Mazda 6 , 2.2 DIESEL-Dym z pod korka wlewu oleju-wideo

Postprzez BloodyGT » 17 gru 2012, 13:18

Witam
Mam taki oto dylemat....
Kupilem niedawno mazde6,rok 2009 z silnikiem 2.2 disel 163
Tydzien temu z ciekawosci odkrecilem na dobrze rozgrzanym i wlaczanym silniku wlew oleju,okazalo sie ze z pod korka bucha para...wczesniej mialem mazde 6 z roku 2003 i przyczyna buchania pary byly nie szczelne podkladki...
Teraz tu moje pytanie do was,czy w moim aucie tez wystepuje problem z nieszczelnymi podkladkami pod wtryskami?????
zglasic to do ASO??
Auto jest jeszcze na gwarancjii...
Moze wlasciciele aut z silnikiem 2.2 napisza,czy u nich tez wystepuje takie zjawisko <spoko>
Ostatnio edytowano 26 paź 2015, 20:25 przez rafałmazda, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie tytułu (literówka)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez bieski » 17 gru 2012, 13:35

Z tego co wiem to każde 2.2 tak bucha :)
Informacja od właściciela takiego auta, autora poradnika diesla w dziale MZR-CD.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez damianko » 17 gru 2012, 16:04

u mnie też wywala olej więc się nie przejmuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez smile » 17 gru 2012, 22:54

Dopóki "bucha" parą to wszystko jest OK. Jak zacznie walić spalinami zamiast parą to wtedy bij na alarm.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez BloodyGT » 18 gru 2012, 13:24

smile napisał(a):Dopóki "bucha" parą to wszystko jest OK. Jak zacznie walić spalinami zamiast parą to wtedy bij na alarm.

A jak odróżnić pare od spalin??
U mnie wyglada to tak....Wczoraj przejechalem 300 km,po tym dystansie odkrecilem na wlaczonym silniku korek od wlewu oleju "bucha" tak jak by przezroczysta "para" przez caly czas,nie mocno ,ale tez nie slabo....

Tu jest filmik jaki dzis zrobilem http://youtu.be/_p4hUmBfGLc
prosze o rade czy otwierac pokrywe i zmienic podkladki
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez herci62 » 31 mar 2013, 21:58

Panowie mam dokładnie to samo ...filmik w 100% identycznie jak u mnie.
Czy to normalne ? bo odpowiedzi nie widze..
Silnik oczywiscie 2.2 diesel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez smile » 31 mar 2013, 23:07

A więc szybki poradnik jak rozpoznać co się wydobywa z pod korka wlewu oleju w Dieslu. Z jajem oczywiście, bo to Wielkanoc...
1. Uruchom silnik, rozgrzej do normalnej temperatury poprzez jazdę, jak się rozgrzeje, użyj pełnej mocy na średniej długości prostej aby mieć pewność, że jest dobrze nagrzany :P
2. Zatrzymaj pojazd, nie gasząc silnika.
3. Idź do tyłu pojazdu, przyłóż nos do rury wydechowej – teraz wiesz jak pachną spaliny...
4. Wracając z tyłu pojazdu do przodu pojazdu, lekko otumaniony kilkukrotnym utrwalaniem zapachu spalin, przejdź koło drzwi kierowcy, otwórz je, otwórz pokrywę silnika.
5. Po otwarciu maski, odkręć korek wlewu oleju i zaciągnij się delikatnie tym, co z niego wylatuje.
Jeśli masz wątpliwości co to jest, wróć do punktu 3.

