Wyświetlacz zużycia paliwa (GF)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bojownik » 28 kwi 2008, 12:01

Mieciu a gdzie ja pisałem że mi nie zależy na estetyce :) Pisałem ze cały czas myślę nad tym aby to lepiej wyglądało :)

(PS. moja madzia ma tylko fabryczny zegar, bez temp.)

NBR – tylko wypadało by dorwać kompa od takiego samego silnika, gdyż w innej wersji silnikowej komputerek może być inaczej skalibrowany gdyż ma inne parametry impulsów wtryskiwaczy lub drogi... choć nie wiem, może te fabryczne sie same kalibrują lub kalibracja nie jest wymagana.

Obawiam się, że możesz nie znaleźć przełącznika z mil na km... ale popatrz w opcjach lub na kompie (może jest jakaś zworka czy coś...).


Ale powiem Wam, że dzięki komputerkowi nauczyłem się jeździć dużo oszczędniej (w innym zakresie obrotów), jeszcze nie sprawdzałem przy tankowaniu, ale może zejdę poniżej 10L w mieście :D
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Mako » 28 kwi 2008, 13:03

bojownik powiedz mi ktora wersje zamowiles u tego goscia, za 99 czy 109 zl, jak wyglada podlaczenie tego cuda
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez bojownik » 28 kwi 2008, 16:38

Kupiłem za 99zł bez wyświetlacza, wyświetlacz zakupiłem niebieski z białymi literkami, zamówiłem też programator. Szkoda, że nie zamówiłem nowego procesora atmegę 168, gdyż na starszego procka raczej nie będzie już uaktualnień bo się pamięć skończyła.

Wszystko co potrzebujesz do montażu to lutownica (cyna, kalafonia), trochę kabelków.
Widzę, że masz madzię 323, więc musisz ustalić gdzie masz impulsy drogi (VSS, lub Vechicle speed) oraz impulsy wtrysku (INJ), ja je znalazłem w workschop manualu.

Ponadto należy odnaleźć trzy sygnały:

1. masa
2. +12V ze stacyjki (zasilanie ma się pojawić w pozycji zapłon)
3. +12V z aku

Ja te powyższe wziąłem z kostki ISO z radia.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez NBR » 28 kwi 2008, 20:26

bojownik napisał(a):tylko wypadało by dorwać kompa od takiego samego silnika, gdyż w innej wersji silnikowej komputerek może być inaczej skalibrowany gdyż ma inne parametry impulsów wtryskiwaczy lub drogi... choć nie wiem, może te fabryczne sie same kalibrują lub kalibracja nie jest wymagana

a mi się wydaje że kompy były montowane tylko w wersjach 1.8 i 2.0 i są jednakowe dla każdej z tych wersji... już mam na oku drugi z auta jeżdżącego po właściwej stronie drogi :P

bojownik napisał(a):Ale powiem Wam, że dzięki komputerkowi nauczyłem się jeździć dużo oszczędniej

hehe no ja podobnie... naocznie mogłem się przekonać że jak się hamuje silnikiem (np dojeżdżając do świateł – zamiast wrzucać na luz czy nie daj Boże jechać na sprzęgle) – spalanie chwilowe wynosi 0 :D !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez bojownik » 28 kwi 2008, 20:42

NBR napisał(a):a mi się wydaje że kompy były montowane tylko w wersjach 1.8 i 2.0 i są jednakowe dla każdej z tych wersji... już mam na oku drugi z auta jeżdżącego po właściwej stronie drogi :P


Zewnętrznych różnic może nie być, mówię tu o różnicach programowych.
bojownik napisał(a):hehe no ja podobnie... naocznie mogłem się przekonać że jak się hamuje silnikiem (np dojeżdżając do świateł – zamiast wrzucać na luz czy nie daj Boże jechać na sprzęgle) – spalanie chwilowe wynosi 0 :D !


No właśnie :) mi się często zdarza, że dojeżdżam do krzyżówki na sprzęgle ;) jak już hamowanie silnikiem zaczyna powodować drgania i nierówną pracę silnika.

