Strona 1 z 1

Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 13 sty 2019, 22:56
przez przemo12345
Witam. Jako, że jedna z moich mazdy idzie na złom (srebrna) to postanowiłem podmienić immobiliser. Robię to dlatego, że srebrna posiada w oryginale 3 kluczyki (ta druga zielona tylko jeden). Pytanie mam takie: co muszę podmienić, żeby auto odpalało? Na pewno komputer, stacyjkę z pętlą indukcyjną też? Co jeszcze?

Re: Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 14 sty 2019, 19:36
przez motylek322
Komputer, immobiliser i kluczyki. Jeżeli nie chcesz zmieniać stacyjki i zamków to w "starych" kluczykach można podmienić sam transponder. Jak tak zrobiłem.

Re: Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 15 sty 2019, 07:44
przez przemo12345
Pomysł średni. Jak będę chciał przełożyć same transpondery, to muszę do nich dorobić nowe 2 kluczyki. Może to nie są duże koszty, ale powiedzieli mi 40 zł za jeden. Później jakaś uniwersalna obudowę do nich, bo taki porozcinany kluczyk średnio wygląda.
Moja opcja jest lepsza, bo wtedy mam 3 kluczyki, nie klejone. Jeśli nie miałbym skąd przełożyć, to wtedy podklejam transponder w okolicy pętli indukcyjnej i wtedy mogę dorobić sobie "czyste " kluczyki bez transpondera.
Komputer jest pod nogami pasażera, a immobiliser w którym miejscu jest?

PostNapisane: 15 sty 2019, 09:14
przez grzech_z
przemo12345 napisał(a):, a immobiliser w którym miejscu jest?


Pod kierownicą – z tego co pamiętam.

Re: Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 15 sty 2019, 09:33
przez przemo12345
Ok. Dzięki. Mam nadzieję, że będzie wszystko pasowało. Obie są GF, tylko jedna rok młodsza.

Re: Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 30 sty 2019, 10:45
przez grzech_z
Przełożyłeś wkładki? Chyba też mnie to czeka bo od kierowcy zaczyna niedomagać :(
Czy wkładki są zamienne stronami?

Re: Wymiana immobilisera i wkładek zamka.

PostNapisane: 27 lut 2019, 23:12
przez pipstacz
A po co zmieniać coś oprócz samych wkładek i kluczyków, skoro do immobilisera można za darmo doprogramować co się chce? Wszystko jest w instrukcji serwisowej. W dodatku moduł trzeba by zmieniać razem ze sterownikiem silnika, a może nawet i pętlą indukcyjną ze stacyjki – zmiana samego modułu też wymaga jakiejś procedury z serwisówki. A czy można bezkarnie zmieniać razem ze sterownikiem silnika to nie wiem (czy np. dogada się z zegarami itp. to nie wiem).

Chodzi o strony od T-52 do T-63, pliku "1997 Mazda 626 workshop manual.pdf", oznaczonego wewnętrznie jako "1577-10-97D".

PostNapisane: 28 lut 2019, 10:32
przez grzech_z
pipstacz napisał(a):(czy np. dogada się z zegarami itp. to nie wiem).


Tak :)