Jeśli to są spaliny, ulatują cały czas a nie tylko w ciągu paru sekund po odkręceniu korka wlewu oleju.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez herci62 » 1 kwi 2013, 19:35

Przejechałem dzis spory kawałek i zastosowalem sie do w.w. zalecen czyli- jajeczko -nos do rury -nos do korka wlewu :) oczywiscie po uprzednim odkreceniu go <glupek2> . I tak pomimo ze byłem mocno otumaniony po punkcie 3 gdyz powracałem do niego kilka razy stwierdziłem ze dymek ten ulatnia sie cały czas jak na filmiku wyzej i raczej zalatuje mi to spalinami i stad mam pytanie --konkretne pytanie... Czy ktos juz wymieniał w tym silniku podkładki pod wtryski i czy procedura jest podobnie prosta jak w wersji 2.0. Podkładki nie nalezą do drogich a sama czynnosc ich wymiany zajmie nie wiecej jak godzinke dlatego zamiast sie zastanawiac czy to spaliny czy nie wymienic je i spokojnie spac
Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez BloodyGT » 1 kwi 2013, 20:20

herci62 napisał(a):Przejechałem dzis spory kawałek i zastosowalem sie do w.w. zalecen czyli- jajeczko -nos do rury -nos do korka wlewu :) oczywiscie po uprzednim odkreceniu go <glupek2> . I tak pomimo ze byłem mocno otumaniony po punkcie 3 gdyz powracałem do niego kilka razy stwierdziłem ze dymek ten ulatnia sie cały czas jak na filmiku wyzej i raczej zalatuje mi to spalinami i stad mam pytanie --konkretne pytanie... Czy ktos juz wymieniał w tym silniku podkładki pod wtryski i czy procedura jest podobnie prosta jak w wersji 2.0. Podkładki nie nalezą do drogich a sama czynnosc ich wymiany zajmie nie wiecej jak godzinke dlatego zamiast sie zastanawiac czy to spaliny czy nie wymienic je i spokojnie spac
Pozdrawiam...


Mnie tez taka informacja bardzo interesuje,bo tez chce wymienic podkladki dla swietego spokoju....
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez herci62 » 2 kwi 2013, 14:52

Podkładki kupione w servisie mazdy cena z vat f22,37
W poniedziałek wymieniam i tu nastepne pytanie chociaz na zadne z popszednich nie otrzymałem odpowiedzi --- ale to chyba dobrze ---bo to swiadczy o niezawodnosci silników 2.2.
Z jaka siła dokrecac wtryskiwacze bo jakos nic nie moge znalezc .
Oczywiście napisze o efektach po wymianie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez BloodyGT » 8 kwi 2013, 13:32

witam
Po zapoznaniu się z informacjami od kilkunastu użytkowników mazdy 6 z silnikiem 2.2 stwierdzam ze para z pod korka wlewu ojeju jest normalnym zjawiskiem...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez bieski » 8 kwi 2013, 13:38

BloodyGT napisał(a):mazdy 6 z silnikiem 2.2 stwierdzam ze para z pod korka wlewu ojeju jest normalnym zjawiskiem...

Mówiłem przecież :P

bieski napisał(a):Z tego co wiem to każde 2.2 tak bucha :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez herci62 » 8 kwi 2013, 14:00

Jutro byc moze po ich wymianie potwierdze ze tak jest....ale zobaczymy ......dam znac.
pozdro...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez BloodyGT » 12 kwi 2013, 02:06

herci62 napisał(a):Jutro byc moze po ich wymianie potwierdze ze tak jest....ale zobaczymy ......dam znac.
pozdro...

jaki jest rezultat po wymianie podkladek ???
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez herci62 » 13 kwi 2013, 21:53