Strasznie mnie ciekawi czy mi się poprawi spalanie :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez NBR » 28 kwi 2008, 22:06

bojownik napisał(a):
NBR napisał(a):a mi się wydaje że kompy były montowane tylko w wersjach 1.8 i 2.0 i są jednakowe dla każdej z tych wersji... już mam na oku drugi z auta jeżdżącego po właściwej stronie drogi :P


Zewnętrznych różnic może nie być, mówię tu o różnicach programowych.


no właśnie mi też chodziło o soft :) ale zobaczymy – jak to się mówi "no risk no fun"

bojownik napisał(a):Strasznie mnie ciekawi czy mi się poprawi spalanie

teraz będzie długi weekend i zapowiada się długa trasa to przetestuje ten komputerek – bak do pełna... i zobaczymy jakie będą wskazania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mako » 28 kwi 2008, 22:14

o zmniejszeniu spalania hamujac silnikiem przekonalem sie w pandzie gdzie mialem kompa pokladowego w standardzie i zawsze jak wciskalem sprzeglo i tak dojezdzalem do swiatel to pokazywalo 5 l na 100 a jak dojezdzalem hamujac silnikiem to 2 l (to jest najnizsza wartosc pokazywana przez kompa wiec w tym momencie tak naprawde bylo 0). Brakuje mi tego bajeru w mojej mazdzie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez bojownik » 29 kwi 2008, 08:06

makoshark – u mnie na luzie, tak samo jak na wysprzęgleniu ok 1L / h (komputerek poniżej prędkości 20 KM/ h wskazuje zużycie w litrach na godzinę)

NBR – nie wiem czy się zrozumieliśmy, chodzi mi o to że np. jak włożysz kompa z wersji 2.0 do wersji 1.8 to mogą być przekłamania np. o kilka dziesiątych litra w wyświetlaniu spalania na korzyść lub na niekorzyść. Ale skala zawsze jakaś jest i punkt odniesienia :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Mieczyslaw » 2 maja 2008, 18:47

NBR napisał(a):Mieczyslaw masz 1.8 poszukaj kompa ORY i będzie śmigać... jak masz 12 kabelków we wtyczce :)

ORYginalna czy firma ORY sie nazywa?
nauczyles sie jezdzic w innym zakresie obrotow bojownik czyli w jakich?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez NBR » 2 maja 2008, 21:53

Mieczyslaw napisał(a):ORYginalna czy firma ORY sie nazywa?

Oryginalne :)

a panel z kompem oznaczony jest marką Mitsubishi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mieczyslaw » 2 maja 2008, 22:42

jakies link do tego masz moze gdzies tam pod reka?? bo zaciekawiles mnie tym :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez NBR » 2 maja 2008, 23:33

Mieczyslaw napisał(a):jakies link do tego masz moze gdzies tam pod reka?? bo zaciekawiles mnie tym

Mieczyslaw masz ode mnie foto :) i to co się tam wyświetla – wartości duże bo testowane na krótkim odcinku – no i per mile :|

Obrazek
oczywiście panel zamontowany jest jeden :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mieczyslaw » 3 maja 2008, 00:02

NBR napisał(a):oczywiście panel zamontowany jest jeden :)


no wlasnie bo gdzie radio by bylo :P
gdzie takie cos zamowic mozna? skad zes to wytrzasnal?
no ale to wyglada [tiiit], jak seria. w takie cos to ja moge sie pobawic :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez NBR » 3 maja 2008, 10:33

Mieczyslaw napisał(a):gdzie takie cos zamowic mozna? skad zes to wytrzasnal?

jeśli zamówić to tylko w ASO ale myślę że nie będą mieli :P ... miałem na tyle szczęścia i dostałem na Allegro... tylko jest jeden szkopuł te mile... ale już mam na oku drugi :)

Mieczyslaw napisał(a):no ale to wyglada [tiiit], jak seria. w takie cos to ja moge sie pobawic

no właśnie bo pochodzi z Mazdy, a kompa trzeba szukać w niektórych modelach GW lub GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez martinez07 » 3 maja 2008, 11:30

