Wyjęcie zegarów z deski rozdzielczej 626 GF GW + fotorelacja
Pytanie dotyczy (jak w temacie) modelu GF. Planuję wyjęcie zegarów w celu założenia alu ramek. Potrzebuję wskazówek ile trzeba wykręcić śrub, ile jest zacisków i gdzie, jak w ogóle przebiega demontaż.
Po wstępnej obserwacji deski widzę że może da się wyjąć zegary ściągając czarną obudowę wokół i nie trzeba będzie demontować całej deski lub dodatkowych elementów, no ale nie jestem pewien.
Na tej obudowie u góry nad zegarami są dwie śruby do odkręcenia, ewentualnie spodziewam się jakiś ukrytych, a reszta to pewnie zaciski plastikowe. Na razie tyle z tego co widzę, czekam na wasze podpowiedzi ewentualnie jakąś fotorelację.
Po wstępnej obserwacji deski widzę że może da się wyjąć zegary ściągając czarną obudowę wokół i nie trzeba będzie demontować całej deski lub dodatkowych elementów, no ale nie jestem pewien.
Na tej obudowie u góry nad zegarami są dwie śruby do odkręcenia, ewentualnie spodziewam się jakiś ukrytych, a reszta to pewnie zaciski plastikowe. Na razie tyle z tego co widzę, czekam na wasze podpowiedzi ewentualnie jakąś fotorelację.
Ostatnio edytowano 9 paź 2010, 15:26 przez fast driveer, łącznie edytowano 1 raz
masz racje, odkrecasz te dwie sruby nad zegarami, a potem wyciagasz calosc ze srodka, pozniej juz z gorki, zaczepy i pare srubek. nic skomplikowanego
jakie masz ringi zaciskane czy klejone? uwazaj żeby Ci nie pękła szybka podczas demontażu, mi raz pękła jak myłem kokpit ale troszeczkę tylko, na dole
jakie masz ringi zaciskane czy klejone? uwazaj żeby Ci nie pękła szybka podczas demontażu, mi raz pękła jak myłem kokpit ale troszeczkę tylko, na dole
Cześć Radex, o ile pamiętasz rozmawiałem o tym z Tobą na spocie w Czechach, wtedy tak się przymierzałem, teraz chcę ramki wreszcie założyć. Co do firmy i sposobu to nie klejone tylko zaciskane od Dido. Ponieważ zanim się za to zabiorę chcę zebrać jak najwięcej info, najlepiej krok po kroku co i jak, żeby czegoś nie połamać i nie urwać. Z tego co piszesz wygląda że wystarczy obniżyć kierownice na max, zdjąć ten czarny plastik i zegary spokojnie wyjdą nie blokowane przez deskę rozdzielczą?
jak wyciągniesz ten czarny plastik to zegary trzymają się bodajże na dwóch śrubkach, odkręcasz i wyjmujesz całość, odpinasz kabelki sie bawisz.
ale nie powiem dokladnie ze szczegolami co i jak bo mi Dido wymienial i nie pamietam ile bylo srubek itd.
ale jest to bardzo proste.
poza tym same zegary o wiele latwiej rozebrać niż te przed liftem, tam bylo troche wiecej śrubeczek i zabawy
a czy klejone pytałem kontrolnie, ale skoro te od Dido to nie ma tematu
ale nie powiem dokladnie ze szczegolami co i jak bo mi Dido wymienial i nie pamietam ile bylo srubek itd.
ale jest to bardzo proste.
poza tym same zegary o wiele latwiej rozebrać niż te przed liftem, tam bylo troche wiecej śrubeczek i zabawy
a czy klejone pytałem kontrolnie, ale skoro te od Dido to nie ma tematu
Mam właśnie wersję przed liftem, chcę uniknąć tych różnych niespodzianek przy zabawie.
