Wyświetlacz zużycia paliwa (GF)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gadula » 17 lip 2008, 22:49

zawsze na luzie bedziesz mial jakies tam spalanie a na biegu bez gazu zerowe

No niby tak, ale przecież wtryskiwacze i tak pracują, tylko o wiele krócej :|

Mieczyslaw napisał(a):to ja juz zglupialem

Ja już szukałem błędów, w układzie i programie, ale wszystko jest ok. Też nieźle zgłupiałem, pytałem się znajomego i też potwierdził moje pomiary. Widocznie, tamte komputerki pomijają tak małe wartości.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Voltaire » 27 lip 2008, 20:03

gadula napisał(a):A ja powoli posuwam się do przodu z własnym komputerkiem

<jupi> podstawowe pytanie: gdzie wpiąłeś się w impulsy drogi i impulsy z wtryskiwacza? wyjąłem zegary ale nie mogę znaleźć nic oznaczonego, pomożesz? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2007, 22:16
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA BP

Postprzez gadula » 28 lip 2008, 21:31

Voltaire napisał(a):podstawowe pytanie: gdzie wpiąłeś się w impulsy drogi i impulsy z wtryskiwacza? wyjąłem zegary ale nie mogę znaleźć nic oznaczonego, pomożesz?

Hmm z tego co się domyślam, to masz wersję po lifcie, i tam impulsy jak dobrze pamiętam idą z układu ABS. Musisz sam po ścieżkach dojść, która z tych idących do prękościomierza jest scieżką sygnału.

Impulsy wtryskiwacza biorę z żółtego, grubego przewodu wychodzącego z komputera silnika (tego pod radiem).
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez jimek85 » 21 sie 2008, 11:58

Czy w tym komputerku pokładowym co ma NBR da się jakoś zmienić mile na km przeprogramować czy coś tam np w ASO ? czy taki biznes się opłaca, orientuje się ktoś ?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 16:36
Posty: 32
Auto: aktualnie brak

Postprzez PLaster » 25 sie 2008, 18:51

fajnie, a czy ktoś próbował zamontować komputer do GD 2,2??
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2351 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adamss641 » 2 paź 2008, 12:52

Ja się ostatnio wziąłem do za robotę i podpiąłem go w końcu...
Chciałem zrobić profesjonalnie, ale w warunkach domowych jet to chyba nie wykonalne:

straszna wiocha?

Obrazek

Może jeszcze coś będę kombinował nad poprawą wyglądu... może wstawię wyświetlacz 4 linie...

Komputerek ma funkcje:

– pomiar spalania średniego
– pomiar spalania chwilowego
– prędkość w km/h
– maksymalna prędkość
– temperatura
– info o gołoledzi
– automatyczne załączanie świateł (tej funkcji nie podłączyłem)
– mierzenie prędkości na odcinku drogi (1/4 mili), trwają pracę na oprogramowaniem na kilka odcinków.
– inspekcja oleju
– licznik kilometrów dziennych

istnieje wersja z obrotomierzem... i zegarkiem ale trwają beta testy...

generalnie program na procesor jest stale aktualizowany o jakieś nowe bajerki, a aktualizację mozna wykonać samemu, wystarczy posiadać wtyczkę LPT, oraz gniazdo w kompie.[/quote]

Witam
Czy mógłbyś opisać podłączenie , czyli gdzie jaki kabelek podpiąłeś , może jakieś foto np.
Dzięki
adamss641
 

Postprzez NBR » 28 gru 2008, 16:21

jimek85 napisał(a):i jak tam posiada ktoś jakieś info gdzie można taki wyświetlacz nabyć.
NBR i co namierzyłeś jakiś wyświetlacz z km... ja szukam i szukam na alledrogo.pl nie mogę nic wychaczyc.
Jak ktoś gdzieś luknie taki wyświetlacz do BJ-ki niech da cynk :) pozdro




Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez NBR » 16 lip 2009, 21:52

jak w temacie – jest jeden na sprzedaż – z tego co pamiętam wersja europejska z 626 2.0
http://www.moto.allegro.pl/item67846389 ... rozne.html
chyba to ten sam sprzedawca co wyżej :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez mod » 4 sty 2011, 01:45

