Szarpanie na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow
tak więc również czekam z niecierpliwością czekam na podzielenie się informacją z odyssey'a.
-
Kamil
Witam niecaly miesiac jestem posiadaczem tego cacka.Niestety po jakims tygodniu pojawil sie jakis maly lub duzy problem Mianowicie od jakiegos czasu jak jest nie rozgrzana nie idzie nia normalnie ruszyc tylko rusza ...na kangurka,,,,jak juz silnik sie rozgrzeje jest wsio wporzadku.
czy ktos z was moze mial cos podobnego?
czy ktos z was moze mial cos podobnego?
Ostatnio edytowano 9 kwi 2013, 19:57 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Łącze tam gdzie trzeba, zapraszam do działu Nasze Mazdy. Tam można pochwalić się nabytkiem.
Powód: Łącze tam gdzie trzeba, zapraszam do działu Nasze Mazdy. Tam można pochwalić się nabytkiem.
-
najtopes
Nie wiem moze cos ze sprzeglem jest cos nie tak....
To jest moja pierwsza mazda i jak narazie dopiero ja poznaje.
Ale cos mi w tym nie pasuje...wczesniej mialem mondelaka 2.0 mk3 i czegos takiego nie bylo
Dopisano 9 kwi 2013, 19:14:
Zrobilem tak jak kolega napisal i odziwo jest wsio oki...?!!!
To jest moja pierwsza mazda i jak narazie dopiero ja poznaje.
Ale cos mi w tym nie pasuje...wczesniej mialem mondelaka 2.0 mk3 i czegos takiego nie bylo
Dopisano 9 kwi 2013, 19:14:
Zrobilem tak jak kolega napisal i odziwo jest wsio oki...?!!!
-
najtopes
Witam,
Panowie, mam podobny problem jak większość Was ze swoją 6.
Mam ją od niedawna, tj. kilku tygodni, i od początku wyczułem poszarpywania na ciepłym silniku na 3-4 biegu w zakresie 1500-2000 obr., dlatego przeczytawszy na forum w innym wątku o możliwych przyczynach, zleciłem przy wymianie oleju przeczyszczenie EGR'a oraz kalibrację wtrysków.
I muszę przyznać, że znacznie się polepszyło, choć szarpanie na 4 biegu na tempomacie przy ok. 1800 obr. pozostało.
Przy czym, mam wrażenie, że teraz z kolei bardziej szarpie na zimnym silniku z rana.
Objawy identyczne jak opisywał dan54, przy czym u mnie już po uruchomieniu silnika na biegu jałowym silnik lekko "fałszuje" przez kilka pierwszych sekund.
Czy komuś z Was udało się jakkolwiek zgłębić bardziej przyczyny problemu?
Pozdr.
Panowie, mam podobny problem jak większość Was ze swoją 6.
Mam ją od niedawna, tj. kilku tygodni, i od początku wyczułem poszarpywania na ciepłym silniku na 3-4 biegu w zakresie 1500-2000 obr., dlatego przeczytawszy na forum w innym wątku o możliwych przyczynach, zleciłem przy wymianie oleju przeczyszczenie EGR'a oraz kalibrację wtrysków.
I muszę przyznać, że znacznie się polepszyło, choć szarpanie na 4 biegu na tempomacie przy ok. 1800 obr. pozostało.
Przy czym, mam wrażenie, że teraz z kolei bardziej szarpie na zimnym silniku z rana.
Objawy identyczne jak opisywał dan54, przy czym u mnie już po uruchomieniu silnika na biegu jałowym silnik lekko "fałszuje" przez kilka pierwszych sekund.
Czy komuś z Was udało się jakkolwiek zgłębić bardziej przyczyny problemu?
Pozdr.
- Od: 26 lis 2004, 16:52
- Posty: 39
- Skąd: Wyszków / Jabłonna
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm
Uważam że bez szerszej diagnostyki się nie obędzie. Trzeba moim zdaniem sprawdzić ciśnienie na szynie CR, EGR, przepływomierz
Nie chce marwić... Szarpanie przy wolnej jeździe (20-30km/h) było u mnie pierwszym objawem. Później doszła głośna praca już nawet po rozgrzaniu. Skończyło się na wymianie wtrysku (przy przebiegu 50K). Jestem lżejszy o 2K zł ale teraz jedzie pięknie.
- Od: 10 cze 2013, 12:43
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GH 2008
Panowie, zaraz po poprzednim wpisie zastosowałem 2 opakowania forte advanced diesel fuel conditioner na zupełną rezerwę w zbiorniku, ale nie stwierdziłem poprawy z szarpaniem.