witam
ja u siebie montowalem kilka miesiecy po kupnie auta. jest troche roboty. na poczatek te dwie sruby o ktorch mowa. nie pamietam dokladnie co dalej sie robilo ale poza tymi srubami sa zatrzaski chyba tak na godzinie 14.45 po lewej i po prawej stronie
dalej
nie wiem czy nie ma jakis srubek oprocz tych dwoch pod spodem tego calego plastiku bo na dwoch tylko sie raczej nie trzyma. tak jak kolega <b>Radex</b> napisal wyjmujesz zegary, odpinasz kostki, zdejmujesz szybke i montujesz. ja zamawialem z tej samej firmy i moje sa klejone o czym przekonalem sie jak obkruszylem troszke te ogi wypuklosci na okolo zegarow ale nie widac nic, na sylikon przykleilem i jest [tiiit], efekt kozak.
mialem w ogole smieszna sytuacje bo ktoras wskazowka mi przeskoczyla pod ogranicznik i musialem drugi raz rozbierac ;p chyba to bylo od paliwa.
generalnie polecam zalozenie bo na prawde wyglada swietnie ale roboty troche jest
ja u siebie montowalem kilka miesiecy po kupnie auta. jest troche roboty. na poczatek te dwie sruby o ktorch mowa. nie pamietam dokladnie co dalej sie robilo ale poza tymi srubami sa zatrzaski chyba tak na godzinie 14.45 po lewej i po prawej stronie
dalej
nie wiem czy nie ma jakis srubek oprocz tych dwoch pod spodem tego calego plastiku bo na dwoch tylko sie raczej nie trzyma. tak jak kolega <b>Radex</b> napisal wyjmujesz zegary, odpinasz kostki, zdejmujesz szybke i montujesz. ja zamawialem z tej samej firmy i moje sa klejone o czym przekonalem sie jak obkruszylem troszke te ogi wypuklosci na okolo zegarow ale nie widac nic, na sylikon przykleilem i jest [tiiit], efekt kozak.
mialem w ogole smieszna sytuacje bo ktoras wskazowka mi przeskoczyla pod ogranicznik i musialem drugi raz rozbierac ;p chyba to bylo od paliwa.
generalnie polecam zalozenie bo na prawde wyglada swietnie ale roboty troche jest
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Zamieszczam fotorelację z wyjęcia zegarów oraz montażu alu ramek.
Całość nie jest specjalnie skomplikowana, wystarczy śrubokręt najlepiej krzyżak i najlepiej z krótką rączką do wykręcenia wszystkich śrub, płaski śrubokręt do podważania plastików, niektórym przyda się pojemnik na śrubki, oraz jakieś nieduże kombinerki.
A teraz opis po kolei co i jak .
Zaczynamy od obniżenia kierownicy maksymalnie w dół, następnie wykręcenia dwóch śrub które są widoczne w górnej części nad zegarami. One trzymają tą plastikową obudowę wokół zegarów. Oprócz nich obudowę trzymają dwa zatrzaski w dolnej części obudowy. Aby je wypiąć należy albo pociągając pewnie i energicznie za plastik albo pomóc sobie płaskim śrubokrętem podważając obudowę od dołu.
Tak wyglądają zaczepy w plastikowej obudowie w okół zegarów:
a tak wyglądają miejsca gdzie te zaczepy wchodzą w desce rozdzielczej:
Następnie po zdjęciu obudowy odkręcamy 3 sztuki śrub trzymających zegary
Po wykręceniu 3 śrub i wysunięciu zegarów z deski musimy odpiąć 3 kostki, dwie z lewej górnej strony i jedną z prawej. Tutaj pomogłem sobie kombinerkami delikatnie je do góry wysunąć. Jak już to zrobimy to wtedy możemy spokojnie wyjąć zegary z deski auta i zabrać je np. żeby zamontować alu ramki.
Żeby móc zamontować alu ramki musimy zdjąć szybkę mocowaną tylko na zatrzaski, nie klejoną.
