Regulacja zaworów
tak, SORRY moje przeoczenie
ty pisales o reg. zaworow a ja dopatrzylem sie tam info co do dokrecania wtryskiwaczy!
mozesz opisac tu procedura dokrecania wtryskow
pozdr.E
ty pisales o reg. zaworow a ja dopatrzylem sie tam info co do dokrecania wtryskiwaczy!
mozesz opisac tu procedura dokrecania wtryskow
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Procedura dokręcania wtrysków dla silnika MZR-CD 2.2 w/g instrukcji serwisowej:
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
Czyli obie nakrętki dokręcamy w sumie o 87-93 stopni.
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
Czyli obie nakrętki dokręcamy w sumie o 87-93 stopni.
bardzo dziekuje w imieniu swoim i forum,
to warte i przydatne informacje
P.S.
mozne liczyc na wiecej info w przypadku wypadku innych technicznych potrzeb.?!
pozdr.E
to warte i przydatne informacje
P.S.
mozne liczyc na wiecej info w przypadku wypadku innych technicznych potrzeb.?!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak tylko mogę to bardzo chętnie pomogę.
Ale z tego co pamiętam to tą informację już ktoś kiedyś skopiował z mojego postu z innego forum.
Ale z tego co pamiętam to tą informację już ktoś kiedyś skopiował z mojego postu z innego forum.
Procedura opisana przez krystian77 to procedura po aktualizacji czyli tak jak to się teraz powinno to odbywać. Szkoda tylko, że klucz dynamometryczny ( czytaj porządny) o takim zakresie Nm jest tak drogi
CudownyBocianek napisał(a):....Szkoda tylko, że klucz dynamometryczny ( czytaj porządny) o takim zakresie Nm jest tak drogi
kazdy dobry i markowy kosztuje odpowiednio..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Właśnie się chciałem kolegów zapytać jak właśnie realizują np. 1,5 Nm. Czy tylko klucz czy może jakieś garażowe metody? Niestety mój najmniejszy klucz to 5 Nm.
krystian77 napisał(a):...chciałem kolegów zapytać jak właśnie realizują np. 1,5 Nm. Czy tylko klucz czy może jakieś garażowe metody?....
raczej tylko kluczyk..
P.S
sorry ale na logike wydaje mi sie ze w tej informacji jest lekkie przoczenie
wg. mnie powinno byc
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
2A. pierwszą nakrętkę (A) tez do wartosci 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
wtedy pierwszy krok dokrecania wg. Nm jest w miare rowny..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1. Siły i procedura to Ctrl+C z instrukcji.
2.Zasadnicze dokręcenie to te 180 stopni. A to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę – to jest moja opinia.
Dla zainteresowanych mogę przesłać tekst procedury w języku obcym.
2.Zasadnicze dokręcenie to te 180 stopni. A to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę – to jest moja opinia.
Dla zainteresowanych mogę przesłać tekst procedury w języku obcym.
ok, rozumiem ale
"... to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę"
nie ustawi tej obejmy idealnie a dla mnie opcja "w miare" jest niewystarczajaca.
skoro dla "B" zalecana jest wartosc 2,5Nm to polecam dodac krok "C" i dokrecic "A" tak aby bylo na wstepie rowno czyli po 2,5Nm
no a potem wg. dalszej info dokrecic wtrysk.
ale kazdy zrobi jak mu pasuje i nie powienien sugerowac sie moimi postami.
pozdr.
E.
"... to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę"
nie ustawi tej obejmy idealnie a dla mnie opcja "w miare" jest niewystarczajaca.
skoro dla "B" zalecana jest wartosc 2,5Nm to polecam dodac krok "C" i dokrecic "A" tak aby bylo na wstepie rowno czyli po 2,5Nm
no a potem wg. dalszej info dokrecic wtrysk.
ale kazdy zrobi jak mu pasuje i nie powienien sugerowac sie moimi postami.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nie chce się wymądrzać ale pobieżna znajomość fizyki mówi mi że jeżeli śrubę B dokręci się na 2,5Nm to automatycznie śruba A jest dokręcona zbliżoną siłą.
