Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.
Zastanawiające jest również to, że złącze diagnostyczne nie wymiguje żadnych błędów, a po nocy ze zdjętą klemą z akumulatora wszystko zaczęło działać, z tym, że po kilku minutach nastąpił powrót do "normy". Niezła heca.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Wracam do tematu spalonego scalaka, opisz coś więcej w tym temacie. Pytam ponownie: czy widziałeś to uszkodzenie na własne oczy? Jeśli faktycznie coś jest popalone, to odpięcie klemy od akumulatora nie uleczy Ci problemu
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Panowie zamontowałem chłodnice klimy która ma 10 żeberek więcej, czyli stara miała 26 nowa ma 36. Nabijać tak jak GF-ke po lifcie? bo z tego co wyczytałem to poliftowe miały te większe.
Daj normalnie powinno być OK
Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
VeryCoolMan napisał(a):Panowie zamontowałem chłodnice klimy która ma 10 żeberek więcej, czyli stara miała 26 nowa ma 36. Nabijać tak jak GF-ke po lifcie? bo z tego co wyczytałem to poliftowe miały te większe.
nabij normalnie, teraz bedziesz mial po prostu troche wieksza powierzchnie oddawania ciepla. Zreszta na manometrach bedzie widac czy jest dobrze czynnika. Nabij uklad i przejedz sie pare km na klimie, a potem na postoju sprawdz cisnienie. jak wskazowka bedzie pokazywac wartosc 0 oC na niskim cisnieniu albo blisko niej to bedzie gut
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
lucas83 napisał(a):Wracam do tematu spalonego scalaka, opisz coś więcej w tym temacie. Pytam ponownie: czy widziałeś to uszkodzenie na własne oczy? Jeśli faktycznie coś jest popalone, to odpięcie klemy od akumulatora nie uleczy Ci problemu
Nie widziałem tego scalaka, a problem został zlokalizowany i naprawiony . Okazało się, że uszkodzeniu uległ jeden z kabelków łączących panel sterowania z komputerem. Jak w większości przypadków taka "pierdółka" sprawiła, że zagwozdkę miałem ja, mechanik, elektronik i kilku userów tego szacownego forum.Dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Sprawa spalonego scalaka jest wynikiem nieporozumienia elektronika z mechanikiem, który się ze mną w tej sprawie kontaktował. Nikt nie chciał mnie wprowadzić w błąd umyślnie. Temat wyjaśniony i jestem bardzo zadowolony z jakości obsługi, tym bardziej, że żaden "znany i szanowany" elektronik samochodowy nie chciał nawet podejść do mojej madzi. Nasłuchałem się, że najlepsze do napraw to są VW, AUDI itp wynalazki . Co tu będę Wam pisał, wiecie jak to jest . Pozdro 4 all.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Hello
Zastanawia mnie jedna rzecz... w mojej Madzi 2.0 benzyna mam klimatronik i kiedy wciskam przycisk "mode" mam do wyboru
-nawiew na szybę i nogi
-na nogi i twarz
-chyba same nogi
żeby wybrać samą szybę trzeba wcisnąć przycisk "ogrzewania przedniej szyby" ale jak to jest....kiedy jest włączona klima i chciałbym żeby dmuchała tylko w szybę, ogrzewanie się dezaktywuje i dmucha tylko zimnym?
Zastanawia mnie jedna rzecz... w mojej Madzi 2.0 benzyna mam klimatronik i kiedy wciskam przycisk "mode" mam do wyboru
-nawiew na szybę i nogi
-na nogi i twarz
-chyba same nogi
żeby wybrać samą szybę trzeba wcisnąć przycisk "ogrzewania przedniej szyby" ale jak to jest....kiedy jest włączona klima i chciałbym żeby dmuchała tylko w szybę, ogrzewanie się dezaktywuje i dmucha tylko zimnym?
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
wlaczasz przycisk ogrzewania przedniej szyby wylaczasz klime przyciskiem AC i ustwiasz sobie sile nadmuchu i temp jaka chcesz zreszta przy wlaczonej klimie tez ustawiasz temp jaka chcesz nie ma tak ze przy wlaczonej klimie ma tylko leciec zimne powietrze
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
lucas83 napisał(a):Nasłuchałem się, że najlepsze do napraw to są VW, AUDI itp wynalazki
No comments
tak są najlepsze... dla wymieniaczy – wypnie moduł, wsadzi drugi... a klienta skasuje na tysiaka za 5 minut roboty i pseudo naprawe + skasowanie ewentualnego bledu w VAG
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
witam .mam taki problem ,już dwa razy nabijałem klimę wiosną i pod koniec lata już nie chłodzi ,znalazłem w końcu wyciek -jest na tej rurce koło zbiornika płynu chłodnicy w miejscu gdzie jest taka opaska,i teraz czy to gdzieś spawać czy lepiej zakupić nową rurkę i gdzie oraz jaki nr katalogowy i jaki może być koszt spawania lub nowej? z tego co patrzyłem to ona jest wkręcona do osuszacza z takim zaworkiem do napełniania
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Myślę, że koszt spawania będzie znacznie niższy niż zakup nowej takiej rurki, o ile w ogóle będzie dostępna. Temat był już poruszany, nawet kilka razy. Za naprawę takiej rurki nie powinieneś zapłacić więcej niż 20-30 PLN.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
raczej zbiornika płynu spryskiwaczypioczel napisał(a):wyciek -jest na tej rurce koło zbiornika płynu chłodnicy w miejscu gdzie jest taka opaska
tak jak mówi lucas83 spawanie 30 zł wykręć rurkę sam i zawieź do zakładu gdzie się tym zajmują. Taka przydatna informacja, przy łączeniu rurka do rurki za wąski łeb sześciokątny trzymasz a szerokim kręcisz no i wiadomo przy składaniu nowe o-ringi z gumy NBR
No i zostało nabić układ i modlić się aby chłodnica nie była jak sito
A ja jeszcze dodam abyś rurki przy montażu nie przykręcał za pomocą takiej metalek klamry, która oryginalnie do tego służy. Własnie ona powoduje "przetarcie" aluminiowej rurki.
motylek322 napisał(a):A ja jeszcze dodam abyś rurki przy montażu nie przykręcał za pomocą takiej metalek klamry, która oryginalnie do tego służy. Własnie ona powoduje "przetarcie" aluminiowej rurki.
a to na pewno bez tej opaski już ją ze złości wyrzuciłem w kosmos ,opaska za 5 gr. a kosztów będzie ze 200 zł-aha i już były 2 nabicia ....jeszcze 1 pytanie czy jak wyjmę tą rurkę to płyn ujdzie całkowicie? czy można jeżdzić w naszych madziach bez czynnika?
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
pioczel napisał(a):...jeszcze 1 pytanie czy jak wyjmę tą rurkę to płyn ujdzie całkowicie? czy można jeżdzić w naszych madziach bez czynnika?
Coś mi tu mieszasz jaki płyn? przecież to nie układ chłodzenia, w układzie klimy jest gaz z olejem smarującym układ i tegoż gazu się pozbędziesz całkowicie po odkręceniu rurki.
Jeździć z pustym układem możesz "pozawijaj wloty taśmą izolacyjną na czas naprawy" ale zrób tę naprawę jak najszybciej aby wilgoć nie zdążyła się w układzie zagnieździć no i teoretycznie osuszacz do wymiany po każdym rozszczelnieniu układu lecz ja go nie wymieniałem i uwinąłem się ogólnie dosyć szybko z poskładaniem i nabiciem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6