Klimatyzacja – temperatura na wylocie
1, 2
Witam szanownych grupowiczow. W zwiazku z powoli zblizajacymi sie cieplejszymi dniami temat klimatyzacji powraca Mam do was pytanie jak sprawuje sie u Was klimatyzacja? Jak szybko chlodzi samochod i czy naprawde odczuwalne jest jej dzialanie czy tylko delikatnie ochladza kabine? Mam wrazenie, ze u mnie sprezarka dogorywa, albo jestem zwyczajnie zbyt wymagajacy co do niej. Jak samochod jest nagrzany, musi minac sporo czasu zeby cokolwiek poczuc chlodniejszego. Zazwyczaj wlaczam wentylator na 2 bieg (na 1 ciezko jest wyczuc dzialanie klimatyzacji). Do tego nawiewy przednie (nie na szybe). Niestety jakos nie czuje komfortu klimatyzacji. Nawet na wewnetrznym obiegu. Klimatyzacja manualna – '98 GF. Przy samych nawiewach jest chlodne, ale mam wrazenie ze ta temperatura zwyczajnie nie wystarcza zeby odpowiednie ochlodzic klimat. Jak jest u Was? Moze zbyt wiele wymagam :/ W zeszlym zesonie sprawdzalem szczelnosc i dobijalem klime – wiec powinno wszystko grac pod tym wzgledem.
Bede wdzieczny za jakies opinie.
Pozdrawiam,
MT
Bede wdzieczny za jakies opinie.
Pozdrawiam,
MT
- Od: 24 sty 2008, 20:25
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626, 98r. 1.8i
Mazda 6, 2009, 2.0 benzyna 147KM
Przedwczoraj, gorąc i duchota w aucie mało mnie nie zwaliła z nóg, wsiadłem, odpaliłem, włączyłem klimke na 1 i po ok. 20 sek. było już przyjemnie chłodno, przy 2 już prawie marzłem Także coś musi być "nie teges" z Twoja klimką.
- Od: 23 maja 2010, 14:53
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 (GF) 2.0 DiTD 2000 r.
U mnie po nabiciu, wymianie nieszczelnego przewodu klima nie chciała chłodzić za bardzo. Winny był zawór rozprężający, koszt z wymiana 270zl. Teraz jest lodówa ze ho ho.
http://dsignlab.pl
- Od: 12 lut 2008, 10:21
- Posty: 33
- Skąd: Białystok
- Auto: 626 GF 2.0i FS
track napisał(a):Do tego nawiewy przednie (nie na szybe). Niestety jakos nie czuje komfortu klimatyzacji. Nawet na wewnetrznym obiegu.
Nie chciałbym urazić, ale napiszę
Klimatyzację używa się tylko na obiegu wewnętrznym. Tylko wtedy to ma sens. Powietrze w obiegu wewnętrznym jest zasysane i chłodzone przez klimę i z powrotem wtłaczana do kabiny. Jeżeli masz wyłączony obieg wewnętrzny, to owszem, klima chłodzi powietrze które pobrała z kabiny i wdmuchuje je z powrotem, ale jednocześnie z zewnątrz dostaje się do kabiny ciepłe powietrze. I efekt na dobrą sprawę brak, bo klima nie daje rady. Poza tym jest to niezbyt dobre dla sprężarki, bo praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach.
A wracając do tematu. Temperatura na wylocie powinna oscylować w granicy 2-4*C. Oczywiście przez pojęcie "na wylocie" rozumiem miejsce wlotu powietrza do kratek prowadzących do wnętrza samochodu... A tak po polsku: żeby zmierzyć temp. na wylocie, musisz mieć taki śmieszny miernik temperatury na kabelku – czasami jest to dostawka do troszkę lepszych multimetrów (mierników) cyfrowych – takich m.in. elektrycznych. Niektóre mierniki mają opcję pomiaru temp. Końcówkę wkładasz do kratki nawiewu np. koło włącznika świateł awaryjnych) i wpychasz jak najdalej się da. Wtedy masz dobrze wykonany pomiar.
Jeżeli temp. na wylocie nie zgadza się z wymaganiami, można zacząć szukać problemu. A tych może być wiele.
- Od: 15 kwi 2010, 15:10
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo k/Warszawy
- Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
No i tu to kolega chyba się trochę zagalopował.
