Strona 2 z 5

PostNapisane: 22 lip 2008, 22:54
przez Pawnik
Myjk napisał(a):Hm... czy to może być to samo?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52734
Chłopaki piszą że to wentylator klimy, ale to ewidentnie
wiatraki od chłodnicy się załączają na postoju...
Niedawno to sprawdzałem naocznie...

Chłopaki dobrze piszą, bo to jedno i to samo. 2 wentylatory obsługują i chłodnicę silnika i skraplacz.

PostNapisane: 22 lip 2008, 22:58
przez Myjk
Pawnik napisał(a):Chłopaki dobrze piszą, bo to jedno i to samo.
2 wentylatory obsługują i chłodnicę silnika i skraplacz.

OK, zatem mają być tak często włączane te wiatraki, czy jest uwalony sterownik?

PostNapisane: 22 lip 2008, 23:00
przez Pawnik
Myjk napisał(a):
Pawnik napisał(a):Chłopaki dobrze piszą, bo to jedno i to samo.
2 wentylatory obsługują i chłodnicę silnika i skraplacz.

OK, zatem mają być tak często włączane te wiatraki, czy jest uwalony sterownik?

W lecie, przy włączonej klimie jest to normalne...

PostNapisane: 23 lip 2008, 05:45
przez GILB
wentylator od klimy chodzi cichutko w porównaniu z dwoma wściekłymi wyjcami na chłodnicy,

aby sprawdzić co to jest, klima czy wiatraki na chłodnicy wystarczy wcisnąć przycisk od regulacji nawiewu, czyli wyłączyć nawiew, klima ma sygnał stop i wentylator od klimy nie powinien chodzić

PostNapisane: 23 lip 2008, 08:07
przez Armida
takie same objawy, ale i tak dostałem wiadomość że mam wymienić moduł

PostNapisane: 23 lip 2008, 09:25
przez Pawnik
GILB napisał(a):wentylator od klimy chodzi cichutko w porównaniu z dwoma wściekłymi wyjcami na chłodnicy

Chyba mylisz nieco pojęcia. Nie ma czegoś takiego jak "wentylator od klimy"??? Czy chodzi Ci o wentylator nawiewu powietrza w układzie wentylacji wnętrza samochodu? To w takim razie nie jest to wentylator klimy, bo on jest w kazdym samochodzie nawet bez klimy i pracuje niezależnie od klimy.

PostNapisane: 23 lip 2008, 10:41
przez Armida
GILB -jak się fachowo nazywa to PCV

PostNapisane: 23 lip 2008, 14:58
przez Tom
Armida napisał(a):takie same objawy, ale i tak dostałem wiadomość że mam wymienić moduł

jak dostales ta wiadomosc??

PostNapisane: 23 lip 2008, 17:22
przez GILB

PostNapisane: 23 lip 2008, 18:09
przez Armida
jak dostałem informacje z CARFAX to w historii samochodu była informacja o zgłoszenie się na wymiane.

04/09/2007 Mazda Motor of America, Inc.

Manufacturer recall/service bulletin issued
Recall # SSP71
FAN CONTROL MODULE
Click here to locate an authorized Mazda dealer near you to obtain more information about this recall

Data: 09.04.2007
Źródło: Mazda Motor of America Inc.
Komentarz: wydany biuletyn usług/przypomnień producenta, przypomnienie nr SSP71, moduł kontroli wentylatora. Kliknij tutaj aby zlokalizować najbliższego autoryzowanego dilera Mazdy i uzyskać więcej informacji na temat tego przypomnienia

PostNapisane: 23 lip 2008, 18:39
przez iiyama
armida, u mnie ta sama data w carfaxie zgłoszenie na wymiane FAN CONTROL MODULE

ale narazie nie widzę niepokojących objawów.

PostNapisane: 23 lip 2008, 19:37
przez GILB
zróbcie hurtowe zakupy i po temacie,
koszty wysyłki pokryje kilka osób,
moduł wyjdzie poniżej stówy na twarz

PostNapisane: 23 lip 2008, 20:14
przez iiyama
ja narazie mam spokój, ale jak ktoś ma zamiar zamówić to profilaktycznie mogę się pisać na zakup za oceanem! :)

może czegoś jeszcze będę potrzebował jak mi się coś przypomni.

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:29
przez Tom
ja dzisiaj w domu sprawdze moj carfax ale wydaje mi sie ze mialem tez taki zapis i wtedy bede tez zamawial porfilaktycznie :)

PostNapisane: 24 lip 2008, 19:57
przez hteb
Moja historia wyraźnie pokazuje że miałem wezwanie :) Widać nawet jak chłopaki na trytytkę nowy moduł przytwierdzali :D

PostNapisane: 24 lip 2008, 22:09
przez Tom
mam panowie takze wezwanie w Carfax:

15/08/2007 #SSP71 FAN CONTROL MODULE ....

wiec jak bedziecie zamawiac to tez sie pisze :)


PS. ja sobie bym od razu zamowil nowy przeplywomierz tego mi czyscili i na razie jest O.K. ale lepiej chuchac na zimne :)

PostNapisane: 24 lip 2008, 22:21
przez hteb
Myślę że jak było wezwanie to problem załatwiony
...u mnie jest to kolejna z pozycji więc uważam że wymienili – mam się bać ??

To jak robimy zamówienie zbiorcze z tego sklepu ??
PCV zaworek bym łyknął może i cuś jeszcze by się znalazło :)

PostNapisane: 24 lip 2008, 22:35
przez Tom
hteb a o co chodzi z tym PCV zaworkiem to tez pada :(

jak bedzie zamowienie to biore to od sterowania wiatrakami, przpelywomierz :) tylko ceny za to ostatnie nie moge znalesc w PL na allllledrogo chca 300PLN

PostNapisane: 25 lip 2008, 09:07
przez hteb
Z tego co wyczytałem w Usa... zaworek PCV to problem – może się zawieszać (w pozycji otwartej 1. wysysa olej do dolotu 2.zamkniętej – nie odpowietrza jednej z głowic). Problem w tym taki że potrafi w przeciągu paruset km wyssać i 1-2 litry oliwy a wiadomo jest że jak nasze v6 dostaje bata to oliwy być musi dużo. Niejeden w usa zatarł tą motorownie właśnie nie kontrolując poziomu oliwy i stanu zaworku (niby jak – jak go wyjmę to pewno się połamie bo to plastik :( . Była na to nawet jakaś akcja serwisowa ale nie wiem na jaką skalę. Są 2 typy zaworków – od sedana i hatch/wagona. Ludziska zakładają dodatkowy zaworek co by zapobiegać wysysaniu oliwy. Niektórzy instaluja oil-catch-can'y by oliwa nie była zasysana do dolotu. Może wtedy pośmiardywać gazami z głowicy – olejem pod maską ale zawsze lepsze to niż jak ma oliwę zasysać do komory spalania :(

PostNapisane: 25 lip 2008, 09:16
przez Tom
hteb dzieki za info, ja sprawdzam regularnie olej i jakos ubytkow nie widze poki co, ale lepiej dmuchac na zimne,jak bedziecie zamawiac klamoty z usa to sie pisze takze na male zamowionko :)