to miały byc p0431, i p0421 – te są od zbyt niskiej temperatury katalizatorów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez majson71 » 24 gru 2010, 03:31

Chodzi o P1410, ja posiłkowałem się fordem tak więc są to moje przypuszczenia.
zdrowych i spokojnych świąt
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez fubu » 25 sty 2011, 02:16

:)
Ostatnio edytowano 30 sty 2012, 18:51 przez fubu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 23:06
Posty: 33
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez pawelhajdes » 1 mar 2011, 18:28

fubu napisał(a):Pozostaje mi teraz tylko olej wymienić, bo mam zalany półsyntetyk 10w40 i przy odpalaniu na mrozie głośno chodzi silnik przez chwilę i zaraz jak się trochę zagrzeje przestaje.


Jaki najlepszy olej do tego silnika?
PS. użytkuje go także z LPG
pawelhajdes
 

Postprzez Wojtek » 1 mar 2011, 18:30

pawelhajdes

Prosze o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)... to ulatwia zycie :)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arkadius 73 » 1 mar 2011, 18:32

Ja na zimę zalewam Amsoil 0W30 a na wiosnę 5W30
Arkadius 73
 

Postprzez fubu » 18 mar 2011, 01:34

Castrol EDGE 5W30

kupisz na międzyleskiej najtaniej we wrocku za 5l niemieckiego dałem 140zł + 1l – 30 zł
http://www.oilcars.eu/
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 23:06
Posty: 33
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez phantomak » 14 lip 2014, 21:52

Cześć.
Przywitałem się ładnie w wątku do tego przeznaczonym więc można powiedzieć że to mój pierwszy post na tym forum.
Kupiłem bardzo ładną i zadbaną Mazdę 6 3.0 rocznik 2005 od pierwszego właściciela. Wszystko działa, bogate wyposażenie, fajnie się zbiera – wiadomo. Wchodzę na forum i okazuje się że aż tak różowo nie jest. Byłbym wdzięczny za poradę na temat precatów. Po przeglądnięciu tego forum plus paru amerykańskich widzę że problem prekatalizatorów jest poważny i może wystąpić w każdym momencie. Moja Mazda ma niecałe 40 tyś mil ale nie daje mi ten problem spokoju. Jakie są objawy i jak poznać że precaty się kończą? Co robić, wywalić te precaty? Skąd wziąć dystanse do czujników?

Na razie nie zrażam się co do samochodu i jestem dobrej myśli. Chociaż zamysł miałem żeby kupić w miarę młode auto do którego nie będę musiał przez chwilę dokładać.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 15 lip 2014, 16:51

Skąd mieszkasz po pierwsze po drugie zarejestruj się na 6crew albo mazda6club tam znajdziesz odpowiedzi bo tu w pl możesz mieć ciężko z odpowiedzią , masz coś dłubane czy komplet seria? , nawet wywalając pre caty które usuwałem z 5 lat temu nadal po zamontowaniu emulatorów na odczytach obd będziesz miał ciut przy bogato trzeba to skorygować , robi się to programowo albo jak ktoś ma mniej hajsu to montuje adapter tb
leonidsas
 

Postprzez phantomak » 15 lip 2014, 19:06

Z Rzeszowa mieszkam :)
Wydech kompletna seria. Nic nie było dłubane.
Odwiedziłem dzisiaj warsztat gdzie odradzili mi likwidację pre catów. Ponoć ciężko jest potem uniknąć CELi i silnik może przejść w tryb awaryjny.
Myslę spróbować z zaślepieniem EGR'a. Jak się pre cat rozsypie to nic nie trafi przez niego do komory spalania.
Jest to jakaś opcja?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 15 lip 2014, 19:24

Nie odradzam bo ci powiedzieli ale zastanów się czemu wszyscy usuwają , powiem z doświadczenia dłubałem wydech w kilku 3.0 v6 nie tylko mazdy ale i st220 , wydech to porażka i nie słuchaj mechanika , co do checka są 3 sposoby – dystanse , program , piggyback
leonidsas
 

Postprzez phantomak » 15 lip 2014, 21:22

Ponoć Mondeo ST220 nie ma tego problemu bo to Mazda wsadziła taki wydech do 6stki...
Dystanse i program rozumiem, ale z piggyback'iem już mnie zgubiłeś. Cóż to takiego? Osobny komputer sterujący zapłonem?
Też mechanikom mówiłem o dystansach ale nie chcą się tego podejmować żebym potem do nich 10 razy nie wracał albo żeby mi samochód nie stanał na środku drogi.

