Wymiana oleju
z filtrem ok 5litrow
bez niego jakies 4,5
Ale na 100% pewny nie jestem
bez niego jakies 4,5
Ale na 100% pewny nie jestem
Łukasz napisał(a):Cześć Panowie.Tak sobie myślę i chyba przy następnej wymianie zamiast dexelii zastosuję Motul'a.Czy ktoś miał do czynienia z w/w smarowidłem? Motul 8100 Eco clean+ C1
Wymień na jaki chcesz, aby miał parametry Dexelii DPF
Łukasz napisał(a):Cześć Panowie.Tak sobie myślę i chyba przy następnej wymianie zamiast dexelii zastosuję Motul'a.Czy ktoś miał do czynienia z w/w smarowidłem? Motul 8100 Eco clean+ C1
chmooreck napisał(a):Ja bym nie kombinował. Zmiana oleju na niewłaściwy to pierwszy krok do uszkodzenia DPF'a.
Nie no to żadne kombinowanie jest. Instrukcja pisze tylko, że ma spełniać normę C1 lub jaso DL-1 i lepkość 5w30. Ten Motul Eco Clean+ C1 się nada, ale szczerze to można kupić taniej lepszy olej. Ja po zakupie zmieniłem u siebie na Valvoline Synpower ENV C1. Ma wyższy viscosity index niż ten motul i wyższy TBN. Lepszy pożytek z niego będzie.
Dopisano 25 mar 2013, 12:53:
Trzymaj link http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid%28487%29/synpower_env_c1_5w-30
Ja płaciłem w Lublinie 209zł zł za 4L bańkę. A i tam wchodzi Ci 4,1L a te 0,1 to Ci przecież nie zleci, więc będzie na full po zmianie.
- Od: 11 lut 2013, 22:50
- Posty: 45
- Skąd: Biłgoraj / Mikołów
- Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel
Z Milleresem to jest sprawa, że się nie przyznaje do TBNów i temp. płynięcia, no bo co to jest <-30'C? Może być -28 a może być i -25. Jak -25'C to ja dziękuję, bo w górach się pojedzie na narty i niejednokrotnie jest w nocy tyle. W Anglii nie ma takich temp. to sobie mogą robić tego typu olej, ale ciekaw jestem jak to by było u nas. Szkoda, że nie ma na necie żadnych testów z zamrażarki tych Millersów.
- Od: 11 lut 2013, 22:50
- Posty: 45
- Skąd: Biłgoraj / Mikołów
- Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel
Panowie ile trzeba wlac oleju do tego silnika .. Mazda 6 2.2 diesel z 2009r ,, po spuszczeniu starego. Wyczytałem ze 4,7l . Jutro jade wymienic-- i tak sobie mysle ze poniewaz daje im olej który sam zakupiłem dexelia DPF 5l --i jak znam zycie dam im banke 5-litrów i oni tyle wleją a przeciez jak wiemy w silnikach z DPF oleju przybywa i jesli wleja za duzo to nastepna wymiana bedzie predzej. Moze dla pewnosci odlac 300g ?
Wymiane robie w nieautoryzowanym servisie stąd moje obawy.
Wymiane robie w nieautoryzowanym servisie stąd moje obawy.
Człowieku to nie oleju przybywa, tylko rozcieńcza się olej ropą.
Wtedy masz niby wyższy poziom oleju na bagnecie, ale rozcieńczonego oleju
Jak ci przybędzie to musisz wymienić cały olej, w przeciwnym razie będziesz miał gorsze smarowanie, co może spowodować różne problemy
Grunt to jeździć tak żeby DPF był czysty, starać się żeby proces wypalania był dokończony
Wtedy masz niby wyższy poziom oleju na bagnecie, ale rozcieńczonego oleju
Jak ci przybędzie to musisz wymienić cały olej, w przeciwnym razie będziesz miał gorsze smarowanie, co może spowodować różne problemy
Grunt to jeździć tak żeby DPF był czysty, starać się żeby proces wypalania był dokończony
,,Człowieku to nie oleju przybywa, tylko rozcieńcza się olej ropą.,,
Poczułem sie naprawde głupio ..... bez urazy ale o aż taką niewiedze mnie nie posądzaj
Poczytałem trochę i jednak dla pewnosci dam im 4.7 l....
A tu tu ile powinno sie zalać
Pojemności układów:
MZR 1.8; MZR 2.0 4,3L z wymianą filtra oleju
MZR 2.5 5,0L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.0 4,1L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.2 4,7L z wymianą filtra oleju
Poczułem sie naprawde głupio ..... bez urazy ale o aż taką niewiedze mnie nie posądzaj
Poczytałem trochę i jednak dla pewnosci dam im 4.7 l....
A tu tu ile powinno sie zalać
Pojemności układów:
MZR 1.8; MZR 2.0 4,3L z wymianą filtra oleju
MZR 2.5 5,0L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.0 4,1L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.2 4,7L z wymianą filtra oleju
olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem i leje olej byle jaki byle syntetyczny do disel broblem znika, oleju nie przybywa nie ubywa auto cicho chodzi, i co lepsze, czujesz moc silnika pozdrawiam:)
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
dawidrybcia napisał(a):olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem
Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek. Po kolejne nikt nie napisał tu ze ma problem z DPF to po co taka rada?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):dawidrybcia napisał(a):olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem
Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek. Po kolejne nikt nie napisał tu ze ma problem z DPF to po co taka rada?
Problem może być jeszcze większy jak się nie ma DPF, np na przeglądach okresowych
Marianek napisał(a):Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek.
dokladnie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tez mi sie wydaje ze puki wszystko działa prawidłowo nie ma co grzebać.
Problem moze byc na przeglądzie jak sie tego pozbedziemy. A olej i tak wymieniam co 10-12 tys km. do tego czasu nigdy do poziomu x nie doszło .
Pozdro..
Problem moze byc na przeglądzie jak sie tego pozbedziemy. A olej i tak wymieniam co 10-12 tys km. do tego czasu nigdy do poziomu x nie doszło .
Pozdro..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6