Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez domingez » 6 lip 2012, 09:23

Zastanawiające jest również to, że złącze diagnostyczne nie wymiguje żadnych błędów, a po nocy ze zdjętą klemą z akumulatora wszystko zaczęło działać, z tym, że po kilku minutach nastąpił powrót do "normy". Niezła heca.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez lucas83 » 6 lip 2012, 10:00

Wracam do tematu spalonego scalaka, opisz coś więcej w tym temacie. Pytam ponownie: czy widziałeś to uszkodzenie na własne oczy? Jeśli faktycznie coś jest popalone, to odpięcie klemy od akumulatora nie uleczy Ci problemu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 6 lip 2012, 22:27

Panowie zamontowałem chłodnice klimy która ma 10 żeberek więcej, czyli stara miała 26 nowa ma 36. Nabijać tak jak GF-ke po lifcie? bo z tego co wyczytałem to poliftowe miały te większe.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez szkodnik_byd » 6 lip 2012, 23:26

Daj normalnie powinno być OK

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6172 (903/432)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez umcyk » 7 lip 2012, 08:07

VeryCoolMan napisał(a):Panowie zamontowałem chłodnice klimy która ma 10 żeberek więcej, czyli stara miała 26 nowa ma 36. Nabijać tak jak GF-ke po lifcie? bo z tego co wyczytałem to poliftowe miały te większe.

nabij normalnie, teraz bedziesz mial po prostu troche wieksza powierzchnie oddawania ciepla. Zreszta na manometrach bedzie widac czy jest dobrze czynnika. Nabij uklad i przejedz sie pare km na klimie, a potem na postoju sprawdz cisnienie. jak wskazowka bedzie pokazywac wartosc 0 oC na niskim cisnieniu albo blisko niej to bedzie gut
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 7 lip 2012, 14:39

Klima nabita według Waszych zaleceń, w końcu chłód w kabinie.
Dzięki Pany :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez domingez » 9 lip 2012, 17:43

lucas83 napisał(a):Wracam do tematu spalonego scalaka, opisz coś więcej w tym temacie. Pytam ponownie: czy widziałeś to uszkodzenie na własne oczy? Jeśli faktycznie coś jest popalone, to odpięcie klemy od akumulatora nie uleczy Ci problemu :D

Nie widziałem tego scalaka, a problem został zlokalizowany i naprawiony <jupi> . Okazało się, że uszkodzeniu uległ jeden z kabelków łączących panel sterowania z komputerem. Jak w większości przypadków taka "pierdółka" sprawiła, że zagwozdkę miałem ja, mechanik, elektronik i kilku userów tego szacownego forum.Dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez lucas83 » 9 lip 2012, 18:09

No czyli Pan, który "zdiagnozował" Ci spalonego scalaka powinien teraz grzecznie przeprosić za próbę naciągnięcia Cię na niepotrzebne wydatki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez domingez » 9 lip 2012, 19:53

Sprawa spalonego scalaka jest wynikiem nieporozumienia elektronika z mechanikiem, który się ze mną w tej sprawie kontaktował. Nikt nie chciał mnie wprowadzić w błąd umyślnie. Temat wyjaśniony i jestem bardzo zadowolony z jakości obsługi, tym bardziej, że żaden "znany i szanowany" elektronik samochodowy nie chciał nawet podejść do mojej madzi. Nasłuchałem się, że najlepsze do napraw to są VW, AUDI itp wynalazki hahaha . Co tu będę Wam pisał, wiecie jak to jest ;) . Pozdro 4 all.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez lucas83 » 9 lip 2012, 22:18

Nasłuchałem się, że najlepsze do napraw to są VW, AUDI itp wynalazki


No comments ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Floyd » 29 lip 2012, 22:18

Hello

Zastanawia mnie jedna rzecz... w mojej Madzi 2.0 benzyna mam klimatronik i kiedy wciskam przycisk "mode" mam do wyboru
-nawiew na szybę i nogi
-na nogi i twarz
-chyba same nogi