Siłownik w drzwiach kierowcy chyba mi właśnie padł... takie moje szczęście.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 22 lip 2014, 17:22

Mondeo st220 ma podobny problem ale ne związany z pre-shitem a z y-pipe , po drugie zrób to sam wydłub wykręć sondy wkręć dystanse i w nie sondy i kłopot prawie z głowy , ale , jest małe ale , tzn ja mam wydłubane tzn , mam pełen przelot wydech od głowicy z kolektorami – custom , dystanse się sprawdzają ale podpinając pod kompa zobaczysz co się dzieje tzn , głupieje sonda na drugim banku bo nie ma korekty a to zrobisz tylko świnką lub jak masz hajs jedziesz do niemców i masz tak jak u mnie czyli open ecu
leonidsas
 

Postprzez phantomak » 23 lip 2014, 10:07

leonidas – plan dobry, ale tak jak mówisz, trzeba mieć hajs.
Wymyśliłem coś nowego, znaczy przeczytałem na amerykańskim forum :) – obejście EGR'a. Wyjąć rurkę łączącą EGR z katem, uciąć i podłączyć wężem EGR'a do dolotu, odślepić. EGR będzie miał przepływ więc czujnik nie będzie wywalał CEL'a. Pamiętać trzeba żeby rurę w dolocie zamontować w miarę daleko od MAF'a bo może zaburzać przepływ. Pozostałość po rurce na kacie zakręcić (zaślepić).
Wtedy katalizatory mogą się rozsypywać do woli bo resztki nie będą miały jak wrócić do komory spalania.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 23 lip 2014, 19:34

szkoda zachodu z tym lepiej całowicie usunąć egr , ja za niedługo będę to robił , u nas jest problem bo ten szajs jest elektroniczny , jedyna możliwość to wyłączenie go programowo i korekta mieszanki dla idle bo zgłupieją sondy

ps jestem od wielu lat userem 6crew na którym to wyczytałeś niestety niektóre ich pomysły są bez sensu
leonidsas
 

Postprzez phantomak » 24 lip 2014, 09:05

Dlaczego szkoda zachodu? Mógłbyś napisać coś więcej? Jak przeczytałem to na 6crew to zaczęło mi się wydawać że rozumiem o co tu chodzi i powinno działać. Mogło mi się tylko wydawać...
Założenie jest takie że EGR nie wie jaki gaz przez niego przepływa, mierzy tylko czy jest przepływ czy go nie ma. Więc żeby zaspokoić potrzeby czujnika można mu podpiąć świeże powietrze. Złe założenie?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 24 lip 2014, 15:35

Działać będzie ale tak pytam po co ci dodatkowy eco shit w postaci egr , ja u siebie wywaliłem wszystko co dmuchało do dolotu czyli pcv, odma i teraz egr
leonidsas
 

Postprzez phantomak » 24 lip 2014, 16:22

OK, czyli zasada działania tego obejścia trzyma się kupy. To dobrze :)
Dzwonił właśnie mechanik że nie zadziałało to co zrobili i montują wszystko z powrotem. Ale znając życie nie podpięli obejścia do dolotu więc bez tego nie będzie działać. Czyli na razie zostaję z zaślepionym EGRem i checkiem.
Jeśli dobrze wszystko do tej pory zrozumiałem to zrobienie tego obejścia jest najszybszym i najtańszym sposobem na uniknięcie destrukcji silnika przez awarię katalizatora. Jeśli mógłbym zrobić to obejście tak żeby było w pełni odwracalne (pewnie musiałbym skombinować tą mosiężną rurkę) to mógłbym tak jeździć dopóki nie uzbieram na lepsze rozwiązanie?

Dzięki leonidas za Twoje zaangażowanie! Mam nadzieję że znajdę jakiś sposób na moją Mazdę.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 22:54
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2005 manual

Postprzez leonidsas » 24 lip 2014, 17:28

Jeżeli mas zjakieś zaplecze garażowe to mogę pomóc wirtualnie --

jeżeli chodzi ci o najtańszy sposób to jest wydłubanie pre – catów ja dłubałem jak jeszcze nie znałem o co chodzi a teraz wiem , że trza sawarkę brać i robić custom bo rozwiązania typu cpe i magnaflow i nautilius to się nie sprawdzają , szkoda że nie zagłębiłem się w temat wcześniej
leonidsas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6