Witam, zaczeło mi coś nagle skrzypieć w okolicy mocowania lewej wycieraczki, pod plastikiem podszybia. Sprawdzilem i nie jest to silnik wycieraczek. Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że były chwile kiedy wszystko było w porządku. Dwa trzy przebiegi spokoju i znowu skrzypienie. Co sie dzieje?
Podejrzewam że coś sie stało z mechanizmem, jest tylko mały problem bo nie bardzo wiem jak sie do niego dostać.
Pomożecie??? ....
Skrzypienie w okolicy mocowania wycieraczki – co się stało i jak się tego pozbyć??
Strona 1 z 1
W BG miałem te same objawy.
Zdemontowałem ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie. Zlokalizowałem skąd dochodzi skrzypienie, nie zauważyłem uszkodzeń mechanicznych, więc spryskałem WD-40 połączenia wycieraczek z prowadnicami (wodzikami) i uruchomiłem wycieraczki, czynność powtórzyłem kilka razy i piszczenie ustąpiło. Więcej później nie miałem problemów.
Pozdrawiam.
Zdemontowałem ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie. Zlokalizowałem skąd dochodzi skrzypienie, nie zauważyłem uszkodzeń mechanicznych, więc spryskałem WD-40 połączenia wycieraczek z prowadnicami (wodzikami) i uruchomiłem wycieraczki, czynność powtórzyłem kilka razy i piszczenie ustąpiło. Więcej później nie miałem problemów.
Pozdrawiam.
Biorąc pod uwagę co jest sypane na polskie drogi, warto raz na kilka lat całkowicie zdemontować mechanizm, starannie go oczyścić i nasmarować smarem litowym przy wszelkich teflonowych przegubach i oliwą maszynową na trzpieniach. WD40 odradzam, bo nie jest to preparat smarujący, ale za to świetnie nada się do przepłukania – chociaż zwykła nafta byłaby na pewno tańsza (uwaga na elementy z porowatej gumy!)
the right man in the wrong place...
Zgadzam się , że to najlepszy sposób, i półśrodki mu nie dorównają, ale jak się nie ma zbyt dużo czasu i kiepskie doście do mechanizmu to jest jakieś rozwiązanie.tco_tm napisał(a):warto raz na kilka lat całkowicie zdemontować mechanizm, starannie go oczyścić i nasmarować smarem litowym przy wszelkich teflonowych przegubach i oliwą maszynową na trzpieniach.
U mnie się sprawdził i przez 2 lata zanim nie sprzedałem BG miałem spokój. W sumie nie pomyślałem bo mogłem jeszcze dodatkowo przesmarować mechanizm oliwiarką.tco_tm napisał(a):WD40 odradzam
zgrzes napisał(a):Czyli wystarczy zdemontować ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie żeby się dostać do mechanizmu?
W BG wystarczyło aby usunąć usterkę, w GW tam nie zaglądałem. zgrzes po zdemontowaniu wszystko ci się wyjaśni, ale myślę , że to wystarczy.
Pozdrawiam.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6