MZR-CD i CB-Radio

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Myjk » 12 lis 2008, 23:16

ogien82 napisał(a):Jak już zamontujesz radyjko w autku to zrób
może jakieś fotki jak je umieściłeś i gdzie zamontowałeś

Kolego ;) Mój misterny plan spalił na panewce.
Myślę, że sprzęcik zainstaluję gdzieś na boku
pod schowkiem pasażera. Jutro powalczę.

PS czy ktoś wyczaił, czy można się gdzieś wpiąć z prądem przy schowku pasażera?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ogien82 » 13 lis 2008, 00:10

No Panie MYJK ;) ciekaw jestem co wymyślisz ciekawego, pewnie wpadniesz na coś na co ja się patrzyłem wiele razy a nie dostrzegłem tego ;p
Radio musi być w samochodzie w miejscu dostępnym, a zarazem dyskretnym, by nie kusiło innych, których na nie nie stać. U mnie w miejscu na napoje mój Harry za mocno wystaje i troszke mi przeszkadza, ale to jak na razie najlepsze dla niego miejsce. Zobaczymy, może coś ktoś ciekawego wymyśli.
A tak poza tym, producenci samochodów osobowych powinni już zagospodarować jakieś miejscie na CB, tak jak kiedyś było chyba w dużych fiatach czy polonezach, albo radiomagnetofon albo ładna zaślepka ;) – to tak żartem...
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez daronnn » 14 lis 2008, 22:30

Ja swojego Harrego wrzuciłem w miejsce schowka na okulary, nad nogami kierowcy. Trzeba wyjąć ten mały schowek (trzyma się tylko na plastikowych kołkach w części dolnej), odkręcić plastik nad nogami kierowcy i obciąć kawałek osłony schowka. Schowek łatwo rozbroić tak aby została sama przednia część przez co po odkręceniu mikrofonu można ją założyć zakrywając całkowicie radio (trzeba przykleić jakiś rzep albo taśmę dwustronną żeby schowek się trzymał po zamknięciu). Radia nie wiele widać podczas jazdy ale podstawowe dwa pokrętła (głośność i squelcz) można obsługiwać na pamięć. Dodatkowa zaleta jak się jeździ z dzieckiem to to że nie wszystkie przekleństwa docierają na tylną kanapę :)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 10:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez ogien82 » 14 lis 2008, 22:44

Do daronnn
Ciekawe, ciekawe rozwiązanie, widać ilu użytkowników tyle rozwiązań ;) każdy jakieś miejsce ciekawe znajdzie.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez kordi82 » 22 lis 2008, 18:57

Witam!! Czytałem powyższe posty i musze stwierdzić że rzeczywiście wiekszosc ma podobne problemy. U mnie na zestawie Midland Alan 100 plus i antena magnesówa President a pózniej Husler pierdziało cały czas, musiałem skrecać na modulacji. Poźniej zmieniłem radio na Uniden 520XL i antene Sirio przykręcona na klapę i w zasadzie problem już nie występuje. Chciałbym zaznaczyć ze Uniden to to samo co President jednak jest to sprzet na rynek USA, wiec nie posiada homologacji na Polskę. Jego zaletą jest to że kosztuje 200zł mniej niz President. W dodatku ma wbudowany filtr w sobie wiec stosowanie poza nim innego nie ma sensu i jest też mniej skuteczne. Problem pierdzenia CB polega na sciaganiu zakłóceń przez antenę. Jakiekolwiek w zailaniu czy podłączanie bezposrednio z akumulatora nic nie daje. Radio mam umieszczone na pedałami tuż pod klamką do otwierania maski jakieś 3 cm od drzwi. Wystaje go tylko pół cm obudowy i pokrętła. Zasilanie jest wpiete w bezpieczniki, a antene mam przeciągnietą po uszczelką do drzwi az do bagażnika i klapy. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez mazgaj » 14 lip 2009, 11:46

no to ja kontynuuje,
mazda 3, 143 KM, probowalem roznych zestawów, podpinałem tez Unidena i dalej pierdzi.

ktos sobie poradzil jakos z tym problemem poza wymiana radia na n-te?

pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 11:59
Posty: 15
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2.0 MZR-CD A+

Postprzez Grzyby » 14 lip 2009, 11:55

ELEKTRONIKA
przenoszę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 14 lip 2009, 12:20

mazgaj, AFAIK trzeba "uziemić" antenę...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Norby » 14 sie 2009, 18:18

Witam zakłóconych i szumiących właścicieli CB zainstalowanych niedaleko silników CR. Do niedawna do nich należałem ale przez czysty przypadek pozbyłem się zakłóceń (a było ich sporo nawet z wentylatora nie wspomnę o ABS i wszystkich przejeżdżających obok) i jest CISZA <jupi> Antenę w obawie, że zabraknie mi kabla postawiłem niedaleko relingu nad słupkiem zaraz za drzwiami kierowcy. Jak się okazało zapasu zostało i jeździłem tak z radiem z włączonym filtrem ANL co zmniejszało zasięg aby wyeliminować zakłócenia. Radio działało idealnie na postoju czysty odbiór duży zasięg ale do rzeczy źle wyglądało kiedy antena była przekrzywiona i blisko krawędzi dachu więc naciągłem zapas i przestawiłem magnes na środek dachu. Podczas jazdy włączyłem radio i z przyzwyczajenia sprawdzam czy włączony jest filtr i ku memu zdziwieniu nie był a odbiór czysty bez zakłóceń. W taki oto sposób pozbyłem się zakłóceń zbieranych przez antenę CB zainstalowaną na MPV z silnikiem CR .
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Cihy » 8 lis 2009, 12:49

Przeczytałem cały wątek.