Po przejechaniu ok. 15 tys. km od poprzedniego mojego wpisu w tym wątku, wymieniałem kilka dni temu w zaprzyjaźnionym warsztacie olej i filtry. Przy okazji (standardowo) poprosiłem o inspekcję komputerem, zwłaszcza, że ok. 10 tys. km temu zrobiłem remapę (polecam każdemu!).
Po podpięciu okazało się, że jest błąd związany z dawką paliwa na wtryskach, więc stwierdziliśmy, że zrobimy kalibrację wtrysków.
I teraz najlepsze, po kalibracji problem szarpania znikł... Warto zaznaczyć, że po pierwszej kalibracji (15 tys. km wcześniej) nie było poprawy. Wnoszę, że musiał pomóc preparat Forte, tylko poprawa nastąpiła dopiero po kalibracji wtrysków....
Pozdr.
Po przejechaniu ok. 15 tys. km od poprzedniego mojego wpisu w tym wątku, wymieniałem kilka dni temu w zaprzyjaźnionym warsztacie olej i filtry. Przy okazji (standardowo) poprosiłem o inspekcję komputerem, zwłaszcza, że ok. 10 tys. km temu zrobiłem remapę (polecam każdemu!).
Po podpięciu okazało się, że jest błąd związany z dawką paliwa na wtryskach, więc stwierdziliśmy, że zrobimy kalibrację wtrysków.
I teraz najlepsze, po kalibracji problem szarpania znikł... Warto zaznaczyć, że po pierwszej kalibracji (15 tys. km wcześniej) nie było poprawy. Wnoszę, że musiał pomóc preparat Forte, tylko poprawa nastąpiła dopiero po kalibracji wtrysków....
Pozdr.
- Od: 26 lis 2004, 16:52
- Posty: 39
- Skąd: Wyszków / Jabłonna
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm
A więc tak, przyczyną szarpania na zimnym silniku, była zabrudzona przepustnica. Po przeczyszczeniu benzyna ekstracyjną, auto nic nie szarpie na zimnym, wszystko jest w należytym porządku.
Czas wyciągnięcia to około 10-15 min. Ja robiłem to z kolegą mechanikiem. Około 1.5-2 godzin, zeszło nam z wyczyszczeniem przepustnicy.
Polecam każdemu, kto ma problem z szarpaniem na zimnym silniku.
Pozdrawiam
Czas wyciągnięcia to około 10-15 min. Ja robiłem to z kolegą mechanikiem. Około 1.5-2 godzin, zeszło nam z wyczyszczeniem przepustnicy.
Polecam każdemu, kto ma problem z szarpaniem na zimnym silniku.
Pozdrawiam
ajsmeno napisał(a):Polecam każdemu, kto ma problem z szarpaniem na zimnym silniku.
No to miałeś sporo szczęćia. Ja w GG czyszczę przepustnicę i przepływomierz regularnie, ale nie rozwiązało to mojego problemu z lekkim szarpaniem. Obajwy takie same jak tutaj. Tylko pierwsze kilkaset metrów na zimnym silniku przy utrzymywaniu stałej prędkości.
A może to elektroniczny pedał gazu szwankuje?
Janusz626 napisał(a):jest dla Diesla czy benzyny.....
A jest jakaś różnica?
Tak, ponieważ chciałem doradzić koledze ajsmeno kalibrację wtryskiwaczy po tym czyszczeniu przepustnicy ale zobaczyłem że kolega posiada silnik benzynowy, przecież to temat w dziale silników diesla a konkretnie RF-7J...
No zasadniczo czy przepustnica w dieslu jest taka sama jak silniku benzynowym....
No zasadniczo czy przepustnica w dieslu jest taka sama jak silniku benzynowym....
Dział działem, ale objawy mamy takie same w silniku benzynowym.
Po wyeliminowaniu/sprawdzeniu punktów charakterystycznych dla danego typu silnika szukamy również w innych tematach.
Może ustarka dotyczy samochodu jakim jest ogólnie Mazda 6 a nie konkretnego silnika.
Skoro zaśmiecamy, to przepraszam traktorzystów
Po wyeliminowaniu/sprawdzeniu punktów charakterystycznych dla danego typu silnika szukamy również w innych tematach.
Może ustarka dotyczy samochodu jakim jest ogólnie Mazda 6 a nie konkretnego silnika.
Skoro zaśmiecamy, to przepraszam traktorzystów
Ok, wiec jak tobie szarpanie powraca po uprzednim czyszczeniu przepustnicy to proponuje a nawet namawiam Cię na kalibracje wtryskiwaczy w serwisie pod IDSem, a awaryjnie na kalibracje kabelkiem.
...działu przecież nie pomyliłem... zapalniczki tez są na benzynę, a jak się skończy zostają zapałki
...działu przecież nie pomyliłem... zapalniczki tez są na benzynę, a jak się skończy zostają zapałki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6