Klimatyzacja – temperatura na wylocie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez track » 23 maja 2010, 16:47

Witam szanownych grupowiczow. W zwiazku z powoli zblizajacymi sie cieplejszymi dniami temat klimatyzacji powraca ;) Mam do was pytanie jak sprawuje sie u Was klimatyzacja? Jak szybko chlodzi samochod i czy naprawde odczuwalne jest jej dzialanie czy tylko delikatnie ochladza kabine? Mam wrazenie, ze u mnie sprezarka dogorywa, albo jestem zwyczajnie zbyt wymagajacy co do niej. Jak samochod jest nagrzany, musi minac sporo czasu zeby cokolwiek poczuc chlodniejszego. Zazwyczaj wlaczam wentylator na 2 bieg (na 1 ciezko jest wyczuc dzialanie klimatyzacji). Do tego nawiewy przednie (nie na szybe). Niestety jakos nie czuje komfortu klimatyzacji. Nawet na wewnetrznym obiegu. Klimatyzacja manualna – '98 GF. Przy samych nawiewach jest chlodne, ale mam wrazenie ze ta temperatura zwyczajnie nie wystarcza zeby odpowiednie ochlodzic klimat. Jak jest u Was? Moze zbyt wiele wymagam :/ W zeszlym zesonie sprawdzalem szczelnosc i dobijalem klime – wiec powinno wszystko grac pod tym wzgledem.

Bede wdzieczny za jakies opinie.

Pozdrawiam,
MT
Początkujący
 
Od: 24 sty 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626, 98r. 1.8i
Mazda 6, 2009, 2.0 benzyna 147KM

Postprzez SeBoLeX » 23 maja 2010, 17:13

Przedwczoraj, gorąc i duchota w aucie mało mnie nie zwaliła z nóg, wsiadłem, odpaliłem, włączyłem klimke na 1 i po ok. 20 sek. było już przyjemnie chłodno, przy 2 już prawie marzłem ;) Także coś musi być "nie teges" z Twoja klimką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 14:53
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 (GF) 2.0 DiTD 2000 r.

Postprzez masakrator » 23 maja 2010, 22:54

U mnie po nabiciu, wymianie nieszczelnego przewodu klima nie chciała chłodzić za bardzo. Winny był zawór rozprężający, koszt z wymiana 270zl. Teraz jest lodówa ze ho ho.
http://dsignlab.pl
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez Areksko » 15 sie 2010, 13:38

A gdzie znajduje się ten zawór rozprężający? Wie ktoś może? Mam podobny problem, dobrze mi chłodzi na 3 – 4 biegu po kilku minutach – na biegu 1-2 słabo a układ dopiero co odgrzybiłem i nabiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Krzychu_W » 15 sie 2010, 17:24

track napisał(a):Do tego nawiewy przednie (nie na szybe). Niestety jakos nie czuje komfortu klimatyzacji. Nawet na wewnetrznym obiegu.


Nie chciałbym urazić, ale napiszę :D
Klimatyzację używa się tylko na obiegu wewnętrznym. Tylko wtedy to ma sens. Powietrze w obiegu wewnętrznym jest zasysane i chłodzone przez klimę i z powrotem wtłaczana do kabiny. Jeżeli masz wyłączony obieg wewnętrzny, to owszem, klima chłodzi powietrze które pobrała z kabiny i wdmuchuje je z powrotem, ale jednocześnie z zewnątrz dostaje się do kabiny ciepłe powietrze. I efekt na dobrą sprawę brak, bo klima nie daje rady. Poza tym jest to niezbyt dobre dla sprężarki, bo praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach.

A wracając do tematu. Temperatura na wylocie powinna oscylować w granicy 2-4*C. Oczywiście przez pojęcie "na wylocie" rozumiem miejsce wlotu powietrza do kratek prowadzących do wnętrza samochodu... <glupek2> A tak po polsku: żeby zmierzyć temp. na wylocie, musisz mieć taki śmieszny miernik temperatury na kabelku – czasami jest to dostawka do troszkę lepszych multimetrów (mierników) cyfrowych – takich m.in. elektrycznych. Niektóre mierniki mają opcję pomiaru temp. Końcówkę wkładasz do kratki nawiewu np. koło włącznika świateł awaryjnych) i wpychasz jak najdalej się da. Wtedy masz dobrze wykonany pomiar.