Każdy zrobi jak chce. Nie mam R2 i nigdy wtrysków w R2 nie dokręcałem. Podstawą jest by gniazdo było czyste, aby wtrysk nie "siadał" za bardzo na jakiś zanieczyszczeniach.
Każdy zrobi jak chce. Nie mam R2 i nigdy wtrysków w R2 nie dokręcałem. Podstawą jest by gniazdo było czyste, aby wtrysk nie "siadał" za bardzo na jakiś zanieczyszczeniach.
krystian77 napisał(a):.... jeżeli śrubę B dokręci się na 2,5Nm to automatycznie śruba A jest dokręcona zbliżoną siłą...
abs. tak, ale mi nie wystarcza to "zblizenie"
jak dla mnie, musi byc rowno
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do procedury i zamieścić ją w całości.
1. Upewnij się, że uszczelka oleju nie jest uszkodzona.
• Wymienić uszczelkę olejową, jeśli jest uszkodzona
• uszkodzenie dyszy wtryskiwacza może spowodować pęknięcie dyszy lub nienormalnym iniekcji. Uszkodzenia powierzchni uszczelniającej wtryskiwacza może spowodować wyciek gazów spalinowych. Upewnij się, aby temu zapobiec, że końcówka wtryskiwacza i powierzchnia uszczelniająca nie wchodzą w kontakt z twardymi przedmiotami.
2. Usunięcie wszelkich zanieczyszczeń (takich jak ropa naftowa lub osad) z powierzchni zewnętrznej, powierzchni uszczelniającej i otworu montażowego wtryskiwacza.
3. Wymienić wtryskiwacz.
4. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) tymczasowo.
5. Dokręcić zacisk wtryskiwacza tymczasowo.
6. Dokręcić nakrętkę A tymczasowo.
Wstępny moment
0,5-1,5 Nm {5.1 do 15 kgcm, od 4,5 do 13 w · lbf}
7. Dokręcić nakrętkę B tymczasowo.
Wstępny moment
1,5-2,5 Nm {kgcm 16-25, 14-22 w · lbf}
8. Dokręć nakrętki A i B zgodnie z następującą procedurą łącznym kątem 87 ° -93 °.
1. Zdjąć nakrętkę A do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
2. Dokręcić nakrętki B do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
3. Dokręcić nakrętkę dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
4. Zdjąć nakrętkę B dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
9. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) przymocowany.
Moment obrotowy
30-40 Nm {3.1 do 4.0 kgm, 23-29 ft · lbf}
1. Upewnij się, że uszczelka oleju nie jest uszkodzona.
• Wymienić uszczelkę olejową, jeśli jest uszkodzona
• uszkodzenie dyszy wtryskiwacza może spowodować pęknięcie dyszy lub nienormalnym iniekcji. Uszkodzenia powierzchni uszczelniającej wtryskiwacza może spowodować wyciek gazów spalinowych. Upewnij się, aby temu zapobiec, że końcówka wtryskiwacza i powierzchnia uszczelniająca nie wchodzą w kontakt z twardymi przedmiotami.
2. Usunięcie wszelkich zanieczyszczeń (takich jak ropa naftowa lub osad) z powierzchni zewnętrznej, powierzchni uszczelniającej i otworu montażowego wtryskiwacza.
3. Wymienić wtryskiwacz.
4. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) tymczasowo.
5. Dokręcić zacisk wtryskiwacza tymczasowo.
6. Dokręcić nakrętkę A tymczasowo.
Wstępny moment
0,5-1,5 Nm {5.1 do 15 kgcm, od 4,5 do 13 w · lbf}
7. Dokręcić nakrętkę B tymczasowo.
Wstępny moment
1,5-2,5 Nm {kgcm 16-25, 14-22 w · lbf}
8. Dokręć nakrętki A i B zgodnie z następującą procedurą łącznym kątem 87 ° -93 °.
1. Zdjąć nakrętkę A do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
2. Dokręcić nakrętki B do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
3. Dokręcić nakrętkę dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
4. Zdjąć nakrętkę B dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
9. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) przymocowany.