Koledzy mam problem z brakiem temperatury z czujnika zewnętrznego. Wartość była pokazywana prawidłowo potem znikła – przyczyna to uszkodzona wtyczka przy czujniku. Wilgoć weszła w przewód i go zniszczyła a termometr pokazywał -40. Naprawa i wymiana kawałka kabla pomogła na chwilę. Obecnie nic nie pokazuje tylko kreski ---- a czujnik wpięty dla testu na wysokości akumulatora. Utleniony kawałek wiązki poszedł do kosza.
Jakim kolorem są prowadzone przewody od termometru w kabinie? W komorze silnika są inne niż widoczne w wtyczce zegarka. Sprawdzone z innym czujnikiem i innym zegarkiem – efekt ten sam. Coś padło w instalacji, może gdzieś to jeszcze jest podpięte – Mazda 626 GW z elektryczną klimą.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez wojciech26poz » 23 kwi 2011, 21:58

witam
podłączę się do tematu , bo szukam , szukam i nic <glupek2> mam taki pomysł żeby w gf-ce zegarek zastąpić zegarkiem z termometrem zewnętrznym(np.od 323) czy szanowna "brać mazdowska " wie jak wykonać ? czy jest to do wykonania ? na pewno wtyczka jest inna, i trzeba dołożyć czujnik- termistor ,ale czego to nie robimy dla wygody w naszych madziach :)
życzę wszystkim zdrowych spokojnych świąt i oczekuję na odpowiedzi.thx.
wojciech26poz
 

Postprzez MariuszTG » 8 sie 2011, 23:00

Witam, również odświeżę temat, mam możliwość zakupu komputera pokładowego do GF, niestety z tego co wyczytałem to kostka, do której podłączamy kompa musi być dosyć rozbudowana(12 kabli), moja ma niestety tylko 5 przewodów :( nie wiem czy coś było grzebane czy tak było w serii, i tu moje pytanie czy w przypadku tak ubogiego złącza będę mieć sporo roboty z podciągnięciem wszystkich potrzebnych sygnałów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez mod » 9 sie 2011, 01:22

U mnie przy zamianie z bogatego autka GW na biedne GF zegar pokazywał spalanie. Coś znikało – wyświetlało się przez chwilę i potem już tego nie szło wybrać. Chyba była to ilość km do przejechania.
Przy okazji rozwiązałem problem z bogatym autem GW i brakiem temp w zegarze – albo jej tam nigdy nie było i odpięcie go od wiązki (lub wypięcie aku) powodowało że on "oswajał" się z instalacją i pokazywał -40 :D Po chwili ta funkcja była "ukrywana" i nie można było jej wybrać. Problem rozwiązałem kupując u Fasoli drugi czujnik temp i podpinając go pod te same piny jak jest to fabrycznie w GF na pięciu kabelkach :) Działa jak trzeba :) Temp pokazywana przez klimatronik zgadza się z temp widoczną na zegarze – klimatronikiem jej już nie muszę sprawdzać. Spalanie na 5ciu kablach w GF pokazywał prawidłowe bez przerabiania niczego.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez MariuszTG » 9 sie 2011, 10:39

czyli może istnieje szansa, że zadziała plug&play przy tylko 5 przewodach, dzięki mod za odpowiedź, temperaturę mam w climatroniku więc to mi dodatkowo nie potrzebne w zegarku

ehh ktoś mnie wczoraj ubiegł http://allegro.pl/mazda-626-gf-v-1-8-wy ... 89355.html trzeba szukać dalej, patrząc na cenę którą dał sprzedawca chyba nie wiedział, że sprzedaję komp pokładowy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez menfis124 » 9 sie 2011, 23:17

Orientuje się ktoś czy można skalibrować jakoś ten komputer, bo mam wrażenie , że za bardzo mi zaniża spalanie?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez lucas83 » 10 sie 2011, 08:28

Wiem, że w 6 się da, ale czy w 626?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez abrams » 10 sie 2011, 09:56

menfis124 napisał(a):Orientuje się ktoś czy można skalibrować jakoś ten komputer, bo mam wrażenie , że za bardzo mi zaniża spalanie?

a Tobie przypadkiem nie chodzi o spalanie lpg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez menfis124 » 10 sie 2011, 21:52

Chodzi mi o spalanie PB bo to, że gazu pali więcej doskonale wiem. Przy jeździe na emeryta wyświetlacz pokazuje mi średnie 6.4-6.8 a do baku wlewam około 8 litrów benzyny.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez lucas83 » 11 sie 2011, 09:01

A resetujesz wskazania średniego spalania przy większym tankowaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez menfis124 » 11 sie 2011, 23:23

Robiłem to kilka razy i zawsze średnie wychodziło na podobnym poziomie. Wydawało mi się, że gdzieś kiedyś na forum czytałem o kalibracji kompa, ale może właśnie nie dotyczyło to GF
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez mod » 12 sie 2011, 00:47

Coś gdzieś na forum wyczytałem że wartość jest podawana od 0.2 więc pewna niedokładność jest możliwa. Również trochę paruje a przy okazji – masz szczelny zbiornik? Mi w jednym aucie poci się na szwie.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6