Jeżeli temp. na wylocie nie zgadza się z wymaganiami, można zacząć szukać problemu. A tych może być wiele.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Emliano » 15 sie 2010, 19:01

No i tu to kolega chyba się trochę zagalopował.
Instrukcja wyraźnie mówi "aby podnieść skuteczność chłodzenia można przez kilka kilometrów jechać z włączonym obiegiem wewnętrznym" i tylko wtedy. Poza tym dłuższa jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym to w rezultacie pozbawianie się dostępu do tlenu, tym bardziej jeśli w aucie jedzie więcej osób a każda z nich oddycha i wydala CO2.

Pozdrawiam przedmówcę i gratuluję pomysłu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Areksko » 15 sie 2010, 19:25

Panowie,
jesteście w stanie udzielić odpowiedzi na moje pytanie? Ja uważam że na początku warto klimatyzację uruchomić na zamkniętym obiegu a potem przejść w obieg otwarty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Emliano » 15 sie 2010, 19:47

Co do zaworu to znajduje się on przy parowniku, po stronie pasażera za schowkiem, sam raczej nic nie zdziałasz musi być serwis. A co do skuteczności to wymień filtr przeciwpyłkowy jeśli nie był wymieniany, ew. jedź do ludzi, którzy nabijali Ci klimę i niech sprawdzą szczelność układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Areksko » 15 sie 2010, 20:20

Dzięki za pomoc. Filtry właśnie wczoraj wyjąłem (dwa podwójne prostokątne) – podejrzewam że nigdy nie były wymieniane więc na tygodniu zakupie nowe. Szczelność układu była sprawdzana po nabiciu i odgrzybieniu klimatyzacji. Może faktycznie filtry miały jakiś wpływ na chłód. A ten zawór to tylko serwis że dużo roboty przy tym czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Emliano » 15 sie 2010, 20:33

Poczytaj ten wątek:

viewtopic.php?t=48270

wprawdzie nie dotyczy 626 gf ale daje jakieś pojęcie o budowie klimy. Co do wymiany zaworu to trzeba odessać czły czynnik i trochę porozbierać poza tym całość musi być szczelna, więć jeśli chcesz żeby było dobrze to oddaj to w ręce fachowcom. Pamiętaj "Chytry, dwa razy traci"

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Areksko » 16 sie 2010, 20:10

Nie no to wiadomo, nie jestem chytry, mam zasadę jak czegoś nie umiem to nie robię a zwłaszcza rzeczy do wykonania których potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Klimę mam szczelną bo miesiąc temu nabijałem, odgrzybiałem i sprawdzałem szczelność w specjalistycznym warsztacie. Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Riki » 18 sie 2010, 13:58

Obieg zamknięty jak pisze kolega Krzychu :) wtedy to ma sens... temp na wylocie okolice 5 stopni to jest super.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez abudabdi » 22 sie 2010, 21:47

Witam ja w swojej mazdzie zrobiłem następującą rzecz by mieć zimniej otworzyłem maskę i sprawdzołem dotykając który przewód daje zimno (ten grubszy). Pojechałem do sklepu i kupiłem izolacje na rury do centralnego ogrzewania takie jak w domu i załorzyłem na przewód doprowadzający zimno z sprężarki do chłodniczki w kabinie i owinołem taśmą by nie spadło. W rezultacie sprawność klimy się polepszyła,(bo praktycznie teraz niemam strat zimna) tłumacze w jaki sposób , z sprężarki wychodzi zimno i przez rurkę idzie do chłodniczki klimy tuż obok silnika w lecie pod maską jest okropnie gorąco i w ten sposób to ciepło grzeje rurkę z chłodziwem kture idzie do kabiny i tutaj jest strata zimna na domiar całego rurka ktura biegnie pod maską jest z aluminium.Jak sprawdzę jaka jest temp. na wylocie to napiszę .
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez maxim_wawa » 24 sie 2010, 20:07

abudabdi zrobił byś fote rurki która izolowałeś ?? az jestem ciekaw jak to wyglada
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez abudabdi » 24 sie 2010, 22:35

maxim_wawa napisał(a):abudabdi zrobił byś fote rurki która izolowałeś ?? az jestem ciekaw jak to wyglada

ok jutro zrobię tylko gdzie je wklejić te zdjęcia?? albo podaj maila to podeślę
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez arczizioom » 24 sie 2010, 23:26

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 14:32
Posty: 16
Skąd: Biłgoraj
Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.