Moment obrotowy
30-40 Nm {3.1 do 4.0 kgm, 23-29 ft · lbf}
Ostatnio edytowano 23 sty 2015, 00:12 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz
krystian77 napisał(a):...
6. Dokręcić nakrętki tymczasowo.
Wstępny moment
0,5-1,5 Nm {5.1 do 15 kgcm, od 4,5 do 13 w · lbf}
7. Dokręcić nakrętki tymczasowo.
Wstępny moment
1,5-2,5 Nm {kgcm 16-25, 14-22 w · lbf}
8. Dokręć nakrętki A i B zgodnie z następującą procedurą łącznym kątem 87 ° -93 °.
..
ja to rozumiem tak:
A i B dokrecamy wartoscia
-0,5-1,5 Nm
potem
1,5-2,5 Nm
i do tego trzy razy stopnie do wartosci ok. 87 ° -93 °
i to mi pasuje, tj .logicznie , mechanicznie i dla rownosci..prawie idealnosci
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Powoli odnoszę wrażenie że się zgrywasz.
Sporny fragment zacytuje w oryginale, może trafi się jakiś kolega lingwista i poprawi:
6. Draai moer A voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
0,5—1,5 Nm {5,1—15 kgcm, 4,5—13 in·lbf}
7. Draai moer B voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
1,5—2,5 Nm {16—25 kgcm, 14—22 in·lbf}
Sporny fragment zacytuje w oryginale, może trafi się jakiś kolega lingwista i poprawi:
6. Draai moer A voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
0,5—1,5 Nm {5,1—15 kgcm, 4,5—13 in·lbf}
7. Draai moer B voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
1,5—2,5 Nm {16—25 kgcm, 14—22 in·lbf}
krystian77 napisał(a):Powoli odnoszę wrażenie że się zgrywasz. ...
abs. nie , mam na celu otrzymac tu jak najkorzystniejszy opis tego procesu.
jak wiesz kolega urwal szpilke i mial spory problem.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Współczuje urwanej szpilki, może kolega przesadził z siłą, lub miał za doradcę mechanika "starej daty".
Ja akurat mam takiego doradcę. Gdy tylko coś robię w warsztacie mój doradca stoi za plecami z 5kg młotem ciągle pyta "gdzie przyp....dolić". Gdy natomiast widzi jak przykręcam coś kluczem dynamometryczny w ręku zawsze ma dla mnie jedną radę, cyt: "Za słabo – to trza mocniej dopi...dolić".
Ja akurat mam takiego doradcę. Gdy tylko coś robię w warsztacie mój doradca stoi za plecami z 5kg młotem ciągle pyta "gdzie przyp....dolić". Gdy natomiast widzi jak przykręcam coś kluczem dynamometryczny w ręku zawsze ma dla mnie jedną radę, cyt: "Za słabo – to trza mocniej dopi...dolić".
no to ty jeszcze lekko gorzej masz , bo pod presją krecisz
kolega tez miał swego czasu takie dwie strszej daty lepiej wiedzące osoby towarzyszące (ojca i sąsiada)
ale po tym jak sąsiad pojawil się z miernikiem cisnienia paliwa na listwie wtryskowej z zakresem do 300Atm i nie posluchal kolegi, ze tam cisnienia dochodza do prawie 2000,a przy pomiarze wskazówka dobiła do końca i tam pozostała na amen, sąsiad zamilkł i zniknął z miernikiem na amen.
pozdr.E
kolega tez miał swego czasu takie dwie strszej daty lepiej wiedzące osoby towarzyszące (ojca i sąsiada)
ale po tym jak sąsiad pojawil się z miernikiem cisnienia paliwa na listwie wtryskowej z zakresem do 300Atm i nie posluchal kolegi, ze tam cisnienia dochodza do prawie 2000,a przy pomiarze wskazówka dobiła do końca i tam pozostała na amen, sąsiad zamilkł i zniknął z miernikiem na amen.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam kolegów i odgrzewam kotleta. Na dniach noszę się z zamiarem sprawdzenia/regulacji zaworów w silniku przy okazji wymiany podkładek pod wtryskami. Czy któryś z was kto już się z tym bawił mógłby mi powiedzieć jak ma wyglądać ten klucz do regulacji luzu zaworowego (jaki rozmiar sześciokąta na nakrętkę kontrującą, jaki otwór centralny i jaki kształt i rozmiar ma mieć nasadka na ten trzpień do regulacji – kwadrat, trójkąt, nacięcie itp) bo chcę sobie taki klucz dorobić zanim zrzucę pokrywę zaworów. Ostatnie pytanie jaki luz zaworowy zalecacie ustawić najlepiej z zakresu podanego w poprzednich postach do pracy silnika ze sprawnym jeszcze DPF w klimacie raczej chłodnym (Irlandia).