Sytuacja u mnie wygląda następująco:
mazda 6, diesel 2.0, 140KM, xenony, kombi, grudzien 2007
nie wiem czy po liftingu czy nie

radio uniden, antena ml145 – duże zakłócenia
midland (niski model), ml 145 – zakłócenia

anteny nie zestrajałem z dachem, przekładałem z innych aut firmowych

największe zakłócenia jak dodaję gaz

po odłączeniu anteny, cisza podczas dodawania gazu.

Czy myślicie, że jest szansa, żeby ten zestaw lub jakikolwiek inny działał dobrze?
Cihy
 

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lis 2009, 08:13

Cihy – tak z ciekawości: jak się radio zachowuje jak wyłączysz światła?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Cihy » 9 lis 2009, 19:00

Światła nie mają znaczenia.

Dzisiaj znalazłem, sensowną firmę we Wrocławiu, która problem przedstawiła następująco.

Powód zakłóceń:
– wtryski – bardzo duże zakłócenia (szum)
– pompa wspomagania – duże zakłócenia (świst) – występuje jak kręcisz kierownicą
– ksenony – małe zakłócenia

U mnie nie nic się nie dzieje przy włączonych/wyłączonych światłach i nic nie słychać jak kręce kierownicą.

Zakłócenia od wtrysków potrafią wyeliminować, od pompy niestety nie.

Rozwiązaniem ma być radio Omega, dzisiaj już go nie mieli, jutro koło 12, robimy test.
Cihy
 

Postprzez Cihy » 11 lis 2009, 13:27

Radio Omega, antena President H..., nie pamiętam, około 80cm, nie wymaga strojenia. Koszt kompletu 420zł , działa bardzo dobrze, nie idealnie, ale też nie ma porównania z tym co było. Polecam.
Cihy
 

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lis 2009, 15:07

Cihy napisał(a):ntena President H..., nie pamiętam, około 80cm, nie wymaga strojenia

Każdą antenę przynajmniej trzeba skontrolować pod kątem zestrojenia co na duże znaczenie przy nadawaniu (przy odbiorze już mniejsze).
Nie wierz sprzedawcy, że kupujesz u niego już antenę zestrojoną bo nawet zmiana miejsca jej montażu ma na to wpływ.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez loockas » 11 lis 2009, 16:35

Cihy napisał(a):Rozwiązaniem ma być radio Omega, dzisiaj już go nie mieli, jutro koło 12, robimy test.


Daj znać jak poszło, bo też zastanawiam się nad tym radiem. Podobno ma bardzo dobre filtry ANL/NB.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez piojan » 28 sie 2012, 23:02

Mijają nie całe 3 lata od ostatniego postu.
Zastanawiam się czy przez ten okres udało się znaleźć najlepsze (w szczególności odporne na zakłócenia ale także z funkcjonalne (rf-gain, asc, nowe, etc)).
Czy macie jakieś rekomendacje?

Obecnie używam antenę Sirio ML-145 + radio Intek (tymczasowo, do celu wybrania nowego) (duże zakłócenia na nim).
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 22:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez Pioteq25 » 29 sie 2012, 07:37

Spróbuj unidena PC78/PC68 – ma bardzo dobre filtry ANL i automatyczną blokadę szumów. Jedyne co musiałem zrobić, to wstawić filtr na zasilaniu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez TadzikKnox » 22 mar 2013, 23:40

Pioteq25 napisz jeszcze proszę jaką masz antenkę, gdzie zamontowaną i w jaki sposób (na stałe czy mag).
Moja sztuka na zimowych kołach:
download/file.php?id=9757&mode=view
Początkujący
 
Od: 4 gru 2012, 07:06
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GY 2006 kombi
2.0 D 121KM

Postprzez Pioteq25 » 24 mar 2013, 10:17

Sirio turbo 2000 przykręcona na stałe w miejscu anteny fm. Warto też dać dobry przewód RG213 lub h1000.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez TadzikKnox » 25 mar 2013, 13:59

Piotreq25, czy Twoja Madzia to kombi, sedan czy hb?
I co do tych wymienionych Uniden‘ów to który z nich został przetestowany z tą Sirio turbo 2000?

Wybaczcie tą dociekliwość ale zanim zaczne inwestować wolał bym ustalić konkretnie z jakich komponentów udalo się komuś złożyć prawidłowo działający system i to najlepiej na kombiaku.
Moja sztuka na zimowych kołach:
download/file.php?id=9757&mode=view
Początkujący
 
Od: 4 gru 2012, 07:06
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GY 2006 kombi
2.0 D 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6