Ja miałem alu ramki które mocuje się nie na klej, tylko poprzez zagięcie rantów alu ringów po drugiej stronie.
W tym przypadku musiałem wyjąć dodatkowo z tyłu zegary z plastikowej obudowy.
Najpierw odkręcamy 2 śruby przy dolnej krawędzi białej plastikowej osłony.
Następnie odkręcamy 6 śrub które trzymają zegary do plastikowej obudowy. Dla ułatwienia żeby nie pomylić śrub z innymi na płytce, fabrycznie miejsce pod nimi jest na biało zaznaczone okrągłą duża kropką.
Tak wyglądają zegary po wyjęciu...
...a tak obudowa po założeniu alu ramek.
Teraz zakładamy z powrotem plastikową szybkę.
Teraz zakładamy zegary do obudowy, w odwrotnej kolejności wkręcając śrubki.
No i efekt końcowy po założeniu zegarów z powrotem do auta i przykręceniu wszystkiego w odwrotnej kolejności co przy demontażu.
The end
Całość nie jest specjalnie skomplikowana, wystarczy śrubokręt najlepiej krzyżak i najlepiej z krótką rączką do wykręcenia wszystkich śrub, płaski śrubokręt do podważania plastików, niektórym przyda się pojemnik na śrubki, oraz jakieś nieduże kombinerki.
A teraz opis po kolei co i jak .
Zaczynamy od obniżenia kierownicy maksymalnie w dół, następnie wykręcenia dwóch śrub które są widoczne w górnej części nad zegarami. One trzymają tą plastikową obudowę wokół zegarów. Oprócz nich obudowę trzymają dwa zatrzaski w dolnej części obudowy. Aby je wypiąć należy albo pociągając pewnie i energicznie za plastik albo pomóc sobie płaskim śrubokrętem podważając obudowę od dołu.
Tak wyglądają zaczepy w plastikowej obudowie w okół zegarów:
a tak wyglądają miejsca gdzie te zaczepy wchodzą w desce rozdzielczej:
Następnie po zdjęciu obudowy odkręcamy 3 sztuki śrub trzymających zegary
Po wykręceniu 3 śrub i wysunięciu zegarów z deski musimy odpiąć 3 kostki, dwie z lewej górnej strony i jedną z prawej. Tutaj pomogłem sobie kombinerkami delikatnie je do góry wysunąć. Jak już to zrobimy to wtedy możemy spokojnie wyjąć zegary z deski auta i zabrać je np. żeby zamontować alu ramki.
Żeby móc zamontować alu ramki musimy zdjąć szybkę mocowaną tylko na zatrzaski, nie klejoną.
Ja miałem alu ramki które mocuje się nie na klej, tylko poprzez zagięcie rantów alu ringów po drugiej stronie.
W tym przypadku musiałem wyjąć dodatkowo z tyłu zegary z plastikowej obudowy.
Najpierw odkręcamy 2 śruby przy dolnej krawędzi białej plastikowej osłony.
Następnie odkręcamy 6 śrub które trzymają zegary do plastikowej obudowy. Dla ułatwienia żeby nie pomylić śrub z innymi na płytce, fabrycznie miejsce pod nimi jest na biało zaznaczone okrągłą duża kropką.
Tak wyglądają zegary po wyjęciu...
...a tak obudowa po założeniu alu ramek.
Teraz zakładamy z powrotem plastikową szybkę.
Teraz zakładamy zegary do obudowy, w odwrotnej kolejności wkręcając śrubki.
No i efekt końcowy po założeniu zegarów z powrotem do auta i przykręceniu wszystkiego w odwrotnej kolejności co przy demontażu.
