MZR-CD i CB-Radio
Niestety tak jest.
Jakis koles z CB-Servisu – zasugerował nawet podjechanie do urzedu komunikacji – i tam sprawdzic poziom zakłócen emitowanych przez auto – gdyby było za wysokie – Mazda miala by duze problemy – poniewaz jak to pan okreslił – stojąc pod szpitalem mogę zakłócić prace urzadzen podtrzymujacych życie ... Ile w tym prawdy nie wiem ale ....
Pozdr
Jakis koles z CB-Servisu – zasugerował nawet podjechanie do urzedu komunikacji – i tam sprawdzic poziom zakłócen emitowanych przez auto – gdyby było za wysokie – Mazda miala by duze problemy – poniewaz jak to pan okreslił – stojąc pod szpitalem mogę zakłócić prace urzadzen podtrzymujacych życie ... Ile w tym prawdy nie wiem ale ....
Pozdr
Mają .... Al. Stanów Zjednoczonych 69 paw.2Myjk napisał(a):Mają jakieś banery
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
cristow napisał(a):Ile w tym prawdy nie wiem ale ....
Toteż dziwne, że zwykłe radio nie jest zakłócane. xCarLink siedzący w schowku też nie.
Czyżby innego typu zakłócenia?
Jaksa napisał(a):Mają .... Al. Stanów Zjednoczonych 69 paw.2
Na Trakcie Brzeskim też jest jakiś "salon"... Może tam podjadę dla odmiany.
Pozdor Myjk
Witam
Nie można porównywać zwykłego radia samochodowego z radiem cb. Różnica polega na czułości odbiornika radiowego i częstotliwości pracy. Czułości odbiornika radiowego samochodowego wynosi przeciętnie około 20 μV for 20 dB SINAD a radia cb <1 μV for 20 dB SINAD, czyli radio cb jest na tyle czułe, że odbiera różnego typu zakłucenia elektromagnetyczne pochodzące z samochodu a radio zwykłe nie. Moc nadawcza radia cb jest przeciętnie 4 W a stacji radiofonicznych w kW. Reasumując gdyby czułość odbiornika samochodowego była zbliżona do radia cb i moc nadawcza stacji radiowych to też by występowały różnego typu zakłócenia w radioodbiorniku.
Pozdrawiam
Adam
Nie można porównywać zwykłego radia samochodowego z radiem cb. Różnica polega na czułości odbiornika radiowego i częstotliwości pracy. Czułości odbiornika radiowego samochodowego wynosi przeciętnie około 20 μV for 20 dB SINAD a radia cb <1 μV for 20 dB SINAD, czyli radio cb jest na tyle czułe, że odbiera różnego typu zakłucenia elektromagnetyczne pochodzące z samochodu a radio zwykłe nie. Moc nadawcza radia cb jest przeciętnie 4 W a stacji radiofonicznych w kW. Reasumując gdyby czułość odbiornika samochodowego była zbliżona do radia cb i moc nadawcza stacji radiowych to też by występowały różnego typu zakłócenia w radioodbiorniku.
Pozdrawiam
Adam
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
Różne pasma i dwie różne modulacje w radiu samochodowym wykorzystujemy z reguły FM (modulacja częstotliwości) a w radiu cb AM (modulacja amplitudy) ta druga jest bardziej podatna na zakłócenia słyszalne podczas odbioru.
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
cristow napisał(a):Moze warto zapytac oficjalnie Mazda Polska
Może w ramach akcji serwisowej wymienią wszystkim wtryski
cristow napisał(a):tylko jaką drogą
W sumie jako klub Mazdy, mamy taką drogę.
Tzn. prezes ma, ale on się ostatnio na Mazdę obraził...
To nie wiem co z tego będzie.
Pozdor Myjk
Na początek proponuje zmierzyć przyrządem pomiarowym (omomierzem) oporność między maską samochodu a masą akumulatora oporność powinna być jak najmniejsza zbliżona zeru, czyli powinno być zwarcie. Bardzo często nasza klapa jest antena nadawczą przenoszącą różnego typu zakłócenia elektromagnetyczne z silnika. Nie jest prawidłowo upasiona z karoserią samochodu i dlatego bardzo często występują różne zakłócenia z silnika.
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
Twoj wybór....Myjk napisał(a):Na Trakcie Brzeskim też jest jakiś "salon"... Może tam podjadę dla odmiany.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Twoj wybór....
No skoro goście z Wiatracznej już walczyli i nic nie wywalczyli...