Witam,
widziałem takie komputerki zainstalowane właśnie w benzynkach – ja chciałbym coś takiego u siebie w DiTD...

pozdrawiam.
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Mieczyslaw » 3 maja 2008, 14:19

NBRdzisiaj widzialem sie z kumpelm co kupil niedawno GF 2.0 136KM i mial identyczny komputer. czegos takiego mi trzeba. poszukam na allegro. ile dales za ten komputer? masz na oku drugi to moze jednego chcesz sie pozbyc?? :D
myslisz ze u mnie bedzie chodzil przez przeklaman zadnych?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez NBR » 3 maja 2008, 17:03

Mieczyslaw napisał(a): ile dales za ten komputer?

sprzedający uznał że to nie komputer pokładowy tylko sam zegar więc wyszło nie drogo ok 150 zł z przesyłką...

Mieczyslaw napisał(a):masz na oku drugi to moze jednego chcesz sie pozbyc??

jak będę miał go już w ręku to wtedy pogadamy :)

Mieczyslaw napisał(a):myslisz ze u mnie bedzie chodzil przez przeklaman zadnych?

akurat ten który mam obecnie współpracował z silnikiem 1.8 więc jeśli masz 12 kabli we wtyczce to wg mnie powinno hulać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez Mieczyslaw » 3 maja 2008, 22:03

aha to nie duzo za taka rzecz w sumie. masz taki motor a o 25 koni wiecej, ja sie tak nie bawie ;/ ja mam wlasnie 1.8 a na wyswietlaczu mam zegar i temperature otoczenia takze nie powinno byc problemow mysle. wyswietla Ci spalanie na dana chwile? tzn jak jedziesz to widzisz ile spalasz prawda? jakie tam funkcje sa w ogole?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez ivo » 4 maja 2008, 07:13

NBR
Witam !!
Z wielką uwagą poczytałem Wasze rozważania nt. instalacji wyświetlacza zużycia paliwa itp.
Zaciekawiło mnie to tym bardziej, że dysponuję taką półeczką z zegarkiem, jak na tej fotce z opisem:
NBR napisał(a):oczywiście panel zamontowany jest jeden

I stąd moje pytania:
1. czy da się ten zegarek przystosować, aby wyświetlał dane wg. tego komputerka pokładowego, o którym piszecie (http://www.allegro.pl/item358021759_kom ... auta_.html)
2. mam silnik 1.6 115KM czy ma to jakieś znaczenie
3. ten zegarek ma gniazdo 16 pinowe na wtyczkę pokazaną na waszej fotce, ale w środku są podłączone tylko 4 styki – 1 i 3 (+ i – zegarka) oraz 9 i 10 (+ i – podświetlenia)
4. nie mam niestety tej wtyczki na 16 pinów – gdzie to znaleźć (pewnie jakiś szrot, tylko brak w pobliżu)
pzdr
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez bojownik » 4 maja 2008, 11:29

Mieczyslaw napisał(a):nauczyles sie jezdzic w innym zakresie obrotow bojownik czyli w jakich?


Nasze mazdy 1.8 mają niezły moment obrotowy i jazda 1500 – 2500 jest już przyjemna, wcześniej jeździłem 2500 – 3000...


ivo – nie wiem czy ten wyświetlacz będzie współpracował z tym uniwersalnym komputerkiem, ale obawiam się, że nie. Może wystarczy tylko podmienić wyświetlacze...

Masz okrojoną wtyczkę skoro masz tylko kilka kabelków i nie podepniesz tam innego, nawet fabrycznego kompa, chyba, że odnajdziesz w ECU brakujące sygnały (wg workshop manuala).

Natomiast możesz pewnie podpiąć sam ten uniwersalny komputerek, a to w jakiej obudowie i jak go zbudujesz będzie zależeć od Ciebie, tak jak pisałem wyżej, wystarczy, że znajdziesz sygnały VSS i INJ w ECU.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6