Instrukcja wyraźnie mówi "aby podnieść skuteczność chłodzenia można przez kilka kilometrów jechać z włączonym obiegiem wewnętrznym" i tylko wtedy. Poza tym dłuższa jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym to w rezultacie pozbawianie się dostępu do tlenu, tym bardziej jeśli w aucie jedzie więcej osób a każda z nich oddycha i wydala CO2.
Pozdrawiam przedmówcę i gratuluję pomysłu:)
Instrukcja wyraźnie mówi "aby podnieść skuteczność chłodzenia można przez kilka kilometrów jechać z włączonym obiegiem wewnętrznym" i tylko wtedy. Poza tym dłuższa jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym to w rezultacie pozbawianie się dostępu do tlenu, tym bardziej jeśli w aucie jedzie więcej osób a każda z nich oddycha i wydala CO2.
Pozdrawiam przedmówcę i gratuluję pomysłu:)
Co do zaworu to znajduje się on przy parowniku, po stronie pasażera za schowkiem, sam raczej nic nie zdziałasz musi być serwis. A co do skuteczności to wymień filtr przeciwpyłkowy jeśli nie był wymieniany, ew. jedź do ludzi, którzy nabijali Ci klimę i niech sprawdzą szczelność układu.
Dzięki za pomoc. Filtry właśnie wczoraj wyjąłem (dwa podwójne prostokątne) – podejrzewam że nigdy nie były wymieniane więc na tygodniu zakupie nowe. Szczelność układu była sprawdzana po nabiciu i odgrzybieniu klimatyzacji. Może faktycznie filtry miały jakiś wpływ na chłód. A ten zawór to tylko serwis że dużo roboty przy tym czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia?
- Od: 14 maja 2010, 18:01
- Posty: 164
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG
Poczytaj ten wątek:
viewtopic.php?t=48270
wprawdzie nie dotyczy 626 gf ale daje jakieś pojęcie o budowie klimy. Co do wymiany zaworu to trzeba odessać czły czynnik i trochę porozbierać poza tym całość musi być szczelna, więć jeśli chcesz żeby było dobrze to oddaj to w ręce fachowcom. Pamiętaj "Chytry, dwa razy traci"
powodzenia
viewtopic.php?t=48270
wprawdzie nie dotyczy 626 gf ale daje jakieś pojęcie o budowie klimy. Co do wymiany zaworu to trzeba odessać czły czynnik i trochę porozbierać poza tym całość musi być szczelna, więć jeśli chcesz żeby było dobrze to oddaj to w ręce fachowcom. Pamiętaj "Chytry, dwa razy traci"
powodzenia
Nie no to wiadomo, nie jestem chytry, mam zasadę jak czegoś nie umiem to nie robię a zwłaszcza rzeczy do wykonania których potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Klimę mam szczelną bo miesiąc temu nabijałem, odgrzybiałem i sprawdzałem szczelność w specjalistycznym warsztacie. Dzięki za pomoc.
- Od: 14 maja 2010, 18:01
- Posty: 164
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG
Witam ja w swojej mazdzie zrobiłem następującą rzecz by mieć zimniej otworzyłem maskę i sprawdzołem dotykając który przewód daje zimno (ten grubszy). Pojechałem do sklepu i kupiłem izolacje na rury do centralnego ogrzewania takie jak w domu i załorzyłem na przewód doprowadzający zimno z sprężarki do chłodniczki w kabinie i owinołem taśmą by nie spadło. W rezultacie sprawność klimy się polepszyła,(bo praktycznie teraz niemam strat zimna) tłumacze w jaki sposób , z sprężarki wychodzi zimno i przez rurkę idzie do chłodniczki klimy tuż obok silnika w lecie pod maską jest okropnie gorąco i w ten sposób to ciepło grzeje rurkę z chłodziwem kture idzie do kabiny i tutaj jest strata zimna na domiar całego rurka ktura biegnie pod maską jest z aluminium.Jak sprawdzę jaka jest temp. na wylocie to napiszę .
abudabdi zrobił byś fote rurki która izolowałeś az jestem ciekaw jak to wyglada
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):abudabdi zrobił byś fote rurki która izolowałeś az jestem ciekaw jak to wyglada
ok jutro zrobię tylko gdzie je wklejić te zdjęcia?? albo podaj maila to podeślę
Wklej na http://imageshack.us/
- Od: 25 lip 2010, 14:32
- Posty: 16
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.