Postprzez martyrdom » 19 kwi 2011, 18:45

Myślałem, że moja klima działa zbyt słabo i pojechałem ją dzisiaj nabić.
Facet z warsztatu zmierzył mi temperaturę na kratce nawiewu i wyszło mu 6 stopni.
Powiedział mi, żebym lepiej oszczędził pieniądze bo po wymianie nic mi się nie poprawi. Mówił, że bardzo bardzo rzadko spada poniżej 6 i że ja mam wszystko ok.

Co do obiegu zamkniętego to można zaobserwować jak pracuje automatyczna klima. Jak się mocno podkręci nawiew i jak jest ciepło w środku i dopiero zaczynamy chłodzić to ona automatycznie włącza się na obieg zamknięty. Ale jak już trochę schłodzi to przełącza się ponownie na powietrze z zewnątrz.
Dla mnie to jest logiczne. Jak bym cały czas jechał na obiegu zamkniętym to po pewnym czasie zrobiłbym się senny. Wiem, bo kiedyś przypadkiem to sprawdziłem <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez mariusz323wgr » 13 maja 2011, 00:16

martyrdom napisał(a):Co do obiegu zamkniętego to można zaobserwować jak pracuje automatyczna klima. Jak się mocno podkręci nawiew i jak jest ciepło w środku i dopiero zaczynamy chłodzić to ona automatycznie włącza się na obieg zamknięty. Ale jak już trochę schłodzi to przełącza się ponownie na powietrze z zewnątrz.

Dokładnie tak jest, z tym że klimatronic ma raczej łatwiej tym sterować [precyzyjniej] niż manual.
Ja zaobserwowałem to samo u siebie...

P.S. Z tym że dziwi mnie że po włączeniu opcji AUTO – zawsze tryb nawiewu przechodzi na tylko górne kratki [twarz]. po zmianie opcji nawiewu np. na szyby i nogi opcja AUTO gaśnie... z tym że dalej działa sama chłodząc – nie bardzo to rozumiem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez lucas83 » 13 maja 2011, 11:08

Ale przecież przy włączonej opcji AUTO i ręcznej zmianie kierunku nawiewu, klimatyzacja Ci się nie wyłącza. Wyłącza Ci się tylko AUTO, czyli automatyczna regulacja biegów wentylatora, kierunku nawiewu, itp. U mnie jest tak, że przy włączonej opcji AUTO klimatyzacja sama sobie reguluje gdzie i ile powietrza ma puścić (dynamicznie). Nie jest tak, że AUTO zawsze puszcza nawiew na górne kratki i tak już zostaje cały czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez umcyk » 13 maja 2011, 14:06

lucas83 napisał(a):Ale przecież przy włączonej opcji AUTO i ręcznej zmianie kierunku nawiewu, klimatyzacja Ci się nie wyłącza. Wyłącza Ci się tylko AUTO, czyli automatyczna regulacja biegów wentylatora, kierunku nawiewu, itp. U mnie jest tak, że przy włączonej opcji AUTO klimatyzacja sama sobie reguluje gdzie i ile powietrza ma puścić (dynamicznie). Nie jest tak, że AUTO zawsze puszcza nawiew na górne kratki i tak już zostaje cały czas.

tyle tylko, ze opcja AUTO ma schlodzic najszybciej i najwydajniej wnetrze, a to nie koniecznie idzie w parze ze zdrowiem kierowcy i pasazera, bo od razu zimne powietrze kierowane jest na klate i twarz, a wtedy to wiadomo <dupa> : gile do pasa i zawalone zatoki
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6