The end
Bardzo dobrze – dostateczny
a tak serio, super że wreszcie zrobiłeś sobie ramki
efekt jest skromny ale daje dużo frajdy i odrobine luksusu w autku
ciesze sie ze nic nie polamales i nic nie zgubiles
teraz jeszcze skombinuj sobie chromowane klameczki od polifta
Fajna fotorelacja, przyda się dla potomności
a tak serio, super że wreszcie zrobiłeś sobie ramki
efekt jest skromny ale daje dużo frajdy i odrobine luksusu w autku
ciesze sie ze nic nie polamales i nic nie zgubiles
teraz jeszcze skombinuj sobie chromowane klameczki od polifta
Fajna fotorelacja, przyda się dla potomności
fast driveer dobra robota
Wrzuciłem do tematu z fotorelacjami
Wrzuciłem do tematu z fotorelacjami
jakie to są żarówki podświetlające zegary? ile kosztują i czy łatwo je dostać, czy tylko ASO?
i jeszcze jedno... u mnie na pierwszym plastiku jest sterowanie webastem, jak jest ono połączone? długi kabelek, czy kostka?
i jeszcze jedno... u mnie na pierwszym plastiku jest sterowanie webastem, jak jest ono połączone? długi kabelek, czy kostka?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
ASO wycenia wymianę wszystkich żarówek zegarów (17szt.) na ok 800zł, 300zł robocizna... koszt jednej żarówki ok 35zł – można je gdzieś dostać poza ASO? jakie to są modele, chodzi o żarówki od prędkościomierza
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
Wy to chyba wszyscy macie za duzo pieniedzy. rozebrac zegary, zaden klopot zwlaszcza ze jest zamieszczona fotorelacja z tej operacji. wyjac jedna zarowke, podjechac do zwyklego sklepu z elektrycznego, kupic 3 bo chyba tyle tam jest, wymienic i tyle a koszt wszystkiego bedzie 2pln plus czas poswiecony na zdemontownie i skrecenie. jesli chcecie w ASO placic tyle pieniedzy to ja Wam to moge sam zrobic za polowe taniej a co do zarowek to mam cos takiego:
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
rafal_ldz napisał(a):ASO wycenia wymianę wszystkich żarówek zegarów (17szt.) na ok 800zł, 300zł robocizna
za polowe tej ceny wymienil bym calosc z wyczyszczeniem deski
rafal_ldz napisał(a):koszt jednej żarówki ok 35zł – można je gdzieś dostać poza ASO?
za 35 kupisz wszystkie potrzebne
rafal_ldz napisał(a):jakie to są modele, chodzi o żarówki od prędkościomierza
W5W i T5 w cokołach
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witajcie,
bez przesady, nie ma co do ASO jechać z wymianą żarówek. Po to też jest ta fotorelacja żeby pokazać że nie jest to sprawa jakaś strasznie skomplikowana i postępując według zaleceń nic się nie powinno uszkodzić (chyba że pourywacie np wskazówki traktując je młotkiem itp. ale i to nie za bardzo możliwe chyba że zdemontujecie również plastikową szybkę – ale po co ..?).
Po odkręceniu śrub i odpięciu zegarów wyjmujecie je, odwracacie i widzicie..
..ten biały plastik chroni układ scalony (nie musicie go ściągać chcąc wymienić tylko żarówki). Te okrągłe miejsca na których są główki zaślepek (kolor ciemnozielony i czarny) – to właśnie tam pod nimi są żarówki. Wystarczy przekręcić i wyjąć tą którą chcemy wymienić (pod każdą taką główką jest żarówka), później wsadzić odpowiednią na zaślepkę i z powrotem wsadzić do zegarów i przekręcić. Ja nie sprawdzałem ale według schematu Mieczysława powinny tam być: W3W, W5W oraz T5.
Żarówki w miejscach po bokach dookoła – te małe główki zaślepek – one są od wszystkich czujników i kierunkowskazów. Te dwie największe zaślepki w części środkowej są od żarówek prędkościomierza i od obrotomierza – na nich są zielone kapturki nadające zieloną poświatę zegarów. Ta bardziej na prawo od nich i w jasnozielonym kolorze jest od paliwa i temp. silnika (też ma taki kapturek).