Pobieżny rysunek techniczny byłby nieoceniony ale opis słowny też da rade
Z góry dzięki.
Pobieżny rysunek techniczny byłby nieoceniony ale opis słowny też da rade
Z góry dzięki.
Rozumie, że po raz kolejny nikt z forumowiczów obecnych tutaj nie pomoże
Po raz kolejny zadaję pytanie, na które nikt nie chce\nie potrafi odpowiedzieć (patrz na część tematów, w których zadawałem pytania) . Bardzo dziwne to forum. Niby jest ale tak jakoby go nie było. Wcześniej byłem klubowiczem na innych forach i na odpowiedź wystarczyło poczekać od kilku godzin do 1-2dni. W dziale GH pełno jest "pierdół" nt. Navi, audio, akcesoriów... a konkretów na temat istotnych napraw\regulacji mało. Nie chce mi się wierzyć, że nikt nie miał problemów\nie naprawiał\ w swojej GH lub też nie wie jak to naprawić a co za tym idzie podzielić się swoją wiedzą z innymi. Z tego co mi wiadomo jest tu kilku kolegów, którzy sprawy związane z serwisem GH znają bardzo blisko a mimo to w związku z zadanymi na forum pytaniami panuje totalna cisza lub ktoś zdawkowo coś powie. Ot tak, żeby tylko zabłysnąć. Sorry za OT ale urlop mi się niedługo skończy a w temacie absolutna cisza. Osobom, które będą chciały napisać komentarz do tego postu dziękuję ale takiej wiedzy nie potrzebuję. Adminów proszę o nie usuwanie tego bo gdy to usuniecie to dalej (w większości) tematy będą pozostawać bez odpowiedzi (a jest mała szansa, że ktoś z osób, które to przeczytają ruszy 4 litery i zacznie aktywniej pomagać ludziom na forum).
Temat dalej pozostaje otwarty i czekam na konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Po raz kolejny zadaję pytanie, na które nikt nie chce\nie potrafi odpowiedzieć (patrz na część tematów, w których zadawałem pytania) . Bardzo dziwne to forum. Niby jest ale tak jakoby go nie było. Wcześniej byłem klubowiczem na innych forach i na odpowiedź wystarczyło poczekać od kilku godzin do 1-2dni. W dziale GH pełno jest "pierdół" nt. Navi, audio, akcesoriów... a konkretów na temat istotnych napraw\regulacji mało. Nie chce mi się wierzyć, że nikt nie miał problemów\nie naprawiał\ w swojej GH lub też nie wie jak to naprawić a co za tym idzie podzielić się swoją wiedzą z innymi. Z tego co mi wiadomo jest tu kilku kolegów, którzy sprawy związane z serwisem GH znają bardzo blisko a mimo to w związku z zadanymi na forum pytaniami panuje totalna cisza lub ktoś zdawkowo coś powie. Ot tak, żeby tylko zabłysnąć. Sorry za OT ale urlop mi się niedługo skończy a w temacie absolutna cisza. Osobom, które będą chciały napisać komentarz do tego postu dziękuję ale takiej wiedzy nie potrzebuję. Adminów proszę o nie usuwanie tego bo gdy to usuniecie to dalej (w większości) tematy będą pozostawać bez odpowiedzi (a jest mała szansa, że ktoś z osób, które to przeczytają ruszy 4 litery i zacznie aktywniej pomagać ludziom na forum).
Temat dalej pozostaje otwarty i czekam na konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6