Myślałem, że moja klima działa zbyt słabo i pojechałem ją dzisiaj nabić.
Facet z warsztatu zmierzył mi temperaturę na kratce nawiewu i wyszło mu 6 stopni.
Powiedział mi, żebym lepiej oszczędził pieniądze bo po wymianie nic mi się nie poprawi. Mówił, że bardzo bardzo rzadko spada poniżej 6 i że ja mam wszystko ok.
Co do obiegu zamkniętego to można zaobserwować jak pracuje automatyczna klima. Jak się mocno podkręci nawiew i jak jest ciepło w środku i dopiero zaczynamy chłodzić to ona automatycznie włącza się na obieg zamknięty. Ale jak już trochę schłodzi to przełącza się ponownie na powietrze z zewnątrz.
Dla mnie to jest logiczne. Jak bym cały czas jechał na obiegu zamkniętym to po pewnym czasie zrobiłbym się senny. Wiem, bo kiedyś przypadkiem to sprawdziłem
Facet z warsztatu zmierzył mi temperaturę na kratce nawiewu i wyszło mu 6 stopni.
Powiedział mi, żebym lepiej oszczędził pieniądze bo po wymianie nic mi się nie poprawi. Mówił, że bardzo bardzo rzadko spada poniżej 6 i że ja mam wszystko ok.
Co do obiegu zamkniętego to można zaobserwować jak pracuje automatyczna klima. Jak się mocno podkręci nawiew i jak jest ciepło w środku i dopiero zaczynamy chłodzić to ona automatycznie włącza się na obieg zamknięty. Ale jak już trochę schłodzi to przełącza się ponownie na powietrze z zewnątrz.
Dla mnie to jest logiczne. Jak bym cały czas jechał na obiegu zamkniętym to po pewnym czasie zrobiłbym się senny. Wiem, bo kiedyś przypadkiem to sprawdziłem
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
martyrdom napisał(a):Co do obiegu zamkniętego to można zaobserwować jak pracuje automatyczna klima. Jak się mocno podkręci nawiew i jak jest ciepło w środku i dopiero zaczynamy chłodzić to ona automatycznie włącza się na obieg zamknięty. Ale jak już trochę schłodzi to przełącza się ponownie na powietrze z zewnątrz.
Dokładnie tak jest, z tym że klimatronic ma raczej łatwiej tym sterować [precyzyjniej] niż manual.
Ja zaobserwowałem to samo u siebie...
P.S. Z tym że dziwi mnie że po włączeniu opcji AUTO – zawsze tryb nawiewu przechodzi na tylko górne kratki [twarz]. po zmianie opcji nawiewu np. na szyby i nogi opcja AUTO gaśnie... z tym że dalej działa sama chłodząc – nie bardzo to rozumiem...
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
Ale przecież przy włączonej opcji AUTO i ręcznej zmianie kierunku nawiewu, klimatyzacja Ci się nie wyłącza. Wyłącza Ci się tylko AUTO, czyli automatyczna regulacja biegów wentylatora, kierunku nawiewu, itp. U mnie jest tak, że przy włączonej opcji AUTO klimatyzacja sama sobie reguluje gdzie i ile powietrza ma puścić (dynamicznie). Nie jest tak, że AUTO zawsze puszcza nawiew na górne kratki i tak już zostaje cały czas.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Ale przecież przy włączonej opcji AUTO i ręcznej zmianie kierunku nawiewu, klimatyzacja Ci się nie wyłącza. Wyłącza Ci się tylko AUTO, czyli automatyczna regulacja biegów wentylatora, kierunku nawiewu, itp. U mnie jest tak, że przy włączonej opcji AUTO klimatyzacja sama sobie reguluje gdzie i ile powietrza ma puścić (dynamicznie). Nie jest tak, że AUTO zawsze puszcza nawiew na górne kratki i tak już zostaje cały czas.
tyle tylko, ze opcja AUTO ma schlodzic najszybciej i najwydajniej wnetrze, a to nie koniecznie idzie w parze ze zdrowiem kierowcy i pasazera, bo od razu zimne powietrze kierowane jest na klate i twarz, a wtedy to wiadomo : gile do pasa i zawalone zatoki
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6