Kolego Riki ramki które zamontowałem zakupiłem przez stronę dido tuning, a link to http://www.dido.win.pl
Nie bójcie się rozkręcać aut, ...do roboty
bez przesady, nie ma co do ASO jechać z wymianą żarówek. Po to też jest ta fotorelacja żeby pokazać że nie jest to sprawa jakaś strasznie skomplikowana i postępując według zaleceń nic się nie powinno uszkodzić (chyba że pourywacie np wskazówki traktując je młotkiem itp. ale i to nie za bardzo możliwe chyba że zdemontujecie również plastikową szybkę – ale po co ..?).
Po odkręceniu śrub i odpięciu zegarów wyjmujecie je, odwracacie i widzicie..
..ten biały plastik chroni układ scalony (nie musicie go ściągać chcąc wymienić tylko żarówki). Te okrągłe miejsca na których są główki zaślepek (kolor ciemnozielony i czarny) – to właśnie tam pod nimi są żarówki. Wystarczy przekręcić i wyjąć tą którą chcemy wymienić (pod każdą taką główką jest żarówka), później wsadzić odpowiednią na zaślepkę i z powrotem wsadzić do zegarów i przekręcić. Ja nie sprawdzałem ale według schematu Mieczysława powinny tam być: W3W, W5W oraz T5.
Żarówki w miejscach po bokach dookoła – te małe główki zaślepek – one są od wszystkich czujników i kierunkowskazów. Te dwie największe zaślepki w części środkowej są od żarówek prędkościomierza i od obrotomierza – na nich są zielone kapturki nadające zieloną poświatę zegarów. Ta bardziej na prawo od nich i w jasnozielonym kolorze jest od paliwa i temp. silnika (też ma taki kapturek).
Kolego Riki ramki które zamontowałem zakupiłem przez stronę dido tuning, a link to http://www.dido.win.pl
Nie bójcie się rozkręcać aut, ...do roboty
na nich są zielone kapturki nadające zieloną poświatę zegarów.
nie do konca owszem są kapturki i owszem daja zielona poświate, ale same zegary tez maja zielony filtr wiec zalozenie białych zarowek zaskutkuje tym ze cyferblat dalej bedzie zielony (pastelowo zielony) a wskazówki zółte.. jesli zotawimy kapturki (jak sie nie porwą przy zdejmowaniu) to uzyskamy oryginalny kolor czyli taki morski zielony i zielone wskazówki
Eksperymentowałem z różnymi kolorami i efekt przy niebieskim czy czerownym jnie jest zbyt ciekawy
Podswietlenie LED na diodach mocy też nie daje pożadanego efektu
w zegarach są standardowo zarówki W3W (w postojach W5W) – ja osobiscie zalozylem do podswietlenia cyferblatów zarówki żółte W5W i żółte T5 (T5 kontrolek bez zmian). Wsadzenie W5W skutkuje tym że obrotomierz i predkosciomierz swieca troche jasniej niż reszta bo zarowki sa 5W a nie 3W
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
ok, czyli żarówki są w miarę typowe... ufff...
teraz jeszcze przed demontażem chciałbym sie dowiedzieć, co ze sterownikiem webasta, które jest na pierwszym panelu zamontowane... jak ono jest zamontowane? na długim kablu? jakaś złączka? nie chcę nic pourywać
teraz jeszcze przed demontażem chciałbym sie dowiedzieć, co ze sterownikiem webasta, które jest na pierwszym panelu zamontowane... jak ono jest zamontowane? na długim kablu? jakaś złączka? nie chcę nic pourywać
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
z tym ci nie pomoge – nie posiadam ani nie widzialem na zywo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
ja tez niestety nie mam tego urzadzenia i nie jestem w stanie pomoc
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6