żeby wybrać samą szybę trzeba wcisnąć przycisk "ogrzewania przedniej szyby" ale jak to jest....kiedy jest włączona klima i chciałbym żeby dmuchała tylko w szybę, ogrzewanie się dezaktywuje i dmucha tylko zimnym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez rumunn95 » 29 lip 2012, 22:41

wlaczasz przycisk ogrzewania przedniej szyby wylaczasz klime przyciskiem AC i ustwiasz sobie sile nadmuchu i temp jaka chcesz zreszta przy wlaczonej klimie tez ustawiasz temp jaka chcesz nie ma tak ze przy wlaczonej klimie ma tylko leciec zimne powietrze
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 30 lip 2012, 09:40

lucas83 napisał(a):
Nasłuchałem się, że najlepsze do napraw to są VW, AUDI itp wynalazki


No comments ;)


tak są najlepsze... dla wymieniaczy – wypnie moduł, wsadzi drugi... a klienta skasuje na tysiaka za 5 minut roboty i pseudo naprawe + skasowanie ewentualnego bledu w VAG
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez pioczel » 5 paź 2012, 19:07

witam .mam taki problem ,już dwa razy nabijałem klimę wiosną i pod koniec lata już nie chłodzi ,znalazłem w końcu wyciek -jest na tej rurce koło zbiornika płynu chłodnicy w miejscu gdzie jest taka opaska,i teraz czy to gdzieś spawać czy lepiej zakupić nową rurkę i gdzie oraz jaki nr katalogowy i jaki może być koszt spawania lub nowej? :) z tego co patrzyłem to ona jest wkręcona do osuszacza z takim zaworkiem do napełniania
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez lucas83 » 5 paź 2012, 21:19

Myślę, że koszt spawania będzie znacznie niższy niż zakup nowej takiej rurki, o ile w ogóle będzie dostępna. Temat był już poruszany, nawet kilka razy. Za naprawę takiej rurki nie powinieneś zapłacić więcej niż 20-30 PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 5 paź 2012, 22:31

pioczel napisał(a):wyciek -jest na tej rurce koło zbiornika płynu chłodnicy w miejscu gdzie jest taka opaska
raczej zbiornika płynu spryskiwaczy :)

tak jak mówi lucas83 spawanie 30 zł wykręć rurkę sam i zawieź do zakładu gdzie się tym zajmują. Taka przydatna informacja, przy łączeniu rurka do rurki za wąski łeb sześciokątny trzymasz a szerokim kręcisz no i wiadomo przy składaniu nowe o-ringi z gumy NBR
No i zostało nabić układ i modlić się aby chłodnica nie była jak sito :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez pioczel » 6 paź 2012, 07:59

dzieki wielkie tak zrobię
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez motylek322 » 6 paź 2012, 09:05

A ja jeszcze dodam abyś rurki przy montażu nie przykręcał za pomocą takiej metalek klamry, która oryginalnie do tego służy. Własnie ona powoduje "przetarcie" aluminiowej rurki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez pioczel » 6 paź 2012, 14:30

motylek322 napisał(a):A ja jeszcze dodam abyś rurki przy montażu nie przykręcał za pomocą takiej metalek klamry, która oryginalnie do tego służy. Własnie ona powoduje "przetarcie" aluminiowej rurki.

a to na pewno bez tej opaski już ją ze złości wyrzuciłem w kosmos :D ,opaska za 5 gr. a kosztów będzie ze 200 zł-aha i już były 2 nabicia ....jeszcze 1 pytanie czy jak wyjmę tą rurkę to płyn ujdzie całkowicie? czy można jeżdzić w naszych madziach bez czynnika?
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez VeryCoolMan » 6 paź 2012, 16:07

pioczel napisał(a):...jeszcze 1 pytanie czy jak wyjmę tą rurkę to płyn ujdzie całkowicie? czy można jeżdzić w naszych madziach bez czynnika?

Coś mi tu mieszasz :P jaki płyn? przecież to nie układ chłodzenia, w układzie klimy jest gaz z olejem smarującym układ i tegoż gazu się pozbędziesz całkowicie po odkręceniu rurki.
Jeździć z pustym układem możesz "pozawijaj wloty taśmą izolacyjną na czas naprawy" ale zrób tę naprawę jak najszybciej aby wilgoć nie zdążyła się w układzie zagnieździć no i teoretycznie osuszacz do wymiany po każdym rozszczelnieniu układu lecz ja go nie wymieniałem i uwinąłem się ogólnie dosyć szybko z poskładaniem i nabiciem :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6