Edit: na jednym z for znalazłem coś takiego:
kolo napisał(a):Jesli masz pręt ferrytowy ze starej anteny radiowej LW to nawin na nim cewkę drutem w emalii 1-1,5mm ok. 20-50zw. i włącz to w szereg w "+"zasilania radia. I problez załatwiony. Polecam.
Odgromnica?
Jeszcze to z forum Nissana:
Janusz_lublin napisał(a):Haaa przerabiałem ten sam problem – to jest norma w antenach magnesowych. Zrób tak weź kawałek cienkiego przewodu miedzianego i wyciągnij z niego ze 3 żyłki następnie odklej delikatnie dony dekielek i wsuń część przygotowanego przewodu pod ten dekielek. Przyklej spowrotem osłonkę a drugą część przewodu zagnij na nią i końcówkę przewodu przyklej na osłonkę taśmą samoprzylepną tak żeby część przewodu była odsłonięta – powinno pomóc i wszystkie bolączki odejść jak ręką odjął.
Czy ktoś z szukających eliminacji próbował tych operacji w M6?
Pozdor Myjk
Samym prętem ferrytowym się tego nie załatwi żeby zbudować filtr potrzebne są jeszcze kondensatory. Co innego, jeżeli zakłócenia mamy poprzez zasilanie radia cb a co innego przez antenę? W prosty sposób można to stwierdzić wystarcz odłączyć antenę i załączyć radio cb uruchomić samochód, jeżeli będzie słychać zakłócenia w głośniku bez anteny to są to zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej wtedy wystarczy zastosować prosty filtr, który podłączymy miedzy radio cb a zasilanie, ale bardzo rzadko spotyka się tego typu zakłócenia.
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
Co do drugiego sposobu nie będę się wypowiadał?
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
W Nissana jest to normalka praktycznie w każdych występują zakłócenia.
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
Spróbuj zrobić to, co opisałem kilka postów wyżej w 99% zakłócenia znikały.
Sklep Firmowy Alan
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
"Grzybki – Rondo Wiatraczna"
- Od: 2 paź 2008, 14:39
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD 110KM
Myslę ze nikt nie wywalczy tutaj nic .... tak jak napisał Newbie.....Myjk napisał(a):No skoro goście z Wiatracznej już walczyli i nic nie wywalczyli...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Myślę, że taką zwartą grupą posiadaczy MZR-CD możecie z powodzeniem szykanować polityków przebywających w szpitalach
UWAGA! Nie polecam nawijania przewodu zasilającego na rdzeń ferrytowy lub jakikolwiek inny. Tworzenie cewki na przewodzie zasilającym może spowodować trwałe uszkodzenie radia.
Właśnie dostałem od MMP instrukcję obsługi do mojej 5.
W tejże instrukcji jest rozdzialik o podłączaniu odbiorniko-nadajnika typu CB i jest wyraźnie napisane, że:
– przewidują możliwość stosowania sprzętu w aucie,
– nie można podłączać zasilania przez gniazdo zapalniczki (w wolnej chwili wybiorę się do ASO celem konsultacji),
– antena nadawczo odbiorcza może być umiejscowiona tylko w pięciu miejscach – środek dachu, róg dachu przy prawym słupku przednim, róg dachu przy lewym słupku przednim, oraz analogicznie górne naroża przedniej szyby,
– przewód antenowy musi biec w maksymalnym oddaleniu od innych przewodów zasilających pozostałych odbiorników prądu w aucie.
Jak widać jest światełko w tunelu. Po wizycie w ASO wyjaśni się wszystko (przynajmniej mam taką nadzieję).
Właśnie dostałem od MMP instrukcję obsługi do mojej 5.
W tejże instrukcji jest rozdzialik o podłączaniu odbiorniko-nadajnika typu CB i jest wyraźnie napisane, że:
– przewidują możliwość stosowania sprzętu w aucie,
– nie można podłączać zasilania przez gniazdo zapalniczki (w wolnej chwili wybiorę się do ASO celem konsultacji),
– antena nadawczo odbiorcza może być umiejscowiona tylko w pięciu miejscach – środek dachu, róg dachu przy prawym słupku przednim, róg dachu przy lewym słupku przednim, oraz analogicznie górne naroża przedniej szyby,
– przewód antenowy musi biec w maksymalnym oddaleniu od innych przewodów zasilających pozostałych odbiorników prądu w aucie.
Jak widać jest światełko w tunelu. Po wizycie w ASO wyjaśni się wszystko (przynajmniej mam taką nadzieję).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6