Jestem juz po wymianie podkładek ....Efekt i wniosek- TE SILNIKI TAK MAJĄ !
Po wymianie jest tak jak przed chociaż nie załuje ze je wymieniłem , podkładki nie były w najlepszym stanie i wymiana predzej czy póżniej bedzie konieczna ja mam najechane 100.000 mil czyli 160 tys km
Teraz mam pewnosc ze wszystko jest ok. Koszt wymiany niewielki a czas jaki potrzebujemy na ich wymiane to ok.godzinki.
A teraz najważniejsze SIŁA Z JAKĄ DOKRĘCAMY WTRYSKIWACZE W TYM SILNIKU 2.2 DIESEL to 10 Nm , ja po pyknieciu klucza dynamometrycznego dodałem ok 1/8 obrotu. Wydaje sie ze to mało ale tak mi podali w servisie mazdy.
Załaczam fotki wtryskiwacza przed i po czyszczeniu (( nie oczyszczony to ten najgorszy))
no i zdjecie podkładek dwie strony. Pamietajcie o załozeniu nowych podkładek tak jak starych czyli tym scietym rantem do góry. Wnioski czy7 warto to robic czy nie wyciagnijcie sami ....
pozdrawiam...
Załączniki
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Tak wygłądały podkładki z obu stron i wtryskiwacz (ten w najgorszym stanie) i oczyszczony.
Ostatnio edytowano 3 cze 2013, 23:57 przez herci62, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Sebal » 15 kwi 2013, 22:15

Silniki 2,2 maja niestety podobną przypadłość jak silniki 2,0. Niestety trzeba kontrolować stan podkładek. Problem z podkładkami nie został wyeliminowany niestety. "Buchanie" takie jak widziałem na zdjęciu jest normalne. Chyba nie widzieliście jak wali dymem jak nieszczelne są podkładki :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez smile » 15 maja 2013, 20:32

W ostatnich dniach Mazda wprowadziła zmiany w sile dokręcenia wtryskiwaczy w silniku R2... mniej niż 5 Nm + kąt. Zbyt lekkie dokręcenie powoduje niedociskanie wtryskiwacza, a zbyt mocne może mieć zły wpływ na wtrysk.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez CudownyBocianek » 3 cze 2013, 01:15

U mnie nalatane ponad 130 tys. mil i bucha z wlewu dosyć solidnie. Olej zmieniany około 4 tys. mil temu więc postanowiłem ściągnąć miskę i sprawdzić smok. Olej po spuszczeniu okazał się czarny jak smoła i pachniał spalenizną lecz po ściągnięciu miski smok okazał się czyściutki jak łza <co?> .Podejrzewam więc zużyte gładzie cylindrów/pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Dla potomnych: pilnować podkładek w 2.2 bo tam sitko smoka jest zintegrowane z zespołem wyważającym i pompą oleju – nie da się go wyczyścić tak prosto jak w 2.0 i to naprawdę gruba robota z demontażem tego wszystkiego <wow> .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez dunci » 3 cze 2013, 15:27

Wymień podkładki i wszystko będzie ok. To ,że olej jest czarny to objaw jak najbardziej normalny w przypadku każdego silnika diesla. A co do smoka ,to sitko może być czyste ponieważ w silnikach 2.2 mocowanie wtryskiwaczy jest zupełnie inne jak w 2.0 . A przy takim przebiegu jak twój podkładki pod wtryskami mogą wyglądać już nieciekawie.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez CudownyBocianek » 4 cze 2013, 22:57

dunci napisał(a):Wymień podkładki i wszystko będzie ok. To ,że olej jest czarny to objaw jak najbardziej normalny w przypadku każdego silnika diesla. A co do smoka ,to sitko może być czyste ponieważ w silnikach 2.2 mocowanie wtryskiwaczy jest zupełnie inne jak w 2.0 . A przy takim przebiegu jak twój podkładki pod wtryskami mogą wyglądać już nieciekawie.


Nie ma sensu się z tym bawić teraz skoro nic się nie dzieje w oleju. Poza tym wszystko na to wskazuje, że już coś było robione (silikon na misce i pokrywie rozrządu) tylko nie wiem jak dawno. Przy następnej wymianie oleju i wszystkich filtrów wymieni się podkładki, sprawdzi luz zaworowy i skontroluje wyciągnięcie łańcucha rozrządu. <spoko>
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6