Skrzypienie w okolicy mocowania wycieraczki – co się stało i jak się tego pozbyć??

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zgrzes » 7 lut 2008, 08:42

Witam, zaczeło mi coś nagle skrzypieć w okolicy mocowania lewej wycieraczki, pod plastikiem podszybia. Sprawdzilem i nie jest to silnik wycieraczek. Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że były chwile kiedy wszystko było w porządku. Dwa trzy przebiegi spokoju i znowu skrzypienie. Co sie dzieje?
Podejrzewam że coś sie stało z mechanizmem, jest tylko mały problem bo nie bardzo wiem jak sie do niego dostać.
Pomożecie??? .... :D
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez siegu » 7 lut 2008, 19:07

W BG miałem te same objawy.
Zdemontowałem ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie. Zlokalizowałem skąd dochodzi skrzypienie, nie zauważyłem uszkodzeń mechanicznych, więc spryskałem WD-40 połączenia wycieraczek z prowadnicami (wodzikami) i uruchomiłem wycieraczki, czynność powtórzyłem kilka razy i piszczenie ustąpiło. Więcej później nie miałem problemów.
Pozdrawiam.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Paweł » 7 lut 2008, 19:12

Biorąc pod uwagę co jest sypane na polskie drogi, warto raz na kilka lat całkowicie zdemontować mechanizm, starannie go oczyścić i nasmarować smarem litowym przy wszelkich teflonowych przegubach i oliwą maszynową na trzpieniach. WD40 odradzam, bo nie jest to preparat smarujący, ale za to świetnie nada się do przepłukania – chociaż zwykła nafta byłaby na pewno tańsza (uwaga na elementy z porowatej gumy!)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez siegu » 7 lut 2008, 20:16

tco_tm napisał(a):warto raz na kilka lat całkowicie zdemontować mechanizm, starannie go oczyścić i nasmarować smarem litowym przy wszelkich teflonowych przegubach i oliwą maszynową na trzpieniach.
Zgadzam się <spoko> , że to najlepszy sposób, i półśrodki mu nie dorównają, ale jak się nie ma zbyt dużo czasu i kiepskie doście do mechanizmu to jest jakieś rozwiązanie. :)

tco_tm napisał(a):WD40 odradzam
U mnie się sprawdził i przez 2 lata zanim nie sprzedałem BG miałem spokój. W sumie nie pomyślałem bo mogłem jeszcze dodatkowo przesmarować mechanizm oliwiarką.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez zgrzes » 7 lut 2008, 22:31

siegu napisał(a):Zdemontowałem ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie.

Czyli wystarczy zdemontować ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie żeby się dostać do mechanizmu? Takie proste?? Żadnych tajemnych zaklęć?? :D
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez siegu » 8 lut 2008, 09:36

zgrzes napisał(a):Czyli wystarczy zdemontować ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie żeby się dostać do mechanizmu?

W BG wystarczyło aby usunąć usterkę, w GW tam nie zaglądałem. zgrzes po zdemontowaniu wszystko ci się wyjaśni, ale myślę , że to wystarczy.
Pozdrawiam.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez zgrzes » 11 lut 2008, 15:55

OKi – czy ktoś moze mi powiedziec jak zdjąć to plastikowe podszybie. Rusza się to w prawo i w lewo ale jednak mie mogę tego wyciagnąć. Boję sie że cos połamię. Ma ktos już jakies doświadczenia w tym temacie??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6